BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,7
KATEGÓRIA: családi/emlékkép
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2010. december 2. 11:24
Fele/barát?

Fele/ség :)) Köszönöm, hogy megtiszteltetek a Nap képe címmel! 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2014. január 30. | 19:53 | Fotodbotond

Te, ő nem Molnár Csabi? Egyébként átnéztem a portréid, megérdemelne egy beszélgetést. :)

pilipár válasza:
De ö, Csabi....a sógorom :)

2012. április 13. | 11:04 | tjoe

Szia!
Tetszik a kép kompozíciója (is)! Kiváló 5LET!
:-) Üdv: TJoe

pilipár válasza:
Kösznöm, igazán kedves vagy! :)
Pilipár

2011. november 18. | 14:17 | R.János

Mindenkinek tiszteletben kell tartani a jogát a távolmaradásra. Ezt teszem én is. Csak annyit szeretnék tudatni Veled, hogy nemcsak nekem hiányzol.....
Bízva a szebb jövőben, János

pilipár válasza:
Nagyon kedvesek a szavaid, János, szívmelengető volt olvasni...látod, erről írtam Neked az egyik képed alatt. A barátságról...az oldalon is kialakítható barátságokról. Mert én hiszek benne, hogy vannak :)
Barátsággal! Ildikó

adott pontszám: 3
2010. december 30. | 13:31 | ATR

Szia! Tetszik a téma, jó a kivágás, viszont úgy lenne az igazi, ha a hölgy is éles lenne!

pilipár válasza:
Szia Atr! Nagyon szigorú voltál, de lehet, hogy csak nem egyformán látjuk a kép lényegét. Szándékosan nem éles a hölgy...van fordított változat is, de a (halvány) poén kedvéért a fiút helyeztem itt előtérbe.
Üdvözöllek! Pilipár

2010. december 15. | 22:59 | Fáncsi_voltam

szóval így indul a pletyka... a Csaba és TEF tévesztett meg.... (ide gondolj egy nagy mosolyt....)

pilipár válasza:
Ahaaaaa, már értem :))))
Majd megmondom a sógoromnak..terjeszd csak nyugodtan a fotóját, a címét is megadom :DDDDDDDDD
Ők is nagyon jól csinálják! Mármint az "enyéim" :)))
Köszi Fáncsi! :))

2010. december 15. | 14:46 | Fáncsi_voltam

Minap olvastam a kommenteket? Jól értem, ő a Nászriporter?

pilipár válasza:
Szia Fáncsi, nem, a sógorom és a húgom ugyan fotóznak esküvőket - ezért is ismerték fel őket a kommentelők közül -, de ők nem a Nászriporter. Legjobb tudomásom szerint Fekete Csaba az egyik legjobb fotós ezen a területen, tanfolyamokat is tart, ő a Nászriporter.
Az egész rokoni-szakmai háttérből leginkább a kölcsöngépeket és obikat élvezem...a nászriporterséghez egyelőre csak mesélés és képnézegetés szintjén van közöm :))
Ildikó

2010. december 10. | 20:05 | Mausi76

Kedves pilipár! Nagyon köszönöm a kedvességed! :)

pilipár válasza:
Szívesen :))

adott pontszám: 4,5
2010. december 9. | 22:36 | Mausi76

:-)))
Jópofa kép, hozzáillö jópofa címmel. Nekem nagyon tetszik.
Jó a szerkesztése, megfelelö a mélységélesség, vidám színek jellemzik a képet.
Viszont a az úriember fején a kiégés, nem olyan jó. ;-) Ezért egy kicsit kár.
Üdv és szép fényeket! :)

pilipár válasza:
Kedves Mausi, köszönöm, címadásban nagyon jó vagyok :DDDDDDD
A kiégéssel kapcsolatban igazad van, bíztam benne, talán a kép jobb oldala eltereli a figyelmeteket és nem veszitek észre :)))))
Pilipár
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

adott pontszám: 5
2010. december 7. | 08:19 | gyusszi

Jo gondolat volt igy fotzoni a modeleket.Nagyon jo a foto szerkesztese es az elesseg is.A kompozicio abszolut mutatja,hogy egy part es egyben baratot alkotnak es a hatterben a kedves mosoly megmutat mindent.
Egyedi es ugyes gondolat.

pilipár válasza:
Köszönöm, Gyuszi, örülök, hogy benéztél! Biztos nem egyedi ötlet, és biztos nem tökéletes a kivitelezés, de nekem tetszett, a maga nemében (vagy csak nálunk :DDD), ez szokatlan családi fotónak bizonyult :)))
Örülök, hogy tetszik! Köszönöm! Ildikó

2010. december 5. | 17:34 | Sly78

aranyos fotó ez, teljesen rendben van. nem fogja a kukában végezni. az ilyen barmokkal, mint ez a whattefuck meg ne foglalkozz, a nickje már önmagában jelez egy szintet, a kommentjei meg csak rátesznek egy nagy lapáttal :) majd kikopik, hidd el :)

pilipár válasza:
Köszönöm, Sly, nagyon kedves vagy, jólesik a bíztatás! Én alapjában véve nem bánom, ha megmondják, mi a hibája a képemnek (talán Te is ismersz már ennyire), tudom, ez a fotó sem tökéletes, de hosszú idő kellett, hogy rájöjjek, többre megyek vele, ha "megszokom, nem pedig megszököm" :)))
Üdvözöllek! Ildikó

2010. december 3. | 10:15 | nagysz

Ha az adatlapom nem küldted neki, akkor nincs nagy gáz.
Egyébként meg a felszerelésem (meg az előzőknek is) az újonnan vett részét mind tőle vettem, így csak van némi felmentésem;-)

pilipár válasza:
:DDDDDDDD
Átküldtem az adatlapod :DDDDDDD, de szerencsédre a fotó nem ment át :))))))))))
Így csak sejti, ki vagy :)))))))))))))))
De majd szólok egy-két jó szót az érdekedben, nyugi! :)

2010. december 3. | 09:42 | Álomfejtő

:o)))) nicsak !

pilipár válasza:
Köszönöm Andrea :))))
Jó volt ott látni a képem, de egy igazi szépség máris "beelőzött" :DDDD
Ildikó

2010. december 3. | 09:29 | bodzaszörp

Gratulálok a NAP KÉPÉHEZ!! :)))

üdv.Sz.

pilipár válasza:
Köszönöm, Szilvi, örülök neki, ez most valóban nagy meglepetés! :))
Ildikó

2010. december 3. | 09:22 | Huszti Zoltán

nap kepe?
gratula!!!!!!!!!!!!!!!

pilipár válasza:
Köszönöm, nem csak Neked sikerülhet!! :DDDDD
Még ha nem is lehet egy napon említeni öket :))))

2010. december 3. | 09:22 | ynwa

Grat a nap képe címhez!...remélem nem haragszol meg egy kis off-ért...bár tudom h nincsen benne az oldal háztartási útmutatójában...de szerintem ha feltölt vki egy képet...aznap versenyben van a többi feltöltővel...ilyenkor nem túl ízléses 3,8-as értékelésekkel 'megtámogatni' a másikat (lásd lejebb)...
ha pedig mint két tojás...akkor pláne nagyon érdekel a fordított változat is:)

pilipár válasza:
Köszönöm Ynwa, semmi gond, volt igazság abban, amir írt, és nem feltételezem, hogy szándékosan "kötött bele" a képbe, hogy előrébb jusson...eszembe sem jutott ilyesmi!Próbálok gyakran a sorok között is olvasni, ott sok mindent "megtudhatsz" másokról, itt nem éreztem hogy "célzott" pontozásról lenne szó.
A képeket elküldtem :))
Köszönöm még egyszer! Ildikó

2010. december 3. | 08:17 | nagysz

Igen, ismerem. Mivel Veszprémben egyetlen értékelhető fotós üzlet van, szerintem minden veszprémi amatőr ismeri, nekem meg ráadásul két különböző baráti szálon keresztül is van hozzá kapcsolatom.

Azt viszont nem írtam, hogy a feleség mosolya viszont jó kontrasztot ad az ő arcához. Van egy olyan mondanivalója számomra, hogyaztmondja: Az okos nő nem törődik a férje nyílt irányításával, hanem a háttérből mosolyogva teszi azt, úgy, hogy a férfi észre sem veszi.

pilipár válasza:
Örülök, hogy tetszik a feleség mosolya, Csabi nem fog örülni :DDD És idéztem neki a kommentednek ezt a részét teljes egészsében, lehet, hogy többet nem is fog szóbaállni Veled :DDDDDDDDD
Csak vicceltem!
Pilipár

2010. december 3. | 08:08 | Szt. Sebestyén

kedves fotó, nekem tetszik, talán a bal oldali fehérség zavar egy kicsit, de a színek azok jók, üdv!

pilipár válasza:
Köszönöm, József, az a kerti grill volt, írtam Papp Atinak, hogy szánékosan állítottam őket oda, csak utána már nem jól fotóztam. Ez volt az elhibázott tudatosság :)
Ildikó

2010. december 3. | 08:01 | nagysz

Szia!
Az elgondolás, a kivitelezés tetszik, bár nyilvánvaló, hogy a fény nem a legjobb irányból jött.
Viszont Csabi arcán elég kényszeredett arckifejezés van, aminél lényegesen előnyösebbeket is tud vágni. Ez nálam rontja a képet, ezért nem pontozom.

pilipár válasza:
Örülök a hozzászólásodnak, Te is ismered Csabit? :)))
Sok változat készült, egyszerre sosem mosolyogtak "rendesen", tudod, fotósokat sem könnyű instruálni, hát még ha az instruáló fotós nem is fotós :DDDDDDDD
De én ismerem ezt az arcát is, megpróbált komoly lenni, nem kényszeredett...de ez lehet, hogy már a századik próbálkozásom volt azon az estén, és izgult, hogy kihűl a steak :DDDD
Üdvözöllek! Pilipár

adott pontszám: 5
2010. december 3. | 05:07 | harminchat

Szia! És a nők egyenjogúsága? Felebarát féleség...vagyis izé, feleség? Egyáltalán mi az hogy fele/ség? Egész/ség, az már valami! Nem fele/ség, hanem egész/séges egy/ség, ez nem két/ség. Ha ezt a képet egy harcos feminista meglátja....csak az menti a helyzetet,hogy a hölgy játékosan mosolyog a háttérben....
De komolyra fordítva: nagyon kedves, vidám fotó, huncut fényekkel és könnyed színekkel. Hanem a szerkesztés kissé felemás. Erős hiányérzetet kelt a jobb oldali ürességet nézve. Bár ügyesen működött a derítés és nincsenek árnyékba boruló részek, ez nem mondható el a felderítésről: hol vannak a gyerekek?
Javaslom, hogy fotózd újra a képet, de nem kell sietned, ráérsz vagy húsz évet, hacsak nem már ott szaladgáltak a kicsik a környéken.
Úgy lenne az igazi a kép, ha folytatódna a sor, kitöltve a teret az ifjabb generáció arcaival.
Ötletes emlékkép, picit felemás háttérrel, de példás derűvel.
Szép fényeket!

pilipár válasza:
Köszönöm, Tibor, kedves a humorod és megint jó volt olvasni értékelésed minden sorát. Most nem voltál olyan költői, mint ahogy azt már megszoktuk Tőled, de ahogy az ideális családmodellről készítendő képet vázoltad...nos, készülni fogok annak elkészítésére, de egyelőre csak az én gyerekeim statisztálhatnának, az meg ugye, nem az igazi :)))
Örülök, hogy szerzett Neked néhány kellemes percet, láttál benne derűt, és a hibái ellenére észrevetted, hogy ez a fotó nem akar többnek látszani, mint egy kissé érdekesebb családi emlékkép. Azt viszont mindenképpen szerettem volna kihozni belőle :DDD
Üdvözöllek! Ildikó

2010. december 2. | 23:40 | Atka11

Rögtön azt néztem, ki csinálta a képet! Extra poén, vagy al-al-alcím: piliPÁR

:-)

pilipár válasza:
Értem én a tréfát, de nem szeretem! - hogy egy klasszikust idézzek :DDDDDD
Jó éjt!

Nekem meg tetszik a GrAtka, de már elcsépelt, sokszor olvastam :DDDDDDD

adott pontszám: 4,3
2010. december 2. | 23:39 | Atka11

Az ötlet, a cím, az "alcím", a hangulat nagyon tetszik! A kivitelezés viszont nem tökéletes. A fej csillogása ezzel a jelentős kiégéssel nem igazán esztétikus. Érdekes, hogy a fele/ség feje annak ellenére, hogy ő van távolabb, nagyobbnak tűnik. Ja!? Hogy neki van haja!!! Értem. :-) boooocs al-alcím: jó/fejek :-) GrAtka

pilipár válasza:
Nos, Atka, tudod : "Ész nem tűr hajat!" :DD
Egyébként igazad van Neked is, a fényekkel nem bántam kellő óvatossággal, utólag pedig csak ennyire lehetett korrigálni. De örülök, hogy azért úgy összességében Neked tetszik a kép, jó látni, ha egy családi emlékkép másnak is érdekes.
Köszönöm a véleményed! :)) Pilipár
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

adott pontszám: 5
2010. december 2. | 23:24 | McAl

Jópofa ez a kép, nekem tetszik.

Kicsit ki van billentve a középpontból, ami ennél a képnél nem feltétlen szükséges, de pont emiatt ad egy olyan hatást, ami miatt szeretnék betekinteni a háttérbe is.

Jó lett!

pilipár válasza:
Köszönöm McAl, nagyon örülök annak, amit írtál! Talán leginkább azért, mert láttál benne valamit, és ezt ma olyan nehéz elérni itt az oldalon a sok jó fotó között...
Ha kicsit viccelhetek: a háttérben épített grill van (a fehér folt) és remek húsok sültek a lemenő nap asszisztálása mellett :DDDD
Örülök, hogy leírtad a véleményed, és köszönöm a pontot is, bíztatásnak veszem!
Üdvözöllek! Pilipár

2010. december 2. | 21:54 | ynwa

Üdv Ildikó,

átolvastam az értékeléseket, ezért a leírtakat nem ismételném el ( kiégés, háttér, stb)...három dolgot említenék amit hasznosnak tarthatsz esetleg...

képarány....ezt a képarány ami kb 1:1,2 csak ritkán és nagyon indokolt esetbn érdemes használni...

fény eloszlás az arcon...ahogy írtad az egyik válaszodban...a lemenő nap fényét tudatosan komponáltad hátra...ez volt a fotód fényviszonyát tekintve az alap koncepciód...ebből adódóan ha megnézzük a ffi arcának "bevilágítását" azt látjuk, hogy a két arcfél szinte 1:1 es megvilágítás alá esik...ez szerintem kerülendő dolog...hiszen szinte minden amit fotózunk...jobban mutat oldalról világítva...tehát jelen esetben egy kis forgatás és/vagy oldalsó derítés hasznos lett volna...épp csak annyira h a hátsó fény még dolgozzon, de ez az arány a ffi arcán már változzon...

reflekció az arcon...a férfi arcán ill a nyak felső részén zöldes reflekció látható...ami sztem nem kívánatos

mindezek mellett mégis nagyon érdekes tud lenni a képed...mégpedig az ötletes szerkesztésnek és a hiteles arcoknak köszönhetően...a két mosoly nagyon szinkronban van...ha szabad így fogalmaznom...húzó eleme a képnek...én spec szívesen megnézném a fordított felállású változatot is...mert ennek a hölgynek a mosolya már önmagában is nagyon érdekes lehet...

remélem pont nélkül is hasznosnak találod a véleményemet...
ynwa

pilipár válasza:
Örülök Neked Ynwa, és köszönöm a részletes véleményedet!
Igen, szerettem volna kicsit különlegesebb családi képet , de még mindig nem tudok egyszerre mindenre odafigyelni. A vágással kapcsolatban is kaptam e-mailt, négyzetest javasolt valaki. Annak ellenére, hogy így vágtam, ahogy most látjátok, lehet, hogy igazatok van, ez nem szokványos.
A fénnyel kapcsolatban a forgatásra lehetett volna figyelni, deríteni nem is tudok :)), és lehetőségem sem volt rá. Ez egy családi összejövetel volt, nem készültem ilyen komolyan, csak sosem tudom megállni, hogy ne legyen a gép a kezem ügyében :DDDDD
A mosoly dícséretének a húgom is fog örülni (azt mondják, olyanok vagyunk, mint két tojás :DDDDDDDD), ezt a "húzó elem"-részletet pedig szó szerint fogom nekik idézni :))))) és ha tényleg érdekel, megkeresem a fordított változatot is, elküldöm e-mailben.
Köszönöm a hozzászólásod, szívesen olvastam! Természetesen pont nélkül is hasznos, remélhetőleg már nem fenyeget a kiesés veszélye, ezért mostanában már nem izgulok minden képfeltöltésnél annyira, mint néhány hónapja :)))))
Örülök, hogy itt jártál, szép estét Neked!
Ildikó

adott pontszám: 5
2010. december 2. | 21:25 | vastyanlajos

Egy természetes átlagos embereket bemutató remek családi emlékkép.Jól komponált, megfelelően mosott háttér.

Gratulálok


Lajos

pilipár válasza:
Köszönöm Lajos, nagyon kedves vagy! Nem is volt más célom, mint (számomra persze nem átlagos :))) emberek bemutatása, bár szerettem volna kicsit érdekesebb családi fotót. A hibái ellenére talán mégsem olyan rossz!
Örülök, hogy tetszik Neked!
Üdvözöllek! Ildikó

2010. december 2. | 20:28 | pappati

...gondoltam rá, hogy tudatos elem, csak szerintem mellé ment. esetleg ha épp megfelezné az is az arcokat, talán működne... de tudja fene. :-)...

pilipár válasza:
Köszönöm, Ati, igen, ezt írtam, a legnagyobb igyekezet ellenére is van, hogy melléfog az ember. Én biztos :))
Majd legközelebb máshogy is kipróbálom. Megnézem, hogy amikor a lány van elöl, akkor is ilyen-e a háttér, feltölteni nem fogom, de tanulságnak jó lesz :)))
Ildikó

2010. december 2. | 20:08 | hamilton

Én az vagyok, aki egyszer, röviden találkozott a Csabával. És sokat röhögött, mert nagyon vicces fazon. (év eleje, TEF kurzus...Tudatos Esküvői Fotós)

pilipár válasza:
Bocs, ha az elöbb olyan idétlen volt a kérdés, hirtelen jött, viccesnek tünt :))
Igen, ö valóban Csabi, a sógorom, és valóban nagyon jó fej! A humora remek, mint az enyém :DDDD
Majd megmondom, hogy üdvözlöd :)))
Ildikó
Ui: szerinted is szarul fotóztam? Méltatlan hozzá? Van hozzájárulásom a kép megmutatására...adta az arcát hozzá :DDD

2010. december 2. | 19:52 | pappati

szia
ilyen tudatos képalkotásba nem is értem hogy fér bele a baloldalba belógó falrészlet, ill. a durva kiégésbe tetszelgő halánték. míg ez utóbbi a kisebb gond, addig az előbbi nagyon banálisnak érződik... szerintem.
üdv
ati

pilipár válasza:
Köszönöm Ati, volt akinek meg a kiégés tűnt nagyobb hibának. A hátteret "terveztem" kicsit, akartam, hogy a ruhájuk miatt legyen valami ellentét a háttérrel - írtam erről egy korábbi válaszomban -, de lehet, hogy nagyon melléfogtam. Ha ez akkora hiba, legközelebb ügyelni fogok rá.
Köszönöm a véleményed! :)
Üdvözöllek! Ildikó

2010. december 2. | 19:47 | hamilton

ó, ez a Csaba!

pilipár válasza:
És Te ki vagy? :DDDDDDD

2010. december 2. | 18:18 | whatthefuck

Huszti úrnak: Zolikám! Attól, hogy én nem vagyok egy fotóművész, még láthatom a "fotók" hibáit. Ez speciel hulladék. Mellesleg még tőled sem láttunk itt olyan fotót, amitől hanyatt kellene esni, szóval ez így egy kicst... hát hogy is mondjam... öntökönbökés esetének tűnik.

pilipár válasza:
Kedves Whatthefuck! Nem mondom, hogy örülök, hogy visszatértél a képemhez :((
Azt gondolom, hogy a képem nem hulladék. Itt az oldalon mindannyian megmutatjuk a fotóinkat, vannak nagyon rosszak, és persze kiváló képek is..szerintem ez a kép nem tartozik a legrosszabbak közé, az összes hibájával együtt sem, de az is lehet, elfogult vagyok. Mindezzel együtt azt gondolom, véleményt más módon is nyilváníthattál volna.
Üdvözöllek! Pilipár

adott pontszám: 4,4
2010. december 2. | 16:09 | Dani77

Utálom, ha valaki a kiégés miatt elmarasztal egy képet. Most magamat is utálni fogom, mert ez a kiégés túl van azon, hogy hangulati elem legyen, ez ebben a formában már hibás szerintem.Persze ha "helyesen" exponáltad volna, úgy hogy ne égjen ki, akkor az arcon nem lenne elég fény.
Én úgy látom vegyesen jönnek a fények, de alapvetően ellenfényben készült. HA ez igaz ( remélem igen ) akkor vagy deríteni kellett volna az arcra, vagy sziluettfotót csinálni a 2 alakkal. Persze egy családi emlkkép elkészítéséhez az ember nem sokszor visz derítőlapot :)
A két alak és a cím összefüggése tetszik. HA gyárthatok egy kis ideológiát a képhez: mai feminin világunkban úgy érzem ez a kép kicsit helyére teszi a dolgokat, a nőt és a férdit egy kerek egészként ábrázolja, sőt tovább megy, a férfit a nő elé helyezi, ami mostanában merész dolog... :) Ha jól értelmezem, vagy jól "ferdítem" a dolgokat, akkor ebben a vonatkozásában kifejezetten ütős lett. Amúgy egyéb technikai dolgok rendben ( élesség színvilág vágás ).
A kiégés miatt lehet 4-est érdemelne a kép, de gondolom lesz még aki emiatt elmarasztalja a fotóst...

pilipár válasza:
Köszönöm Dani az értékelésed! Érdekes, amit a kép tartalmáról írtál, elgondolkodtató :)
Konkrét céllal készült a kép, több verzióban is, de tulajdonképpen úgy nem tudatosan, hogy a gépen kívül más felszerelés is rendelkezésemre állt volna...ellenfényben készült, ment le a nap, pár percünk volt ezt kihasználni, és mivel ebben nem vagyok még elég gyakorlott, nem sikerült hibátlanra. De kissé hibás dolgok is tudnak az ember szívéhez nőni :))
Fontos volt, hogy az arcok látszódjanak, nem sziluettet akartam fotózni.
Igazad van, egy jó férfi-nő kapcsolatban nincs elöl-hátul, nincs első-második hely, de mielőtt bárki harcos feministának gondolna, sietek kijelenti, én kedvelem a klasszikus férfi és a klasszikus női szerepeket :)) Ezért lehet, hogy ez a beállítás kissé félrevezető, de legalább megmozgatta a fantáziátokat :))
Köszönöm, Dani! Ildikó



A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

adott pontszám: 4,5
2010. december 2. | 14:47 | bodzaszörp

Szia!

Remekül elkapott pillanat!
Tetszik a képkivágás, jól megválasztott az élesség és a mélységélesség.
Jók a színek, a fények, de nagy kár azért a nagy kiégésért a fejen. Nagyon zavaró...

üdv.bodzaszörp

pilipár válasza:
Köszönöm, Szilvi, nem lehetett szebben megoldani, a kép meg jobban tetszett annál, semhogy sutba vágjam emiatt a technikai hiba miatt :)))
Ildikó
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

2010. december 2. | 13:43 | Huszti Zoltán

whatthefuck:
valami "hanyattvagom magam" fotot kellene itt publikalj "hombre" !!!!!
akkor lehetne ilyen nagy az arcod papi!
eddig, meg egy normalis kepet nem lattunk töled!
elö a kamerat aztan mutsad meg nekünk mi is a tartalmilag etalon, technikalilag nem ramaty foto!

pilipár válasza:
:) - sokan sokféleképpen látunk dolgokat...

2010. december 2. | 13:39 | Álomfejtő

Igen, tényleg meglepi :o)
és ezért is tértem vissza -
olvasva a többieket, tény, hogy vannak hibái a képnek, pl az "okos magas homlok" (túl)fénye - érdekes, hogy nekem sokkal inkább a háttér, mint ez szökött szemembe. A fénylő kobak elsőre nem is tűnt fel még eredeti méretében sem, mert amit a nekem szánt első válaszodban írtál, AZ valóban sugárzik a képről... tény az is, hogy én mindig érzelmi alapon értékelek - és ez a kisugárzás már az első pillanatban nyakon csípett.... és csak a pontozott véleményem elküldése után esett le a tantusz....
:o)
A (fő)szereplő pedig nekem így, "fénysapkásan" is tetszik...

pilipár válasza:
Köszönöm, Andrea, mostanában azért is töltögetek fel ilyen "inkognitósan", hogy próbára tegyem a barátaimat (persze az őszinteségetekben eddig sem kételkedem, de így talán még kritikusabbak vagytok), és örülök, hogy azért a naná, hogy meglévő hibáimra most is figyelmeztettek!!
Tetszik a "fénysapka" :DDDD
Ildikó

adott pontszám: 5
2010. december 2. | 13:20 | Huszti Zoltán

....hm, olyan kis hangulatos foto!
:-)))))))
a kompozicio nincs tul komplikalva, nincs agyon "technikazva" a foto es ez az ami szeppe de egyszerüve teszi a kepet
nagyon tetszenek az erös de megis kisse visszafogott szinek ami a maga nemeben hatalmasat dob a kep esztetikajan!
elesseg nagyon jo, hisz a fokusz ott van ahol kell de a helyesen alkalmazott dof megjobban kiemeli a ferfit .
szerkesztes is 5
összessegeben hangulatos kellemes portre/k
gratula
Zoltan

pilipár válasza:
Köszönöm Zoltán! A kompozícióban azért lett éles a fiú, mert konkrét céllal készült a fotó, ahol bár egyenrangúan kellett bemutatni a párt, mégis kerestem valami megoldást arra, hogy egyikőjük azért vigye a prímet. Ezzel a kiemléssel a lány is ott maradt - felismerhetően -, és a főszerep is ki lett osztva :))
Van fordított változat is, de ez jobban tetszett.
Örülök, hogy tecnikailag is találtál benne jó dolgokat! :)
Ildikó

2010. december 2. | 13:08 | kvasztojan

Köszönöm az utalt kreditet!
Pont arra szerettelek volna rávezetni h sztem ez az egymás fejéből kinövős dolog nem működőképes, számomra zavaró. Tehát az ölelkezős elgondolás az valóban már egy másik kép: hátulról átöleli a feleség a férjet és így egymás mellé kerülnek a fejek.
Én sem szoktam egy az egyben utánozni semmit, de ha látsz egy tetszetős fotót akkor az önkéntelenül megragad a fejedben és a következő hasonló képkompozíciónál már vmennyire befolyásolni fogja a látásmódodat.
Az említett plakát valóban nagyon sötét hangulatú, természetesen nem ilyen feketén képzeltem el.
További jó fotózást!:)

pilipár válasza:
Annyira sokszor meglepődöm itt embereken...mennyivel jobban örültem volna a kommentednek, ha ezeket elsőre így írod le? :))))
Értem, amit gondolsz, talán most már egyet is értek Veled, bár az eredeti koncepciómhoz azért tartom magam. Mert azért nem óccó...:)
Neked is jó fotózást!
Pilipár
Ui: nagyon kevés kommentet szoktam "visszadobni" :)

2010. december 2. | 12:31 | whatthefuck

"Óccó" poén... technikailag elég ramaty, (kiégett fejtető) és tartalmában sem mond sokat... pontozva úgy 1.3 körül...

pilipár válasza:
Nem szántam poénosnak, óccónak meg nem gondolom. Szerintem a kiégés sem a legfontosabb része a képnek, bár igazad lehet, hiba... mindezzel együtt nem hiszem, hogy 1,3 a reális..
Szép napot Neked!
Pilipár

adott pontszám: 3,8
2010. december 2. | 12:18 | kvasztojan

Értem én az ötletet, a cím és a képaláírás is tetszik, de fotótechnikailag nem így kéne megoldani. Nekem erről a címről az Ál/Arc (Face/Off) c. film plakátja ugrik be..sztem abba az irányba kéne elindulni. Ezek az egymásból kinövő fejek egyáltalán nem szerencsések..uúgy ahogy a férj fején megcsillanó, kiégett fénykorona sem. A címen kívül nincs kapcsolat közöttük: sem érzelmi (ölelés, csók, stb), sem geometriai. Próbálkozásnak jó, de sztem nem ez a megfelelő út. Remélem nem vok túl szigorú..

pilipár válasza:
Szia Kvasztojan! Nem értek Veled egyet :))
Örülök, hogy a képemről egy ilyen igazán jó krimi jutott eszedbe, de valamit szeretnék leszögezni. Soha nem utánozok másokat, pontosabban nem ilyen direkt módon, ötleteket a képeim elészítéséhez nem így keresek. Ez a beállítás konkrét céllal készült így, de fel sem merült bennünk, hogy valamire úgy hasonlítson, ahogy Te írtad. Megnéztem most a film plakátját, mivel javasoltad is, hogy "abba az irányba kellene elindulni". Nem gondolom, hogy ennyire erőszakosan utánoznom kellene másokat. Az a plakát egészen másról szól, teljesen más a koncepció. Itt a férj volt a hangsúlyos, és a feleség a háttérből vidámkodja elő magát. Nekem nem tűnik úgy, hogy egy nyakból két fej nő. Ez egy családi emlékkép, nem absztrakt, ahol geometriailag mm-re állítgatni kellett volna az arcokat. És szerintem épp a beállításból adódóan hogy gondoltad, hogy ölelkezzenek, vagy váltsanak csókot? Kvasztojan, nem egy képről beszélünk!!! Összetartozni nem csak úgy lehet ;)
A fénykorona egyébként direkt...hiszen ő a FÉRFI :DDDD
Üdvözöllek! Pilipár
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

2010. december 2. | 12:04 | kicsem

Szia.

Az ötlet, szerkesztés...cím kiváló.

Kár, hogy kieégett a férfi fejének egy része. Valamivel szűrni kellett volna a beérkező fényt...

Szép fényeket
Üdv
Csaba

pilipár válasza:
Köszönöm Csaba! Tudom, hogy a kép nem tökéletes, és törekedni kell arra, hogy kiváló minőségben fotózzunk, de lassan kezdem érteni azokat, akiket a kiégés-bebukás-harmadoló alkotta Fotózz-os Bermuda háromszög elkedvetlenít...
Örülök, persze, hogy azért sok dolgot jónak láttál, és köszönöm, hogy azokat is leírtad :))
Pilipár

adott pontszám: 5
2010. december 2. | 11:38 | tomiafotos

Ötletes cím, ötletes beállítás! Nem szokványos családi kép, látszik, hogy nem elkapott pillanat, mégis jó. A színvilága jó, tetszik, hogy a fiú sötétebb pólója mögött a világosabb háttér, a lány világosabb felsője mögött a sötétebb dominál. Élesség jó, a háttér mosottsága is.
Üdv! Tomi

pilipár válasza:
Köszönöm Tomi a véleményed. Örülök, hogy Neked tetszik :)
Pilipár

2010. december 2. | 11:35 | Álomfejtő

:o) hihi.... még jobb !!!

pilipár válasza:
Meglepetés!!!!!!!!!! :))))

adott pontszám: 5
2010. december 2. | 11:31 | Álomfejtő

Kiváló ! Kedves, humoros, szeretetteljes !
(csak zárójelben jegyzem meg : ugye a női háttérbeli életlenség nem az elnyomottság helyzetét szimbolizálja....? :o))
Egyetlen halvány, szóvá tehető hibája a képnek számomra a háttér felemássága, sokkal jobban mutatna, ha a kép teljes hátterét az üde természeti színek ( a fal fehérjével ellentétben) uralná.... de nincs szívem vonni ezért, mert a kép csúcs !
-no és tetszik a cím játékossága is.... aranyos fotó !

pilipár válasza:
Nem, Andrea, nincsen semmiféle elnyomottság, itt szeretet van, és összetartozás...bár lehet, hogy kicsit szokatlanabb formában. :)))
Lehet, hogy nem tökéletes, de úgy éreztem, kifejezi azt, amit elképzeltem!
Köszönöm az értékelésed! :) Ildikó