Klasszikusan szép feket fehér kép, ebből csinálnék festményt is:)))))
Tökéletes élmény, köszönöm:)
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2011. január 21. 16:18 - érzékenység: 320
- fókusztávolság: 50
- objektív: 50mm
- rekeszérték: 1,8
- zársebesség: 1/250
- Készítés helye (ország): Magyarország
Jung Zseni mesterkurzusán készült. Modell: Larion Zoé
ultramarin9 válasza:
Köszönöm. Rajta ;)
Szép modell, kellemes fehér lepel, és izléses a póz, nem súrolja a közönségesség határát.Gratulálok.
ultramarin9 válasza:
Köszönöm!
ultramarin9 válasza:
Köszönöm.
Szia, tetszik a modell beállítása, illeszkedik az ágyra terített anyaghoz. Nekem a lábak beállítása furcsa kissé, a rövidülésben a felső comb túl vastagnak látszik, s a takarásban lévő alsó lábszár picit túl vékonynak a jobbhoz képest.
A kép átlós szerkesztése klasszikusan finom. Az arcnak kicsit nagyobb élességet adtam volna,mert Zoé arcvonásai illenének ehhez a klasszikus beállításhoz.
gratulálok.
ultramarin9 válasza:
Köszönöm! Úgy gondoltam, a perspektíva végül is természetes dolog, és így fekvő formátumban nem zavaró - de persze lehet, hogy tévedek. És végre valaki, aki észreveszi az átlót, és nem vágatni akar!
Az arc élessége lehet, hogy kicsit valóban áldozatul esett az utómunkának.
Nagyon szép ez a fotó, az FF gyönyörű, jól áll neki. A kompozíció is tetszik, valamint az a fátyol szerű anyag (nem tudom mi az) amin a modell fekszik. A fények mesések.
Gratulálok!
Üdv,
Kata
ultramarin9 válasza:
Nagyon szépen köszönöm :-)
Tudom, most nem fogsz szeretni a véleményem miatt, de nem az első kép, amelyik elismert művészek nevével fémjelzett alkalmakkor készült és megkérdőjelezi bennem a szakmai felügyeletet.
A hangulata valóban Jung Zsenis - de sajnos sem ő, sem Eiffert János nem remekelt a világítás területén. Tisztelem, becsülöm munkásságukat, de véleményem szerint, jobban kellene ügyelniük a kurzuson készült képek minőségére. Itt a világítás kezdő szintű, háromlépcsős árnyékok mindenütt - hason, combon, mell alatt különösen hangsúlyos. Célját nem értem, inkább tűnik elkapkodott fényhasználatnak, mint tudatos világításnak. Az orr árnyéka különösen vonzza a szemem. Ha jól sejtem, itt kettő tetőablak adta a természetes fényt - a legenyhébb vakus derítés, vagy derítőlap nélkül. A modell fölé helyezett fehér vászon tompítaná az éles árnyszéleket - ezt rögtön észre kellett volna venni.
A póz előnytelen a comb hosszanti rálátása miatt - tömzsinek, rövidnek tűnik. Nem vagyok ellene a szilikonnak, de nem értem, a nézőpont és pózválasztással miért kell ezt a természetestől való eltérést hangsúlyozni. A fej és kéztartás művire sikeredett, ez is messze áll a természetestől.
Szerkesztésben szerintem nagyon balra tolódott, balról több teret hagyva, jobban az átlós elrendezésre törekedve (felső alkar a vízszintes) a modell jobban érvényesülne.
Kivitelezésben egyhangú színvilág (van aki szerint ettől lesz művészi a klasszikus akt) tónus és kontrasztszegény jellemzőkkel - nem kelti fel az érdeklődést. Leragadok a képnél, nem indul be a fantáziám, nem ösztönöz semmi a következő kocka elképzeléséhez. Jellegénél fogva inkább mondanám werkfotónak - ha lenne rajta egy fotós, - a hogyan készült kategóriában.
Ez nekem tudatosnak tűnik, hiszen be lett állítva (gondolom irányítás alapján), kreatív is az eltöltött időt és foglalkozást, de javítandó is a modell és fénybeállításokat tekintve. Ellenben sem technikai sem téma értelemben nem hoz kiugrót a tucatfotó nívóhoz mérten. Átgondoltabb előkészítés és sokkal gondosabb utómunka azonos témára vetítve hozhat javulást - de nem lennék rá büszke, ha valamelyik workshopom résztvevője ilyen képekkel bombázná a fotós társadalmat, nevemet a kép mellett említve.
Tudom, elfogult vagyok - láttam már Zoéról képeket. Azt is tudom, hogy más szemmel nézem az aktokat mint az átlag - de ettől függetlenül hidd el, véleményemet nem a ledegradálás, más alkotásának leminősítése indíttatta. Ha valaki nálam tanul, ügyelek arra, hogy jó képekkel térjen haza, a saját kreativitására alapozva. Jelen esetben viszont az a benyomásom, hogy egy beállított modellt fotóztál (ahogyan a többiek is) - a szerkesztésre, kivitelezésre történő instrukciók és ellenőrzések nélkül. Nagyon hasonlít arra, mikor az aktfotográfiával ismerkedni kezdő fotós elismert festőművészek képeinek tanulmányozását követően (attól inspirálva, ötleteket merítve) házilagos körülmények között a barátnőjével megpróbálja megvalósítani a látottakat.
Biztosan lesz, akinek nagyon tetszik, engem nem győzött meg.
Remélem nincs harag, és a közeljövőben lesznek sokkal jobb képeid is ezen a területen.
Üdv
ultramarin9 válasza:
Nos. Harag semmiképp sincs, hiszen erről szól az oldal - leírni a véleményeket ;)
Az sem baj, ha másképp látunk - nekem a te aktjaid túl erőteljesek, nagyon "műtermiek", de a maguk nemében nyilván jók. Én valószínűleg sosem fogom azt az irányvonalat követni, de gondolom ez nem baj.
Ami a konkrétumokat illeti: hát ez a kép nyilván valóban nem ideális, bár Zseni belenézett a képekbe, de persze arra itt nem volt idő, hogy minden képet megnézzünk és megvitassunk. A világítás sima ablak, derítést végül is nem alkalmaztunk. A kontraszt valóban nem erős, de ez szándékos. A tónusokat viszont nem hiányolnám - az van. A nézőpont - mint valaki meg is jegyezte - nem ideális, de nem mindig volt lehetőség kivárni, míg a megfelelő helyről fotózhatok, helyette inkább kivártam, míg valami megfogott, és azt próbáltam megörökíteni.
No, nem ragozom tovább, elismerem, jobbat is ki lehetett volna hozni a helyzetből, de alapvetően ez nem arról szólt, hanem hogy lássunk ilyet is. (Az pedig, hogy hol készült, nem dicsekvés, hanem tájékoztatás - aki ismeri a szitukat, az tudja, mit takar: ez nem az egyéni kreativitás helye.)
Mindenesetre köszönöm az alapos véleményezést ;)
Nagyon jó a kép és csinos a modell. Én valószínűleg nem ezt a címet adnám neki. Számomra sem a háttéranyag amin fekszik, sem a modell testtartása, arca nem adja vissza az épp most ébredt nő képét.
ultramarin9 válasza:
Hát - a cím valóban utólagos, bár van egy párja, azzal talán jobban bejön. Köszönöm.
27 értékelés után én már nem hiszem, hogy túl sok újat tudok majd mondani, rövidre fogom.
Tónuaiban, lágyságában utánozhatatlanul szép kép.Egy ilyen jó értelembe vett "művészi" szintű képnél az ember szigorúbb a kép gyengeségeivel kapcsolatban.Szerintem nyilvánvaló, hogy balról túl szűk lett a kép. Balról többet, alulról picit kevesebbet hagytam volna. A szerkesztési hibát kivéve erős kép lett.
ultramarin9 válasza:
Köszönöm. A válaszomat gondolom már olvastad lent ;)
Az látszik, hogy profi a díszlet, a világítás és a modell is.
Maga a cím nem szerencsés, mert a mozdulat nem az ébredésre utal. Azt nem mondom meg, mire.
A képet jobb oldalán levágnám a modell lábáig, mert a tekintetnek úgy is marad elég tere.
Ezzel arányosan alulról is, mert az ott meg szerintem felesleges.
Nem akarom agyon komplikálni gradációval meg ilyesmivel. Pl. a modell jobb keze beégett, a bal meg túl sötét. Ezen utómunkával korrigálni lehetne. Ez mondjuk indokolható azzal is, hogy ez a tüll szerű anyag nem derít annyira, mintha valami sűrűbb szövésű lenne.
Tanulmánynak viszont nagyon szép.
ultramarin9 válasza:
Köszönöm. Igen, tanulmány, mint írtam is :-)
Hosszú percek óta figyelem ezt a képet. Próbálom megtalálni a harmóniát ezen a gyönyörű képen, de azt hiszem mégsem megy teljesen. Ez pedig a bal oldal, bal szél miatt van. Szerintem a lány könyöke és a kép széle között maradhatott volna még egy kis hely. Azt hiszem úgy lenne teljesen harmonikus, ha egy picit a kép közepe felé lenne a modell. Például úgy, hogy a függőleges karja és a melle legyen egyharmadnál. Egyébként ezenkívül tökéletes szerintem. Köszönöm!
ultramarin9 válasza:
Nagyon szépen köszönöm. Ha sokáig nézted, már megérte ;) A sarokba komponálás szándékos, bár úgy tűnik, másnak nem jön be.
Szia, én csak építő jellegü kritikával jelentkeznék egyből rá is térek, nekem is élletlen a kép és a hiba az 50mm obi számlájára irható ami F1.8 as ugyan de 2.8 tol használhato csak, F2.5 is elmegy ha közlere fotózol közelebre mint egesz alakos kep, én pl 2.8 on hasznalom hogy ne érjen meglepetés az élleséggel kapcsolatban, egész alakos képnél távolabra ne is használd mert sehol nem lesz élles a kép.
ultramarin9 válasza:
Sztem nem kell, hogy mindig minden éles legyen ;)
Nem azt írom hogy mitől rossz hanem hogy mitől lenne jó.
-ha a modellnek természetes mellei lennének,vagy nem ordítana ennyire hogy nem az,
-ha éles lenne a kép (nem élesebb hanem éles)
-ha balról kicsit több lenne a fény
-ha ezért nem kellett volna fizetni.
Ne tévesszen meg hogy kezdő vagyok vagy amatőr vagy akármi,de ez a véleményem.Biztos sok mindenről szól egy ilyen kurzus de ezen képe alapján nem igazán jött át a dolog.Ha csak ezt a képet veszem alapul akkor fejlődés szempontjából hasznosabbnak tartom a fotozz.hu-t. Írom mindezt úgy hogy nem ismerlek,nem ismerem a képeid....még.
Üdv. T
ultramarin9 válasza:
Köszönöm a részletes véleményt:
- a modellt sztem nem illik kritizálni
- nem kell minden képnek késélesnek lenni sztem
- ennyi jött be sajna az ablakon
- ezt nem értem.
Vélemény bárkinek lehet, és ez az oldal jó arra, hogy le is írja ;-) Viszont az összehasonlításodban sztem nem összemérhető dolgokat említesz.
Mintha néhány festménaen már láttam volna hasonlót, hozta a Goya.....
Ez a hölgy csinibb:)
Nagyon beállós a címhez képest, nem lett természetes. Ha nyújtozok, kinyújtom legalább az egyik lábam, így a két láb egymáson nem szép.
A képkivágás is elcsúszott picit, a lábnál sok, a könyöknél kevés, billen balra a kép, ráadásnak még a szépen lejtő kompozíció teteje is bal oldalon van. A háttérben a testtel párhuzamosan van egy tónusváltás, ont metszi a könyököt, illetve utómunka probléma még a kéz és a fej körül a szürke glória.
A lágyítás jól sikerült, az anyagelrendezés szép, már ami látszik, de annak kell jónak lenni.
Apró hibák, könnyen javíthatók.
ultramarin9 válasza:
Nos, köszönöm, bár a képeidet nézve nem egészen egy stílusban dolgozunk.
A képkivágás nem véletlen, szándékos az elhelyezés. Hátul a tónusváltás az egy lepel. A glóriában lehet, hogy igazad van, az én monitoromon nem látszik, de ez még nem zárja ki, hogy PS nyomok maradtak.
Köszönöm a részletes véleményt.
<11
Szia, Gondolom a mesterkurzuson résztvevők, főleg a kurzus szervezője jobban ért az aktfotózáshoz mint én, de mivel most a fotozzon vagyunk, ahol amatőrök és hobbifotósok is értékelgetik a képeket, írnék pár gondolatot én is...
Tetszik a fotód könnyedsége, a lágysága, nekem nagyon tetszik a mozdulat, tetszenek a visszafogott, természetes fények. Szép a hölgy. Tetszik a model fekvő poziciója.
Ami nem tetszik és véleményem szerint hiba is, az az, hogy nagyon szélen van a modell, egy kicsivel több helyet hagytam volna mögötte, mert az arc nagyon kiszorult a szélére, és az arc kissé fénytelen lett, és az élessége sem jól kivehető, nekem kellett volna még élesség az arcra. Lehet csak a méretezés végett nem látszódik élesnek, de most ezt látom.
A kurzust tartók látták a képet? Érdekelne az Ő véleményük is.
Szóval számomra jó, egyedi, kis hibával.
Üdv. Krisz
ultramarin9 válasza:
Köszönöm a részletes írást.
Az elhelyezés szándékos, így fokozatosan bomlik ki az alak az egyenes vonalból a karcsú lábakon keresztül a felsőtestig és a karokig. Az élesség feltehetőleg az utómunka miatt nem túl karakteres, de kísérleteztünk berázott képekkel, sőt a híres Zseni féle vazelines szűrővel is ;-)
A kurzust Zseni tartotta, közben néha meg is nézte a képeinket, nekem volt, ahova a többieket is odahívta örvendezve megnézni. (Nem pont ehhez, egy másik képhez.)
és ezt Jung Zseni látta miután megcsináltad vagy csak a nevét adta a kurzushoz? erőltetett, tónusszegény. mennyibe kerül egy ilyen kurzus? :)
ultramarin9 válasza:
Semmi egyéb, ott készült, és ideírtam, mert így szokás.
:-)
Minidg jó érzés visszahallani, ha valaki megjegyzi a másik képének a cimét..idén is lesz Szentes, akkor "képekben" ott találkozunk ismét remélem...
Amúgy az embereknek sokáig az nem tetszett az én képeimben is amiket ide tettem fel régen, hogy csak a kisérleti képeket tettem fel ide, amit tudtam hogy jól sikerült, azt nem :-D Mert ott volt visszajelzés, egy egy szakmai zsűri véleménye, vagy pályázati eredmény.
2 év után tértem picit vissza ide, hogy lemérjem a fórumok helyzetét, és meglepődtem, hogy nagyon kevés az építő kritika, vagy a segítő kész fotós, pedig anno az oldalon mikor én kezdtem itt, nagyon sok jó kritikus volt.
Üdv
G
ultramarin9 válasza:
Én sosem voltam nagy fotózzos, más oldalak jobban bejöttek, de tagadhatatlan, hogy a normális kritika fogyóban, sőt, ahogy elnézem, a képek is :( (Gondolom, az SMS-es kreditszerzés hiánya.)
Idén is lesz, már megvan a kiírás! Bevallom, kicsit tartok a csupa nő zsűritől, bár tudom, hogy István régi álma volt ezt így összehozni. Az idénre tervezett képeim nem annyira nőiesek :-)
Sok sikert neked is!
Üdv: ultramarin
Szia!
Szinte ez az első aktok egyike, amit ezen az oldalon értékelek.
Lehet nem leszek népszerű, de őszinte igen.
Egy ideje nézegetem a fotót. Nekem is 40D-m van és azon gondolkodom, mitől lett ilyen, illetve hogyan nézne ki ha én álltam volna a gép mögött.
Azt nem tudom, hogy mi oka volt a magasabb ISO értéknek. Gondolom állványt használtál, stabil mesterséges fénnyel.
Az egész fotó hatása az éles és a lágy közé esik és számomra eléggé mesterkélt. Nem érzek természetességet a láttán. Azon gondolkodom mitől lehet ez.
A vágással sem értek egyet. A modelled felcsúszott és nagy tér van a jobb oldalon. Vághattál volna jobbról és kicsit alulról is.
Mire ideértem 5 tizeddel felértékeltem.
Üdvözlettel
Vadliba
ultramarin9 válasza:
Köszönöm. Mesterkélt, ezzel egyetértek, mivel idealizálás volt a célom. Viszont ha "egy ideig nézegetted", akkor elérte célját ;-)
Állvány nem volt, a fény csak az ablakon bejövő, felhős időben. A vágás viszont szándékos. Köszönöm a véleményed.
szia
szerkesztés szerintem kissé balra csúszott, picit szoborszerűnek érzem a kezek tartását és a tekintet valahogy nincs szinkronban a pózzal. persze egy tanfolyamon, folyamatos kereszttűzben, instruálás mellett nem is gondolom, hogy a modell élete csúcsformáját nyújtja! minden esetre hízelgő 2 és 5 pont közti értékeléseket kapni. jó az, ha megosztó az ember munkája! :-)
a fotozz-os értékrend szerint nálam 4es lenne a fotó.
ciao
ultramarin9 válasza:
Köszönöm :-) Tetszik, hogy elgondolkodtál a helyzeten és az értékeléseken is.
Pont nélkül modnom, hogy attól, hogy valaki részt vesz egy "mester kurzuson" még le lehet zsólni vagy épp dícsérni a képét. Attól, hogy azt egy elismert művész tartja,még nem törvényszerű, hogy megnézi az elkészült képek 100%-át, és adja hozzá a nevét. Ezt manapság workshop-nak hivnak csonyán, amikor egy ismert ember megpróbál átadni valamit abból, amit a hosszú évek alatt összeszedett tudásban, és tapasztalatban.
A képről:
Alapvetőne egy sablon beállítás, a kompozíció rossz, de egyből látni, hogy valaki állt melletted, és az Ő nézőpontja volt a jó :-D
Komlyra fordítva a szót, akönyök érinti a sarkot miközben a láb után sok hely marad, a láb után nem sokkal levágnám a maradékot, és alulról is vágnék még, hogy ne legyen egyértelmú az asztalon fekvés ténye.
A megvilágitás ahogy elnézem fix fényekkel történt, és emiatt használtál magas iso-t és tág rekeszt. Ez alapban nem baj, de ez az obi alapban lágy rajzú, és bár illik a képhez a lágyság, konkrét élességet nem tudok felfedezni a képeden.
Az geyéges tónus és a kevés kontraszt a képnél adná magát a HIGH KEY, és gondolom Zseni elmondta mi az...ugyhogy nem fejtem tovább.
Alap kép, tanulmánynak jó, egyéni alkotásnak kevés még, de gyakorolni kell. hajrá
G
ultramarin9 válasza:
Jól látod a lényeget :-) Mindez így igaz, ahogy írod! És tanulmánynak is szántam.
Az egyéni alkotások - 6 kép - ott függött a szentesi biennálén legutóbb, ahol az Éva a paradicsomban c. képed ;)
Szegény Jung Zseni, nem kéne a nevét e mellé leírni!!!
Inkább nem pontozok...
Amúgy ez meg neked hogy jön ki???
# fókusztávolság: 20
# objektív: 50mm
ultramarin9 válasza:
Nyilván elírás. Javítottam.
Bocs, Röno azért tudja mit beszél, de a 2-est akkor is kevésnek érzem. 4 fölöttire pontoznám, bár nem néztem meg közelről.
ultramarin9 válasza:
Nincs jelentősége, meglepődtem, hogy egyáltalán írt.
Szerintem az alacsony pont rendszerhiba. Ez annál sokkal jobb. Gondolom egy pucér nőre mindenki ír, ha kell, ha nem.
ultramarin9 válasza:
Semmi gond, a pontokért nem adnak semmit a boltban :-) Többet ér, hogy ki és mit mond - a helyszínt és a körülményeket meg persze én ismerem.
ultramarin9 válasza:
Ki lehetne, de átlóban a sarokba terveztem. Köszönöm!
ultramarin9 válasza:
Pedig nem mindegy ;)
Azt meg leirnam, mert olvastam az adatlapod es lattam, Te tanito szandekkal irod velemenyeid, hogy ha valaki studios korulmenyek kozt fotoz, az ne huzza mar fel az ISO-t 320-ra es emellett a zaridot 250-re... Igy inkabb nem tanitanek senkit. :)) Vagy ennyire remegett az eroltetett fejtartasba, hogy 1/100-as zarido mellett bemozdult volna a kep? :)
ultramarin9 válasza:
Ez a szöveg nyilván nem neked szól, hanem azoknak, akik épp csak felfedezték az expógombot a gépükön, és ettől rögvest fotóművésznek képzelik magukat ;-)
A fény ablakon jött be, változó felhőzet mellett, mire áttekerem az ISO-t, már itt egy újabb felhő...
Pont nemrég értékeltem egy aktot, azt picit megkritizáltam, node ez ahoz képest katasztrófális számomra.
Ez a túllágyítottság nekem sok, a combon végigfutó élfény behatol a háttérbe, azaz sok, vagy a háttér sötét, valamelyiket javítanám. A mell ezektől a túlrakott szilikonoktól igencsak természetellenes ebben a pózban, no de erről a kedves modelled is tehet (hisz ő csináltatta). :))) A felső kar tartása még jó is lehetne, node a kézfej picit lentebb tartva és nem a homlokra helyezve, hanem picit eltartva tőle. A lent lévő (jobb) kart nem értem, nem túl kényelmes, mivel a fej önnmagában meg van tartva, erőlködve, megfeszülve, ha már ott az a kéz, akár meg is tarthatná a fejét, mégse teszi, vagy másképp helyezve, lenne jó..., de akkor már sehogy se jó ez a beállítás. :) Kár, hogy a lábfejből egyik se látszik, ezért ezen részen a vonalvezetés nekem hiányos. FF lett a fotó, mégis lapos, talán itt - ott csak a feketét ráhúzva, erőteljesebb, kontrasztosabb képet adhatna. Ezt a lányt már több fotón láttam aktba, de én oly esélytelennek látom, mindig esetlen, mindig erőltetett, valahogy ez nem megy neki, vagy az is lehet, hogy eddig egyik fotós se tudta kezelni, passz. Röviden ennyi.
ultramarin9 válasza:
Köszönöm a részletes véleményt, még ha nem is minden részével értek egyet. (A modell taglalása talán nem ide tartozna.) A jobb karja épp a haját igazítja. Kontrasztot meg a világért se többet, ez a sorozat nem úgy volt szánva.
Itt pontosan a természetes fény használata, hogy nincs külön derítve az arc -például, ad a képnek valami klasszikus értéket, egyediséget.
Nem akárkitől tanulhatsz.
ultramarin9 válasza:
Köszönöm. Igen, élmény volt látni Zsenit, hogy állít be dolgokat, hogyan instruálja, igazgatja a modellt, mit szeret, mit nem...
most hogy olvastam a hozzászólásodat... Zseni nem hive a mesterséges világitásnak... mindegy de kellett volna a deritáes és ugye azt bármivel meglehet oldani. ... :):):)
ultramarin9 válasza:
:)
Kellemes hagyományos ff kép, semmi extra csak egy szerüen van egy szép modell... a vágással van pici gondom alul sok felül kevés a tér, a fejröl esö árnyék nem tetszik annyira pici világitás - deritás korrekcióval egy szép lágy képet lehetett vola késziteni.
jó fényeket
üdv
ultramarin9 válasza:
Köszönöm :) Átlóba helyeztem a modellt, ahhoz így kellett vágni. Derítést már olvastad.
hello!
ha egyszer igy érnék haza , hogyilyen gyönyörű szépség varna ugyan ebben a pozicioban akkor Én lennék a legboldogabb ember!:)
ultramarin9 válasza:
Hát - azt hiszem, ez csak rajtad múlik :-)
nagyon szep de nem tudom eldonteni h lagy v eletlen :))))
persze ez lehet az en hibam is.
mindenkepp gratulalok :)
ultramarin9 válasza:
Sztem mindegy, a végeredmény a lényeg ;-)
ultramarin9 válasza:
Sajnos semmit nem találtunk, amivel deríteni lehetne - bár itt olyan nagyon nem is kerestünk még.
Húha de szép ez a kép. Egy picike bajom van, az én meglátásom szerint az ercán kicsit kevés a fény, a jól megvilágított combja húzza el a figyelmet - nem mintha rossz lenne oda nézni, de az arc mégis valahogy fontosabb. Egyébként éles, picit lágy, nagyon kellemes, mintha lágy szellő fújna. Szépen sikerült a f-f konverzió is. Grat!
ultramarin9 válasza:
Köszönöm. Mivel Zseni nem híve a mesterséges világításnak, az ablakból beeső fény volt az egyedüli.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.