Kedves Barátom!
Már nagyon rég jártam ezen az oldalon. Igaz tettem fel két fotót, de igazából nem is érdekelt az értékelés. Látom szinte semmi nem változott. Azt sajnálkozva látom, hogy már te is magyarázod a fotódat. (a kevés fény szándékos) Aki ezt nem érti annak úgy is mindegy. Dante Darker véleménye lepett meg a legjobban, ha valakinek, akkor pontosan neki kellett volna megérteni ezt a fotódat.
Laci
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2011. június 7. 16:56 - Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Debrecen
(a kevés fény szándékos)
R.János válasza:
Drága Barátom!
Annyira hálás vagyok Neked a véleményedért! Igen sajnos elkövettem ismét azt a hibát, hogy az esztétikumot alárendeltem az általam fontosnak ítélt mondanivalónak. Jogos Dante kritikája, mert attól, hogy megcsillant volna itt-ott egy kis fény, a kép szebb lett volna és a tartalmából nem veszített volna semmit. De sajnos én ezt annyira eltúlzom, hogy néha már tényleg hibának számít ez a kézzel-lábbal való igyekezet a "mondanivalóra". De mindig jólesik, amikor valaki nem a hibára koncentrál, hanem próbál megérteni.
Hálás köszönettel....
Üdv.János
Kedves János! Köszönöm szépen a részletes választ!
"A zene nem a fülnek, a kép nem a szemnek, hanem mindkettő a léleknek" szól. Ezt még át kell gondolnom....
Addig is nagyon köszönöm a kreditet!
Üdvözlettel: Tibor
R.János válasza:
Nagyon szívesen!
Én köszönöm!
Üdv.János
Szia! Nem egy szokványos emlékkép...Egyrészt a fekete-fehér már eléggé kiment a divatból, másrészt alig van fény. Sok gitáros fényre vágyik, sok-sok fényre, igaz ők elektromos gitáron játszanak.
Meghitt, csendes pillanat. Picit fura ilyet írni, hogy csendes, ha zenéről van szó...de úgy érzem olyan zene lehet, ahol az apró szüneteknek, elhallgatásoknak komoly súlya van.
Amit a fotó bal oldalán látok az nagyon tetszik! Ebben a kevés fényben is ott a figyelem, az átélés, nem csak a kéz, de a játékos egész teste a zenéért van most. Viszont jobbra az ujjak alig látszanak és a gitárt is szinte oda kell képzelni. Talán az lenne az üzenet, hogy mindegy a hangszer, az átélés a fontos? Valójában az emberből jön a zene? Azért azt hiszem egy kicsi, sejtető fény jó lett volna lentről. Valami halvány futam a húrok egyenesein.
Vannak esték, amik megismételhetetlenek, de vannak szerencsés emberek, akiknek nem csak néhány ilyen este jut.
Ha lehet, készítenék egy másik képet, csak egy gyertyát hozzátéve.
Szép fényeket!
R.János válasza:
Köszönöm, kedves Harminchat!
Be kell látnom, hogy nem helyes, ha nincs egy bizonyos arányon belül az üzenet és a látvány. Sajnos igen hajlamos vagyok a látványt másodlagosként kezelni, és ez elég gyakran visszaüt. Itt valóban hibának tűnik a szándékosság. (Jeleztem is, hogy tudatában vagyok ennek) Szerettem volna a zenéről, zenélésről egy majdnemm teljesen "látványmentes" képet készíteni. Azt szerettem volna elmondani, hogy a zenélés, vagy a zene intimitása nem az érzékszerveknek szól. A zene nem a fülnek, a kép nem a szemnek, hanem mindkettő a léleknek. Azt szerettem volna valahogy üzenni, hogy az emberi elképzelés, fantázia a lényeg, és nem az érzékszervek "kielégítése". De melléfogtam, mert az üzenet nem egyértelmű, és túlgondolt a koncepció.
Nagyon köszönöm a véleményedet!
Üdv.János
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Szia,
nagyon szép és sejtelmes a képed. Annyira kevés részlet látszik, hogy percekig néztem és kerestem az elbújó részeket. Még az sem egyértelmű, hogy nő vagy férfi a gitáros.
A nézelődés közben önkéntelenül indul a fantázia, hogy vajon hol készülhetett a kép? Szomorú-e a gitáros? Vagy épp ellenkezőleg sok évnyi gyakorlás után most került először közönség elé?
Aztán annál maradtam, hogy az unokájának játszik vmi szépet a délutáni elalvás előtt.
Szóval ezer története lehet a képnek, mert abszolút rá van bízva a nézőre. Gratulálok!
Üdv,F3R1
R.János válasza:
Nagyon kedves vagy, köszönöm szépen! Örvendek, hogy tökéletesen megértetted a képet, és nem zavar a "levágott" kar, sem a dimenziók miatti térhatás, és elég kapaszkodót találtál ahhoz, hogy megértsd a képet....de lehet, hogy Te nem vagy egy átlagos szemlélő, mert egy átlagosnak ez kevés lenne. Úgy érzem, hogy egy kicsit azért túlpontoztad. Az igazi etalon ebben a stílusban az "Odes" c. kép. Ott nincs levágott testrész, de van sok kapaszkodó.
Mégegyszer köszönöm!
Üdv.János
Örülök, ha jössz! Ha tudod, tervezd úgy, hogy legyen időnk beszélgetni, esetleg elmenni fotózni a környéken! Addig is baráti üdvözlettel: Gábor
R.János válasza:
Remélem minden ok lesz!
Minden jót addig is!
J.
Uff. Barátom, ugye nem haragszol? Rólad lévén szó, még inkább kifejteném. 2 dimenziós képet nézve azért a térnek így nagyobb szerepet kellene hagyni. Ha jobban megnézed, a modell karja mintha tőből megszűnne. A kép 3/4-e részlettelen fekete, ez már egy átlagos nézőnek nagyon sok, nincs kapaszkodó annyi, hogy a kockát teljesen kitöltse. Ezt a képet viszont ha megvágod erősen - csak a portréra összpontosítva, egy 5-ös arcképet kapsz eredménynek - nézd csak meg, fekvőben, szűken!
R.János válasza:
Igazad van, persze ez már egy más kép lenne ami a koncepciót illeti. Tudod, hogy mi az érdekes? A véleménykülönbség a profi(bb) "értékelők" között. (Nem ezen az oldalon). Volt ugyanis, aki mindazt amit Te jogosan negatívumként említesz, az számára, számukra (gondolom szintén jogosan)pontosan a pozitívum. Én természetesen mindenféle kritikát szívesen veszek, ami épít, hiszen ez lenne a cél, és persze, hogy nem haragszom. Különben is megszoktam már, hiszen elég régi motoros vagyok ezen az oldalon. Ha a pontozás érdekelne, akkor azt mondjuk most vitatnám egy csöppet....de mivel nem pontszerzés miatt töltök fel képeket nem zavar.
Köszönöm szépen!
..............
Hála Istennek a jövő héten már vakáción leszek, és felkeresnélek, hogy visszavigyem a gépet. De előtte természetesen felhívlak, hogy egyeztessünk időpontot.
Üdv.János
A kevés fény lehet, hogy szándékos, de a több jobb lett volna. Gyakorlatilag kivehetetlen, mit csinál a nő (férfi?). Túlzásba estél amivel semmi gond, mert használtad a kreativitásod, csak nem jó eszközökkel. Úgyhogy hajrá, kísérletezz, ne add fel. Csak ne ess szélsőségekbe.)
R.János válasza:
Nem igazán értek most egyet ezzel a véleménnyel, -de ettől még természetesen (?) hasznosnak jelölöm-, mert úgy érzem, hogy nem azonos szempontból nézzük. Nem értem, hogy miért lett volna jobb a több fény, ha én nem akarok részleteket bemutatni. Vagy az lenne a gond, hogy miért nem akarok részleteket bemutatni? Azért, mert ez egy minimál-kép a fény és információ tekintetében is. Pontosan attól jó (az én meglátásom szerint), hogy nem lehet látni, tudni, hogy mit csinál az illető. Sőt talán még a nemét sem lehet tisztán kivenni. A kérdésem az lenne: valóban nem lehet tudni, hogy ki mit csinál? Vagy csak nem akatjuk tudni, mert nem látjuk a "külső" szemünkkel tisztán? De vajon pontosan Neked kellene beszélnem a belső szem, a fantázia, a gondolat, a kreativitás szerepéről a tudás esetében, vagy ezek jelenlétéről egy fotó szemlélésének esetében? Tudom, hogy szokatlan és az is lehet, hogy rossz, de én ilyennek akartam, mert nem azoknak készült, akik csak nézik a képet, hanem azoknak akik látni is szeretnék. Ezért nem a véleményed jogosságát vitatom, hanem a nézőpont különbségére szeretnék rávilágítani. Ami a pontot illeti....Te tudod...
Köszönöm szépen!
Üdv.János
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Értem én a kevés fényt, de nem mindegy, hogy honnan jön. Az arcán még csak-csak elég lenne, de az ujjai teljesen sötétbe vesznek, ami elég baj, ha már az arcán kívül a keze az egyetlen látható rész a képen. És lássuk be, fontos rész, ha már zenészről van szó, aki épp játszik a hangszerén. Amúgy a pillanat szép. Elmélyült játékot mutat, nem feszengő beállított kép.
R.János válasza:
Kedves Almitra, nagyon megtisztelő, hogy írtál a fotóm alá, hiszen jól tudod, hogy a Te véleményedre sokat adok, ezért minden gondolatod, észrevételed, bírálatod számomra érték. Amit írok nem a Te véleményed ellenében, hanem csak mint bennem élő gondolat írom.
Szerettem volna nagy hangsúlyt fektetni a néző képzeletének a bevonására. Arra, hogy ne csak szemlélje azt amit lát, hanem -ha lehet- elméjében fogalmazódjon meg a "folytatás" a számára szükséges részlet-többlet beleképzelésével. Az arcon is csak utalás van, és szándékom szerint a legminimálisabb. Úgy gondoltam, hogy az arckifejezés lenne a lényeg, és csak másodlagos az, amit éppen művel. Ezért a fény arányait ennek megfelelően próbáltam adagolni. A kezek fényét, és ezáltal a hangszert is csak annyira szerettem volna érzékeltetni, amennyi segít az átlós szerkesztésnek meg, hogy valami értelmet adjak az arckifejezésnek -természetesen.
Kedves Almitra, megkérnélek-ha nem veszed tolakodásnak-, hogy tekintsd meg egy hasonló elgondolás szerint készült fotómat, amiben már figyelembe veszem az általad írt tanácsot. Nem arra kérlek, hogy pontozd, (ha nem akarod), sokkal inkább érdekelne a szakmai véleményed.
Nagyon szépen köszönöm!
Üdv.János
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Látom hogy szándékos ,de én akkor is hiányolok egy pici fényt .Például alulról a gitár húrjaira .Csak egy icipicit.A hangsúly ha jól látom a gitáros tekintetén és a kezén van.Különben tetszik a kép!Üdv: Z
R.János válasza:
Kedves Nomrod!
Érthető és elfogadható a véleményed. A következő hasonló elgondolású képemnél szeretném hasznosítani a javaslatodat.
Nagyon köszönöm!
Üdv.János
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Nekem a meghittség jutott eszembe a képröl...ahogy a hölgy a kezére, a gitár nyakán pihenö ujjaira néz, olyan, mintha a gyermekét látná...szeretet, nyugalom és szoros összetartozás árad a látványból. Ilyet talán csak az tud átérezni, akinek van valamilyen kötödése a zenéhez, nekem a hegedühöz volt 12 éven át...az is egyfajta szerelem volt, még ha természetesen nem is ért fel a gyermekeim iránt érzett mérhetetlen szeretetemmel.
A fények (nemfények :) szépen erösítenek rá erre a gondolatiságra, ami persze csak az enyém, de így minden mindennel összefügg.
Szerkesztés, látvány, harmónia tökéletes.
Üdvözlettel! Pilipár
R.János válasza:
Kedves Ildikó, nagyon megfogtad a lényeget ezzel a gondolattal, hogy "a fények (nemfények:) szépen erősítenek rá erre a gondolatiságra, AMI persze CSAK AZ ENYÉM...." Ez lenne a lényeg: hogy a szemlélő azt "lássa bele", amit ő maga látni akar benne.
Nagyon köszönöm a megtisztelő véleményedet!
Üdv.János
Szia. Nagyon erős hatású fotó. Igyekszem kifejteni miért írom ezt.
Jómagam is több mint 20 éve játszom ezen a hangszeren, így már a címét olvasva egyértelmű volt, hogy jobban szemügyre kell vennem. A teljes méretű megnyitás után, rövid megdöbbenés következett, ugyanis a gitárt teljesen elnyeli a sötétség. Amennyiben a kép címe, nem játszana nyílt lapokkal, akkor is beszél a jellegzetes testtartás. Nem tudom megmondani, hogy miért, a tekintetem először a hangszer irányában indult, majd az egész alakot látva, következett az arc alapos fürkészése.. ..és ezzel el is érkeztünk a fotó számomra zseniális pontjához. Kompromisszumok nélkül a portréalany arcára irányítja a figyelmet. Ettől kezdve lényegtelenné válik az a tény is, hogy gitáron játszik, mi a környezete, de akár az is, hogy mikor történik mind ez.
A "gitáros" figyeli a számomra láthatatlan gitárt játéka közben, nézőként pedig kizárólag a zenészre koncentrálok.
Nem hallom a zenét. Az arcot látom, és ezer gondolatot ébreszt. Mint portré számomra ezért meglepően egyedi módon, és mértékben erős hatású.
Gratulálok.
Üdv.:
Boldizsár
R.János válasza:
Nagyon megtisztelő ez a vélemény, főleg mert megfogtad a lényeget, és egy ilyen visszajelzés nagy öröm minden fotósnak, különösen ezen az oldalon.... Nagyon jó érzés az, amikor valaki nem csak a szemével lát....vagy mondjam inkább úgy, hogy lát is, nem csak néz.
Mégegyszer nagyon köszönöm!
Üdv.János
Szia!
A képről első ránézésre nem biztos, hogy eszembe jutott volna, hogy gitárt fog a kezében, hogy PONT gitárt, ha nincs odaírva. Tetszik a sötét, a szürkeség, elmélyedés, biztonságos magány veszi körül, szépek a látható élek.
Bár furcsa az ember tekintete, én több részletet mutattam volna meg a képből. Attól még lehet félhomályban végülis... De jó képnek tartom.
A hátteret, a félhomályt, a kidolgozottságot javítanám, főleg az "előtérben"...
Üdv., Bambi721
R.János válasza:
Kedves Bambi721!
Köszönöm szépen, hogy foglalkoztál a képpel. Sok iskola, sok stílus, sok látásmód, bemutatásmód létezik. Mindegyiknek van egy filozófiája. Annak is, amelyik a részletekre helyezi a hangsúlyt, és annak is, amelyik annyira elrejti, hogy ezáltal bekapcsolja a szemlélőt is a képalkotásba. Ez egy ilyen stílusú kép, melynek az a célkitűzése, hogy a lehető legkevesebb látható elemmel a lehető legtöbbet mondjon el, de -mint azt már említettem- úgy beszéljen, hogy közben hallgat:) Ez a kép csak egy alaphangot ad, a szemlélő képzelete kelti életre saját maga számára. Ezért ennek a képnek az értékelése nagyban függ a szemlélő fantáziájától, rálátásától, hajlandóságától, hogy részt vegyen a kép továbbgondolásában..stb. Van low key, van high key stílus, stb. Ami az egyikben hibának számít, az a másiknak az éltető ereje.
Köszönöm mégegyszer.
Üdv.János
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Ha kevés fénnyel dolgozol az nem baj, sokszor inkább érdekes!
Ahogy megtekintettem a fotód, egyből a hangulat jött át (kinek mi), de nagyon sok részlet kárba veszett.
A gitárból sajnos semmi sem látszik, majd az hölgy/ úr kezéből sem, hogy hogyan játszik. Megmondom, a képről nem tudom megnevezni a nemét a kedves személynek! Kicsit túlzottan rejtettnek tűnik ez nekem.
Más rekesszel talán hagyható lett volna a gép, hogy kicsit több fényt kapjon csak, hogy egy icipicit kapjon minden apró részlet egy kicsike fényt. pl. az arc másik oldala, ujjak, gitár vége.
De a nézőpont amúgy tetszik.
Számomra, olyasfajta "elhagyatott" érzést sugall a kép, melyt a sötétség ábrázol leginkább.
"ne is vegyetek észre, lassan úgy is eltűnök"
R.János válasza:
Köszönöm szépen a kedves és őszinte véleményt! A hozzáállásodból ítélve mondom, hogy Te biztosan meg fogod érteni azt, amit írni fogok. Tudom, hogy itt ezen az oldalon elég ritka ez a megközelítés-forma, és mint minden szokatlan, jogos kérdéseket esetleg tetszést, vagy nem-tetszést vált ki. Ennek a képnek az lenne a lényege, hogy a szemlélő szemlélődjön, vagyis kutasson, és abból a nagyon kevés és bizonytalan elemből, (ami inkább csak utalás) kreáljon a saját maga számára egy élményt. Vagyis ez nem a passzív szemlélőnek, hanem inkább a fantáziadúsabb, mondanám aktívabb szemlélő kedvére való. Ez egy olyan stílus, ami a látható részletek gyarapodásával fordított arányban áll: minél több a részlet, annál gyengébb a kép ereje. Természetesen egy bizonyos nézőpontból ítélve!
Mégegyszer köszönöm!
Üdv.János
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.