Szia! mikor megnéztem nagyobb méretben a képet már akkor sejtettem, hogy nagyon tág rekesszel készült a kép ami nagyon tönkre tudja tenni az ilyesfajta és hát szinte minden tájképet. A másik pedig még szintén ehhez kapcsolódóan, hogy gyenge fénynél kötelező tájképez egy állvány vagy egy stabil hely ahol megtámasztod a gépet és ebből következhet a szűkebb rekesz egészen f11-ig mert ott azért már szebben rajzol az objektíved is és az előtér is éles lesz a mostani homályos helyett.
Az nem tudom még, hogy volt-e rajt utómunka vagy sem, de az eget mindenképp világosítanám, hogy jobban ki legyenek emelve az ég színei valamint a város és a Lánc-híd fényei. Valamint még arra figyelj, hogy a hidat lehetőleg hozd vízszintbe egy vágással és az objektív torzítását is egy kis utómunkával.
További szép napot!
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2011. július 8. 00:40 - érzékenység: 100
- fókusztávolság: 48mm
- objektív: Canon 18-55 IS
- rekeszérték: 5.6
- zársebesség: 1/8
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Budapest
- Készítés ideje : 2011-07-05
Ez az első próbálkozásom itt a fotozz.hu-n, kérlek értékeljétek és adjatok tanácsot, hogy tanulhassak miként fotózzak jobban. (Azért legyetek kíméletesek) :)
Szia. Igen,
villám fotózás felkészülésénél állvány,szűk rekesz és hosszú záridő szükséges. Ajánlatos ezt többször megismételni,hogy szerencsésen el lehessen kapni a villámlást. Sok sikert. Üdv.
csocsidior válasza:
köszönöm!
Szia. A színek élethűek. Nem rossz de vannak benne hibák. Egy kicsit jobbra dől és az élességet nem állítottad be. Részemről tudatos kreatív de javítandó. Esti kivilágításoknál állvány szükséges. A legtöbbem úgy csinálják,hogy a rekeszt akár 16 vagy 17-re is leszűkítik és 30 másodpercet exponálnak. Próbád ki úgy. Vagy ha széles rekesszel csinálod akkor az esti kék órákban 2 másodperc is elegendő. Javaslom próbálkozz a tűzijáték fotózással is amit szűk rekesszel és hosszú záridővel célszerű. Üdv,
csocsidior válasza:
Szia.
Használtam állványt, tehát nyugodtan rakhattam volna a rekeszidőt hosszabbra is, viszont erre a fotónál nem figyeltem sajnos. Kicsit a tömörítés is elvett szerintem a kép részletgazdagságából. Legközelebb ezeket a hibákat nem fogom elvéteni, a tűzijátékos fotózást pedig feltétlen ki fogom próbálni.
(ui.: villám fotózásakor is szűk rekeszt és hosszú záridőt célszerű alkalmazni? )
Köszönöm, hogy foglalkoztál a képemmel:
Krisz
Szia! Ami nagyon jó a felvételeden, az az időpont megválasztása - baromi szép az ég, különlegesek a fényviszonyok - ami egy agyonfotózott témánál pláne nagyon kell. Pazar az alkonyi ég, a Lánchíd tükörképe a folyón.
Amire viszont legközelebb figyelj még jobban: főleg a kompozíció...gondold át, akár már jóval a fotózás előtt, hogy mit szeretnél pontosan megmutatni. Ezt próbáld kiemelni, minden mást pedig leválasztani a képről. Például itt az előtér házai-fái a (feltételezett) témát majdnem érintik, ez nem előnyös, a Dunából is sokat takarnak - és elvonják a figyelmet a Parlamentről+hídról, betolakodnak a képbe. Magasabb nézőpontból kikerülhetted, vagy előnyösebben komponálhattad volna őket a képbe. (Amúgy egy külön képet viszont megérnének.) A fehéregyensúlyra is figyelj, nagyon narancssárga lett, nem igazán ilyen élőben. Ilyen jellegű táj-, városképeknél pedig célsuzerű szűkebb rekeszt használni, hogy részletgazdagabb, élesebb képet kapj - akár állványról, vagy valamire lehelyezve a géped (egy babzsák is hasznos lehet). 1/8 s-ot amúgy se nagyon lehet kitartani kézből.
csocsidior válasza:
Szia!
Köszönöm a részletes értékelésedet!
Mindenképpen újrafotózom magamnak hasonló időben, hogy a most elkövetett hibákra figyeljek! Magasabbra sajnos nem tudtam már menni. A fehéregyensúlyt azt hiszem valamelyik automata beállításra raktam nem állítottam be külön.
A színek tényleg kicsit valótlanok, de azt inkább már számítógépen sikerült úgy összehozni.
Krisz
Szia! Jó kép lett volna, de a beállítást kicsit elszúrtad. A híd lábát rajta hagytam volna a fotón, illetve az ég felső részében nem történik semmi, onnan vágni kellett volna. Apró észrevétel még, hogy a hegylánc kékje természetellenes, és nem illik össze az ég izzó vörösével. De az ötlet nem lett volna rossz! Üdv! Balázs
csocsidior válasza:
Szia!
Egy kicsit tényleg természetellenes egy-két dolog a fotón. Mindenképp javítok a mostani hibáimon és újrapróbálom valamikor!
Köszönöm, hogy értékelted és elmondtad a hibáit :)
Krisz
Szia! Észrevételek: jobbra dől. A horizont középre szerkesztése nagyon "felcsúszott" kompozíciót eredményez. A város zsúfolt részletgazdagsága nincs összhangban a hatalmas égbolttal. Nagy a holttér. Ennek vágnám pontosan a felét, ill. túlsötétített, szürke. A vízen tükröződő égbolt csúnyán leleplezi a manipulált égboltot. Ne sötétíts rajta ennyit, vagy jobban hozd össze a vízfelszínnel. A komp.-ot kicsit esetlennek látom, nem érzem, hogy mit is akartál igazán bele tenni vagy elhagyni.
Keress inkább kevésbé preferált helyszínt erre, mert innen 1000 kép készült már - és nem sokban különböznek. Sok sikert a jövőben!
Üdv; Balázs
csocsidior válasza:
Szia!
Igen gondoltam arra, hogy a vízfelszín túlságosan valótlannak tűnik az égbolthoz képest.
Az égboltot is valóban lejjebb kellett volna vennem.
A helyszín elég spontán volt. Jó időben voltam ott, így csináltam pár képet. Próbálkozni fogok mással is, remélem abban nem követek el ennyi hibát.
Köszönöm, hogy foglalkoztál a képemmel és tanácsot adtál:
Krisz
Szia! Szép kép, jól eltalált expozícióval. Viszont a horizontvonal túlságosan a kép közepén foglal helyet. Legközelebb figyelj arra, hogy ha az eget akarod hangsúlyozni, akkor a horizontvonalat a kép alsó harmadoló vonalához helyezd. Ha viszont a földet szeretnéd hangsúlyozni, akkor a horizontvonal kerüljön a felső harmadoló vonalhoz. Szerintem érdemes kipróbálni.
Üdv.
csocsidior válasza:
Így elképzelve tényleg jobb lett volna alsó harmadolóhoz rakni a horizontot. Kevesebb lenne a lenti épület.
Köszönöm a tanácsot alkalmazni fogom! :)
Krisz
Szia
az idopontot nagyon jol valasztottad ehhez a kephez, a kompozicio is jonak tunik, a vigyorgo arcformat megformalo felho is nagyot dob a kepen, de...
ami az en legnagyobb gondom a keppel az hogy nem eles es nem reszlet gazdag, hisz ezen kepek attol szepek ha elesek es reszletgazdagok...nem tudom hogy allvanyrol csinaltad vagy sem, de ha allvanyrol is csinaltad akkor vagyt avkioldoval kellene az ilyen fotokat kesziteni vagy onkioldassal... szoval szerintem ez nagyot ront a kep osszhatasan...legkozelebb biztos jobb lesz
Udv, Zoli
csocsidior válasza:
Te vagy az első, aki vigyorgó arcformát lát a képre. Mikor nézegettem nekem is feltűnt, de nem gondoltam különösebben, hogy ez másnak is felfog. :) Így utólag nagyon sajnálom, hogy nem önkioldót használtam, pedig állványról csináltam a képet.
Köszönöm a tanácsokat és hogy foglalkoztál vele:
Krisz
Szia!
Bár nekem lett volna ilyen az első próbálkozásom!:)
Lássuk. Meglátásom szerint az ilyen városrészleteknél (semmi konkrét épület, részlet nincs), mint ez is, értelmetlen 48 mm-t használni. Sokkal célravezetőbb kihasználni a nagylátót (ha már van:)), a legkisebb fókusztávolságot használni, így tudod leginkább látványossá tenni az ilyen képeket. Ráadásul több minden ráfér a képre.
A kompozíció, a gondolat jó lenne, megpróbáltad a Dunát, illetve az Országházat, a Lánchidat "témába" hozni. Azonban a szerkesztés nem túl szerencsés (utólagos vágás, nem tudom, volt-e).
Balra a Lánchíd végét levágtad, alul nagyon zavaró a félbevágott ház és a fa. Nem alkot a fotód egy kerek egészet, nincs mit megragadni, nincs, ami vigye a szemünket. Az égboltot szépen a felezőnél nagyobbra hagytad, hiszen az akár viszi a fotót, mert nagyon látványos. Viszont, ha a szemem nem csal, a horizont kicsit jobbra lejt, ami komoly hibának számít. Annak ellenére mondom ezt, hogy a háttérben hegyek vannak.
Nekem szinte az egész fotó életlennek, mosódottnak tűnik. Lehet ez a tömörítés átkos hatása is mondjuk, de ennyire biztos nem.
Nem tudom, állványt használtál-e? Ilyen hosszú záridőnél (is) hatványozottan kötelező, nem tudod kitartani, hogy be ne mozduljon.
Én a helyedben jóval kisebb rekeszt használtam volna, így tudtad volna tűélessé tenni a fotót. Az érzékenységen is nyugodtan emelhettél volna, ezzel a géppel bőven belefér.
A színek és a fények nagyon szépek, szerintem az expozícióval semmi gond nincs. Gyönyörű az égbolt, a vízen szépen tükröződnek a fények.
Első fotódhoz itt, az oldalon gratulálok, további jó fotózást!:)
Üdv: b.
csocsidior válasza:
Szia!
Köszönöm az ötleteket és a gratulációt. :)
A Lánchíd tényleg nem sikerült, kár volt kis fókusztávolságot használni, legközelebb ezekre figyelni fogok, ahogy a rekeszelésre és az érzékenységre is. Az érzékenységet azért raktam 100-ra, hogy elkerüljem hogy zajos legyen a kép. Állványt használtam igen, de önkioldót azt nem sajnos.
További jó fotózást neked is!
Krisz
kezdésnek nem rossz, sőt.
két dologra hívnám fel a figyelmed: válassz szűkebb rekeszt (a lámpák fényei is "csillagszerűek" lesznek, és élesebb lesz minden a képen), amihez a gép majd hosszabb záridőt is társít, így a vízfelszín kisimultabbá válik, a dunai hajók pedig bemozdultabbá, ami egy kis dinamizmust csempész a képbe
próbálkozz a képkivágással, és igyekezz elkerülni, hogy a horizont középen legyen - az kicsit sablonossá teszi a képeket
üdv,
és szép fényeket,
cs.g.
csocsidior válasza:
Köszönöm, hogy értékelted a képem. Igazából nem akartam túl hosszú záridőt, de mindenképpen le kellett volna rekeszelnem. A képkivágással még próbálkozni fogok, ennél a képnél is gondoltam rá, de végül mégsem döntöttem úgy, hogy megvágom.
Köszönöm:
Krisz
Szia!
Szép naplementés fotó,szépeket lehet alkotni a kék órában.
Ami mindenképp javítandó a kép ferdesége,jobbra dől,ez ps ben pillanatok alatt korrigálható,valamint ha állványról fotózod,kék órában tanácsos,akkor az f5,6 helyett tudsz f11-es rekeszt használni hogy a kép előtere is éles legyen,az alsó házakon ez jól látszik is.
Ezek apró dolgok,alapjában véve jó fotó,tetszik.
üdv:R
Ja és Üdv a fotozzon!:-))
csocsidior válasza:
Szia! Köszönöm az értékelésedet. A dőlést és a rekeszértéket a többiek is mondták. Valószínűleg tömörítés közben is vesztett a kép élességet, de tényleg nagy rekesszel fényképeztem.
Örülök, hogy a hibák ellenére tetszik a képem, köszönöm:
Krisz
Szia.
Az időpont választása az nagyon ügyes volt de sajnos itt be is fejeződött a történet.
Először is érdemesebb egy jobb helyszínt keresni a fotózásra mert az előtérben kettévágott épületek nem igazán dobják fel az amúgy sem rózsás hangulatot.
Továbbá nem azt mondom hogy érdemes hanem hogy kötelező az ilyen fotók készítéséhez az állvány ahhoz hogy egy kicsit tudjál még szűkíteni a rekeszen és mindez ne mozduljon be mint az ahogy itt is látható.
A fotó elég szembetűnően dől jobbra,ezt utólagosan is nagyon könnyen lehetett volna korrigálni kb.2mp. az egész művelet,szatúrációt szerény vélemény szerint egy kicsit túlhuztad,mint tudjuk a kevesebb az néha több.
Tehát ha megkerested a megfelelő helszínt(ahol nem kell ilyen szembetűnően kettévágnod az épületeket),beállványozol beállítod a rekeszt úgy kb.f10-re,ellenőrzöd az élességet,távkioldót használni és már mehet is a felvétel,mindezt otthon szépen gusztusosan(nem túlszatúráltan),egyenesen előhívatod és biztos vagyok benmne hogy legközelebb sokkal jobb lesz az eredmény :)
További sok sikeres próbálkozást kívánok neked és gratula az új gépedhez.
Üdv:Zoli
csocsidior válasza:
Köszönöm szépen a részletes értékelésedet! Igen, az idő az tudatos volt, a többi amikre kitértél talán kevésbé. Ami vicces, hogy állványról fotóztam, viszont nem volt annyi eszem, hogy szűkítsem a rekeszt. Ezt a dőlést szerintem annak tudhatom be, hogy habár az állvány egyenes volt nem néztem meg a vízmértéket, hogy a talajon valóban egyenesen áll-e. Az önkioldó teljesen jogos, használtam már és tudom, hogy ilyenkor nagyon hasznos, de ennél a képnél kimaradt. A túlszaturálás pedig "ős"hibám, valamiért alig tudom elkerülni, hogy ne legyen sok a képen.
Mégegyszer köszönöm, hogy foglalkoztál a képemmel:
Üdv: Krisz
Szia
A téma kicsit már agyonhajszolt szerintem. (valamilyen Budapest látkép) Ilyenkor kell valami pluszt keresni amitől még is egyedi lesz a kép. Úgy gondolom más szögből, illetve más helyről (magasabbról szerintem) jobban sikerült volna. Személy szerint zavarnak az épületek a előtérben, sokat kitakarnak, valamint a háttérben a daru se nagyon jön be nekem. Kézből fotóztad? Lehetne élesebb, vagy a tömörítés vett le a részletességéből, nem tudom. Jó az elgondolás, csak így tovább. :) (érdemes nézegetni itt a többi város fotót, sokat tanulhat belőle az ember, hogy hogyan találja meg a helyes perspektívát)
csocsidior válasza:
Köszönöm a részletes értékelést. Az az érdekes, hogy nem kézből, hanem állványról fényképeztem a képet, szerintem a tömörítés miatt lett ilyen. Gondolkodtam rajta, hogy vágok onnan a lenti épületekből meg fentről egy kicsit, úgy látszik jobban döntöttem volna, ha megteszem. ( Nézegettem a Bp-es képeket, vannak egy páran akik sokat fotózzák! Találtam is egy hasonló képet hasonló színekkel más szögből onnan jött az ötlet, hogy felrakjam.)
Szia!
Jó a kompozíció, és szépre sikerültek a fények is, viszont a kép dől jobbra. Azt kiegyenesíthetted volna, és olyan az egész kép, mintha valami fátyol lenne rajta, de gondolom ez kiküszöbölhetetlen volt.
Tetszik, hogy nincs rajta a vár. Először azt hittem, hogy találni egy új helyet, ahonnan ilyen szép látvány nyílik a városra, de ugye ez is a Citadella kilátóról van? Tetszik ez az "új nézet". A várral már kommersz lenne nekem.
A fenti hibák miatt nekem 4.
csocsidior válasza:
Igen a Citadella kilátóról fényképeztem, egy kicsit belezoomoltam, hogy ne legyen benne a vár. Igazad van, sokáig néztem és tényleg dől a kép. Az, hogy a fátyol kijavíthatatlan lenne nem vagyok benne biztos, minden esetre én nem találtam meg a módját. Köszönöm a tanácsokat! :)
Krisz
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.