- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2011. január 17. 21:27 - Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Debrecen
Huhh ez dejó kép. Na itt jöjjön valaki azzal hogy a szemnek kell kapaszkodni az éles pontba a képen, és azért kell legalább 1db belőle. Mert ez nagyon hangulatos, totálisan hozza a borús, esős hangulatot annak ellenére, hogy egyetlen egy esőcseppet sem látunk.
Nagyon tetszik,
Zoran
R.János válasza:
Köszönöm Zorán!
Hát...azért volt aki kereste...:)
Szerintem most a legjobb sport az oldalon a "biztosíték -kiverés". Mármint megdönteni bizonyos "megrögzült" maradiságot. Erre persze rámegy az átlag, de valahol mégiscsak megéri..:)
Most nézegettem éppen valami nagybányai képeket. Hidd el, hogy a fotózz.hu "elvei" szerint valamennyit lesöpörnénk...:)
Szép napot Neked!
Üdv.János
Jéééé egy Monet!
jóóóó! Már nézem egy jó ideje és tetszik. Megmagyarázni nem tudom, miért, de nekem bejön!
R.János válasza:
Kedves Jazz!
Nagyon köszönöm a megtisztelő véleményedet, de sajnos nem tudom elfogadni az oldal szabályzata miatt. Ez ugyanis kimondja, hogy a pontlevonást meg kell indokolni.
Köszönöm szépen, és elnézésedet kérem!
Üdv.János
No, végül csak kikerekedett :)
örülök a képed sikerének!
Holnap megyünk Gusztival Vácon Fotózni, sikerült összehozni, talán Dante is jön, már ugrál a gép a táskában örömében... remélem lesz mit megosztani.
Kellemes 7végét!
R.János válasza:
Köszönöm szépen! Örvendek, hogy Simikében egy nagyon rendes embert ismerhettem meg, és ezt nem azért mondom, mert kivonatta a pontot, hanem, azért, ahogyan kezelte ezt az egész ügyet. Én próbáltam őt tanítani a végén meg én tanulhattam tőle.....
De jó is nektek.....
Ha tudsz egy félállásnyi hegedűtanári állást a környéken szólj át nekem, mert
komlyan mondom, már mennék is....:)
Szép fotókat Nektek...!!!
Üdv.János
Nagyon szép "festményfotó"Gyönyörű színvilág!!Ha még hosszú bő szoknya volna az alakon akkor még inkább stílusos lenne.Jó szerkesztés .Gratulálok!
R.János válasza:
Nagyon kedves vagy, köszönöm szépen!
Üdv.János
Bevallom valamelyik nap nézegettem a fotozz-t, de nem mertem belépni, mert féltem, hoigy ha belépek akkor nem álok meg vagy 10 értékelésig, és nem akartam időt veszteni.
Ez volt az egyik kép amit megnéztem. El is határoztam, ha majd belépek egy 4-est fogok rá adni az abszolút idétlen felirat miatt ( meg a keret sem tetszett, de amiatt nem lehet vonni ) ami abszolút méltatlan volt a képhez.
Most belépés után gyorsan megkerestem a képet, és legnagyobb meglepetésemre mind2 általam vélt hiba ki lett javítva... :)
Így már csak csodálat marad részemről. Nagyon kreatív, festményszerű, kiváló kép szerintem.
R.János válasza:
A barátaim figyelmeztettek, hogy az a keret meg írás szörnyű és beláttam, hogy igazuk van, ezért töröltem. Tényleg örvendek, hogy Neked tetszik. (mail ment)
Köszönök mindent!!!!
Üdv.János
hat amiket ide alabb irnak, annak alapjan dali es picasso is elmehetne a bus p***ba inkabb komuvesnek, minthogy festeshez fogott volna.
jo dolog az unalom, regota nem bongeszgettem a fotozzt :D
R.János válasza:
Kedves Loriatya nagyon kedves Tőled, amit írsz, de hát ez a mi amatőr oldalunk, ahol az alkotó is "előadja" a művészt, és az értékelő is a kritikust....szóval ez az egész olyan "mintha" igaz lenne, de nem az. Viszont az unalom nemes időtöltés:))) Bár mondjuk itt az oldalon azért nem unjuk magunkat, amint azt látod...:)
Köszönöm szépen!
Üdv.János
Hajlongok itt a monitor elött jobbra is, meg balra is, de be kell lássam, a kép igazából kicsiben "olvasható". :)
A színvilága festményeket idéz, nekem nagyon tetszik, leginkább azért, mert nincs kesergös, esösen borongós hangulata...van viszont benne titokzatosság és féltékenység (a zöld szemü szörnyeteg)...mintha valaki annak szemüvegén keresztül, könnybe lábadt szemmel látná, hogy esernyövel álldogáló kedvese felé egy számára ismeretlen hölgy közeleg...
Nem tudom, miért ez jutott eszembe, mindenesetre talán bizonyíték lehet arra, hogy néha van létjogosultsága a teljesen homályos képeknek is :)
Szerkesztés jó, mert a hölgy befelé jön a képbe :))
Üdvözlettel! Ildikó
R.János válasza:
Érdekes, hogy milyen jó szemed van: látod, hogy hölgy, és azt is, hogy jön...
És milyen jó a ráérzésed is: valóban könnyes a szem, ha azt látja, hogy kedvese felé egy ismeretlen..."közeleg". Vagy esetleg a kedvese közelít egy ismeretlen felé....
Egy könnyes szem prizmáján keresztül nem lehet élesen látni. Ha létezik könnyes szem, akkor léteznie kell homályos képnek is...ez, (vagyis a könny)e homályos kép létjogosultságának az alapja.
Nagyon szépen köszönöm Ildikó!
Üdv.János
Szia! A legfrissebb fotók közt találtam és rákattintottam, mert éreztem, ez valami más. Merész. A készítés technikáját nem tudom, de roppant kifejező. Ez a " párás, esős üvegen át nézés" a szemlélő és a szereplő egyedüllétét, valami kiszolgáltatottság félét mutat. Mintha valaki sötét magányából leskelődne a kilátástalanság felé. A színeknek ugyanez a jelentése. (Számomra) Ügyes vagy és bátor. Gratulálok.
R.János válasza:
Kedves Hegylakó, az értelmezésed, megérzésed hatalmas telitalálat, amelynek szívből örülök, mert jelzi, hogy az újszerűséggel együttjáró természetes megosztottság ellenére is "van vevő" erre is.
Köszönöm szépen!
Üdv.János
Üdv János,
az éles pont kell / nem kell vitához tenném le a véleményemet ...számomra az egyik legjobb fotó amit valaha láttam: REM - Around the Sun ( goggle képkereső)
R.János válasza:
Nagyon visszataszító dolog, amikor valaki a saját képét "fényezi", de nekem is a kedvencem, ha szabad ilyet mondani.
Köszönöm nagyon szépen a véleményedet!
Üdv.János
Így h elolvastam a magyarázatot,már megértettem.de a körítés nélkül sajnos nem ez jön át másodikra sőt harmadikra sem...egy utaló cím,vagy idézet sokat segített volna,így fenntartom a véleményem,viszont a gondolatot értékelem!
Üdv
R.János válasza:
Köszönöm szépen Crepsy!
Tökéletesen igazad van, egy kicsit kevés a "mankó", és egy ilyen "elvont" ábrázolásmód esetében tényleg jól jönne egy idézet.
Mégegyszer köszönöm!
Üdv.János
Szia!
Nem tudom utólag lett módosítva ilyen homályossá, vagy az eredeti kép ilyen, de ez nekem az a fajta kép, ami valakinek nagyon tetszik,van akinek nem.én az utóbbiba tartozom.azért tetszik kicsit az esernyő és az alak kivehetősége,de valahogy túl mű
R.János válasza:
Nagyon köszönöm a véleményedet! Nem utólag módosítottam, hanem eleve így fotóztam, de ennek az eredményt tekintve nem látom sok értelmét. Természetesen abban igazad van, hogy egy teljesen új megközelítés több helyen is "kiveri a biztosítékot". Ha "megideológizáljuk" pl. a technikát, és azt mondjuk, hogy kifejezésbeli funkciója van, akkor el lehetne tekinteni a " túl mű" vádjától. Tény, hogy ennek a "belelátásnak" hiányában az egész valóban nagyon erőltetettnek hat.
Köszönöm szépen!
Üdv.János
Hát, .. kinek mi a művészi, nekem többek között ez is itt. A kevesebb tökéletesen eléri a hatását, nem vezet félre, viszont elgondolkodtat.
R.János válasza:
Jaj kedves Obsidian, művészi, művészi...de, ha már "túl művészi" akkor nagy baj van ám.....:)akkor már kiveri az "esztétikai biztosítékot". Sokszor gondolkoztam azon, hogy milyen érdekes, hogy némelyek minden "előkészítő" nélkül kijelentik a nagy igazságot erről, arról...most éppen a művészetről....és közben messziről bűzlik a tudatlanságuk, legjobb esetben félműveltségük. De ez nem is lenne baj, ha nem lenne súlyuk előbb-utóbb, és nem élnének ezzel vissza azáltal, hogy "kitartanak a véleményük mellett". Mindegy...megfigyeltem, hogy a legtöbbet mindig a vitát, megnemértést kiváltó fotókból tanultam. És akkor már megérte, nem?
Nagyon kedves vagy, köszönöm szépen!
Üdv.János
Gondolom, hogy a képeddel egyedi módon akartál bemutatni egy pillanatot, ahogy az esernyős alak az utcán áll/megy az esőben.
Bocs, de szerintem túl művészire sikerült, így számomra ez "kerülendő út". Ha világosabb lenne a kép, több részlettel, még tetszene is.
R.János válasza:
Kedves Ritchie67!
Az első mondatoddal annyiban értenék egyet, hogy a kép valóban egy alakot ábrázol aki áll, vagy megy, esetleg jön.
Amivel nem érthetek egyet az a feltételezés, miszerint a cél egy egyedi módon való bemutatás lenne. Nagyon szégyellném magam, ha ennyivel beérném. Sohasem volt célom "csak" bemutatni valamit, sem konvencionális, sem egyéni módon. Igyekeztem mindig a szemmel láthatót alárendelni egy lelki aspektusnak. Sokkal inkább ez lenne a célom. Ezért ez a kép is megkövetel egy empatikusabb vizsgálódást a szemlélő részéről. Másoknak már leírtam, hogy miben látom az értékét, nem untatnálak ezzel. A második mondatodat olvasva eszembe jutott egy szintén engem ért kritika, miszerint bigot vagyok, vagyis túl sokat jártatom a számat Istenről, hitről stb. Amikor visszakérdeztem, hogy mennyi lenne az általuk elfogadott mérce azt mondták, hogy annyi, amennyi még tolerálható...Én úgy gondoltam akkor is és most is, hogy a legtöbb is kevés ezen a téren. Itt is hasonlót érzek: a "túl művészire sikerült" fogalma eddig számomra méltatás volt. Most kerülendő lett...Ha számodra a "túl művészi" kerülendő út, akkor mégis mit keresel a fotózásban? Esetleg a kevésbé művészit? Nem jó, ha az embert zavarja a művészet, hidd el! Sajnos a mondanivaló nem engedi meg sem a több részletet, sem a világosabb bemutatást.
Most azon gondolkodom, hogy az értékelésedből mit tanultam, azonkívül, hogy ez egy kerülendő út, és vessem el az egészet, mert túl művészi...Igazából nem hasznos ez a vélemény..nagyon nem, de a kredit sokat ér, úgyhogy "legyünk jó barátok" -alapon elfogadom.
Üdv.János
Kedves János!
Ahogy látom, eddig hárman "megvették" a képet, ketten nem, egy valaki pedig érdeklődött. Szerintem ez nem rossz arány tekintve, hogy itt a fotók zöme nem ilyen technikával és elképzeléssel készül...
Csak bíztatni akartalak, hogy maradj továbbra is olyan érett és türelmes, mint amilyen eddig voltál! Mutass példát a fotozznak továbbra is :)
Üdv, Péter
R.János válasza:
Köszönöm, kedves Péter!
Na látod, ez a gesztus már megérte, hogy feltöltöttem a képet. Bizony, nagyon-nagyon jól tettem, hogy feltöltöttem...
Megismerhettem egy finom lelkületet, ami gyógyít, erősít.
Igazán hálás vagyok Neked!
Üdv.János
Szia!
Tetszik az ötlet!Bár nem tudom, hogy tudatos volt a fotó vagy így sikerült és megtetszett?
Nyilvánvalóan itt most nem kéne jönnöm a téma élességével, mert az nincs és nem is kell, hogy legyen!Bejön ez a vízfestményszerű művészi hatás.Feltételezem, hogy azért hagytad ilyen szürkeárnyalatosan a képet, mert a borongós időt szeretted volna a képeden demonstrálni.Ha a színeket meg szeretnéd tartani én világosítanék rajta mindenképp(egyébként el tudnám képzelni FF-ben is nagyobb kontraszttal, ha a borongós hangulat a cél), úgyis megmarad az esős hangulat, viszont vidámabbá válna, és az emberre üdítő hatással bírna! Lehet, hogy vágnék is belőle jobb és baloldalt, akár négyzet formára!
Szóval ezeken változtatnék!
üdv!
R.János válasza:
Kedves Balubali!
Nagyon köszönöm, hogy értelmesen indokoltad meg a kifogásaidat, természetesen elfogadom. Ha megengeded, próbálnék valamiféle magyarázatot adni arra, hogy miért ilyen, amilyen. Nem szerettem volna egy "szép" képet küllemileg, mert egy igen szomorú gondolat ihlette: az elmaradás, az emberi kapcsolatok elhidegülése, az ismeretlenné válás, szóval mindaz, amit egy "szimbolikus eső elmoshat". A bizonytalanság érzetét szerettem volna erősíteni ezzel a képaránnyal is. A színek "elsötétítése" a komor hangulatot lenne hivatott megjeleníteni.
Mégegyszer köszönöm!
Üdv.János
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
... megosztó lett ez a kép János látod, de nem baj ez... lehetett rá számítani.
Nekem továbbra is remek kép, csak más "lencsén" keresztül kell nézni :)
R.János válasza:
Igen, erre természetesen számítottam, de örvendek, mert így legalább el tudok mondani ezt- azt, amit fontosnak érzek. Nem baj, majd jön a tavasz, kis szerelmemmel kimegyünk a zöldbe, és amíg vetközni fog az akthoz, szép gombákat fogok makrózni, lehetőleg olyat, amin egy szép zöld légy is lesz, hogy visszaverje a tavaszi napsugarakat és igazi katarzisba ringassa- rángassa az oldal szakértőit. Az lesz majd a nap, hónap és az örökkévalóság képe. Szóval tele vagyok tervekkel, amint azt látod....:)
Köszönöm!
Üdv.János
Szia.Jó nagy eső lehetett,még a lencse is vízben állhat, mert mindent homály borít,túl sötét is a kép...Kisérletezni persze lehet, de ez kerülendő hibás út,szerintem.Így számomra élvezhetelen a kép.Szép fényeket.Üdv.
R.János válasza:
Kedves Simike!
Persze ezen az oldalon mindenki azt ír, amit akar, és úgy tesz, ahogy akar, és ez mindig így volt és így is lesz. Ha tehát valaki itt az oldalon akarja jól érezni magát, akkor csak folytassa azt, amit elkezdett, de ha tovább szeretne lépni, akkor próbálja a "nagy én"-jét félretenni, és gondolkozzon el egy kicsit.
Ha tehát véleményt írok, az első szempont, hogy megpróbálom megérteni a képet. Ha megértem, és ezek után hibákat találok benne, akkor arra hívjam fel az alkotó figyelmét, esetleg pontokkal támasszam alá. És miután értem, és jó dolgokat látok benne, akkor azt is méltányoljam. Erről szólna a pontozás. DE: ha nem értem a képet, akkor mit véleményezek, mit pontozok? Csak azt, hogy nem tetszik, mert nem értem. Vagy azt goldolhatja valaki is, hogy ha valamit nem ért, akkor az már rossz, vagy kerülendő út? Nem túl öntelt ez a hozzáállás, kedves Simike? Vajon csak az lehet jó, amit értek? És biztosan rossz az, amit nem értek? Szóval sokkal korrektebb feltételezni, hogy aki ilyen típusú képet tölt fel, az tudja, hogy mit akar. Nem szégyen rákérdezni, hogy mit is akart ezzel a számomra szokatlan megközelítéssel, ahelyett, hogy kísérletnek nevezném, kerülendő útnak és 1-est adjak rá. A defókusz-technikát csak azok tartják kísérletnek, akik nem nagyon járatosak ezekben a dolgokban. Ugye nem bántó, amit írok, mert nem szeretnék személyeskedni? Különben sem Te vagy az első, -és ismerve az oldal befogadóképességét- az utolsó sem, aki kerülendőnek tartott±/tartja és tartani fogja ezt az utat.
Természetesen elfogadom a véleményedet, hiszen a kredit igen fontos, de nagyon sajnálom, hogy a pontozással nem a képet, hanem a saját benyomásaidat pontoztad.
Üdv.János
Szia.Értékelni nem szeretném,de megköszönném,ha elmondanád,h miért csináltad ilyenre a képed.Tanulni szeretnék.Nem tudom eldonteni,h ez most tettszen , vagy se.Üdv Dávid
R.János válasza:
Kedves Dávid!
Rég találkoztam ilyen korrekt megközelítéssel ezen az oldalon. Ezért mindenekelőtt megköszönöm ezt a hozzáállást és a kérdést.
Amikor valaki ezt a defókusz-technikát választja egyértelmű, hogy valamiféle mondanivalót szán a képnek, tehát nem azt kell "látni", amit látunk....:) Az elmosottság mindenkori üzenete a távoliság. A homályosság a bizonytalanság kifejezője, -amennyiben túl az esetleges esztétikai funkción-, mondanivalót szánunk neki. Az eső szintén az elmosást szimbolizálja. Ha tehát összeadom a bizonytalanságot, a távoliságot és az elmosást, akkor egy olyan emberi kapcsolatot elevenítek meg, amelyet az ismeretlenség, az elidegenedés, a lelki sötétség, és "lelki homály" jellemez. Ezért egy bizonytalan valaki egy bizonytalan világban, számomra bizonytalan ábrázolással csakis két reakciót válthat ki: vagy egy kíváncsiságot, érdeklődést, kapcsolatteremtést, (mint, ahogyan azt Te tetted), vagy az elutasítást. E két ellentétes hozzáállás egyfajta tesztje is egyben az emberekhez (alkotóhoz) és úgy általában a minket kürülvevő dolgokhoz való viszonyulásunknak. És amint azt látod a "teszt" (bár nagyon nem ennek szántam!!!) remekül működik.
Nagyon szépen köszönöm!
Üdv.János
R.János válasza:
Szeretnék valamit kérdezni: ki és milyen kritériumok alapján ítéli meg, hogy mi művészi és mi nem? Vajon miután bölcsen kinyilatkoztatunk, felvállalnánk utólag is pl. egy Európa hírű fotós véleményével szöges ellentétben álló véleményünket?
Úgy gondolom, hogy igen, mert a szükséges alázat nélkül az ember már nem tanítható.
Köszönöm a figyelmedet!
Üdv.János
Lehet bennem van a hiba, de nem tudom mit kellene itt értékelni Egy homályos alak esernyővel. Lehet hogy nincs művészi érzékem, akkor elnézést kérek.
R.János válasza:
El van nézve!
Üdv.János
Igen!
Így sokkal jobb szerintem!
Tőled ez megszokott, de kevés fotós van aki ennyire elmosódott képet tenne fel. Persze a te eseted egy speciális dolog. Igazából a klasszikus értelemben nem is lehet úgy, mint fotót megközelíteni. Maga a nyers fotó nálad csupán a kiindulási alap, egy olyan tudatos (vagy tudat alatti) utómunkához, mely végül azt az eredményt szüli amitől klasszikus Radovics lesz. Lehet, hogy vannak akik ezt szemfényvesztésnek tartják, én látom benne művésziséget és a kifejezésvágyat, kreativitást.
Ez a fotófestészet.
Nem csupán, mint technikai érdekesség tetszik. Ha erről lenne szó akkor amit csinálsz öncélú dolog lenne. Lehet, hogy nem mindenkihez jut el az üzeneted, de többszöri diskurzusunk után talán elmondható, hogy sok esetben jó vevője vagyok a dekódolt üzenetednek. És ha az így van, akkor bizony tudsz a képbe tenni olyan pluszt, amitől már nem öncélú ez a fajta fotófestészet.
Ez is egy gyönyörű darab!
üdb:B
R.János válasza:
Kedves \"Dekóderem!\" De jó, hogy vagy nekem...köszönöm, hogy nem keresed az \"élespontot\"...de főleg az őszínte kritikát köszönöm!
Üdv.János
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.