Szia! Állatfotó kategóriába tetted ezt a képet. Így nem ártana, ha a vágások nem olyan esetlenek lennének. Lemaradt a "farok" és a láb egy jórésze.
A fényméréssel is gond volt. A szárny fehér része sajnos teljesen részlettelen lett. Az élességgel szerintem nincs gond!
A háttér elég zajod - ennek oka a nagyon magas ISO értékben van. Ha kicsit lentebb veszed, még nem lett volna túl magas ám a zársebesség! Simán bemozdulásmentes képet lehet még készíteni 1/400-on is!
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2010. november 16. 09:51 - objektív: 70-300 IS USM teleobjektív
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Budapest
- Készítés ideje : 2010-09-02
Kecsi válasza:
Szia!! Köszönöm az értékelést és a hasznos tanácsot. Szép fényeket!
Szegény madár mit vétett, hogy így feldarabolták? :-)
Én vagy az egész madarat szorítottam volna a képre, vagy csak a fejét a látványos koronával. Ez így sajnos nem egész, ráadásul a fehér már túl fehér, kiégett. Mindeképp megismételném ezt a képet a fentiek figyelembevételével!
Kecsi válasza:
Szia! Köszönöm a véleményed és a pontozást, tavasszal visszatérek a kis tollashoz...
Szia! Kétségkívül a madár gyönyörű, de picit több odafigyeléssel sokkal szebb képet lehetett volna szerintem ebből kihozni. Kicsit esetleges a szerkesztése, jobb oldalt kilóg a képből, és alul is hagytam volna még helyet. Emellett sajnos életlen, és a háttér is zajos. Van a képen egy szürke fátyol is, ez PS-ben (és a többi is nagyjából) orvosolható. Remélem építő jellegű kritikának veszed és nem rosszindulatú értékelésnek. Szép napot.
Kecsi válasza:
Köszönöm az értékelésedet és a véleményedet.
Természetesen építő jellegű a kritika, hiszen ebből tudom majd lépésről-lépésre finomítani a fotózás technikáját.
Igen, legalább a farok része megmaradt volna a szárnyasnak, mert a láb levágása, akkor kevésbé számítana komolyabb hibának.
Így e két kimaradt részlet sokkal szembetűnőbb... :(
Szia! Furcsa jelenség, hogy általában mindenki azt hangoztatja: a körülmények nem számítanak, csak a kép van, azért ha egy állatkerti fotó kerül terítékre mindjárt számítani kezd hol és hogyan készült....
Persze, hogy ez így van-e mindjárt kiderül, ha elolvashatom a többiek véleményét, de van egy gyanúm az értékelések számát tekintve.
De hogy végre a képről is írjak: a kompozíció annak ellenére jónak tűnik, hogy a láb és a faroktollak is csak részben vannak jelen a képen. A láb mondjuk nem is hiányozna, de a madár tollazatát még szívesen elnézegetném.
A fej és az azt koronázó körív remekül lett elhelyezve a térben, a mélyzöld háttérrel együtt egy igen látványos képet eredményezhetett volna.
Sajnos a fények nem voltak kiemelőek és a képminőség is elmarad a várthoz képest. A magas érzékenység választása rossz kompromisszumnak bizonyult, a záridő nem indokolta használatát, vele a kép viszont zajossá és kissé mosottá vált.
Ilyen kevés fény mellett négyszáz feletti érzékenységgel már nem nagyon érdemes fotózni, mert a sötét részeken nagyon bezajosodik a kép.
Szép fényeket!
Kecsi válasza:
Köszönöm az értékelésedet és a véleményedet. Örülök hogy a kompozíció tetszett, de tényleg van egy-két technikai hiba, amire több gondot kell fordítanom...
<12
Szia, Nagyon látványos madarat választottál, az egyik legnépszerűbb modell az állatkertbe.
AZ éesség, részletesség rendben, a színek is,
tán egy picivel több fény nem ártott volna, mert kicsit alexpós lett, és a hátteren némi zaj megfigyelhető.
Viszont a szerkesztésed nem értem.
Gondoltam megézem az exif adatokat, azt kell írjam mostmár mást sem értek...
ISo 1600? Basszus nekem nem látszódna semmi a képen, meg ehhez 1/1600 záridő?
Szóval ez kicsit túlzás, véleményem szerint, ha ezt jól látom, szóval ISO csökkentés nyugodtan és hát nem kellene ennyire alexpózni, bár lehet a tollazat fehér része megkívánta?
Na de amiért megnéztem az exifet, az a zoom állása. Szóval ez is köztes állapot, ami pont nem lett jó. Mert vagy hagyod még tágabba, kisebb zoommal és akkor benne van minden része, vagy akkor még zoomolsz és csak "portrés" fotón mutatod be. Ez a köztes állapot most pont nem lett jó így, belevágva, csonkolva szerintem.
Szóval ezt szerettem volna elmondani.
Üdv,. Krisz
Kecsi válasza:
Szia Krisz!!
Először is nagyon köszönöm, a korrekt véleményed van a fotómról.
Az adatokat nem értem, hogy miért ezt mutatták, mert én ha lehet, főleg nappal ISO 100-200 -al "dolgozom" és mostanában ha van rá lehetőségem állványt is viszek, de ezt a fotót kézből készítettem.
A fő gondom az volt, hogy a madár nem volt egy lustaság, igen aktív volt, örültem, hogy legalább ennyire sikerült lekapnom. Az még hozzátartozik az igazsághoz, már kb 40 percet próbálkoztam a tollast lefotózni. (már kínos volt) :D
Összességében a fotó nekem is tetszik :D de a bírálatok, vélemények több ponton megegyeznek, így nincs más dolgom egy újabb fotóval kell "jeleskednem.
Köszönöm, hogy szántál a fotómra időt, és az értékelésedet.
Kecsi
Szia! Tetszik az alaptéma, mert ez nem egy hétköznapi madár a képen, ráadásul jó pillanatban lett elkapva, amikor a kamerába néz. Ugyanakkor sajnos én túl sötétnek tartom a képet, és a kivágás sem tetszik. Vagy legyen benne az egész jószág, vagy legyen egy sokkal szűkebb beállítás az érdekesebb részeire, de így gyakorlatilag csak a lába és a hátsója van lecsonkolva.
Kecsi válasza:
Köszönöm a véleményed és az értékelést.
Igen, egy kicsit elkapkodtam, mert örültem, hogy végre megállt egy pillanatra megpihenni, mert hihetetlenül aktív a madárka.:D
Kecsi válasza:
Nem, én egyáltalán nem sértődtem meg, nem jellemző rám, főleg, hogy ha építő jellegű az összes hozzászólás, amit a fotóimra fogalmaznak. Azt szeretem, ha komoly bírálatokat kapok, mert az visz engem előre.
A hibáimból való tanulásról pedig akkor beszélhetünk, ha a képeim értékelése után, a közeljövőben egy jobban kivitelezett képet tudok felmutatni. :)
A személyiségem jellemzése egy másik fórumra tartozik.. :)
Csak megjegyzem, hogy kezdő fotósként a sértődésnek még csak a gondolata sem merült fel bennem, és nem is merülne fel...:)
Köszönöm a hozzászólásod, ebből is lehet tanulni....
Hello!
Maga a téma szerintem szép és jó hogy lefotóztad csak sajnos van egy pár problémája is a képnek.
Kicsit szemcsésnek tűnik nekem a fotó, ami la kevés fénynek tudható be. Talán kicsit sötét is a kép, de az engem nem annyira zavar. Szerintem te is érzed hogy eléggé zavaró hogy a madár hátsó része kilóg a fotóból. Látom telével csináltad, szóval lehet hogy úgy hatásosabb lenne a fotó, ha csak a madár fejét komponálod a képbe, mert igazán érdekes tekintete van. Szerintem ezekre a következőkbe jobban figyelj majd oda
szép fényeket
Kecsi válasza:
Köszönöm a véleményedet, igen talán elég lett volna csak a fejére összpontosítanom, és azt megszerkeszteni. Már tervezem, hogy visszamegyek egy derültebb időben, és sikeresebb portrét készítek a kis tollasról. :D
hali! látványos lenne ez a madár, mint főtéma, de szerintem ez a tipikus esete annak, hogy vagy belefér egészben, vagy hagyom a francba. jó lett volna, ha teljes egészében meg tudod mutatni nekünk. kicsit alulexponáltnak érzem és a háttér sincs kellőképpen elmosva, valamint elég zajos is. nekem így tudatos, de javítandó.
üdv
Kecsi válasza:
Köszönöm az értékelést. Gyorsan kellett fotóznom, mert egy pillanatra sem akart rám figyelni :)
Látom kicsit bajban voltál a képkivágással. Sajnos nem igazán szerencsés vágást alkalmaztál, mert elvágtad a daru lábát és a fark részből is levágtál. Jobb lett volna, ha egész alakos képet csinálsz, vagy pedig egy portré képet és akkor csak a fej és mellkas látszódhatna. A háttér is túl közel volt ahhoz, hogy jobban elmosd, pedig a daru maga szép és éles is.
Kecsi válasza:
Köszönöm az értékelést, a képkivágás egy kicsit tényleg lehetett volna eredményesebb.
Szia. Sajnálom, hogy lemaradtak a lábai meg a farka. Így erősen csonkolt hatást kelt bennem a látvány. Pedig nagyon szép. vagy az egész madarat bele kellett volna venni - számomra ez lenne a legmegfelelőbb -, vagy pedig merészebben kellett volna vágni, nem ilyen felemásan. Amúgy élesség, részletgazdagság rendben, a színek szépek.
Kecsi válasza:
Köszönöm az értékelést és a véleményt. Örülök, hogy a fotó tetszik.
Szia.
Szép a madár, és a tollai is jól kivehetőek, de a szeme mintha kissé életlen lenne és a jobb oldali csak mutatóban látszik sajnos. A farka lemaradt és a lábai is. Ha ez egy megvágott kép akkor szerintem többet kellett volna vágni belőle, pl a nyakívére helyezni a hangsúlyt és a szürke és az ordító piros kontrasztját erősíteni inkább.De szép meglátás és a háttér zöldje is kivehető, így a környezettel együtt szerintem maga a kép nem rossz. Biztos megvártam volna amíg csinál valamit, napozik egy kicsit, vagy sétál valahova összekap egy másikkal a kaján, valami eseményt.Úgy tűnik mintha ő is erre várt volna mert kíváncsi tekintete a fotóst kémleli. Gondolom a gyerekkel volt rohanás az állatkertben, így persze csak lopott rövid pillanatai vannak az embernek erre.További sok sikert
Vogon
Szép példányt sikerült lencsevégre kapnod, de a kivitelezés nem tökéletes. Egyrészt ez a vágás így nem látványos, vagy sokkal közelibb kivágást kellett volna készíteni vagy egy olyat, ahol az állat lába és a fara is a képben van. A háttér túl közel van, így nem különül el jól a főtémától. Tudom ott állt, de mivel magam is készítettem pár madár képet tudom, hogy miről beszélek.
Van egy tükörreflexes géped, egy zoom objektíved... nem rossz technika. De a képen nincs kompozíció... megnyested szerencsétlen madarat itt is ott is, a képen nincs fény... lapos szürke minden... a háttéren van egy kis zaj. Az állatkertben azért van lehetőség jó képek készítésére... tudatosan, türelemmel. Szebb fényeket, jobb képeket! Baráti Üdv!
Szép madárkép, de kicsit emeltem volna a színeken hogy élettelibb legyen, illetve alul elég sötét van és a zaj is megjelenik. Kár hogy a farka kimaradt a képből.
Kecsi válasza:
Köszönöm az észrevételt és az értékelést.
A motívum nem rossz, a madár kiváncsi tekintete vonzza a szemet. A kép viszont sajnos nem éles, ugyanakkor meglehetősen sötétre sikeredett. Ha jól látom, picit szemcsés is a sötétebb régiókban. Engem az is zavar, hogy a "hátsója" irgalmatlanul le lett vágva... Talán megérne még egy találkát - ha a helyszín picit "fényesebb"?
Kecsi válasza:
Köszönöm a véleményt. A farok rész egy kicsit el lett kapkodva, ez sajnos lényeges hiányosság a kép összhangjában, viszont minden vélemény segíti a fotózás technikájának eredményesebb elsajátítását...
A kép jól bemutatja a madarat, de nekem többet sajnos nem ad.
Elég rossz fényviszonyok lehettek a fotózáshoz, nekem alulexponált, alulszaturált és zajos a fotó.
A vágást érdemes lenne átgondolni, nekem ez félmegoldásnak tűnik: nem egy részletet emelsz ki az állatból és nem is mutatod be teljes egészében. Szerintem kerülendő az, ha kis részeket levágunk belőle, hacsak nem valami egyedi akciót fotózunk, ahol nem olyan feltűnő pl. egy kitakarás. Egyébként a daru koronás fejét jól helyezted el a képen belül, ez vitathatatlan pozitívum.
Üdv!
Kecsi válasza:
Köszönöm az értékelést és a véleményt.
Üdv!
Én sajnos némi zajt vélek felfedezni a felvételen, ami számomra zavaró. Az állat el lett vágva, ami szintén nem lett valami szerencsés dolog. A fények sem voltak melletted, mintha egy teljesen borús napon készült volna a felvételed. A feje felett egy keveset vágtam volna, alul jó így ahogy van, de a bal oldalból többet kellett volna mutatni mindenképpen.
Gábor.
Kecsi válasza:
Köszönöm az értékelésedet. Igaz egy kicsit borús nap volt :(
Igazán tetszetős kép, de ha már elvágtad az állatot, akkor egy szűkebb vágás, ami csak a fej részre koncentrál hatásosabb lenne. Ez így nekem nagyon nem bejövős. Illetve iszonyatosan alexpos a kép, nincsenek fények rajta. Márpedig a nevében is benne van h FÉNYkép. További szép fényeket! Üdv:
Zs.
Kecsi válasza:
Köszönöm, hogy értékeltél.
Sajna van pár hibája a képnek. A legnagyobb probléma az, hogy jobboldalt és alul belevágtál az állatba. Felülről viszont lehetne még vágni. A színek kicsit fakók, a háttér zajos és az élesség sincs a helyén. Üdv!
Kecsi válasza:
Igen gyorsan kellett fotóznom, mert egy pillanatra nem akarta, hogy portré alany legyen...:D
Köszönöm az értékelésedet!
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.