Szia!
Nem rossz kép ha azt vesszük, hogy ezek az első lépéseid. Íme jöjjön néhány észrevétel, építő szándékkal.
Egy éjszakai felvétel készítésénél fontos az állvány, hacsak nem szándékosan, különlegesebb hatás érdekében homályosítod el a képet. Itt azonban nyilvánvalóan ez nem cél.
A kép mintha dőlne egy picit. A vágás nem rossz, ugyanakkor különlegesnek sem érzem. Ez nyilvánvalóan nem az első fotónál fog kialakulni. Szerintem lapozd át a fotozz.hu-t, rengeteg képet találsz majd hasonló témában, amelyek segítenek ötleteket találni, hogy hogyan teheted hatásossá a saját fotóidat.
A gépet nem nevezném gagyinak, tanuló gépnek annyira azért nem rossz. Egy jó fotó készítésénél a meghatározó elemek a fényviszonyok, a fotós tudása és csak jóval kisebb súllyal a rendelkezésre álló technika.
Fel a fejjel, minden kezdet nehéz!
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2011. január 19. 16:37 - érzékenység: ISO 100
- rekeszérték: F2.8
- zársebesség: 2
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Budapest (lánchíd)
- Készítés ideje : 2011-01-05
Én egy kezdő fotós vagyok, ezt a képet egy gagyi géppel készítettem, egy téli estén az alagút tetejétől pár méterre. Sajnos álvány nélkül és fagyott kezekkel, ami egy picit megnehezítette a gép egyhejben-re tartását:(
n3dem válasza:
Köszönöm!! Próbálkozom:)
Ahoz képest, hogy állvány nélkül készítetted, igen jó lett a kép. Legközelebb ilyenkor keress alternatív megoldást, pl leteszed egy párkányra, kitámasztod magad. Vannak nagyon könnyű állványok, gorillapodok, amik a zsebedben is elférnek! tudom nem tudsz vele mit kezdeni, de engem zavar az előtérben a két lámpa. A színek szépek, a Lánchíd meleg fényei elkülönülnek a háttér hideg kékes fényeitől. Szűkebb rekesszel és nagyobb záridővel fotózva (állványról) az autók lámpái egy hosszú vonalat alkotnak, érdemes úgy is lőni egy képet. Gratulálok!
n3dem válasza:
Köszönöm a véleményed, az lett volna a célom mint írtad, hogy jobban elmosódott legyen, de a gépemen sajnos ez a záridő volt a leghoszabb (2s):/
Olyan nincs, hogy "gagyi" gép, csak jól kell neki megválasztani a témát!
Nekem egy kicsit szűk a bal oldalon és a kép alján. A kép is érdekesebb lett volna, ha nem túl kései időpontban fotózod.
Állvány helyett babzsák is megteszi, gondolom, hogy a 2"-et(?) nehéz lenne kitartani.
Amúgy a kiegyenesítés már tényleg nem a gépen múlik:)
Üdv!
n3dem válasza:
Köszönöm, az értékelésed ez a babzsákos ötlet tetszik, köszi!:D
Szia!
Több dolog van ami nem tetszik ebben a képben...
a bal alsó sarokból én többet mutatnék meg. A másik az hogy dől a kép, és a lánchíd után lévő épületnek a teteje le van vágva...
és egyszer próbálj meg elmenni a kék órában és az nagyon feltudja dobni a fotódat, mert gyönyörű színeket kapsz vissza legközelebb vigyél magaddal állványt is ;)
n3dem válasza:
Köszönöm az értékelést, megfogadom tanácsaid!:)
Szia! Először egy kérés: a megjegyzésedben javítsd egyhelyben-re.
A képről: két nagy hibája van. 1. túl sötét az éjszaka. Egy kicsivel korábban, amikor még látszik az ég, jobb képet lehet készíteni. 2. nagyon dől az egész. Tudom, a Duna is dől, hiszen különben nem folyna, na de nem ennyire! Szerkesztésileg szép átlós, de lent az a két reflektor eléggé bezavar.
n3dem válasza:
Oké:D, köszönöm az értékelést és a tanácsokat!
n3dem válasza:
Dehogyis nem, természetes, hogy elfogadom:)Semmi bajom az értékeléseddel:)Egyet értek az álláspontoddal!
Szia!
A felsoroltakhoz képest jó kép. De sajnos a mércét nem a felsorolások adják, hanem az, hogy mit látunk. Az mindegy, hogy azt amit látunk milyen körülmények között készítették. A kép erősen dől jobbra. Ezt korrigálni kellene. Magát a témát már kismilliószor lefényképezte kismillió túrista. Született egy-két igazán nagy fotó is, azokat nehéz felűl múlni. Az élesség helyeközel jó, zajt nem vélek felfedezni a képen. A kompozició kétes érzéseket kelt bennem. Egyfelől jó, másfelől rossz. Jó, hogy a sarokból indul a híd és nincs középen, de rossz mert így a jobboldali sötét rész felesleges és marad ott egy nagy üres tér. Összeségében egy általáons túristafotóról van szó sajnos. Ennek jegyében pedig kettesnél jobbat nem tudok adni.
n3dem válasza:
Köszönöm az értékelésed, és tanácsaid ill. véleményed bő kifejtését...
Köszönöm a képet. Nagyon jó helyről fotóztad a hidat, és kaptál egy képet érte. Én is kezdő vagyok, annyira, hogy még csak most nézek, hogy lássak is. Ezen a képen számomra egyértelmű, hogy igen is szükség van arra az állványra, mert így dől a kép. Érdekes, hogy csak a pesti oldalon levő házak mutatják a dőlést, de azt nagyon. Most értem meg ennek a képnek a segítségével, hogy miért fontos hogy a témával meddig foglalkozik a gép. Hosszabb idővel, biztos nem szaggatott vonalak lettek volna a kocsi világítások, hanem szép csíkot adnak, és fényes szalag lett volna a hídon belőlük. Viszont szeretném megjegyezni, hogy ez a kép adja vissza a valóságot, és a zöld épületet Pesten, amit hiányolok a profi képeken. Köszi, hogy megmutattad, további szép fényeket és jobb időt a fotózáshoz.<br><b>Az értékelő 0,5 kreditet utalt át a fotó készítőjének.</b>
n3dem válasza:
Köszönöm értékelésed, tanácsaid és véleményed továbbá külön köszönöm az átutalt kreditet! Bár tudom, hogy nem ezen múlik, de úgyérzem úgy helyes ha ezt is megköszönöm neked!:)
még annyit hozzátennék, hogy a fotó készítésének körülménye egy-senkit nem érdekel, kettő-egyáltalán nem számít a végeredmény szempontjából. ha egy kiállításon látsz egy képet, ott nincs mellette az infó. a géped meg teljesen jó, és különben sem az csinálja a képet, hanem Te.
n3dem válasza:
Erre ezért nem vennék mérget, a körülményekről meg csak annyit, hogy közrejátszottak a kép dölésében... egyébként az igaz, hogy nincs info mellette:) viszont a gép minőségével megint veszekednék ugyanis tényleg nem jó! Ha mondjuk olyan 5 mp es lenne és lenne rajta egy szélesebb látószögő objektív akkor már lenne valami, de így...
Szia!
Szép esti felvétel,jó az átlós elrendezés,élesség is rendben,egyetlen hibának csak a jobbra dőlést említeném meg.
nem is gagyi a fuji,én is azzal kezdtem:-)
Üdv:R
További jó fotózást!
n3dem válasza:
Köszi az értékelést önbagában nem is a géppel, hanem a 3 mp-el és a kis látószögű objektívvel van abajom:) egyébként semmi kifogásolni valóm a gélppel kapcsolatban:)
Szia! Az a helyzet, hogy azt mind értem, hogy hogyan csináltad, csak azt nem értem, hogy miért töltötted föl, ha te magad is érzed, hogy nem az igazi. Maga a helymegválasztás az nagyon jó lenne. De ilyen képet nem illik állvány nélkül készíteni. Már csak azért sem, mert az esti képek megkívánják a hosszú záridőt, hogy pl. az autók lámpái egységesebben el legyenek mosódva. Két dolog van, amire még nem árt oda figyelni. Az első az időpont megválasztás. Ezeket a képeket a kék órában kell elkészíteni, mert olyankor a sötétkék égbolt gyönyörűen harmonizál a mesterséges világítással. A másik dolog, hogy ha egy ilyen statikus témát fotózunk, nem árt ha vízszintes a kép, mert vannak olyan idegesítő pacákok mint én is, hogy rögtön kiszúrják, ez a kép jobbra dől. (nem kicsit) Viszont a szerkesztés az jó lenne.
Üdv: Péter
n3dem válasza:
:D Van benne valami:) hosszú lenne kifejteni, hogy miért is töltöttem fel...
Köszönöm az értékelésed!
Szia! Ez tipikusan az a fotó, amit baráti körben lehet büszkén mutogatni és őszintén dicsérni is fogják, de sajnos itt inkább a hibákat szokás észrevenni. Tény, hogy agyonfotózott helyszín és ezért mivel témájában lehetetlen újat mutatni, talán csak a kivitelezés maximalizmusa az, ami meghatná az értékelőket. Ez a fotó viszont attól meg messze áll, bár a mostoha körülményekhez képest jól sikerültnek mondanám. Ezzel a barnás-sárga színvilággal, telt fényekkel, a balról felálló zöldes vonalasságú épületrészletekkel, a hosszú egyenes fényű autókkal valami olyan világvárosi hangulatot hordoz, ami sajnos kevésbé jellemző Budapestre, de itt, ebben a percben mégis felsejlik és átélhető. Ezért köszönet a képért. Amúgy meg mintha jobbra dőlne, a bal alsó sarokban nagyon érződik, hogy kéne még egy kis tér és hát elmosódtak a részletek, bla-bla-bla, bla-bla-bla, bla-bla-bla....
További jó fotózást!
n3dem válasza:
Nagyon köszöm a kifejtett értékelsed
Szia! Szerintem nem sikerült rosszul, a pozíciód jó volt, de a szerkesztésen egy kicsit lehetne még javítani, én alulról vágnék. Kicsit elmosódott, ami talán a bemozdulás miatt van, pedig élesebben szebb lehetne. Egyébként szép, jók a lámpafények-csillogások a képen.
Üdv! Tomi
n3dem válasza:
Köszi a tanácsot, és a kommentet!
Szia!
Nekem a meglátásom az, hogy a gép az csak egy eszköz. Ha Martin munkácsi, vagy Kertész kezébe nyomnánk manapság egy kis turista gépet azzal is kiválló képeket készítenének.
A képpel a gond az ( és nem bántani szeretnélek, ne vedd annak ) hogy jobbra dől mivel a horitont nem egyenes, valamint ami nem tesz jót neki az a nagy dupla lámpafény, ami beleszínez az egész képbe. Tetszett neked a táj egy katt és kész, ami nem lenne baj, csak arra nagyon figyelj hogy ne dőljön, vagy dőlhet is de akkor legyen neki értelme hogy miért?
Amúgy maga a téma is nehéz mivel annyian lefotózták és nehéz olyan nézőpontot, megközelítést és állapotot találni ami egyedivé tenne egy képet.
Annyira nagyon nem lett rossz a kép, mivel írtad, hogy most kezdted, csak figyelj arra mit is miért csinálsz.
Remélem tudtam segíteni!
Jó fotózást!
n3dem válasza:
Köszöm, ez igazán jó megfogalmazás volt!:)
Szia. Az a baj hogy nem ilyen korom sötét este kellett volna készítened, hanem amikor a nap már lement, de még nincs teljesen sötét, az úgynevezett kék órában. Akkor nem lenne ilyen veszettül sok fekete terület a képen mindenhol. Amúgy az élesség majdhogynem jó, egy kicsit bemozdult. A meglévő fényeket elég jól sikerült kiexponálnod. Viszont szarvashiba, hogya fotó borul robbra, nem kicsit.
n3dem válasza:
Igen ez a jobbra dőlés tényleg elismerem, h. nagyhiba. 2 gondom is volt: az egyik, hogy ezt a képet álvány nélkül csináltam, a másik, hogy egy vas korlátra támasztottam a gépet és mivel egy jóideje már amúgy is kinnt voltam a -10°C os hidegben kesztyű nélkül alapból remegtem és nembírtam nagyon egyhelyben tartani kezemben a gépet:)A "kékórás" tanácsot is köszönöm!
Üdv!
A színek rendben vannak nagyon.
A szerkesztés viszont....
Úgy látom nagyon figyeltél arra h a híd a sarokból induljon. Vagy egyszerűen nem láttad azt, hogy dől a kép vagy pont ez volt a célod.
Nem tudom, de nekem nem tettszik. Belém rögződött egy olyan dolog, hogy ha van egyenes vonal a képben akkor az amennyire tőlem telik a lép szélével párhuzamos legyen.
Azok a "suhanó" autók nagyon jól néznek ki, de ez a körülmények eredménye:P
Grat!
n3dem válasza:
Nem, sajnos nekem sem volt a célom a kép megdöntése, ez előző válaszomból idézve: "2 gondom is volt: az egyik, hogy ezt a képet álvány nélkül csináltam, a másik, hogy egy vas korlátra támasztottam a gépet és mivel egy jóideje már amúgy is kinnt voltam a -10°C os hidegben kesztyű nélkül alapból remegtem és nembírtam nagyon egyhelyben tartani kezemben a gépet, ráadásul olyan kicsi a gépem (fujifilm s5000) "kivetitő" kijelzője, hogy sötétben nagyon nehéz volt kivennem az irányokat és csak nagyából tudtam belőni a helyzetet" köszönöm az értékelésed!
Szia! Tetszik a kép! Nem a szokásos módon mutatja be a lánchidat. Ritkábban látni ebből a szemszögből. Sajnos nekem egy kicsit úgy tűnik a Duna lejt jobbra. Szerintem szerencsésebb lett volna úgy vágni hogy a jobb oldalon az alul lévő lámpa fénye nincs benne. Plusz az hogy gagyi gép, szerintem nem számít valaki nem attól jó fotós hogy milliós géppel fotóz.
ez totál a kerülendő út kategória. először is agyonfotózott, unalmas tucat. legalább technikailag rendben lenne, és akkor megkegyelmezek neki. de erőteljesen dől jobbra, a szerkesztés szintén hétköznapi, unalmas, a perspektíva is. csúnya sötét az ég (http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_hour) és nagyon rossz a képminőség.
ajánlom figyelmedbe ezt a képet:
http://fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=95422
csak úgy összahasonlítás végett. de az őszinte tanács mégis inkább az, hogy hagyd a francba ezeket az agyonfotózott unalmas témákat és fotózz olyat amit igazán szeretsz, legyenek azok varjak vagy csigák vagy cickányok, vagy hegyek, virágok, bármi :)
üdv
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.