Hello
A kép vadító.
Az ágynemű kifejezetten kihívó, ami nem feltétlenül tesz jót a képnek, szerintem...
Bár olvastam az alábbiakat, amikből kiderül, hogy nem beállított, hanem életképről van szó.
A kép fényessége "A Sziget" (2005) című filmre emlékeztet.
Ami különösen tetszik, az az hogy a saját impressziódat tetted közzé, mégpedig egy igazán intim témában.
Látom te válaszolgatsz a hozzászólásokra, ezért megkérdezem:
Mit szólt Kedvesed a képhez és közzétételéhez?
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2011. április 14. 15:05 - érzékenység: 800
- fókusztávolság: 55mm
- objektív: kitobi
- rekeszérték: f/5,6
- zársebesség: 1/40
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Szeged
balubalinak a kreditért köszönettel mullerp: :)sajna én ilyennek látom a kedvesem nap mint nap;Erre jó a PS, nagyon másra nem. Ahogy írtam a bemutatkozásban:Úgy szeretném bemutatni a fotóim ahogy látom a világot!:) A fene a jpeg ,,képmegölésébe"... Amúgy eredetiben nagyon gyönyörű szemei vannak....
Hát remélem a gyengébb nem én vagyok :DD
Akkor mutass nekem egy 400, de legalább 300 éves fotót. Ez csak képkivetülés amit a gép tudott. Ezt még nem nevezném fotográfiának. Csak a nagyon-nagyon alapjának.
Nekem az első kép születése jelenti a fotográfia hajnalát, ami kézzel fogható megtekinthető.
És ez a kilátás a dolgozószobából c kép az amiről tudunk. Persze lehet régebbi is, amit nem hoznak nyilvánosságra.
Na mindegy, csak azért problémáztam ezen, mert furcsán fogalmaztál:
"Olyan 400 éve fényképez az ember.Nagyon sok fotó, kép készült azóta."
stefankrause válasza:
Sajnos nem tudok mutatni, mert az a fny-leképezése:),fotográfiáról beszélsz én nem.
400 éve hivatalosan fényt-képez le, szó szerint.Az is kép és készültek képek....hogy megfoghatod vagy nem az kétlem.
"Olyan 400 éve fényképez az ember"
Te melyik párhuzamos dimenzióból jöttél?
Kár hogy szegény Hunyadi Mátyás már nem élhette meg...
stefankrause válasza:
,,A fényképészet – miként a nagy találmányok általában – nem a véletlen szülötte volt, hanem társadalmi igény hívta életre. A fényképezés technikai feltételeit, vagyis a fény optikai és kémiai hatását már korábban ismerték. A fényképezőgép őse, a camera obscura képalkotását már az arabok is feljegyezték. Használata a 17. század óta széles körben elterjedt a művészek között. Az ezüstsók fényérzékenységét pedig a 18. század elején fedezte fel Heinrich Schulze német vegyész."
Idézet újkorunk digitális lexikonából a gyengébbek kedvéért.
Szóval ezzel a lágyítással, totál életlenséggel a saját képi világod szeretted volna megmutatni... semmiképp nem akarok sértő lenni, de olyan, mintha a lényeg az lenne, hogy még nem vetted fel a szemüveged, s a világból magad körül csak homályos foltokat látsz. Az arcot takaró kar, a sarokban belógó világos valami nem emel ki semmit, maga a szem teljesen életlen, pedig az lenne értékelhető a képen. Egy rosszul komponált, utómunkával totál elrontott fotó, A lány szép lehet, sokkal több figyelmet érdemel - mármint ha kép készül róla.
Egy fehér ágynemű, ami nem vonja el a figyelmet, egy tudatosabb beállítás, finom utómunka, a modell adott, s rögtön lesz egy jó fotód róla...
stefankrause válasza:
Szia!
Igen , így látom ha az érzelmek elvakítanak.ez a célja.Néha tényleg csak foltokat látok, amik nem is lényegesek azt nem veszem észre, mint mindenki más.Az arcot eltakarja mert most ébredeziké s amúgyis világos volt a szobában.az a belógó, szerintem nem is kell, hogy kiemeljen, ott van és kész, nem tudom ez miben zavarja a képet.Éles volt csak a minőségén kellett rontani sajna, hogy kb 310 Kb legyen:/.Legyünk szubjektívek:szerinted rosszul komponált.
Azt elfogadom, hogy nem kellett volna annyit szerkeszteni, ami a méretnövekedésével járt.
Kézből fotóztad?
Borzalmas a minősége, a középre tolt két bitre széthulló szem ugyanúgy nem jön be, mint a konyhásnénisre beállított felkar.
Ez így nem jó.
Sajnálom.
[1.7]
stefankrause válasza:
Szia!
Nem toltam én semmit:)
Csak feküdt, ahogy szoktak feküdni az emberek.A keze is így volt.minek állítsak rajta, ha így szeret pihenni?
Itt azert ezen az oldalon a tobbseg johiszemuen segiteni akar, legalabbis remelem. :) Persze akad kivietel. Viszont ha mar tobb eve feltolto fotosok eleg jo atlaggal irnak esetleg egy velemenyt es ennek tukreben pontoznak is es meg raadasul a beirt velemenyek osszecsengnek akkor lehet hogy azert erdemes megfogadni ha az ember abbol a celbol jott erre az oldalra kepeket es nem fotokat :) toltogetni hogy tudasat bovitse. A kommentek alapja tehat nem a piszkalodas hanem tanito jellegu velemeny. Ha viszont valaki olyan profi hogy nincs szuksege velemenyre ebbol adodoan tanulasra akkor nem erdemes erre az oldalra semmit se feltolteni.
stefankrause válasza:
Szia!
Amit írtál arra van véleményem.Olyan 400 éve fényképez az ember.Nagyon sok fotó, kép készült azóta.Én a legobjektívebben nézem a fotókat, képeket, mind itt, mind különböző kiállításokon, médiában, újságban, könyvekben.A ,,legbetegebb" fotóktól a legegyszerübb kis családi képet megnézek, és szemlélem, mindezt objektíven.Én kb 10 fényképezek.Ezt az oldalt évek óta kísérem figyelemmel.Nagyon sok ötletet adott, és mondhatni tanulni is lehet itt.
Volt egy fotóm amit direkt naturál PS nélkül raktam fel,mert nem vagyok a híve.Ki is írtam.Amit szóvá is tettek.
CS5, adott fotó, hát szubjektív nézőpont, szerkesztés:végeredmény amit látsz.
Nem tanulni vagyok itt.Mert:Olyan szabályokra építenek itt az oldalon talán maga a felület szabályrendszere miatt is ami ,,berekeszti' a fotóst,úgymond, nem hagy neki szabad teret, túlmutatni a szokásos perspektívai, térgeometriai,fehéregyensúlyi,mélységélességi, meg sorolhatnám milyen szabályok miatt.Egy fotós én úgy gondolom, akkor lehet szabad, ha kifejezheti önmagát.Ezt úgy teheti, ha egy másolatot alkot a fantázia képi világából.
Hát éln ezt tettem a vasammal, CS5-tel és ezen a fotón nem látok semmi olyan dolgot amit már tovább kellene szerkeszteni.
A cím mindent elárul.
Elfogadom amit írnak, de tudom, hogy ők hogy látják, mert leírják, de nekem ez nem hasznos, mert nem olyan képet szeretnék csinálni ami olyan szabályokra épül amiben börtönben érzem magam, hanem a saját elfogadott szabályaim szerint készítem, szerkesztem meg.Mert én így látom a világot az adott érzelmi, vagy hangulati állapotomban amiben voltam, vagy vagyok.
Bevallom volt olyan fotó amit nagyon sokáiog szerkesztettem, de figyelmeztettek , hogy felesleges felraknom, mert itt nincs helye.Ezt is elfogadom, mert szabályok szerint élünk.
De sajnos itt sokan úgy alkotnak véleményt,ahogy látom, mintha nehezen tudnának elrugaszkodni a földtől és kicsit máshogy nézni a világot....kicsit objektivebben.
Nem tanulni vagyok itt, hanem ahogy leírtam a bemutatkozásban van:
,,bemutatni a világot ahogy látom"
stefankrause válasza:
Igen:)
De aki nem nézi a címet.....Idézem megint:Így látom Őt\":)
Haaat nem tudom hogy a tomorites eredmenye e de a szem ami egyebkent a lenyeg lenne teljesen eletlen es pixeles. Tul sok a foto lagyitasa, egy db eles pont sincs rajta. Szerintem ezzel a pozzal csak azt erted el hogy egy vastag kart mutattal be pedig biztos vagy benne hogy a leanyzonak eredetileg szep vekony kecses karja van. Ja es ugy tunik mintha csonka lenne, szoval semmikeppen sem szerencses. Vagy kevesebbet vagy tobbet mutatnek.
stefankrause válasza:
Szia!
Mivel a karján a fekszik, az embereknek így vastagabbnak tűnnek a kezük, mert elterül...., nem csonka, hanem azon alszik....technikailag kivitelezhetetlen azt lefotózni, ha rajta fekszik.
Fotó és kép között van különbség...ez kép, ezért az egyéb kategória, és nem is portré, nem annak szántam.Ilyen érdekes szeme van, amit kihangsúlyoztam a szerkesztéssel, de így is jól leképeztem,mert a tömörítés után életlen lett sajna.
De köszi azért.
Üdv,
Csak a korrektség kedvéért...ezt a képet nem a jpg formátum ölte meg...hanem az aki minden részletet kivett a képből...semmi textúra nem maradt a fotóban...ez így nagyon 'nem jó'.
stefankrause válasza:
Csak a korrektség kedvéért :Te csináltad vagy én?:)Tudom , hogy élt vagy nem, és ha nem él?És ha nem akartam, hogy legyen textúrája avagy ,,szerkezete" ahogy írtad?Vagy részlete?Tl földhöz vagy ragaszkodva nekem meg ez a véleményem.
Egyéb műfaj.Ezért raktam oda:).
Szia! egesz jo kep lehetett volna, de az eleseg bizony szornyu, elkepzelni sem tudom, hogy mi tortent a szemevel pedig az kelett volna legye a leg elettel telibb. sajnos nem igy van. A fenyek eleg jo, a szerkesztes is megfelelo szerintem. Az eleseg teljes hianya megoli az egesz kepet. Nekem is kit obim van, tudom, hogy gyengek szegenyek, de ennyire azert egyik sem.
Udv Boti!
stefankrause válasza:
Ez direkt ilyen:).
Mit kezdjek az élességgel itt?Mire jó?Itt nem az számít.Nem portréban van hanem egyébben, épp ezért nem emberibb, hanem kicsit másabb...
Nagyon kellemes, lágy, az egésznek van egy kellemes, álomszerű hangulata. Ami fura, hogy vagy tényleg életlen a szeménél, vagy csak ott tűnik fel annyira, nem tudom. Talán az utómunka eredménye? Picit zavaró.
És még a bal alsó sarokkal kezdtem volna valamit.
A lényegből végül is nem vesz el, mert kellemes kép, jó ránézni, van benne egy kis titokzatosság, intimitás és egy kis vadság is az ágynemű formájában ;)
Csak azért nem pontozom, mert ajánlás, de a kép maga technikailag nem jó, kerülendő.
Nem tudom mit csináltál rajta a Cs5-tel, de a végeredmény elég riasztó: túlexpós végtag, háttér. Részlettelen haj, nem a szemen a fókusz, még a jobb oldali takaró is élesebb. Ráadásul az egész olyan mintha megnyúl volna a kép vizszintes irányba torzitva a szemet, kart. A komponálással nekem nincs problémám.
stefankrause válasza:
Úgy állítom be a fotót ahogy szeretném, és úgy szerkesztem ahogy szeretném, és ezt mind úgy ahogy én látom a kedvesem:), Én nem riadok ettől a világtól söt....ahol ilyen világos minden ott nem lehet baj....:)a többi cseppet sem izgat.Amúgy cs5-ttel bármit meg lehet csinálni, az tény, én ezt csináltam, fogadd el ahogy ,,látom őt":)
Köszi szépen!
Élettelen, részlettelen szétretusált szétlágyított kép... a szem a lélek tükre, mely megbújik a kar mögött, de mégis elvárna egy kis részletességet, élességet. A bal alsó sarokban a fehér előttér megbontja a takaró alkotta keretet. A téma adott, a szereplő is... lehet kísérletezni, jobbá tenni. Hajrá!
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.