Szia!
Kár, hogy görgetni kell a képet, legközelebb ajánlaton akkorába feltenni, ami belefér a képernyőbe.
Hangulatos, de engem mégsem bűvölt ez teljesen. Lehet csak pont bal lábbal keltem fel :)
Szóval most pont nélkül. További kellemes fotózást!
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2012. január 15. 10:41 - Készítés helye (ország): Lengyelország
- Készítés helye: Auschwitz-Birkenau
- Készítés ideje : 2009-06-24
Sziasztok! Sokat gondolkoztam mi legyen az első feltöltött képem. A választás végül egy régi fotóra esett, ami felidézi bennem azt az érzést, amit a hely váltott ki belőlem akkor. Kíváncsi vagyok másra milyen hatással van. Várom a véleményeket.
Pocok24 válasza:
Köszönöm a véleményt!
További legjobbakat neked is!
P.Z.
Szia! Sajnos nekem nem nagyon jön át a kép, nem igazán érzem, hogy mondana valamit. Természetesen ez egy vélemény, ezzel nem megbántani szeretnélek; és persze ettől még neked nagyon is sokat mondhat. :) Egyszerűen csak nem érzem, hogy min van a hangsúly. Mivel- gondolom- szűk rekeszt használtál.
Csak most néztem meg, hol is készült a kép. Így már sokkal másabb a jelentése, mégis, nem nagyon érzem, hogy valamit adna nekem ez a kép. Talán más szögből kellett volna fotóznod, hogy átadjad ezt az érzést.
Üdv. :)
Az oldalnak köszönhetően lehet tudni a fotó készítésének helyét, amit a fotó nem mond el, esetleg csak azok számára, akik már jártak ott.
A kép - dokumentáris jellegénél fogva- meglehetősen szűkszavú. Nem dramatizál, hiszen a téma magáért beszél. Tetszik a cím, mert úgy érzem, hogy inkább szól az emberiséghez, mint egy szűkebb csoporthoz. Ha valaki első képeként igyekszik megszólítani az embereket, és nem elsősorban a maga dicsőségét keresi, akkor emelem kalapom a fotós előtt. Másszóval emberileg egy nagy virtuális ötös, és ez sokkal többet jelent minden másnál.
A fotó technikailag korrekt, de talán ez a gyengéje. Nem tudom, hogy a gép mire képes, de az "eltávolodó emberek"-momentumot dramatizálnám....vagyis nagyobb összhangot igyekeznék teremteni a az emberek távolodása és a mécsesek között. A kép szürkesége nem eléggé "nyomott". Nem kontrasztra gondolok elsősorban, hanem "foltokra". Ha felosztom a képet égboltra, sínperspektívára, barakkokra és "táj"-ra, akkor ezek nagyobb "foltokat" eredményeznek. Ezek között hiányzik egy kis témát-melléktémát megkülönböztető párbeszéd, melynek drámaisága áthatná az egész képet, és művészileg is értelmet adna az uralkodó szürkeségnek.
Ez persze teljesen szubjektív vélemény, ezért a maga helyén kell kezelni.
További jó fotózást kívánok, és azt, hogy érezd magad jól az oldalon! R.J.
Pocok24 válasza:
Szia János!
Köszönöm az értékelést. Sokan megjegyezték a drámaiság hiányát, nálad viszont javaslat is volt, amit külön köszönök, mert ebből lehet igazán tanulni. Sajnos ez a kép éppen a kéznél lévő kis kompakt géppel készült, sok beállítási lehetőség nem volt, így egy kicsit be is voltam határolva. Meg persze akkor még sok minden eszembe sem jutott a felsorolt dolgok közül. :-)
Remélem lesz lehetőségem újra készíteni a képet profibb körülmények között is, mert a hely túl nyomasztó ahhoz, hogy az ember csak egyedül élje át és ne ossza meg mással is.
P.Z.
Kedves Pilipár!
Köszönöm bíztatásodat és zárósoraidat!
Nem tudom, hogy mennyire leszek népszerű, -vagy éppen nem-, mert elég szókimondó vagyok, fene nagy igazságérzettel és ezt általában nem kedvelik az emberek.
A "valódi világban" is kevés barátom van,(igaz azok a nagybetűs Barátok) -tán pont ezért-, de aki igazán megismer, az tudja, hogy milyen ember is vagyok valójában.
Azért igyekszem majd fejleszteni a tudásom ,hogy minél hasznosabb tagja lehessek ennnek a közösségnek!
Én is biztos vagyok benne, most,hogy "lejátszottuk" ezt a menetet kettőnk közt és tisztáztuk a sérelmeket és félreértéseket rendeződött is a helyzet és tényleg nem lesz már ezután gondunk egymással.
Szép és nyugodalmas estét kívánok!
Bea
Pocok24 válasza:
Azért sikerült így bemutatkozásképpen kicsit megosztani a társaságot, már nem volt hiábavaló a kép feltöltése. :-) A tanulságokat, javaslatokat, ötleteket köszönöm szépen mindenkinek, úgy gondolom sokat tanultam belőlük. A jövőben ezeknek az ismereteknek a birtokában remélem korrektebb képekkel is sikerül majd jelentkeznem. :-)
P.Z.
Kedves Bea! Nem, nem személy szerint Neked szólt a kesergésem, inkább a jelenségnek úgy általában....bár valóban, a hozzászólásod kapcsán, de nem azért mert Te lettél volna okoskodó, vagy stílusodban kifogásolható.
Nem haragszom Rád, nincs is okom rá, természetesen, én is átéltem ezt a helyzetet, keresztül mentem azokon a stációkon, amit kezdőként Te is megélsz, a kreditszerzés összes nyűgével, hidd el....nem irigyellek Benneteket , ha vigasztal, nekünk sem volt egyszerűbb...és majd ha már Te is 2 éve itt leszel, és annyi kommentet megírsz, akkor Téged is megismernek, Neked is sok barátod lesz, és Téged is fognak kedvelni....de ehhez idő kell :)
Sok sikert Neked Bea, biztos nem lesz ezután sem gondunk egymással! Szép estét! Ildikó
Kedves Pilipár!
Rendben, ha itt kezdted és itt is szeretnéd befejezni, hát, fejezzük be itt! :)
Van más is aki nem tudta hová tenni a képet, kérlek nézd meg figyelmesebben! :)
Nyilván, ha egyedül te nem tudtad volna, nem írok ilyet, mert akkor tényleg személyeskedés lett volna.
És mivel nekem szántad, -igaz burkoltan- de leírom miért -ahogy Te mondtad-okoskodóan értékelek.
Ha csak annyit írok kezdőként egy képhez, hogy micsoda szép, micsoda jó, azt a modik letiltják.
Viszont amíg az ember nem ért konkrétan a rekeszértékek és az iso összefüggéseihez bonyolítva a záridővel, addig egy adott képhez nem írhatok ilyesmit és nem is fogok.
Mit tehetek hát? Marad az igazi felhasználóknak és jó fotósoknak az én számból okoskodónak tűnő értékelés.
Viszont ha nem teszem és értékelek úgy,ahogy tudok,abban az esetben kreditem sem lesz és akkor hogyan tudok feltölteni képeket, hogy a véleményeitekből tanulhassak? Sehogy!
Szóval ez egy ördögi kör így az elején...
Nem tudom, hogy személy szerint rám gondoltál -e a nem megfelelő stílussal, nem érzem, hogy bárkit kioktattam volna, vagy megbántottam volna a véleményemmel.
Tudom, hogy sok kiváló fotós elment már az oldalról, hallottam már róla mástól is.
Nagyon sajnálom, hisz az igazán jóktól lehet tanulni.
Biztos vagyok benne, hogy nem a rossz szándék vezérelt Téged sem, azt hiszem, ma mindkettőnk számára a másik volt a pont az i-re.
Tudom azt is, hogy Te nagyon népszerű vagy az oldalon, tehát valahol magam alatt vágtam a fát, hogy épp Veled jutottam el erre a pontra.
Bár hangsúlyozom, nem konkrétan Neked szólt a mondandóm, hanem csak nagy általánosságban.
Sajnálom, ha megbántottalak, nem volt ilyen célom.
Részemről mint írtam szent a béke,és remélem, hogyemiatt nem lesz viszály később sem köztünk! :)
További szép képeket!
Üdv; Bea
Kedves Bea! Itt kezdtem a gondolatmenetem, itt is fejezem be, ez úgysem vita, hanem beszélgetés :)
Írod, nem személyeskedtél: " Azt hiszem nem a Te hibád, ha a barakkok és a szögesdrót látványa nem mindenkiben váltja ki azonnal a helyszín felismerését, ráadásul kiírtad elég pontosan a helyszínt. Azt hiszem sokan beleesnek abba a hibába, hogy figyelmetlenül ránéznek egy képre, nem szemlélik meg rendesen, csak már lökik is az értékelést..." - ez kifejezetten rólam szól, ugyanis én voltam az elsö, és talán az egyetlen is, aki csak a képet értékelte, és nem figyelte, hol készült a felvétel. Elöfordul, bocsánatot is kértem érte, mikor késöbb észrevettem, mert kellemetlenül éreztem magam, hogy épp egy ilyen kép alatt viccelödtem...ennek hangot is adtam.
Talán az én válaszom volt inkább személyeskedö, de azt meg Te hidd el, egy dolog váltotta ki: a kép alatt körülöttem értékelök közül sokan régóta vannak itt, jó fotósok, nem írnak megalapozatlanul véleményt. Sokszor viszont az újak - akik persze lehetnek kiváló fotósok!! - inkább okoskodnak, mint okosak, és ezzel a persze biztos nem rosszindulatú, mégis rólunk szóló, kissé cinikus megjegyzéseddel belölem azt váltotta ki, amit le is írtam....tudod, az elmúlt hónapokban nagyon sok új fotós jött az oldalra, nagy lendülettel, nagy mellénnyel, nagy szájjal, rossz értékelési stílussal....a régi, igazán jó, tehetséges, és korábban lelkesen tanító fotósok viszont szép csendben elmentek....sajnálom, és Te sajnos már nem fogod megtapasztalni, mit sajnálok, esetleg, hogy Te is mit vesztettél velük. Ezzel az állapottal.
Sajnálom magam is, de nem tudok változtatni rajta...tanulni jöttem ide én is, még most is szívesen teszem, csak tudod, már lassan nincs kitöl....mert lassan több az okoskodó, mint az okos. Ne haragudj, nem Téged akartalak bántani, de náha kiszakad az emberböl....ha kicsit is ismernél, tudnád, nem a rossz szándék vezetett.
Szép fotókat Neked! Ildikó
A kép mondanivalója nem egyértelmű, csak ha már minden általad leírt információt olvastunk.
Szóval olvasható, hogy mi a téma, viszont ezt a képből nem lehet leszűrni.A hatását, és mondanivalódat a kép csak önmagában nem fejezi ki.Kellet volna még a mécseseken kívűl, valami egyértelműbb dolgot is a képre komponálni,amitől igazán "ütős lenne".Esetleg egy névhelytábla, vagy a nagyon ismert épület bejárata, talán egy Dávid csillag ha még szerepelne rajta az már fókuszált volna az igazi mondanivalódra.Az ott töltött látogatásod egészen biztosan hatalmas hatással volt rád, amit valamilyen módon szerettél volna elmondani.A kép önmagában ezt nem teszi meg, de esetleg egy sorozat fontos részlete lehetne, ami már azonnal több értelmet ad neki.Mégis értékelem a szándékot, hogy egy ilyen szörnyű történelmi esemény is mozgatja a fotós elképzelését, egy sokatmondó kép elkészítésére.Ez igazán nem egyszerű feladat.
Pocok24 válasza:
Szia!
Igen, a legtöbb esetben ez volt a kifogásolt dolog a képben. A nagyon ismert épület sajnos nagyon messze van ettől a ponttól, a háttérben a sétálók előtt látszik kicsit. Viszont a mécsesek itt voltak hátul. Más jellegzetes dolog nem igazán van itt, elég kietlen a terep.
Köszönöm az értékelést.
P.Z.
Kedves Pilipár!
Te is tudod, hogy nem vagyok rég az oldalon és azt is, hogy nem vagyok egy nagy ász.
De bosszankodtam azon a figyelmetlenségen amit itt sok embernél láttam -köztük nálad is-jelen esetben,hogy hiába van feltüntetve a kép készítésének a helye, ezt figyelmen kívül hagyjá/tok.
Én azt gondolom nem személyeskedtem a véleményemmel, nem szólítottam meg név szerint se Téged se mást csak egy egyszerű tényt közöltem.
Számomra egyértelmű volt az, -ha a helyszín nem is, hisz több koncentrációs tábor van-hogy mit is látok valójában.
Nyilván, ha a szokásos fotót látnád a helyszínről,- amikor a sínek belefutnak abba a bizonyos kapuba-, akkor számodra sem lett volna kérdés.
Lehet, hogy a kép nem az igazi,- a feltöltőnek nyilván.-,számodra biztosan nem. De valahol egyszer mindenkinek el kell kezdeni.
Én is segíteni próbáltam a magam módján, igaz,csak egy kiscsikó vagyok még ebben a világban.
Úgy gondolom, ha valakiről tudom, hogy első képes akkor már csak bíztatásból sem fogok neki túl rossz pontszámot adni...Zárójelbe is mellé lehet írni, hogy amúgy mire értékelnéd a képet.
Ha gondolod, szívesen beszélgetek-"vitázok" Veled, szeretek,hisz az viszi előre sok esetben az embert, csak azt kérlek ne itt tegyük. :)
A mail-címem nyilvános, írjál nyugodtan, ha úgy érzed!
Részemről béke van, nincs harag, és remélem Te is hasonlóan vélekedsz! :)
További szép hétvégét kívánok! :)
Üdvözlettel: Bea
Kedves Bambusz! Látom, Te viszont már elég régóta vagy az oldalon ahhoz, hogy ilyen lazán véleményt alkoss a hozzászólók stílusáról és hozzáértéséröl :)
Szerintem ez a kép semmit nem mond, ha nem veszi valaki észre a helyszín megjelölést. Márpedig egy jellegzetes helyszínen készített fotó akkor igazán jó, ha nem kell hozzá magyarázat...szögesdrót nem csak Auschwitzban van, az pedig, hogy mögötte az az épület barakk? Szerinted, ha a háttérben észreveszem a szinte elveszö alakokat, a kép jobb oldalára már nem terjed ki a figyelmem? Ez a kép sajnos nem jó...rajtam kívül sokan vélekedtek így. És meggyözödésem, ha nem lett volna feltüntetve a készítés helye, Neked sem jutott volna eszedbe a haláltáborokra asszociálni, épp a kép általam is felsorolt hibái miatt...tehát ne arra biztasd a fotóst, hogy nézze el nekünk, kreditvadászoknak a szubjektivitásunkból adódó lehúzó értékeléseket, hanem hogy esetleg válogasson okosan a kommentek között, és azokat a tanácsokat fogadja meg, amik jószándékúan keletkeztek, és még a javára is válhatnak. A nekem szóló válaszából egyébként én azt vettem észre, ö tudta helyén kezelni a véleményem. Segítö szándékomat mi sem bizonyítja jobban, mint a küldött kredit :)
A fotósnak sok sikert, Bambusz, Neked kicsit több visszafogottságot kívánok :)
Üdvözlettel! Pilipár
Ui: abban sincs igazad, hogy a "helyszínt gondolom, senkinek nem kell bemutatni".....de igen. Nem biztos, hogy mindenki járt már ott.....és ha a fotós célja az auschwitzi tábor és környékének a bemutatása volt, akkor ez hidd el, nem sikerült.
Tájképnek ez igen kérdéses.Ettől függetlenül nem érteném az egészet, ha a helyszínt nem jelölöd meg. Az egészet más nézőpontból fényképeztem volna, ami jobban kifejezi mi is történt itt, illetve jellemzőbb a környezet.A kép minősége sem a legjobb.Túl egyformán szürke minden.Nem érzem a drámaiságot a képben .P.l.d. a szöges drót több szerepet kaphatna.Vagy csak nekem nem jön át amit mondani akarsz.Szép fényeket .Üdv.
Basszus ez minden csak nem tájkép!
Legalább tetted volna le a gépet a sínre vagy valami más perspektívából fotóztad volna ezt.
Lehetett volna az élesség az egyik mécsesen nagy rekesz nyílással,így viszont nagyon ki van emelve minden.
Az elgondolás nem rossz!
Pocok24 válasza:
Szia!
Valóban gondolkoztam azon, hogy milyen kategóriába illik a kép. Csendélet? Nem igazán. Életkép? Nagyon nem. Egyéb? Lehet. De úgy értékeltem talán ez áll a legközelebb.
Köszi!
P.Z.
Látom, kapod az áldást így elsőre...:( Azt hiszem nem a Te hibád, ha a barakkok és a szögesdrót látványa nem mindenkiben váltja ki azonnal a helyszín felismerését, ráadásul kiírtad elég pontosan a helyszínt. Azt hiszem sokan beleesnek abba a hibába, hogy figyelmetlenül ránéznek egy képre, nem szemlélik meg rendesen, csak már lökik is az értékelést...
Sajnálom, hogy elsőre ilyen tapasztalatokkal "gazdagodsz".
De ne add ám fel, szerintem nem olyan rossz ez, mint ahogy sokan írják! Hisz tudod, minden szubjektív itt.
Szép napot Neked! :)
Bea
Pocok24 válasza:
Számítottam azért az áldásra. :-) Sok igazság van abban, amit írnak, valószínűleg sokmindent máshogy csinálnék, ha most készülne a kép, más dolgokat viszont nem. Ez egy szubjektív "sport", nem mindenkinek ugyanolyanok a meglátásai. Talán egy kicsit túlságosan megosztó a kép a helyszín és a szürkeség miatt, direkt nem volt utómunka, s képkivágás sem, én így éreztem igazinak. Lehet, hogy egy vidámabb képpel kellett volna kezdeni a feltöltést, de jön majd olyan is. Mindenesetre nincs szándékomban elkeseredni.
Köszönöm az aggódást! :-)
Szép napot!
P.Z.
Az a baj, hogy a ff kevés ahhoz, hogy visszaadja ennek a helynek a borzongató hangulatát. Ez a sínpár (mécsesek ide-vagy oda) bárhol lehetnének... A baj, hogy a címmel is ezekre irányítod a figyelmet, és szinte keresni kell őket a képeden. A ff konverzió nem túl szép, nagyon szürke, nincsenek igazán fehérek, és feketék benne... A mécsesek valószínűleg sokkal jobban érvényesültek volna, ha egy jóval későbbi órában fényképezel, sötétedés környékén, amikor még a sínpár is kivehető. Tudom, lehet azzal védekezni, hogy akkor voltál ott... De mi csak az eredményt látjuk, és abban próbálunk segíteni Neked, hogy hasonló helyzetben máskor hogyan kaphatsz jobb eredményt :)
Nem akarom lehúzni, mivel ha jól érzékelem, első feltöltött fotód, de igaziból 2 pont körülinek érzem...
Pocok24 válasza:
Köszönöm szépen. Igen, többen írtátok, hogy a nem tükrözi a kép a készítés helyszínét, hiányzik valami a hangulatból.
Ha azt szeretted volna elérni, hogy a néző is átérezze azt a drámai hatást amit rád a helyszín tett, akkor a képet is drámai hatással kellett volna megcsinálnod. Ez persze nemcsak rajtad múlott, mert hiába kérném számon a drámai hatású napszakot, hogy borús felhők lennének ehelyett a szürke jellegtelen égbolt helyett, erről nem tehetsz. Viszont arról már igen, hogy utómunkával kontrasztosabbá tehetted volna, illetve már maga a felvétel is más elképzelésből kellett volna hogy létrejöjjön. Figyelembe véve a fényképezőgépet amivel készítetted gondolom most hiába írnék a gyújtótávolság és a rekesz szerepéről mint témakiemelő technikai lehetőségről. Tehát úgy érzem hogy ahhoz a hangulathoz amit te éreztél át ez a bemutatás nem megfelelő. Hogy első fotóként miért éppen ezt választottad nem tudom, de ezzel a szürke tónusvilággal sajnos a hangulat elmarad. Azonkivül amit még a kép hibájaként emlitenék, az alakok túl távoliak és nagyon beleolvadnak a háttérbe, pedig gondolom nem ez lett volna velük a célod.
Szóval mivel első kép nem akarok túl szigorú lenni, (figyelembe véve a kamerát is) de ez így kiforratlan.
üdv, s.a.
Pocok24 válasza:
Köszönöm!
Pocok24 válasza:
Szia Szikla!
Pár éve abbahagytam a játékot, de újabban gondolkozom a hobbi szintű visszatérésen. :-) Fater is megvan köszönöm. A polikzoltan@gmail.com-on elérhető vagyok.
P.Z.
Bocsánat! Most néztem meg a helyszínt....a véleményem nem változik, de a poénkodást visszavonom! A képed úgy gondolom, továbbra sem fejezi ki elég hangsúlyosan, amit szerettél volna....látod, ha a helyszín nem lenne feltüntetve, az ember egész másra is asszociálhatna....a kép bárhol készülhetett volna...
Pocok24 válasza:
Köszönöm a véleményt, igyekszem tanulni belőle.
Az a baj, hogy nekem ez a kép nem azt juttatja eszembe, amit esetleg a helyszínen láttál - talán balesetben elhunytakra emlékeztek? -, sokkal inkább a csintalan gyerekPilipárt, aki fémpénzeket tett a sínre, hogy a vonat kilapítsa.... ;)
A kép szürke (a szó átvitt értelmében is), a fémdobozok nem fejeznek ki semmilyen hangulatot, a látvány nem vált ki semmilyen érzelmeket. A szerkesztés nem tesz hangsúlyossá semmit, a háttérben mászkáló embereknek nincs szerepe...
Szerintem ez a kép nem jó, de segítek kicsit, hogy mutathass jobbat :)
Üdvözlettel! Pilipár<br><b>Az értékelő 0,5 kreditet utalt át a fotó készítőjének.</b>
Pocok24 válasza:
Köszönöm szépen az értékelést!
A kép az Auswitz-i haláltáborban készült, a fémdobozok pedig mécsesek, amiket a rokonokra, ismerősökre emlékezők tettek oda. Én csak turistaként jártam ott, de az emberre akaratlanul is rátelepszik az a szürke hangulat, ami a képet is jellemzi. A mászkáló emberek valóban nem voltak túl jó helyen, így a jellegzetes főépület egy részét kitakarják.
Üdv!
P.Z.
Ahhoz, hogy visszaadja azt az érzést, amit érzékeltetni szeretnél, ki kellene javítani a technikai és kompozíciós hibákat. A ff. kidolgozás rendben , de a kép fakó, az égboltot sötétíteni kellene, a híd korlátját elhagynám.
Jelezni kellene, hogy mi a helyszín. Én pl. azt hittem, valami vasúti szerencsétlenség helyszíne.
Pocok24 válasza:
Köszönöm!
P.Z.
Szerintem, jó elgondolás a fekete-fehér használata. tetszik a kép is. Ebből sorozat lett?
Az eberek a kép hátterében illenek a képbe, mintha mennének a végzetük felé. Nem tudom, hogy tudatos volt-e, vagy csak nem lehet üresen látni a vágányt, mivel soka látogató, de jól jött ki ez is.
Endre
Pocok24 válasza:
Köszönöm szépen! Az alakok adottak voltak és mivel záróra volt és nem akartam megvárni, amíg kiérnek. :-) Egyébként nem készült sorozat, ez az egy kövés volt.
Szia!
Gratulálok az első feltöltött képedhez!
Azt hiszem, a helyszínt senkinek sem kell bemutatni...:(
Ha fotós szemmel nézem, én vágtam volna még a képből. Ha nem haragszol letöltöttem és kipróbáltam. Szóval a tetejéből mindenképp -az oldalszéességet meghagyva-, így jobban vezetné a szemet a sín, hangsúlyosabbá válna a lényeg a "mibe és hova vezet"...Egy kis kontrasztot is elviselne pluszba, ezáltal sötétedne, komorodna még kicsit.
Ezektől eltekintve szerintem megállja a helyét, első képnek meg pláne! :)
Üdv. a feltöltők közt!
Szép fényeket és fotókat kívánok Neked!
Bea
Pocok24 válasza:
Szia Bambusz!
Köszönöm szépen az értékelést és a javaslatokat is, ki fogom próbálni őket. :-)
P.Z.
Ime a példa hogy nem profi géppel is lehet profi képet készíteni. Mivel én nagyon fekete-fehér kép párti vagyok ,nagyon tetszik. Vissza adja a hely hangulatát. A távolban lévő alakok kicsit bezavarnak, de a távolság megoldja. Gratulálok!!
Pocok24 válasza:
Köszönöm szépen!

Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.