ez valami elképesztő.sokáig nézegettem, mire észrevettem a háttér tükröződését ismelmerültem a részletekben
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2011. június 1. 19:27 - Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Parkoló
- Készítés ideje : 2011-05-21
HDR, PS-ben kontraszt, RGB szintek, Curves görbék, Blur Lens-el ál DOF, és egy lehelletnyi Fractalius.
h.rom válasza:
Köszönöm, de akkor miért is a 4.5 pont? A szabályzat szerint meg kell indokolni, ilyenkor az adott pont kivonatódik. Nem akarok kukacoskodni, de tőlem is megkövetelik, na.
kedves h.rom :)
veletlenul se vedd szemelyes kotekedesnek amiket irtam. tudom h felre ertheto h az utobbi idoben par kepedre negativ dolgokat irtam.
nekem se esett jol es gondolkoztam elotte, mert nem akartalak bantani, leven h szeretem a kepeidet.
de ha en vegigmegyek a varoson, es minden autonak lefotozom valamelyik testreszet, es mindegyikre rahuzo ugyanazt az effektust egy kis kontrasztnovelessel es orton effektussal fuszerezve, az nem egy uj stilus, hanem ismetles.
en tenyleg megertem, hogy most szarabb, mert hat nincs jo obi es fotozni muszaj. tudom miyen erzes. de nem muszaj mindegyiket feltolteni ide :) es ezt jo szandekkal mondom.
valahogy olyan erzesem van, h nem akarod latni a valosagot, h ezek a kepek tenyleg nem a legjobbak. egy kep akkor is kene usson egy szintet ha minden utomunkat levetkoztetunk rola. a regebbi kepeid nagyon jok. de nem tamaszkodsz azokra, nem varhatod el h ezeket is mindenki a vegtelensegig dicserje.
en fotot ertekelek. es pl filep v ningbo kepeit imadom. de volt alkalom amikor az ok kepeikre is megirtam a negativabb velemnyt is. egy jo fotos is keszithet idonkent rosszabbakat. mindenkinek megvan a melypontja. a lenyeg ezt eszrevenni, es tullepni rajta anelkul h elveszitse a meltosagat. a vegtelensegig vedeni olyan kepeket amit egy ismetelten alkalmazott utomunka tart eletben minden bantas nelkul ciki.az elso kep jopofa volt. a masodik az na meg elment. a 3.-nal mar volt egy kis WTF a tudatalattiban, aztan most vegre irtam is. ne haragudj h megtettem. csak a velemnyemet irtam meg.
ja es egy kis javitas. azt h egyelore az N nelkul irjak, tudom h divat egyeNlore-nek irni de azert a helyesirasi szotarban meg nincs arra javitva :)
jo fenyeket!
es ha barmi bantot irtam volna, elnezet kerek erte. en nem vagyok egy jo fotos, nem kell kioktatasnak venni amit irtam.
h.rom válasza:
Nem veszem kioktatásnak. Elgondolkodom azon amit írtál, köszönöm.
Majd megkérek egy családtagot, hogy vonszoljon el a gép elől, ha írni akarnék rá :)
Amúgy az utómunka baromi jól passzolna egy "rendes" körülmények között lefotózott autóhoz, úgy simán megvenném reklámképnek, ha ezzel foglalkoznék. Elég high tech, elég fjúcsör hangulata van, egy nem parkolóban, nem panelházak közt lefotózott autón, ahol a fények, tükröződések szépen meg vannak tervezve, nagyot üthetne. Úgy én se mondanám, hogy öncélú ;)
h.rom válasza:
Sajnos erre oly kevés lehetőségem van! ;( Képzeld írtam szolnoki autószalonoknak, arra gondolva hogy milyen jó lenne szalonúj kocsikat fotózni, de szóra se méltattak. Így maradnak aparkolók meg a rtekes koszos kocsik, amikről retusálom a port meg a döglött bogarakat meg a galambszart, és kb 1 órás munka után ilyen lesz a végtermék. De számomra nincs ezzel semmi probléma, kihívást jelent, és naná, hogy tisztában vagyok vele hogy értékük ezeknek a képeknek nem sok van, de a befektetett munka mégis elég nagy. Amúgy nem zavarnak a panel meg parkolóhátterek, ez egy ilyen dolog. csajokat is szívesebben fotózok természetben mint stúdióban, a kocsikkal miért tennék kivételt?
"Nézegettem a mobilos képeidet, és a következőt gondolom.
Már megmutattad, mit tudsz kihozni egy nulla képből utómunkával. Bocs a kifejezésért, de így gondolom. Most mutasd meg, hogy nem az utómunka viszi a hátán a képet (ha viszi), hanem te, a látásmódoddal, a témaválasztásoddal, alkalmazkodva a kezedben lévő technikához. Persze, az utómunka is te vagy, de úgyis érted, hogy gondolom.
Ha megteszed, én leszek az első, aki mélyen meghajolva a kalapomat lengetem előtted."
Ebben mi volt a nem normális?
Sosem mondtam, hogy gagyi, amit csinálsz, azt mondtam, hogy EZ a kép gagyi. Igazából nem értem, miért nem keresel épkézláb témát a technikai tudásod "alá". Lehet persze sportot űzni belőle, hogy a legszarabb alapképet tesszük nem kis energiabefektetéssel fogyaszthatóvá. Ha neked ez jó, akkor jó.
Egyszer írtam, hogy nem fogok a képeidhez visszajárva ugyanezt többször elmondani, te erre biztattál, hogy ha van véleményem, akkor ki vele, mert érdekel.
Eszerint mégsem.
A következtetést levontam, további jó fotosoppolást kívánok.
h.rom válasza:
Vigyázz, mert felrakok mindjárt egy Suzukis képet. És ezt veheted fenyegetésnek! :D
István, hadd ne írjam le, ami először eszembe jutott erre... Egy menj a... kezdetű mondat.
Megírom azt is, ha valami tetszik, meg - itt a fotózzon ez nem általános - azt is, ha valami nem. Nem ezért töltesz képeket egy ilyen fotóvéleményezős oldalra?!
De ha már fikázónak neveztél, akkor legyen. Fenntartom, hogy ez utómunkával vagy nélküle egy nagy darab nulla, téma nélküli gagyi giccs, akármennyit ültél is a számítógép előtt, amíg ilyen lett. Téged ez nem érdekel, azt csinálsz, amit akarsz, de személyeskedni, bunkónak lenni nem kéne egy őszinte vélemény miatt.
A továbbiakban meg kerülni fogom a képeid alatt a véleménynyilvánítást, úgyis messziről látszik, melyik a tied.
További jó várépítést és jobb alapanyagot kívánok hozzá!
h.rom válasza:
De hegyiember! Már ne haragudj, de én soha nem csinálok olyat, hogy valaki képei alá odajárok és decsakazértis nyomom a képébe hogy márpedig vegye tudomásul hogy ez ilyen meg olyan szar meg gagyi amit csinál. Ha valaki ilyen mint te, az már alapból kimeríti _nálam_ a bunkóság fogalmát, a viselkedésed és a hozzáállásod igenis fikázó magatartást mutat. Azt még elfogadtam, hogy tegnap talán bal lábbal keltél ki az ágyból, de ma már azon gondolkodom hogy talán nincs is neked jobb lábad. Meglehet valakinek normálisan is mondani ha valami nem tetszik, és amint a példa mutatja, úgy is ahogyan te teszed. Ezzel csak saját magad járatod le, bármilyen "őszinte" is vagy. Tudom, nem szépelegni járunk ide meg nem azért hogy szeressük egymást, de majd hülye leszek annyiban hagyni, ha jön egy alak és legagyizza amit csinálok - legyen az a kép valóban bármilyen értéktelen. ;) Meg kell mondjam nagyon gyerekes a hozzáállásod, és még te vagy megsértődve, megáll az eszem. :) Tiszta vicc...
h.rom válasza:
Meg fikázni. Azt nagyon.
ez mar lassan olyan mint karcsika. variaciok egy temara. meg hany bort lehet lehuzni errol a keprol? XDDDD
egy mondas szerint egy muvesz akkor dobhatja el a diplomajat amikor sajat magat kezdi utanozni. :P
h.rom válasza:
Atyám, a bordó BMW-n kívül, amiről több kép is készült, minden egyes autófotómon másik tipusú kocsi látható vagy egészben, vagy részleteiben, de soha nem ugyanaz. Tehát a megállapításod, hogy "...hany bort lehet lehuzni errol a keprol?" nem állja meg a helyét. Ez a kocsi ugyanis egyetlen másik képen sem látható.
Szerintem nagyon látványos képet sikerült készítened, tipikusan alkalmas autómániás háttérképnek.
Apró zavaró részlet, hogy a lámpától balra van 1-2 autó, amik valahogy nem kellenének a képre.
Ha már úgy is órákat töltesz az utómunkával, szerintem ezt a részletet eltünthetted volna.
Elárulod, hogy pontosan milyen telefonnal készült?
h.rom válasza:
Ki van írva, de egyébként egy Samsung GALAXY Ace az elkövető. :) Megmondom őszintén, én nagyon nem szerettem volna kiretusálni a másik kocsi tükörképét, amúgy is közönséges utcai parkolókban kapom lencsevégre az autókat. Nekem kell az oda.
Köszönöm a véleményt, örülök hogy írtál.
Nekem csk egyedül az Astra tükröződése szúrja a szemem, meg pár környezeti elemé, ha sterilebb lett vonla, akkor simán azthinné az ember hogy stúdió kép, vagy 100%rajz, de ettől függetlenül ötletes és jól megvalósított kép. :)
h.rom válasza:
Nekem pont a környezet reflexiói tetszenek a legjobban, az Astrával együtt. Ettől életszerűbb.
Köszönöm.
Szia. Ez már nagyon művészies fotó. Tetszik a komponálás szerkesztés és átdolgozás. Gratulálok a penge élességért is. Esztétikus. A hátteret is jól visszatükrözi a lámpa és az autó zománca. Bal oldalt legkívül még a karcolások apró részletei is látszanak. Nem is tudok rá mit mondani. A nap fotója is lehetni. Üdv.
h.rom válasza:
Pedig csak egy nyomorult mobiltelefonnal készült...
Köszönöm.
Helló!
Én amit látok a képen, az egy agyon-vissza karcolt hátsólámpát, meg egy meg egy össze-vissza horpadt jobb hátsó sárvédőt, jól megpolírozva! Ami számomra nem egy szívderítő látvány.
Az hogy egy érdekes részletét FOTÓZ-tad volna le, vagy valami olyan nézőpontból, ami nem mindenkinek jut eszébe, egész más lett volna, legyen az bármilyen telefonnal és gyenge minőségben. És annak a minőségét feljavítani utómunkával. Nekem ez a véleményem. Viszont a dig.ill. kategória ahova tetted elbírja ezt a fajta megjelenítést. Ebben a kategóriában akár egy szöcske szeméből is lehet féklámpát kreálni. A PS tudásod 5-ös!
h.rom válasza:
Azért azt hiszem nem mindenkinek jutna eszébe egy kocsinak csak a féklámpáját meg az oldalának egy részét lefényképezni... :)
Köszönöm.
h.rom válasza:
Ezt gyakorlatilag bármelyik digitális illusztrációra rá lehet fogni. Az alapkép nélkül viszont sehol sem lenne, ebből a szempontból tehát maga a fotózás elengedhetetlen.
Szia! Úgy látszik ma ilyen nap van. Csupa csillogás, színorgia, hatáskeltés. De tetszik! Igen, egy féklámpa! Anyám, egy féklámpáért lelkesedek, ami fölé lombokat karcolt a fény, ami mellett egy autó úszik el kékes félhomályban. Egy féklámpa köreinek tükre csábít, amiben ott a fél parkoló, múltidőbe téve, de mégsem szomorúan, hanem fénygyökerekkel átszőtten, nem rabul ejtve, hanem díszbeöltözött ragyogással.
Nincs ilyen autó, nincs ilyen perc. De mégis a sok kigyózó fényes vonal, hasító szín és ködös távoli ragyogás hangos dalába zárva hamisítatlanul ott egy nyári nap egyetlen perce.
Most hittem el, hogy lehet mobillal fotózni.
Jó kép, gratulálok!
h.rom válasza:
Érdekes, mennyire megosztotta a mobilos képeim látványa a társaságot, de ezt el kell fogadni.
Köszönöm a véleményt.
Szia!
Nézegettem a mobilos képeidet, és a következőt gondolom.
Már megmutattad, mit tudsz kihozni egy nulla képből utómunkával. Bocs a kifejezésért, de így gondolom. Most mutasd meg, hogy nem az utómunka viszi a hátán a képet (ha viszi), hanem te, a látásmódoddal, a témaválasztásoddal, alkalmazkodva a kezedben lévő technikához. Persze, az utómunka is te vagy, de úgyis érted, hogy gondolom.
Ha megteszed, én leszek az első, aki mélyen meghajolva a kalapomat lengetem előtted.
Erre meg, ha pontoznék, egy kövér egyes repült volna.
Üdv
h.rom válasza:
Nem értek egyet. A mobil nyers képe ugyanis valóban egy nagy nulla.
h.rom válasza:
Azt hiszem ez nem egy erkölcsrendészeti oldal ahhoz, hogy illendőségről beszéljünk. Ha tetszik írd meg, ha nem tetszik azt is írd meg. De hogy mire verem el a kreditjeim, had döntsem el én magam. Különösen így, hogy a kategóriájának megfelelően digitális illusztrációba tettem, semmi szó nem érheti a ház elejét atekintetben hogy mennyi PS van a képen. Szerintem.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.