BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,28
KATEGÓRIA: város, építészet
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2010. december 15. 09:45
  • érzékenység: ISO 12
  • fókusztávolság: 105(/45)mm
  • forrás: negatív
  • objektív: Laack Rathenow Anastigmat 105/3,9
  • rekeszérték: 3,9
  • zársebesség: cca. 20s
Panelkarácsony

Lehet hogy magas labda... Nem látott Photoshopot, csak átméretezéshez! 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2011. július 5. | 06:32 | harminchat

Szia! Jó lenne valami "muttyos", az sem baj ha antik. Lehetne fekete-fehér, vagy akár színes is.
Nagylátós, vagy jól meglátós....de jó lenne valami "muttyos"!
Az értékelő 2 kreditet utalt át a fotó készítőjének.

mutty.hu válasza:
Elment a kedvem egy kicsit az oldaltól, és úgy egyben a fotós kritizálós műfajtól, de jólesik hogy van aki hiányol. Főleg úgy, hogy nem mindig értettünk mindenben egyet.

A kedvedért majd teszek fel valamit.

adott pontszám: 5
2011. január 9. | 18:09 | Kezyke

Nekem valahogy mindíg is tetszettek ezek a fajta képek, sejtelmes, homályos. Egy kicsit szocis időket idéz. Gratula! (5)

mutty.hu válasza:
Köszi, örvendek akkor.

2010. december 23. | 22:28 | And now for something completely different

Igazad van, hogy nem volt divat az ilyen díszítgetés (vagyis nem is volt ilyen), de a kép hangulata még az emlékeket is megváltoztathatja.
A Forte esetén nem a nyersanyagra, hanem a régi privát képeket összegyűjtő weboldalra (fortepan.hu) gondoltam.

mutty.hu válasza:
Azt az oldalt láttam, nézegettem is korábban.

adott pontszám: 5
2010. december 22. | 23:41 | And now for something completely different

30-40 évvel ezelőtti hangulatot sikerül visszaadnod a jelenből. A Népszabi képmentő sorozatában, vagy éppen a Fortepan 70-es évek blokkjába is "beférne". Nekem ez így a maga "nyers erejével" tetszik, akinek meg magas labda, az csapja le...

mutty.hu válasza:
Köszönöm. Egyébként Agfa, 1995-ben lejárt, tehát a Fortésok emiatt leeht hogy nem örülnek neki. 30-40 évvel ezelőtt úgy tudom nem volt divat az ilyen "térinstalláció" , vagyis hogy így világítják ki a házat. Ezek ittmaradt panelek, mai "modern" világítással, számomra ezért volt fontos. Mindez 70-80 éves technikával.

2010. december 21. | 22:30 | kult

hi,
az előzőhöz hozzászóláshoz nem tettem be, mert nem voltam benne biztos, de olvasva a leírást technikai bravúr ez a kép.

mutty.hu válasza:
Nem tartom technikai bravúrnak, mármint eleink ilyen gépekkel fotóztak, mert ez volt.
Amukor Muybridge 1872-ben "röptében" lefotózta a vágtató lovat, az akkor technikai bravúr volt, ez inkább csak történeti visszatekintés.

adott pontszám: 4
2010. december 21. | 21:55 | kult

Szia,
számomra túlságosan fele fele a kép, nem tudom mi a hangsúlyosabb a panelház vagy a fák.
Sajnálom, hogy nem éles az összes díszvilágítás, próbáltad már úgy hogy minden fa éles legyen ?

mutty.hu válasza:
Nem próbáltam, de ma meg akarta próbálni valami kicsit mást, de odatettek két böszme konténert.

adott pontszám: 1
2010. december 19. | 21:55 | JMImma

Az az érzésem, mintha egy "véletlenül" elkattintott képkocka lenne, élességbeállítás nélkül, szerencsés képkivágással... Szerintem értékelhetetlen, bár a témát érdemes lenne még boncolgatni.

mutty.hu válasza:
kb. 10-15 perc beerőszakolni egy darab rollfilmet a síkfilmre kitalált kazettába, mindezt persze vakon, sötétben. ezután alkalmunk nyílik egyetlen képet csinálni.

Négy kazettám van...

A gép csak állványról használható, és a következőképpen lehet vele exponálni:

-Állványra tesz, átnézeti "kereső" alapján nagyjából beállít.
-Központi zár nyit, mattüvegen (fejjel lefelé, fordított oldallal) kompozíció megtalálása, élesség beállítása.
-Shift csavarok beállítása, kép végleges beállítása.
-Központi zár bezár
-fénymérés, rekeszállítás, záridő megválasztása
-mattüveg "kazetta" levesz
-filmkazetta feltesz
-filmtakaró fémlemez (Schieber lemez) kihúz
-zár nyit.....zár (exponálás
-Schieber vissza!

új expohoz mattüveg vissza, a többi meg ismétlődik.

Szóval biztos k.ra véletlen volt.

adott pontszám: 2
2010. december 19. | 08:45 | globeeye

Hát ez nagyon panel lett. Élesség? DOF?, kékóra?, dőlő házak. Ne haragudj, de ez szerintem kdobandó. Bocsi, h avalamit nem értettem meg jól.

mutty.hu válasza:
dobd ki.

2010. december 17. | 04:10 | harminchat

Szia! Köszönön szépen a részletes választ a leírással. Eggyel kisebb méretű szerkezetre tippeltem volna, amit nem feltétlen kell állványról használni. Tavasszal sokáig szemeztem egy Zeissel ebben a kategóriában, de belegondolva, hogy csak állványról használható és szinte komplett labort kéne felállítani hozzá...megingott az elszántság.
Sok sikert kívánok a felújításhoz és örülök, hogy megmutattad a képet, legalább nem merülnek teljes feledésbe ezek az öreg gépek.
Szép fényeket!

mutty.hu válasza:
Nagyon jó móka amúgy. A híváshoz egyébként cca 5-10 ezer Ft-ból megvannak a kellékei, utána lehet scannelni, na az húzós, egy jó scanner soktízezer, inkább százezres tétel, nekem egy nem igazán jó scannerem van.

2010. december 16. | 12:03 | anorexiás mikulás

Akkor válaszolnék a kérdésekre amit fel sem tettél. :)
Egyrészt ha jól sejtem hogy 6,5x9-es akkor tudsz hozzá venni az Ilfordnál síkfilmet, igaz nem túl olcsó. FP4 és HP5 is van kb 7500ft-ért fáj 25db.
A mattüveg az móka lesz én is nehezen fogom rászánni magam a keresgélésnek a Plaubel Makinámhoz, de a vicc hogy egészen zseniális megoldással került hozzám amit lehet te is tudsz alkalmazni. A sima üveglap mögé nemes egyszerűséggel bevágtak egy darab pauszpapírt és lám működik, lehet rajta élességet állítani. Amúgy üvegesnél lehet próbálkozni, a nehézséget csak az okozza hogy homokfúvottal nem tudnak ilyen vékony üvegből gyártani (talán 3mm a minimum), úgyhogy csak a savmaratott jöhet szóba.
A hívással meg nem csináltál hülyeséget, alulexponált negatívot sima lágy tónust adó hívóba kell tenni, csak a hívót fel kell higítani harmadára nagyjából és hosszan kell bennehagyni. Az erősebben világított részek nem hívódnak túl a higított hívó miatt, viszont a hosszú idő lehetővé teszi , hogy a kevesebb fényt kapottak részeken is legyen feketedés.
Szóval nem tudom tudatos volt-e ez a nem működő hívó, de pont azt csináltad amit kellett, csak max egy kicsit többet kellett volna benne tartani.
A képben meg van fantázia, és ha jól nézem még a nap képe is lett 3 egész percig.

mutty.hu válasza:
7500 Ft 25 lövés? Na annyiért nemkell. A roll is brutál, 1300-ért 8 lövés... Még jó hogy vettem "néhány" tekercs lejártat óccsón.

Valószínűleg az lesz, hogy üvegessel vágatok ekkora üvegeket, aztán megpróbálom az egyik fotós haverom felajánlását valami spéci féltve őrzött fóliájára, megpróbálom megcsiszolni valamivel, vagy bemegyek az alma materbe és lejmolok egy kis házi feladatot. Izé, Hidrogén Fluoridot. Ami jóóól megmarja mattra. Aztán amelyik sikerül. Kaptam tippet plexire is, azt könnyebb mattá tenni.

A hívással nem csináltam hülyeséget, ha azt vesszük hogy túlexponáltam, viszont eleve hülyeség volt túlexponálni, illetve lejárt hívóba tenni is, itt a kettő valamelyest javította egymást.

2010. december 16. | 08:57 | nyikita

Én köszönöm a kreditet!

mutty.hu válasza:
ingyenvót :)

adott pontszám: 4,1
2010. december 16. | 08:30 | harminchat

Szia! A géptípust tekintve mindenképp magas labda, nem tudok rájönni miféle gép lehet. Először rollfilmesre gondoltam, de ilyen alacsony érzékenységű filmre nem emlékszem. A nagy fényerejű lencse is ritka, inkább 6,3 körüli induló fényerő rémlik. De ha lemezes, akkor meg a képformátum nem szokványos...bármi legyen is nem egyszerű kattintás esete forog fenn. Az állvány mellett egy óra is szükséges és némi számításokat is el kell végezni, persze csak ha tudjuk mennyivel tér el a lineáristól a film érzékenysége ilyen hosszú záridó esetén. Egyébként marad a próba szerencse, még akkor is, ha tegyük fel, egy digitális géppel korrektül sikerül is belőni az elméletileg helyes záridőt.
De hogy a képről is írjak: nem igazán tetszik.
Ami nem is meglepő, mert lakótelepi lévén teljesen hétköznapi a látvány, amin még a mélységélességből kieső részletek elmosódása sem sokat javít. A düledező képi elemek, az éjszaka terjengős szürkesége, a ragyogni akaró, de mégis sápatagságra itélt fények....messze áll a karácsony hívogató fényességétől, ragyogásától. De talán éppen ezért mégis jó a kép, mert maga a lakótelep is ilyen. Ezért tetszik a koncepció, mert film egyben időutazás is a hetvenes-nyolcvanas évekbe, mikor ezek a házak a modernitást képviselték. Még ha a modernitás olyan is volt mint a többi KGST terméké, olyan wartburgos, ladás...
Érdemes lett volna kicsit több teret hagyni alul és talán kicsit más nézőpontból készítve a jobb oldali lámpaoszlopot, házrészletet lehagyni.
Szép fényeket!

mutty.hu válasza:
Ez egy harmonikás alapdeszkás, kinyitható gép, összecsukva kb. akkora mint egy modern DSLR váz, kinyitva meg mint ugyanez egy fényerős alapboommal.

Eredetile

az obi/zár valahogy így néz ki
http://randcollins.files.wordpress.com/2010/08/compur-shutter-rim-set-type1.jpg
csak ez 10,5 centis és 3,9-es féynerejű, olyat hirtelen nem találtam.

A gép meg valami ilyesmi

http://www.camerapedia.org/wiki/Nifca_and_Molta_plate_folders

Eredetileg lemezes gép, de valami olyan lemeztartó volt hozzá, amibe már nem lehet filmet kapni, vagy sima síkfilm kazettába (1 expós) vágom bele egyenként a rollfilm darabkákat (macera) vagy sikerült szereznem egy méretben passzentos rada kazettát, ami úgy néz ki jó lesz, és akkor szédítő 8 expot lehet vele lenyomni egy tekercsre viszonylagos kényelemben.

A gép amúgy aranyos, tiltelni nem, de shiftelni kismértékben lehet, az optikája egész szépen ki is rajzolgatja a kb. 12 centis képkört ami kell a max shifthez amit tud.

Sajna a mattüvege törött, hiányzik belőle egy tekintélyes darab, ezért picit mindig vakon komponálok, ami mint itt is, meglátszik. Megpróbálom pótolni.

A film eredetileg Agfa APX 25, de 15 éve lejárt, ezért kineveztem 12-es érzékenységűnek, és "Feketepajzs" bácsi miatt még rányomtam a'la ex-has. Aztán betettem egy nemműködő hívóba, ami alulhívta... :) Attól tónusszegény kicsit, mert alig fedett a nega. Mégis előbogarászta belőle a képet a scanner, csak lestem!

A hangulatát átérezted, ez fontos.

2010. december 16. | 07:41 | lazus

köszi a pontot, igyekszem meghálálni!

mutty.hu válasza:
nincsmit

2010. december 15. | 20:19 | Dani77

Valóban túl provokatívan írtam. Akkor úgy fogalmazok, hogy elsősorban gondolatok nélkül tudatalattiból szeretem a képeket és pl. a zenét is. A racionalitás csak másodlagos lehet...te meg lehet pont fordítva látod.Amúgy meg a világoskékes vasútas előző képed pont úgy hat az emberre, ahogy én leírtam, nem racionálisan.

mutty.hu válasza:
Akkor talán mégicsak ugyanarra gondolunk? egy kép HASSON magától, kezdd el magad beleérezni amit kell, ne kelljen magyarázni, ez oké. Azért ez nem mindig jön egy tized másodperc alatt...

2010. december 15. | 19:33 | Dani77

Most elolvastam a kommenteket....kicsit lehet sok a kosz, igaz. Esküszöm majdnem azt írtam, hogy ha még R. János itt lenne, ő jobban meg tudná fogalmazni...és lám-lám rátalált erre a képre.
"Te képed is szóba került, szerinte remek" :)

mutty.hu válasza:
:)
Jó amikor körbeér a szöveg egy kép alatt.

adott pontszám: 5
2010. december 15. | 19:26 | Dani77

Utálom, ha valaki mondanivalót keres képekben, nem sűrűn szoktam elgondolkodni a képek tartalmán, nem szeretek sokat moralizálni, másodperc tizede alatt szoktam eldönteni, hogy tetszik-e valami.Lehet, hogy ha majd a fejlődéssel ez változni fog. Ezzel a képpel kapcsolatban pont fordítva működik a dolog.Lassan érett be, és gondolataim támadtak tőle, erről az egész "karácsonyosdiról", ami egyre tolakodóbban mászik be az életünkbe.Nem tenném ki a falra otthon, de kiállításon szívesen nézném.Elég nehéz a képhez fotozz-os érveket írni, hogy miért 5-ös, de megbírkózom vele talán: Szép életlenség, nem valami ütős ff tónusok de szép szürkék azért vannak, kicsit esetleges szerkesztés, de működik . Magyon kíváncsi vagyok, a többiek hányasokat adtak, úgyhogy stop.

mutty.hu válasza:
"Utálom, ha valaki mondanivalót keres képekben"

Szerintem ez a lényeg a képekben, ritkán érzek jónak olyan képet ami csak szép vagy csak a technikája miatt fogna meg, de ezek szerint lehet két irányból is közelíteni

adott pontszám: 4,5
2010. december 15. | 19:02 | evakar

Valahogy ez a panelkarácsony nagyon össze van rakva , kicsi fák díszítve, beton lámpatestek hatalom tömeg panel , jó adag szürkeség , érdekes megközelítés és inkább hangulat mint csak építészet , a szerkesztés is efelé mutat , de egy kis élesség akkor is kellene, bár gondolom szándékos .....
további jó fotózást

mutty.hu válasza:
Lentebb megtaláltam rá a magyarázatot, valószínűleg a szél "befújta" a fát (fákat, de csak a legközelebbi lenne éles úgyis)

adott pontszám: 4,9
2010. december 15. | 18:50 | monogram

Nagyon jó felvétel, napjaink igazi ünnepi hangulata jön át a képről. Sivár, rideg és csillog :D
Jó ez az analóg megoldás, de a szemetes negatív nem hangulatkeltő, hanem egyszerű hanyagság, szerintem.

mutty.hu válasza:
Picit tényleg sok a kosz.

adott pontszám: 5
2010. december 15. | 18:39 | R.János

A panel sötétsége, azaz (lámpafény-nélkülisége) egy "panel-lelkiállapot, sors, életérzés, stb." A külső fény, az ünnep "külső fénye nem járja át", pedig az erőlködés mögött talán jószándék húzódik. Én úgy érzem, hogy a panel megérdemli az ünnep fényét, és szeretném, ha elfogadná azt. Szeretném, ha újraszületne, és összhang lenne a jelenlegi kontraszt helyett!
Kiváló meglátás, ami művészi lelkületről árulkodik, mert e téma felismeréséhez szükséges egyfajta lelki érzékenység-úgy gondolom. Látom, hogy a kép technikailag nem tökéletes, de engedtessék meg nekem, hogy kimondjam: így van ez jól. Mert a technikai csillogás megfosztaná a mondanivaló fényétől. Különben nekem így is nagyon tetszenek a tónusok, a szerkesztés is, és a tálalás természetessége.
Gratulálok. R.J.

mutty.hu válasza:
Hájjal kenegetik a májam a szavaid, persze ez nem feltétlen esik rosszul néha :)

Lehetne technikailag egy picit jobb azért... Pl. ha nemiyln durva alexpóból húzom fel, akkor kevésbé koszos...

2010. december 15. | 18:04 | pilipár

Igen, velem gyakran előfordul, hogy levélben vagy szóban más fotósokkal megvitatom az oldal érdekesebb képeit....hogy általam jónak tartott fotósoktól megerősítést kapjak, hogy jól, vagy rosszul látok dolgokat. Mert ez persze nagyrészt egyéni ízlés kérdése is, de nem csak az. A fotózni-tudás más szintet jelent, és más szemléletmódot is, ami nem mindenkinél ugyanolyan - szerencsére -, de pl. egy ilyen képnél segítséget adhat, hogy legközelebb másként "nézhessem". Most még befolyásolható és meggyőzhető vagyok, de lehet, hogy eljön az az időszak, amikor már makacsul fogok ragaszkodni a saját álláspontomhoz, és akkor már nem fogok vitatkozni kívülállókkal a képről, csak a fotóssal :)))
Persze, most sem akartam vitatkozni, csak a gondolataimat megosztani Veled.
A "harmadik" az oldal egyik régi fotósa, ha ez számít...nem mondom, ki az, még lehet, hogy értékelni fogja a képed :)

mutty.hu válasza:
Ha most szeretnéd kialakítani azt, amit aztán saját értékrendednek érzel, akkor lehet hogy a Fotózz jó terep, de sokkal inkább nem. Többször el akartam már hagyni az oldalt, de függő is vagyok, meg azért akad itt pár "igaz lélek", néha meg pont olyanoktól érkezik valami meghatározó gondolat 1-1 képre, ami nekem meghatározó, ő meg talán észre se veszi.

Hagyd és egyben ne is hagyd magad befolyásolni itt, illetve lehet hogy amit most kialakítasz,e gy év múlva kicsit másként fogod gondolni.

Engem itt úgy ismernek, hogy leszólok nagyra értékelt képeket melyek nekem nem tetszenek, és megdícsérek mások által leszóltakat, ha abban látok valamit ami mégis érdekes.

2010. december 15. | 17:33 | pilipár

Köszönöm Mutty a megértésedet. :))
Időközben váltottam valakivel levelet, a Te képed is szóba került, szerinte remek...úgyhogy ne keserítsen el, hogy én nem láttam benne, amit Te szépnek, vagy legalábbis érdekesnek éreztél, bennem is lehet hiba! Sőt! De én nem vagyok elég bátor ahhoz, hogy pl. egy ilyen képpel előálljak, Harminchat is sokat "kockáztatott" a múltkor a Népszínház utcával...szerintem később ő is rájött. Úgy veszem észre, egy ilyen kép (vagy Tiboré) a nézők számára igen keskeny határon mozog, amely a nagyon elrontott és a gondosan meglőtt, művészi értékű képek között húzódik. És nehéz eldönteni, abban a pillanatban, amikor bemutatják nekünk, melyik oldalon állunk.
Köszönöm a kreditet, nem kellett volna visszaajándékozni, mindig szívesen támogatom a szárnyaikat próbálgató fotósokat :DDDDDD
Üdvözöllek! Pilipár

mutty.hu válasza:
Nem igazán az a nagy "elsimerés" hogy egy meg nem nevezett "harmadiknak" tetszik, hanem hogy levelezésben is foglalkozol vele. Egyébként sokan foglalkoznak vele.

A Fotózzon elég ritka hogy valaki megpróbál elfordulni az itteni, előbb-utóbb kiismerhető mainstream-ből, és valami mást mutat meg. Elég régi motoros vagyok, kb. 1-2 héttel az oldal indulása után regisztráltam, 652-es a reg. ID-m, a mostani felhasználók most tartanak valahol 63000-nél.

Néha muszáj mutatni a Fotózznak valami mást, hátha nem csak keveseket érdekel az, amit talán nevezhetünk művészi igényű fotnak, ha nem is fotóművészetnek, de legalább az "igény az megvan".

2010. december 15. | 17:24 | Sly78

úy látom, mi ketten másképp látjuk a karácsonyt, mint ahogy azt itt alvárják :)

http://fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=222779

mutty.hu válasza:
Ezt a sorozatot néztem, tényleg más megközelítés,d e az hogy Harácsony a Karácsony, az már-már közhely, ettől még koncepciózus sorozat.

adott pontszám: 3
2010. december 15. | 16:22 | apóka

A szerkesztése ,a téma magától érthető hisz köszeleg a Karácsony.Elég sok helyen látható,részemről kicsit felszínes külsőségekben megnyilvánuló formája az ünnepi hangulatnak.Az a baj hogy életlen....lehet hogy szádékos de akkor sem jön be.Jó fotózást. Üdv.

mutty.hu válasza:
Életlen. Jé... :)
Valóban.

2010. december 15. | 16:17 | hegyiember

Panelkarácsony?

Fotózd le akkor, mikor világít a sok karácsonyfa a sok ablakban. Régen szerettem este a városban sétálni - mondjuk az kisváros volt - és nézegetni a karácsonyfák fényeit az ablakokban.

Ha jobban megnézem, nyomasztó egy kép...

Tetszik!

mutty.hu válasza:
Nyomasztó bizony! Picit olyan... Vagy inkább talán szomorú. Vagy mittudomén. Nehéz egy szóban hozni.

adott pontszám: 3,8
2010. december 15. | 15:41 | lazus

Szia! Azért szeretném tudni, mikor készült a felvétel. Idén?
20 s záridő sok mindent megmagyaráz. Először akartam írni, hogy bemozdultál, de hát ekkora záridővel más az elmozdulás oka.
A kép szerkesztése furcsa. Nagyjából az első fán van a fókusz, de csak nagyjából. És sajnos a torzítás/ferdeség is elég nagy.
Szép fényeket! Remélem nem haragszol meg kritikámért, nincs bennem bántó szándék!

mutty.hu válasza:
Idén készült, múlt vasárnap. Az életlenség egyébként több mint valószínű hogy bemozdulás, megfújkálta a fákat picit a szél.
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

adott pontszám: 3,5
2010. december 15. | 15:38 | Dante Darker

Hmm, igazából megkedveltem a filmes dolgokat, de ez sajna nálam most nem jön be. Éltelen még az absztrahációs hangulati képzetemhez, túl sok a zaj-szemét és semmikép nem illik be nálam egy jó építészeti kategóriába.

mutty.hu válasza:
Kategória mindegy, zajt mint szót kérlek felejtsd el analógnál.

adott pontszám: 4
2010. december 15. | 15:28 | árny

nem rossz, van egy érdekes hangulata és a kompozíció is jó.
az a baj vele, hogy nincs egy igazán éles pont a képen. amúgy jó a mélységélesség, tetszik az analóg filmes megvalósítás. mostanában engem is nagyon foglalkoztat, sőt, már be is szereztem egyet hogy próbálkozhassak...

mutty.hu válasza:
Az élesség is csak egy technikai fogalom, a kép megenged bármit ami hat. Persze többnyire jó ha éles, és nem lesz automatikusan jó ami "direkt" életlen. Itt most nekem tetszett. A fénykörök szélei adnak élességet.

2010. december 15. | 14:25 | pilipár

Nos, igen, ettől tartottam...:))))
A múltkor Harminchattal jártam így, bízom benne, Te sem harapod le a fejem...de a kép tényleg nem lesz a kedvenc karácsonyos fotóm, bocs!
Pilipár

mutty.hu válasza:
Nem baj, lehet hogy nekem se a kedvenc karácsonyi fotóm :)

adott pontszám: 3,5
2010. december 15. | 14:23 | pilipár

Az ilyen képekkel mindig "óvatosan" kell bánni, nehogy úgy járjak, mint a múltkor a Népszínház utcában készült fotóval :)
De én alapvetően őszinte ember vagyok, ezért udvariasan fogom leírni, hogy ez a kép nekem nem tetszik. Mert nem értem, hogy miért gondoltad ezt megörökítésre érdemesnek. Látom a háttérben a pislogó fényeket, az előtérben meg a feldíszített fákat...és a két támolygó lámpaoszlopot. Mást nem, és ez sem ragadja meg igazán a képzeletemet...de lehet, hogy én vagyok földhözragadt. Mindenesetre az alacsony pontszámot ellensúlyozandó, és a jószándékomat bizonyítandó küldök Neked egy kis ajándékot, talán a következő képed nekem is jobban fog tetszeni!
Üdvözöllek! Pilipár

Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.

mutty.hu válasza:
Illik visszajutalmazni a kreditet? Asszem nincs rá szabály, de midnegy, tök sokat foglalkoztál vele. Az a 99-es buszos Népszínházutcás? Azt én is néztem, fura, hogy most nem tatjuk alapvetően jónak, talán az előterében lévő alak "gyenge", pedig a szerkesztése precíz, de nem igazán üt. Majd 30-40 év múlva viszont érdekes lesz.. TAlán...

Nem tudom igazából, kimentem gépet "tesztelni", és olyat akartam fotózni, amit talán vállalni is tudok. Itt a panelek és a feldíszített csenevész fák a parkolóban... Ez volt a koncepció, amolyan "mindnekinek jár a csillogás" érzés, nehéz lenne megfoglamazni, ezek szerint nem viszi át, vagy nem midnenkinek.
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

adott pontszám: 3
2010. december 15. | 14:10 | Appendix

Lehet hogy nem. Lehet hogy nem sikerült elcsípni a tág rekesszel a holdsütötte sávot a sem nem közel, sem nem távol defókuszált képmezőn. Ezen nem segítenek a tisztítatlan negatív eklektikus fénybogarai sem. A fátyolosságon még átüthetne a szürke színeiben tobzódó panelkanyon varázsa, ha úrrá lenne a felemás vágás okozta, csapott érzetet keltő kompozíció felett.

mutty.hu válasza:
Szegény panelkanyon nem lett úrrá, rossz neki. Egyébként nagoyn tetszett az értékelésed!
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

adott pontszám: 5
2010. december 15. | 11:01 | Sly78

ez nekem nagyon bejön! tökéletsen komponáltad, nagyon szépek a tónusok, remek a részletessége.
de ezek csak üres technikai dolgok, a lényeg a hangulatában és a mondanivalójában rejlik. ezek a szerencsétlen kis ványadt fák, feldíszítve, háttérben a paneltömeg. remek korrajz. remélem sikeres lesz!

mutty.hu válasza:
Köszi, de úgylátom nem lesz. Vagy legalábbis itt nem

adott pontszám: 3,5
2010. december 15. | 10:08 | nyikita

A téma és a kompozíció alapvetően tetszik, de az elrendezés kicsit sántít. A jobb szélső fát balrább tenném, illetve leheletnyit megemelném az egészet, hogy a a megvilágított hó fehér vonala a harmadvonalnál legyen. Csak akkor meg le kellene vágni a ház tetejét, ami lényeges elem. Mondanám, hogy vágd meg másképp, de ha egyszer ennyi van, hát ennyi van. Azt nem tudom eldönteni, hogy a scannelés miatt homályos a legközelebbi fa, vagy így sikerült a fókusz. Akárhogy is, szerintem ezt érdemes lenne megpróbálni még egyszer meglőni, és esetleg egy picit kezelni PS-sel, mert tökjót ki lehet hozni belőle!

mutty.hu válasza:
Lehetne máshogy, ez ilyenre sikerült, de örülök hogy foglalkoztál vele.
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

adott pontszám: 5
2010. december 15. | 09:58 | zsiga755

Szia!
Nálam átjön a hangulata,
különösen tetszik, hogy a két hátul lévő fán a fények szinte gömbszerűek.
(talán az épület picit dől jobbra)

mutty.hu válasza:
Köszi. Ki van törve egy darab a mattüvegből, elég nehéz vele komponálni.