BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,9
KATEGÓRIA: absztrakt
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2012. szeptember 26. 12:13
  • érzékenység: ISO 200
  • fókusztávolság: 24 mm ekv.
  • rekeszérték: F2.8
  • zársebesség: 1/7s
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Budapest
  • Készítés ideje : 2012-08-13
Fel is út le is út

Olyan, mint a Tiszavirág, ritkán látható és akkor is csak rövid ideig. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 5
2012. október 25. | 17:25 | m3ss

Szuper kep, nagyon nincs is mit hozzafuzni. Jok a fenyek arnyekok is nagyon. Gratulalok.

gapv válasza:
Köszönöm!

adott pontszám: 5
2012. szeptember 29. | 00:52 | Búvár Kund

Szia. Zavarban vagyok, mert, gondolom nem azért van ez az oldal, hogy csak dicséreteket zengjünk. Ez esetben viszont nem tudok mást tenni- nem is akarok. A lépcső már eleve a szimmetria melegágya, Nálad szépen megbomlik a föl-le, illetve a csak föl által. A fények is ezt segítik: nincs két egyformán megvilágított lépcsőrészlet. Ha már a megvilágításnál tartunk, hát persze, hogy gyönyörűek a fények! A legnagyobb kontraszt a jobb oldalon,a bal oldal picit homogénebb-így lesz egyensúly a fények és a matéria között. Gratulálok.

gapv válasza:
Köszönöm az elismerést!

2012. szeptember 28. | 19:18 | Álomfejtő

-ha a fényekre, vetülő árnyékokra gondolsz, nagyon szépek...,
élnek - és hamar meghalnak. A pillanat rögzített, nekem maradéktalanul tetszik.

gapv válasza:
Részben. Sajnos a két lépcső közötti részt hamar kifalazták és csak egy sima lépcsőház maradt. :( Egyébként ezt ördöglépcsőnek hívják.

2012. szeptember 27. | 13:44 | balatonifotós

Szia !

Próbáld ki esetleg egy nagyon diszkrét ( néhány pixex vastag ) fehér kerettel és tedd fel fekete háttérrel ( 000000 ).

üdv, Z.

gapv válasza:
Köszönöm! Megpróbálom.

adott pontszám: 5
2012. szeptember 27. | 12:23 | R.János

nagyon izgalmas kép...
számomra az egyenes út mindig a földi közeledést vagy távolodást jelenti, de a lépcső sokkal inkább a természetfölöttit sugallja: mert míg az egyenes út nem hagyja el a föld felszínét, a lépcső akár felfelé, akár lefelé halad, csak egy kis ideig érinti azt.... ha két lépcső találkozik, és ha a képet (életet) balról jobbra olvassuk, akkor a haladás irányát is rögzíthetjük a magunk elképzelése szerint. (ne felejtsük el, hogy minden okoskodásunk, értelmezésünk, világlátásunk egy feltételezésre épült: ha balról jobbra olvassuk a képet (életet). merthogy azért másképpen is lehet éppenséggel....de az nem emberi lenne, mert nem az általunk ismert koordináták között létezne...de ettől még létezik! itt, ezen a képen a párhuzamos dimenziók egy pontban, időben találkoznak, és meghatározzák a jelent....ez van a kép közepén...hogy mi is a múlt és a jövő ideje és iránya? ez (is) nézőpont kérdése, mert az egyik dimenzió szerint, ami lent van, az a másik szerint fenn.. jin -jang, vagy ami fent az lent....vagy ugyanaz mind a kettő? van tehát kettő ami egy? vagyis az egy nagyobb mint a kettő? igen: az egy a legnagyobb, mert létezik egység, amiben minden benne van! a többi az csak ennek a tört része....csakhogy mi e tört részeket növekvőként tekintjük, mert kifelé haladunk,..és így próbáljuk "összeszedni" a mindenséget....ettől töredékes az ismeret..vagyis tükör általi a szemléletmód.......de, ha megfordulnánk, és befelé indulnánk, minden ami csökkenni látszik valójában nőne, és ami olyan nagy, hogy kitakarja már a látómezőnket, bizony parányi semmiség lenne...
elnézést a filozásért....mentségemre szolgáljon, hogy a kép is filozófikus jellegű...
a gondolat remek, a megvalósítás úgyszintén. a ff telitalálat, nem különben a fény és a szerkesztés...
gratulálok.
j.

gapv válasza:
Hát így ebéd után kicsit kemény volt mindent felfogni, de végül sikerült.
Köszönöm!

adott pontszám: 5
2012. szeptember 27. | 12:22 | bae

egyszerű de érdekes...azért kíváncsi lennék h ez hogy készült :))

gapv válasza:
Köszönöm! A készítésben semmi extra sincs. Jókor jó helyen voltam, utána kis játék a kontraszttal és egyebekkel, és természetesen a ff konverzió.

adott pontszám: 5
2012. szeptember 26. | 23:22 | tuttista

Szia, szeretem a geometriát, ezt a képedet pedig különösen. Nagyon tetszik a szimmetria elbotlása a jobb oldali lépcső hiányával, ezt észrevetted- gondolom- és nagyszerűen emelted ki. Fény- árnyék, matéria tökéletes,ez egy nagyszerű fotó.

gapv válasza:
Köszönöm! Egy építkezésen szerencsére rengeteg, szép, geometrikus részletet találok, bár a legtöbb esetben ezt csak kevesen veszik észre. Ez a lépcső is csak rövid ideig létezett ebben a formában. Egy óra múlva már elcsúfították az ideiglenes korlátok és azóta már ki is falazták a közepét.

adott pontszám: 5
2012. szeptember 26. | 22:55 | najó

szia!
ezt nagyon szépen sikerült megfognod, mondanom sem kell, hogy remek a perspektíva, az egyszerű részlet a fényeknek köszönhetően nagyon látványos, lett ..
talán fenn is meg lenn is szűkíteném, de ettől eltekintve gyöngyszemnek tartom e fotót!
grt!

gapv válasza:
Köszönöm! Próbálkoztam a szűkítésekkel, de nem igazán tetszettek.

2012. szeptember 26. | 22:45 | bboti86

nagyon szép a textúra a falon ahol folyik a víz
ez egy építkezés?

gapv válasza:
Az nem víz, hanem a betonozáskor lefolyt cementlé. Itt már nem is volt nedves, csak a textúrája megmaradt. És valóban, ez egy építkezésen készült.

adott pontszám: 4,5
2012. szeptember 26. | 22:26 | balatonifotós

Szia !

Egy ilyen jó meglátású és fényviszonyú fotó, egy sokkal precízebb szerkesztést és egy igényesebb keretet érdemelt volna meg.
Tehát: ha egy nagyon keveset vágnál felülről ( is a képarányokat megtartva ), hogy a jobb felső sarokba belógó födémdarabka ne éktelenkedjen ott, valamint eltüntetnéd ezt a gyászos keretet, akkor hatalmas ötöst írhatnál be az ellenőrződbe !!
grat üdv, Z.

gapv válasza:
Köszönöm!
Az a kis födémrészlet valóban nem az igazi, de PS-sel nem bánok elég jól, hogy eltüntessem. Próbáltam felül vágni (az arányok megtartásával is, de számomra túl hangsúlyos lett a közelebbi lépcsőkar.
A keret valóban komoly gondot okozott. Valamilyen keretet mindenképpen igényelt a kép, de több kísérlet után sem találtam jobbat. Van esetleg konkrét javaslatod, amit kipróbálhatok?

adott pontszám: 3,7
2012. szeptember 26. | 21:59 | erberbal

Szia! Jó témát találtál, szépek a fények, mégis azt gondolom, hogy nem hoztad ki a maximumot belőle. Nekem túl szimmetrikus. Valahogy jobbra-balra el kellett volna mozdulnod.Talán mélyebbre is mentem volna. De persze ez már az egyéni problémám.. :-)

gapv válasza:
A szimmetria szándékos volt. Ha balra megyek és felfelé fordulok, fentről erős ellenfény lett volna, ha jobbra megyek és lefelé fordulok, ott minden sötét volt.
A pontszámodat egyébként megindokolhattad volna.

adott pontszám: 4
2012. szeptember 26. | 21:45 | kikkikes

Szia!
Tetszik a kép hangulata,jó a téma,szép a hátsó fal struktúrája,jónak találom a szerkesztést is.Talán egy kicsivel több fény jól jött volna,mert nekem egy picit zajosnak tűnik,de belefér a kép hangulatába.
Üdv!
Kitti

gapv válasza:
Kösz!
Sajnos fényből csak ennyi volt és kézből fotóztam.

adott pontszám: 4
2012. szeptember 26. | 21:43 | Zorko

Hú!

Kicsiben nagyon jól mutatott, de kinagyítva visszaesett az izgalmam. A téma jó, és jól is fotóztad meg (apróbb hibákkal) Az egyik hogy a jobb felső sarokban ottmaradt egy betonszél. Ez nem kellene rá. A másik hogy túl részletesek a síkok. Nagyon látszódnak a koszok, apró kavicsok, betonpórusok. Erre két megoldást ajánlok. Vagy egy seprés fotó előtt. Talán a felkavart por még egy kis fényjátékot is ad hozzá! Vagy utómunkával maskolni, vagy valami egyéb, hogy homogénebbek legyenek a felületek. Ha ezek meglennének szerintem szenzációs fotó lenne!

Üdv,

Zorko

gapv válasza:
Az ottmaradt födémdarabot többen felvetették és azóta már sikerült eltüntetni. A seprésre sajnos nem volt lehetőség. Fél órával később visszamentem, hogy állványról újrafotózzam, de addigra már elrontották az ideiglenes korlátokkal (munkavédelem).
A maszkolást még nem próbáltam, de kipróbálom, de nekem pont ezek a részletek kötik a valósághoz.