ez még mindig qva jó :)
olyan, mintha valaki elandalodva nézegetné a tájat (jó, tudom, elég perverz a nézőpontválasztás a homokdombbal :), aztán egyszercsak mint állat, berombol a képbe a motoros. még hallom is a hangot jobbról, ahogy csutkagázzal közelít :)
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2011. október 28. 14:03 - érzékenység: 200
- zársebesség: 1/50
- Készítés helye: Pannonhalma
ND8-al készült.
rcmx válasza:
Szeretem az érdekes képzetpárosításokat az értékeléseid során. Így már én is kicsit másként -ahogy leírtad-, nézem a képem.
Köszönöm.
rcmx válasza:
Köszi. Másnak nem tetszett.
rcmx válasza:
A legtöbb véleményezőnek meg pont az a baja, hogy nem svenkes. Ez van. Köszönöm a soraidat.
Jó lett ez az "anti-svenk" :) Nálam egy kicsit bíborosnak tűnik a kép, de az szerintem az ND8-tól van, mert attól nekem is megváltoznak a színek sajna, de bőven az élvezhető kategóriában van!
Felkeltetted az érdeklődésemet, kíváncsi lennék, hogy 1/10 időnél milyen csíkot húzhat a motoros.
Szerkesztésileg is rendben van, az apátság is pont jó helyen van.
Grat! :)
rcmx válasza:
Köszi Gabi!
Szia!
nekem tetszik. végre nem svenk. ha azt akarok nézni van egy csomó az oldalon. a mozgást is lehet érzékeltetni így. ez biztos hogy nem egy "tucatfotó"
rcmx válasza:
Köszönöm. Nem tucat, az biztos, ezért is nem tetszik a legtöbbeknek ( a fotozz-on ).
Nem tudok fotózni sőőőt.
Viszont nekem tetszik az ötlet, érezni a tempót. Annyival megspékelném, hogy kicsit tágabb pályarész látszik ahol egyszerre több motoros van. Ezáltal a sebesség különbség lenne jól érzékelhető. De az egy másik fotó lenne.
Nem gondolom, hogy ez sokat számít de nekem tetszik!
rcmx válasza:
Köszönöm a véleményed.
Ezt a képet egy lelkes rajongó telefonnal készített képéhez tudnám hasonlítani :/
Az épületet feleslegesnek találom a háttérben.
Elvonja a figyelmet arról, amit megszerettél volna mutatni. Szerintem a motoros túlzott bemozdítása sem előnyös.
rcmx válasza:
Azért megnézném azt a telefonos képet, amiről beszélsz!
A kettőt együtt akartam megmutatni. Gondolom erre magadtól is rájöttél. Az más kérdés, hogy sokaknak nem tetszik az ötletem.
rcmx válasza:
Na majd a jövő szezonban. Addig is szívj a télen néha-néha benzingőzt. Szia
Laci
rcmx válasza:
Az tény, hogy más, mint egy normál svenk ( antisvenknek nevezte az egyik ismerősöm ), vagy normál krosszos kép. Sokaknak nem olyan nagy durranás. Köszönöm a véleményed.
Szia!
Ez a fajta kísérlet azt mutatja meg - legalábbis számomra -, hogy hogyan ne fotózzunk motorost...
Ilyen beállításokkal ez nem sportfotó, hanem egy elrontott tájkép egy pacával... :-(
Ez szerintem nem lett jó.
üdv
istván
rcmx válasza:
Köszönöm a véleményed. Megmérettetett, könnyűnek találtatott. Nem bánom.
rcmx válasza:
Ez van. Felmértem antisvenk ügyben a terepet. Idén voltál Pannonhalmán? Beszélgethettünk volna.
Szia! Tudtommal az ilyen fotóknál az e lényeg, hogy a bemozdulás alatt a háttér elmosott, de a motoros éles. Vagy te így készítetted akarattal?
rcmx válasza:
Figyelj már! Te tudnál ilyet véletlenül készíteni? Tudtommal meg nincs definiálva, hogy motoros képet hogyan kötelező csinálni. Az más kérdés, hogy nem tetszik senkinek.
Szia, ha meg nem sértődsz szerintem ez inkább egyfajta próbálkozás ND8 szűrővel, mint egy jól átgondolt fotó. Véleményem szerint az ND8 nem erre való. Érdemesebb kipróbálni azt hogy a pl. motoros marad éles(legalábbis egy része) és a táj van elmosódva. Egy picit nehezebb de látványosabb is lesz az eredmény :) (svenkelés) Így inkább zavaró a kép...a főtéma a motokrosszos és nem a háttérben lévő épület és pont a főtémát nem látjuk rendesen.... Hát ennyi, sok sikert a svenkeléshez :) üdv. Márk
rcmx válasza:
Kedves Márkó!
Az ND8 meg szerintem arra való, amire használják. Én erre használtam, hogy hosszabb zársebességet érhessek el a nagy fényben.
Köszönöm a véleményed. De nem értelek, miért akarod rám eröltetni, hogy svenkeljek, ha én nem azt akartam ennél a képnél? Az már más kérdés, hogy zsákutcába futottam az itt elhangzott vélemények alapján vele...
<14
Szia,
Hmmm. Én is fotóztam itt és én is egy D90 -el, de ezt nem én fotóztam :D
Lehet hülye voltam, de én pont a másik módot választottam, a motoros lett éles és a többi bemozdult, mert svenkeltem.
Nem vagyok elfogult, de mégis azt mondom bármi legyek ha nem az a jó megoldás...
Nem akarok arról írni mit lehetett volna csinálni, pl. hogy jobb lett volna akkor ha inkább kis zársebességet használsz és kimerevedett a kép, akkor is éles a vár és a kápolna. Ez így számomra inkább zavaró. A képed túlélesített, csúnya a talaj, az Apátságnál is nagyon éles, sok a kontúr.
Szerinrtem ez hibás koncepció volt, nem mutatós a fotó, persze lehet csak számomra...
üdv. Krisz
rcmx válasza:
Nem csak számodra nem jó meglátás.
Szerintem, hogy mi a jó megoldás, és mi nem, tök mindegy. Ez is egyfajta megoldás. Kimondani, hogy csakis a svenkelés a jó, szerintem baromság.
Szinte semmi élesítés nincs rajta, úgyhogy ezzel sem értek egyet. A talaj csúnya? Itt mire gondolsz? Sok a kontúr az Apátságnál? Amennyit odaraktak annyi van. Ezeket a meglátásaidat nem értem mire alapozod, a többivel viszont egyetértek.
Köszönöm a véleményed.
Valóban bemozdult, de számomra ez most nem tesz semmit a fotóhoz. A szerkesztésben talán jobb lenne a homogén homokfal, jobban illene hozzá mint a pannonhalmi apátság. A bemozdulás pedig talán egy icipicivel kevesebb kellene vagy a násik véglet, hogy minél nagyobb bemozdulás legyen és alig lehessen kivenni az alakot.
rcmx válasza:
Igazad van, most már én is más záridővel csinálnám. Köszönöm a véleményed.
Merész próbálkozás, mindenki svenket akar látni aztán tessék, kapunk egy tájképet egy bemozdult motorossal.
Melyik lenne a jobb?
Ez így inkább csak egy technikai érdekesség mint látványos, legalább a tájból több látszana, bár a háttérben az apátság kimondottan jól mutat... :)
Tetszikismegnemis. :)
rcmx válasza:
Megosztó a kép elismerem. Az ilyen fajtából kevesebbet látni, mint mondjuk svenk képből, most már látom, hogy miért ilyen keveset. Köszi.
Tudom, hogy tudatos, azt is elismerem, hogy kreativ az elgondolás, és technikailag valóban értem a ND8-as szürő szükségességét is ehhez a kivitelezéshez, ám mégsem tudom példaértékünek elfogadni. Talán ha más lenne a környezet hozzá, de így annyira elválik az alsó rész, (azaz az előtér és maga a téma, mert ugye a főtéma a balsarokban van, ha az élesség szerint nézzük) és a bemozdult motoros, mintha két fotóból lenne összehozva.
Szóval érdekes az ötlet, én nem mondom azt, hogy így nem jó, csak szerintem így olyan, mintha két fotót akartál volna összehozni, két külön témát, és így egyik sem él, mert elnyomják egymást. Nem tudom értesz-e, de ettől jobban nem tudom elmagyarázni.
Szóval kreativ, de a kivitelezést valahogy nem érzem mégsem jól átgondoltnak.
üdv, s.a.
rcmx válasza:
Köszönöm a véleményed. Értelek. Természetesen egy kép, de két mondanivaló. Az Apátság nyugalmát, és a hangos motorverseny kontrasztját akartam bemutatni kevés sikerrel, de most már én sem érzem átgondoltnak.
Nem lenn rossz kép d kicsit eltúlzott a mozgás intenzitása.A szerkesztés jó és a színek is.egy kicsit a háttér eltereli a figyelmet.tök éles,mintha nem is a motoros lenne a téma.Így gondolom. Jó fotózást.Üdv.
rcmx válasza:
Igen, rövidebb záridővel mást mutatna, lehet hogy élvezhetőbb lenne.
Szia! A cím nem túl ötletes, a kép viszont tetszik. Jó a szerkesztés, és a bemozdult motoros és az éles háttér közötti kontraszt is.
rcmx válasza:
Köszönöm.
A gyors mozgás érzékeltetésére van a svenkelés, ekkor a tárgy élesebb, a háttér mozdul be, a másik a hosszabb záridő, ilyenkor a háttér éles, a tárgy életlen. Ez az utóbbi, de szerintem túlzott mértékű az életlenedés, szinte kivehetetlen a helyzet, esni készül -e a motoros vagy sikerül neki bevenni a kanyart. A motoros erőfeszítéséből ilyen életlenség mellett semmit sem lehet érzékelni.
rcmx válasza:
Lehet, hogy rövidebb záridő kellett volna, és klasszabb. Mindegy, ez már ilyen. Köszönöm a véleményed.
Szia!
Igen, ezt így is lehet és szokták is, de akkor most ez sport, vagy tájkép?
Azért nem egyértelmű, mert van a háttárben egy elég érdekes épület, ráadásul fehérben. Én, mióta megynitottam csak azt nézem, és zavar a motoros.
Ha meg a motorosra próbálok koncentrálni, zavar, hogy ott van a háttér.
Látszik a tudatosság, és kreatív is, viszont hibásnak érzem ezt ebben a formában.
Jobban nézne ki a másik verzió, amikor a motoros éles és a háttér van bemozdulva.
Vadliba
rcmx válasza:
Mindegy milyen kategória szerintem. Ezen nem rágódnék. Sokaknak megszokta a szemét az itteni tömérdek sok svenk kép, egy ilyen antisvenknek már senki nem tud örülni. Mindegy, ebből is tanultam. Köszönöm a véleményed.
Szia!
Csak kérdezek valamit, mint amatőr, nem fordítva kellene, hogy a motoros éles és a háttér mozul be? Mondjuk ND8-al nehéz. de nincs igazam?
rcmx válasza:
ND8-al lehetetlen. Úgy kellett, ahogy épp akarta. Én ilyet akartam, de a nagyérdeműnek nem tetszik. Talán mert nem a megszokott svenkes, hanem antisvenk.
De érdekes kép. Baromi jó. Ha ez szándékosan lett ilyen, akkor gratulálok. Kicsitben nem jön ki a hatás, de nagyban olyan, mintha mozogna, rezegne, vibrálna a kép. Olyan, mintha térben elkülönülne a motoros a fix háttértől. Nagyon jó.
rcmx válasza:
Köszi. A többieknek nem tetszik, de azért fent hagyom.
Szia!
Fordítva jobb lett volna! Ha a Qpaci várat mozdítod be és mosott háttérnél éles a motoros! Így nekem semmilyen!
De ha a címe nézzük akkor stimmel! Tényleg bemozdult! :-)
rcmx válasza:
Ez itt antisvenk kérem ( egyik barátom nevezte el ezt az el nem fogadott technikát így ).
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.