BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3
KATEGÓRIA: légifotók
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2010. november 5. 01:03
  • érzékenység: ISO 400
  • fókusztávolság: 263 mm
  • objektív: Sigma 70-300
  • rekeszérték: 5.6
  • zársebesség: 1/60
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Debrecen és Hajdúszoboszló között
  • Készítés ideje : 2010-10-06
madártávlat

A kép életem első hőlégballonos repülése alkalmával készült. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2012. február 21. | 14:30 | Nudlee

Tisztelt fotós!

Nagyon érdekes kép, mintha három darabból lenne összerakva. Alapként a traktoros háttér, a vezeték jobb oldalt és az a nagyon érdekes hatású madár, mintha utólag lenne odavágva. Nem tudom milyen lehet hőlégballon kosarából fényképezni, mennyire mozog, bár a földről nem tűnik úgy, mintha nagyon rázna. Nem találom mire volt fókuszálva, élességet szintúgy nem látni, elég nagy misztikum előttem, hogy miért értékeli úgy ezt a képet, hogy meg kell osztani. Bár, ahogy a mondás is tartja: ahány ház annyi szokás, lehet valakit pont ez a kép fog megihletni, hogy fotózni kezdjen vagy egyéb máshoz.

Atka11 válasza:
...vagy veszi el a kedvét a fotózástól? Remélem, nem lesz így. :-) Szép éles, tartalmas fotókat kívánok! Kösz, hogy írtál.

2011. július 29. | 10:46 | kölesnorbi

Hát,elég homályos...

Atka11 válasza:
igen

2010. december 31. | 23:51 | gbig

Hájáj! se jó vágás, se nem éles, és a fények se jók.. talán az alkalom amit írtál jó lehetett, de a kép nem sikerült jól...

Atka11 válasza:
Kösz, hogy írtál! BÚÉK!

adott pontszám: 4
2010. november 28. | 17:33 | harminchat

Szia! Izgalmas lehetett, legalábbis ezt sugallja a bemozdulás, a lent fordultában elsuhanó traktor.
Érdekes látvány a kiemerevedett szárnyú galamb. Nagy kár, hogy ennyire világít, mert tény, hogy így sokkal jobban felhívja magára a figyelmet, de kicsit olyan is, mint ami utólag lett odamásolva. Pedig bizonyára nem és ha belegondolunk milyen jó érzés lehet madarak mellett repülni...ki kéne próbálni. Csak ott az a villanyvezeték, a lefelé tartó perspektíva.. kalandos ez, nagyon kalandos.
A szerkesztés szűknek érződik az alsó félbemaradt részleteket nézve, míg a madár alakjához mérten tágas. A madártávlat címhez jobban illene a horizonton pásztázó távlatosság, felemelő suhanás érzettel, fényekkel, felhőkkel, inkább emelkedő, mint lefelé szálló madárral.
Félreértés ne essék tetszik a fotó, van benne élet, csak kalandos, nagyon kalandos. :)
Szép fényeket!

Atka11 válasza:
Kösz szépen az értékelésedet. Kalandos volt olvasni! :-)

2010. november 13. | 18:04 | Sly78

én is, azért írtam :D

Atka11 válasza:
:-)

2010. november 13. | 09:15 | Sly78

tökön szúrom magam :)) mi jött rád?? vagy ennyire nem fogom fel? pedig általában lájkolom a képeidet :)

Atka11 válasza:
Semmi gond. Ez egy végtelenül egyszerű fotó, ami egy fehér tanyasi galambot ábrázol repülés közben az ő "természetes" környezetében. Ennyi.

Nagyon örülök, hogy tetszenek a képeim! :-) Úúúútálom a lájkolom szót! :-))))

2010. november 13. | 09:14 | Sly78

ez most valami vicc, ugye? avagy hány egyest kapok egy fotó alá rekordkísérlet? vagy szimplán a fotgráfia kigúnyolása volt a cél? vagy sok volt a jager repülés előtt?

Atka11 válasza:
Aha. "Kamikázé" fotó. :-) Ilyen is kell néha.

adott pontszám: 1
2010. november 12. | 22:23 | Sz_Kristóf

Szia!
A hőlégballonos repülés biztosan nagy élmény lehetett, viszont meglehetősen gyenge ez a fotó. Se átgondolt kompozíció, rossz technikai kivitelezés (elmosódás), ráadásul a "papírmadár" szerepét sem értem...
Remélem nem haragszol meg érte, de kerülendőnek minősítem.
Üdv,
Kristóf

Atka11 válasza:
Nem haragszom, de nem bánom, hogy feltettem.
A technikai kivitelezés szerinted lehet rossz, de direkt így csináltam. Van a gépemen valami záridő nevű hülyeség, biztos azt "kellett volna" valamerre vinni, ugye? :-)))))))

2010. november 10. | 15:59 | Domcsiii

Hűű, ezt még gyakorolni kéne, bocsi..
Erre a képre azért kattintottam,mert kilógott a sorból azzal, mennyire semmitmondó.Ne haragudj,de ilyen képet bárki készít,az is, aki először fog gépet a kezében.

Atka11 válasza:
Ok, ígérem, gyakorolni fogok. Szerintem amíg élek. :-)

2010. november 10. | 10:29 | Álomfejtő

Újra hmmm-hmmm, elolvasva a véleményeket és a többieknek írt válaszaidat....
-fenntartva a saját hozzászólásomat, leginkább Draculea összefoglalásával lehet egyet érteni és visszatérő soraira reagálásod tetszik.
:o)
-nem csalódtam....

Atka11 válasza:
.-)
(ez kacsintás) :-)

adott pontszám: 4
2010. november 10. | 09:55 | Álomfejtő

Hmmmm..., "érdekes" a megküldött képed, főként a technikai megoldása (a madárra gondolok itt) - de eleve a témaválasztás is... és szerintem itt nem számít, hogy hőlégballonos repülés során készült a fotó.
Az ábrázolás sajátságos : (értelmezhető úgy is, mint egyfajta "beleképzelés" -vajon milyen lenne a madár szemével látni repülés közben ?

A madár ebben a formában szerintem mindenképpen idegen elem a képen, teljességgel abszurddá teszi az összhatást.
(-és akkor viszont nem jó helyre soroltad, a nézők pedig az adott kategória szerint értékelik -sejtem, nem túl pozitív hozzáállással).
Tény, hogy a kép beszéljen,
de
más-más szempontok érvényesek az adott/választott besorolásnál .
Az, hogy abszurd (számomra), ez nyilvánvalóan nem kezelhető hibaként, hiszen lehet, éppen ez volt a szándékod - és gondolkodjunk el ezen a szálon. Sejtem, a madárka montázs-elemként van itt jelen, viszont a színtelensége, élettelen megjelenítése a fotó "svenk" jellegűségében kissé felborítja a harmóniát... vagyis, ha az élő az élettelen, akkor az élettelen (tárgy) pedig színeiben és dinamikájában élővé válik... Ez egy MÁS madártávlat...
Ám ez az "art" látsámód és a "másság" nekem valahol mégis tetszik - a pontom ennek szól. Ez szerintem mindenképpen értékelhető és szimpatikus. (nekem)
Szimpatikus azért is, mert az ember feje körül kérdőjelek keletkeznek és elgondolkodásra bírnak - vajon a közlésnek, az üzenetnek milyen tartalmat és súlyt szántál....? Ez pedig szerintem mindenképpen jó, mert hiszen a vizuális élmény akkor működik, ha ezeket a csatornákat megnyitja és pozitív vagy akár negatív benyomásokat kelt -de mindenképpen kihoz a nézőből valamit. Ebből a megközelítésből pedig lehet JÓ is az elgondolásod - a végeredmény pontozott értékelése pedig szubjektív megítélés kérdése.

Atka11 válasza:
Tudtam én, hogy ennek a képnek az értelmezéséhez egy igazi Álomfejtő-re van szükség! Aki le is írta a tutit: "vajon milyen lenne a madár szemével látni repülés közben ". Régen láttam egy természetfilmet, ami éppen ezzel foglalkozott: vajon hogy látják a világot egyes állatfajok. Volt egy csomó érdekes felvétel és megmagyarázták, hogy melyik miért alakult ilyenné. Nagyon izgi volt pl. a légy, az oroszlán, a ragadozó madarak látása. :-) Hatott rám ez a film és minden negatív kritika ellenére (vagy mellett?) megállapítható, hogy ez a kép is hatott a nézőkre. Így, vagy úgy, de hatott. :-) Sajnálom, hogy ennyire értékelték, de azt már kicsit sem, hogy feltettem. Mindenképpen megérte. Köszönöm szépen a képre fordított figyelmedet, gondolataidat.

2010. november 9. | 13:17 | toromon2

Szerintem a szabadság érzet mindjárt megvan, ha egy munkagépet látok. :) A madártávlat jelzésére elég a belógó telefonpózna. A madár már szájbarágás, amúgy gondolom rávakuztál, hogy ennyire mindenki odanemillőnek látja. Talán egy jóval szűkebb vágással a galamb is szebbnek mutatkozna. Sajnos hiába meséled, hogy nagyban milyen mutatós a fotódon.

Atka11 válasza:
:-)

2010. november 7. | 14:58 | draculea

Először is engem is meglepett hoghy a te képed, mert ettől neked csak jobb fotóid vannak, -szerencsére. :)) Másodszor pedig elovastam a vélemnyeket és a válaszaidat. Így mostmár értem a madarat, de ez így akkor is olyan hatású, mintha külön került volna ide a madár.
Hát ez egy kamikaze kép, annyi bizonyos:)

Atka11 válasza:
Nézem a felhőket, olyan szépek ezek a felhők
Sejtelmesek, ártatlanok és természethűek
Én is természethű vagyok
Li Taj-po szavai csengnek a fülemben
Én vagyok Li Taj-po
Sajnos nem értek saját kínaiul
De hiszek neked, barna szemem van
Ez egy repedt fazék
Lehetnék én is kamikázé
Lehetnék én is kamikázé
Papírnadrág(kamikázé)
Lehetnék én is kamikázé(kamikázé)
Lehetnék én is kamikázé(kamikázé)
1993 augusztus 13. nem biztos hogy péntek
Egyedül vagyok, nem biztos, hogy élek
Most teljesen egyedül vagyok, egyedül vagyok
Egyedül repülök, egyedül repülök,
Egyedül vagyok és egyedül repülök
Lehetnék én is kamikázé
Teljesen egyedül vagyok egyedül repülök(kamikázé)
Lehetnék én is kamikázé

Ismered? :-)))))))))

adott pontszám: 2,5
2010. november 7. | 14:52 | draculea

Ha nem írod ki, hogy hőlégballonból fotóztad a képet, akkor azt gondolnám, hogy csupán egy magasabb helyről lett levéve. Ez a magasság még egyáltalán nem tünik jelentősnek, Úgy tünik nagyon a hatása alatt voltál a lehetőségnek, hogy hőlégballonnal repülhetsz, és ezáltal a fotózás is felértékelődött számodra. De sajnos én, aki akik csak a fotót mint eredményt látom nem igazán értem mi volt az elképzelésed ezzel a fotóval? Mint mondtam sem a magassága nem ad a nézőnek élményt, sem a kivitelezés. Félre ne érts, nem az életlenségével van bajom, az még jól is nézne ki, ha lenne valami témája a képnek. De egy rosszul vágott szerkesztett képről nem igazán tudok mit gondolni, minthogy csak így sikerült. Egyébként azt a fehér bemásolt madár-sablont sem igazán sikerül megértenem, ne haragudj. Lehet, hogy csak a kategória rossz, mert ha digit ill. lenne talán közelebb kerülhetnék a témához, nem tudom. Mindenesetre számomra légifotónak ez gyenge. Persze nem muszáj egyet értened velem, nem gond ha nem fogadod el.

Atka11 válasza:
Szia! Örülök annak, amit írtál. A magasság valóban nem volt jelentős. Volt olyan is, hogy a kukorica súrolta a kosár alját, olyan alacsonyan voltunk. Aztán átrepültünk egy fasor fölött úgy, hogy centiméterekre voltunk az ágaktól. Igen, biztosan felértékelődött ott minden. Nem sokkal a felszállás után szinte habzsoltam a látványt, annyira más minden fentről. Figyeltem egy csapat galambot, amint körözgetnek céltalanul (?). Szerintem pusztán "élvezetből" teszik. :-) Szóval figyeltem őket és nagyon furcsa volt a jelenet, mivel ezt alulról szoktam látni. Aztán kifigyeltem ezt az egyet és követtem. Éppen egy tanya fölött repültünk és bár nem volt teljesen tudatos, nagyon megörültem, amikor megláttam letöltéskor, hogy a traktor így került a képre. Ez egy (szerintem) tökéletes utalás, ami rögtön helyre teszi, hogyan és hol készült. A kép célja az ember és természet viszonyára utalás és a szabadság érzékeltetése lett volna. Ez utóbbit talán éppen a madarak repülésének látványa kelti bennünk. Kösz, hogy írtál!

adott pontszám: 3,6
2010. november 7. | 09:40 | vegykonyha

Üdv!
Itt repül a sült galamb! :D Nehogy gúnyolódásnak vedd, nem annak szántam, de nem hagyhatom ki ezt a poént, ha egy teljes egészében kiégett galambot látok. A képnek van jópár hibája, a többiek már gondolom kivesézték, hisz az alacsony átlagúak közé került, én inkább azt mondanám el, ami tetszik. A traktor és a galamb haladásának iránya ellentétes, ezzel feszültség keletkezik. A traktor bemozdult, ezzel dinamikus hatást kelt, mintha erőlködne. Kár, hogy már az eleje nem fért bele, meg az enyhe alexpóért is. Lehet, hogy nem éppen fotózz-kompatibilis darab, de nekem valamiért mégis bejön.
További jó repkedést és fotózást!

Atka11 válasza:
A traktor elejét én is sajnálom.

Már megérte feltenni. :-)) Köszönöm szépen!

2010. november 6. | 14:50 | sodyy

El is felejtettem megemlíteni, hogy megnéztem a többi fotódat is és így még kevésbé értem, hogy annyi jó kép köszé, hogy keveredett ez a mostani?

Atka11 válasza:
Előfordul. Velem sűrűn sajnos. :-))))
Kösz szépen!

2010. november 6. | 14:48 | sodyy

Nem. Nem a te előző képed volt hanem egy napnyugtás kép. De nem is ide tartozik.
A lényegen nem változtat.

Atka11 válasza:
Az én előzőmet nézted? Az is svenkes, elmosódott és annak is kb. ennyi az "értelme" :-) Csak hát szőke nő, nem galamb...

adott pontszám: 2
2010. november 6. | 09:21 | Marcali Gábor

Üdv!

Bocsáss meg, de szerintem ezt a képet nagyon elrontottad és szerintem Te sem így képzelted el, mert ebben nem nagyon látok semmi koncepciót, semmi szépséget, csak egy ellőtt kocka...

Az egész kép bemozdult, sokkal rövidebb záridőt kellett volna használnod 263mm-nél. A színek nem tetszenek, ezeken lehetett volna utólag alakítani, de szerintem semmit nem nyúltál bele. Persze nem azt mondom, hogy nagyon el kell túlozni, csak egy kicsit alakítgatni.

És akkor van egy bemozdult traktorunk, ahol sehol nincs az élesség ez még egy dolog, de itt van a madár a képen... mit keres itt? Miért kellett rátenni? Nagyon nem illik ide az a fehér "dolog".

Esetleg egy svenket szerettél volna a traktorról? Mi volt a koncepció? És mit akar jelenteni a madár?

Gábor.

Gábor.

Atka11 válasza:
Ha már a koncepciót keresed, az már nagyon jó jel nekem! Köszi.

2010. november 5. | 08:54 | elektron

Szia.A madár nagyon kiégett ,teljesen eltűntek a részletei.A háttér viszont nagyon klassz , mert kiemeli a madarat azzal hogy elmosódott és még van rajta esemény is.Olyan mintha a madarat külön szerkesztetted volna bele a képbe.Ezzel nem a kép valódiságát kérdőjelezem meg ,csak arra utalok hogy a madár színei és fényei egyáltalán nem illeszkednek a háttérhez.És egy kicsit túl kicsi a madár (messze van),de gondolom hogy ezért nem ment lejjebb a hőlégballon : )

Szóval a háttér jó ,de témának rossz a 'megvalósítása.'
De olvastam hogy ez volt az első repülésed,szóval próbálkozni kell még : )

Üdv

Atka11 válasza:
Köszi. Szívesen repülnék még. Remélem lesz rá lehetőség. A kép a naplemente előtti kb. háromnegyed órában készült, ezért a földön egyre több volt az árnyék, ami magasabban van, azt pedig még megvilágítja a lemenő nap fénye. Talán ebből adódik hogy a "a madár színei és fényei egyáltalán nem illeszkednek a háttérhez".
Kösz, hogy írtál.

adott pontszám: 3
2010. november 5. | 08:19 | ksaca

Szia!
Értem én mit szerettél volna. A baj az hogy a madár is és a háttér is elmosodott. Az iso-t emelve a záridőt rövidebre állítva talán mégatásosabb lett volna a kép.
Üdv

Atka11 válasza:
Szerintem nem. Akkor minden éles lenne és elveszne a repülés sebességének érzékeltetése.

2010. november 5. | 07:35 | toromon2

Még életemben nem voltam hőlégballon közelében, tehát fogalmam nincs, milyen onnan fényképezni, de abban biztos vagyok, hogy 1/200 alá kell menni a záridővel ilyen távolságról. Ahogy látom, ez maximális érzékenységet követelne. :(
A békemadarat nem értem. Jó ballonozást!

Atka11 válasza:
Ha az a cél, hogy minden éles legyen, akkor valóban... Köszi.

adott pontszám: 2
2010. november 5. | 07:09 | h.rom

Szia. Egy biztos, ha nekem lenne lehetőségem hőlégballonnal repülni, nem egy traktor lenne az első, amit lefényképeznék a magasból. ;)) Bemozdultan, életlenül, aztán egy fehér madársziluettet utólag beillesztve. Nem értem a koncepciót, a mondanivalót meg főleg. Számomra ez "gyenge, kerülendő, hibás út", de 1-est elvből nem adok. Vagy legalábbis nagyon-nagyon ritkán.

2010. november 5. | 07:09 | h.rom

Szia. Egy biztos, ha nekem lenne lehetőségem hőlégballonnal repülni, nem egy traktor lenne az első, amit lefényképeznék a magasból. ;)) Bemozdultan, életlenül, aztán egy fehér madársziluettet utólag beillesztve. Nem értem a koncepciót, a mondanivalót meg főleg. Számomra ez "gyenge, kerülendő, hibás út", de 1-est elvből nem adok. Vagy legalábbis nagyon-nagyon ritkán.

Atka11 válasza:
Az előző válaszomban olvashatsz a "koncepcióról". Szó sincs utólagos madársziluett beillesztésről. Kösz, hogy írtál.

2010. november 5. | 06:53 | kispal1980

Nem tudom eldönteni, hogy mi lehet a fő téma?
A kiégett madár vagy az elmosódott traktor?
Nem igazán hiszem hogy tudatos volt neked ez a kép de egy elkapott pillanatnak sem jó!
Ez így 1-es nekem!
bocs

Atka11 válasza:
Megpróbálom összefoglalni, mert többeket érdekelt: a "főtéma" maga a galamb (akinek a pupillája is látszik a kinagyított eredeti képen). Tehát a madár, a repülés, a "madártávlat" a téma és az, ahogy repülés közben ezek a madarak egymást láthatják. Igazából annyira volt ez tudatos fotó, hogy a ballonból nézve magával ragadott, hogy minden mennyire más onnan nézve. Megláttam egy csapat galambot, amint alattunk repültek, körözgettek egy tanya fölött. Több kockát is lőttem rájuk, aztán erre az egyre külön. A traktor (és az, hogy pont így került oda), valóban nem volt tudatos, de utólag ezt nagyon szerencsésnek tartottam, mert egyből elárulja a helyzetet. Mikor és honnan lehet egyébként ilyen fotót készíteni? Városban egy magas épületről esetleg, de a háttér akkor sem lehet ilyen. Ezért különleges számomra ez a fotó. Ja, a madár "kiégett", mert ő egy fehér galamb. :-)

adott pontszám: 1
2010. november 5. | 04:26 | sodyy

Előre is elnézést kérek de ezt a képet nem tudom kihagyni. A héten már találkoztam egy hasonló "minőségű" fotóval. De ezzel ellentétben annak legalább csak az élességgel volt baja.
Életlen, a téma kilóg a képből, nincs is igazi téma, az a madár clipart, vagy piktogram :).
Az én fotóim se tökéletesek de ez a kép nem ide való. Sajnálom.

Atka11 válasza:
Nem az én előző képem volt az? Hasonló "minőségű" az is, csak ott a főtéma egy SZŐKE CSAJ volt, így érthető, hogy kapott egy csomó 5-öst. :-( :-) Igenis van témája a képnek és az egyáltalán nem lóg ki. Clipart, vagy piktogram?

2010. november 5. | 04:06 | viktorcseh

Ezt remélem csak viccnek szántad :-D

Atka11 válasza:
Nem. :-( De örülök, ha szereztem egy vidám percet. :-)

adott pontszám: 3
2010. november 5. | 02:26 | porszemcse

Szia!
Számomra elég érdekes ez a kép!
Egy nagy elmosódótt traktort látok rajta majd az ember észreveszi azt a fehér kis foltot és rájön, hogy egy madár!
Azonban azt nem tudom eldönteni, hogy a madár éles e a képen vagy sem?
A fő téma anyira apró, hogy teljesen elvész szinte a fotón!
A többi elem pedig nagyon is zavaró!
Úgy érzem ez egy elkattintott kép!
Vagy talán csak egy erős zoom-nak és a mozgásnak köszönhetően lett ilyen!
Hisz első alkalom nem biztos h tudtad azt hogy ilyen lessz!
De számomra ez nagyon hibás kép kerülendő út lenne a fotózásban de ezt azért nem adom meg rá hisz mégis csak sikerült elkapni a madarat, még ha a háttér nem is lett jó!
Majd legközelebb talán szebb lessz!:)
Szép fényeket!

Atka11 válasza:
"Számomra elég érdekes ez a kép!" Ez mindenképpen pozitív visszajelzés számomra.
Köszi.