BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
2,98
KATEGÓRIA: elkapott pillanatok
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2010. szeptember 26. 18:06
  • érzékenység: ISO 140
  • fókusztávolság: 55mm
  • objektív: Nikon Nikkor 18-55mm F 3.5-5.5 AF-S DX VR II
  • rekeszérték: F8
  • zársebesség: 1/60
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Sástó
Mosoly

Nem "hivatalos" esküvői fotó, csak épp ott voltam amikor fényképezték a párt.  

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 3
2010. október 1. | 14:38 | tundeerika

Nem is lett volna rossz ha nem egy beállított pózt kaptál volna el. Talán amikor pihennek, felszusszannak és nem tudják , hogy fotózzák. Abban több egyediség lett volna. Sajnos ez nagyon közepre van szerkesztve és ne is éles.
Szép fényeket.

Tais válasza:
Szia!

Nem tudom mennyire "pózoltak" a pillanatban, azt tudom ekkor a hivatásos fotós nem fényképezte őket. Az élességgel tudom hogy baj van, illetve sokat szerkeszteni sem tudnék, maga az eredeti kép sem másabb sokkal. Köszi az értékelést!

Üdv:Tais

adott pontszám: 3,5
2010. szeptember 29. | 17:18 | borboleta

Szia!
Kedves a pár egymásra vetett pillantása, de sajnos nagyon életlennek tűnik a kép...
A vágás is lehetne alul tágasabb, majdnem érinti a vőlegény cipőjét, és a fejnél, a zakó hátánál sem előnyös, hogy a hasonló, sötét árnyalatú fa esik pont mögé.

Tais válasza:
Hello!

Köszi a tanácsokat!

Üdv:Tais

2010. szeptember 29. | 01:49 | rpyd

Óóó! Ez nem jó! Nem éles! Nincs kontraszt! A háttér -nem is tudom- talán túl van exponálva! Szörnyű a kép minősége. Fakó az egész... Olyan, mint ha egy első generációs nokia telefonnal fotóztad volna.
Középen a téma - unalmas!
Két vastag fekete keret - mint a gyászképeken
Nem is tudom, hogy mit akartál...

Tais válasza:
Hello!

Tudom hogy elég rossz, de azért köszi az értékelést!

Üdv:Tais

2010. szeptember 27. | 14:30 | Katka_87

Szia!

Sajnos homályos a kép, valamint elkellett volna még egy kis derítés a párra, valamint a hátteret is jobban el lehetett volna mosni kisebb F értékkel. Valamint az elhelyezést is másképp oldottam volna meg, bár a környzet kuszasága miatt nem tudom hogy ezt mennyire lehetne megoldani. Ha balra helyezed a tuja, ha jobbra akkor a fa nő ki a fejükből.
Nem vagyok profi csak a véleményemet mondtam el.

Tais válasza:
Szia!

Köszönöm, hasznos volt!

Üdv:Tais

adott pontszám: 2
2010. szeptember 27. | 13:52 | cold train

elcsúszott színek, életlenség, unalmas centrális kompozíció, feleslegesen nagy mélységélesség, és ami a legszomorúbb, semmi egyediség...
mindegy, hogy "hivatalos", vagy nem, csak a kép számít, és az nagyon nem jó.

Tais válasza:
Köszönöm!

Üdv:Tais

adott pontszám: 3
2010. szeptember 27. | 13:16 | Új tom00

Szia!

Ebben a képben sokkal több van mint amit megmutattál nekünk. A kompozíció ötletes és a helyszín is tökéletes. viszont a háttér elemei nagyon zavaróak. Helyesebb lett volna jóval tágabb rekesz pl F5,6 és közelebb menni a párhoz. Lehetett volna, hiszen igazából a felső nagy rész indokolatlan lenne ez esetben, és egy koncentráltabb képet kapnánk. A képen uralkodik egy általános fakó fátyol, ait utólag PS-ben orvosolni lehet. Valamint ajánlok legközelebb egy vakus, vagy derítőlapos derítést az arcokra. Az előnytelen ha a háttér több fényértékkel világosabb mint a pár arca. Elvonja a figyelmet a háttér és uralkodik.
Remélem tudtam segíteni. Minden jót.

Tais válasza:
Szia!

Sokat segítettél köszönöm, megfogadom a tanácsokat!

Üdv:Tais

2010. szeptember 27. | 09:01 | Sly78

egyetértek h.rom-mal, én sem értem, hogy a hivatásos fotósnak ez a helyszín miért volt jó ezekkel a brutális nappali fényekkel...

Tais válasza:
Hello!

Sainos a kérdésedre nem tudok választ adni. Én ott voltam, Ők ott voltak, lehetett képet lőni, megtettem, tudom hogy sok hibája van, viszont itt nagyon sokan segítenek (tettek) és nekem ez a legfontosabb. Elméletben lassan kialakul mit hogyan kellett volna, ha lesz ilyen lehetőségem majd valamikor megpróbálok többet, jobbat kihozni a képből.

Üdv:Tais

adott pontszám: 3
2010. szeptember 27. | 09:00 | Sly78

hali! sajna a fények nem voltak veled, sok a kiégés, nem lettek lágyak a színek. gondolom a helyszínen a kollega derített vakuval, neked is jól jött volna. a szerkesztés sem szerencsés, a vőlegény feje mögött a fa nem mutat jól és túl középre is került az egész. nekem az élességgel is nagy gondom van, azaz nem találom :)
szóval nekem ez így tudatos, mert nem véletlenül kattant el a gép, de javítandó.
üdv

Tais válasza:
Szia!

Teljesen egyetértek veled, köszönöm az értékelést!

Üdv:Tais

adott pontszám: 3,5
2010. szeptember 26. | 22:11 | manolisz

Szia! Bár rengeteg szép, színes, érdekes részlet látható a háttérben, szerintem ez ebben az esetben inkább hiba: a nagy mélységélesség nagyon elvonja a figyelmet a főtémáról (hacsak nem szándékosan a "kívülállás" jelzésére szolgál). Bármiből is adódnak, de nagyon zavaróak a vőlegény zakójának vállán, nyakán látható foltok, ezeket mindenképpen eltüntettem volna. A keretről csak annyit mondanék, hogy mivel a fotó a leírásod szerint "nem hivatalos", a besorolás szerint pedig "elkapott pillanat", ebben a formában semmiképpen nem érzem indokoltnak. (Örök igazság: ne használj keretet, és akkor nem kötnek bele.)
Jó fotózást!
Üdv, M.

Tais válasza:
Szia!

Szoktam keretezni, bár nem mindég a legjobb választás! Köszönöm, hasznos volt!

Üdv:Tais

adott pontszám: 3
2010. szeptember 26. | 21:42 | lipeki

Lehet, hogy csak én vagyok vak , de nem látom benne az elkapott pillanatot. Ez egy szimpla esküvői fotó egy kicsit homályosan.

Tais válasza:
Hello!

Azért elkapott pillanat mert a kép nem beállásra készült, amikor a képet csináltam a hivatásos fotós épp állványozott, szóval a pár nem volt "felkészülve" egy képre.

Üdv:Tais

adott pontszám: 3,5
2010. szeptember 26. | 20:40 | nickeos

A pár boldog, semmi kétség. A környezet is az alkalomhoz illik, a pár elhelyezése is jó a képen. Ami szerintem javítható lenne:
- fekete keret elhagyása
- a pár kissé elmosódott, életlen
- a vőlegény háta belelóg a fatörzsbe
- a háttér lehetne elmosódottabb, jobban kiemelve a főszereplőket.

Üdv,

Tais válasza:
Hello!

Köszi az értékelést.

Üdv:Tais

adott pontszám: 3,8
2010. szeptember 26. | 20:10 | unterhaltung

Szia! Nem rendelkezem mérföldes esküvői fotós múltal, nem is szeretnék speciális tanácsot adni a beállással, kompozícióval kapcsolatban (a leírásodból egyébként is kiderül, hogy "készen kaptad" a jelenetet :o). A fő ok, amiért mégis hozzászólok, az az, hogy én is ilyen objektívet használok és ezen a képen jól látszik a szűk keresztmetszete, a végpontokon jelentkező kilágyulás. Itt a maximális fókusztávolságán (55mm) ez már zavaróan észrevehető. Nyilván az átméretezéssel is veszíthetett némi kontúrt, de a pár arcát szemlélve olyan mértékű a kontrasztvesztés, hogy elgondolkozik a néző, hogy biztos, hogy ott van a fókusz? PS, vagy bármely szoftver ami ilyen célra használsz jó barát lehet utólagos élesítésben, illetve szaturáció emelésben. Én nagyon úgy látom a fényekből, hogy dél közeli időpontban készülhetett a fotó aminek hátrányos következményeit még árnyékba vonulással sem sikerült maradéktalanul kompenzálni. A háttérben lévő virágágysában a fehér virágok teljesen kiégtek, illetve jobbra lent lévő nyövény néhány levele is. Mint említettem nincs tapasztalatom, de szerintem az elhelyezés jó. Az egyébként mellőzött középre szerkesztés kifejezetten jól áll ennek a témának. Még az egyéb esetben zavaró sötét háttér a vőlegény mögött sem okoz gondot, mert körvonal szerűen ki tud rajzolódni előtte. További jó fotózást! Üdv.

Tais válasza:
Hello!

Köszönöm a bő értékelést, nagyon jó volt olvasni! Az élesség hiánya a gond, ami nagyon zavaró és igen a helyzetet készen kaptam. Még egyszer köszönöm!

Üdv:Tais

adott pontszám: 3
2010. szeptember 26. | 19:48 | Mausi76

Szia!
Elkapott pillanatnak sajnos kicsit uncsi lett a kép.
Ott álltak, arra mentél, lefényképezted. Nem látok benne semmi érdekeset.
Túl sok a háttér, eltereli a figyelmet, zavaró, hogy a völegény feje érinti a fa törzsét, de ami a legjobban zavar, hogy az egész kép alapvetöen életlen.
Remélem nincs harag, de én így látom.
Üdv és szép fényeket! :)

Tais válasza:
Hello!

Semmi harag! :) Köszönöm az értékelést!

Üdv:Tais

2010. szeptember 26. | 19:44 | Anonymus33

Túl zajos, vagy nem elég éles, és unalmas ez a szög. Ha le guggoltál volna, sokkal jobb szögből kaptad volna le ezt a párt. A másik dolog az, hogy a háttérben kicsit kiégett az a piros virágok feletti rész. Ezentúl kicsit túl expós. Nem pontozom, mert nem akarom lerontani az átlagodat.

Tais válasza:
Hello!

Köszönöm!

Üdv:Tais

2010. szeptember 26. | 19:36 | h.rom

Olyan ez a hely, mint itt nálunk Szolnokon a Tisza szálló mögötti park: egy napsütötte virágoskert, ami mondjuk giccs alkotásra kiváló, de igazából nem jó semmire...

Tais válasza:
Hello!

Én sem értem miért ott fotóznak, de sokan szoktak ott esküvői képeket csináltatni. Egyébként tényleg elég sürü az a park... Köszi.

Üdv:Tais

adott pontszám: 3
2010. szeptember 26. | 19:31 | zoliologia

Helló!

Az a baj hogy az egész életlen,márpedig az élesség akármelyik képnél alapkövetelmény,de egy esküvői képnél aztán tényleg nagyon muszáj!Ráadásul a háttér eléggé zavaros,úgy értem lehetne homogénebb is.Sajnos így a minőség elmaradása miatt(olyan mintha egy rossz kompakttal készült volna) eléggé silány!

Tais válasza:
Szia!

Teljesen egyértek veled, igazad van és köszi az értékelést!

Üdv:Tais

2010. szeptember 26. | 19:28 | Huber Adrienn

Soha nem értettem,hogy egy esküvői fotó helyszínéül miért választanak agyonzsúfolt parkokat,tarka-barka hátteret.Ráadásul hivatásos fotós volt gondolom.Te szerintem többet nem igen tudtál hirtelenjében kihozni a szituból.Nagyon zavaró,hogy az egész fotó életlen.
Ada!

Tais válasza:
Szia!

Köszi, az életlenség szerintem is a legnagyobb hiba. Aki ott volt fotós az hivatásos lehetett, én csak odasompolyogtam és kérdeztem nem e lehetne egy két fotót csak hobbi szinten, mondták lehet, hát próbálkoztam, de nem akartam zavarni az eredeti fotóst. Remélem lesz még ilyen helyzet és tudok jobbat is csinálni! Köszi az értékelést!

Üdv:Tais

adott pontszám: 3
2010. szeptember 26. | 18:33 | Szt. Sebestyén

szerintem te nem jó helyről fotóztad, öket nem szerencsés, hogy a völegény feje beleér a fába, zavaró.
továbbá nekem egy kicsit az alja is rövid lett a képnek, de legnagyobb hiba szerintem, hogy szinte teljes egészében életlen a kép.
üdv!

Tais válasza:
Hello!

Köszi az értékelést, ez még egy korai kép amit a DSLR-el lőttem. Tudom hogy vannak hibái és köszönöm az értékelést.

Üdv:Tais

adott pontszám: 3
2010. szeptember 26. | 18:32 | apóka

Az a baj hogy egyből az tűnik fel hogy nem elég éles a pár.A háttér viszont.túl éles .A szerkesztés is elég konzervatív. Középen vannak ,bocs de nekem nem jön be.Jó fotózást.Üdv.

Tais válasza:
Hello!

Köszi az építő kritikát!

Üdv:Tais

adott pontszám: 3,7
2010. szeptember 26. | 18:30 | murypeti

Szia! Soha nem fotóztam esküvőn, ezért a véleményem inkább, mint laikus fogalmazom meg. Maga a pillanat tetszik, a lány mosolya őszinte, nincs erőltetve. A környezet is idilli, úgymond "szokásos", de engem ez nem zavar.
Az inkább, hogy nem válik le jobban a pár a háttérről. Ezt egy tágabb rekesszel lett volna érdemes korrigálni. Így a lány válla fölötti/mögötti alak elég zavaró.
A minőség sem lett az igazi. Életlen.
A keret pedig számomra kicsit gyászos jelleget kölcsönöz a képnek.
Összességében, ha ott voltál, nem rossz, de szerintem nem tökéletes. Így látom, gondolom.
Üdv, Péter

Tais válasza:
Szia!

A kép leginkább csak magát a pillanatot jelenítené meg, a kritika pedig teljesen építő jellegű. Köszönöm!

Üdv:Tais

adott pontszám: 2
2010. szeptember 26. | 18:26 | h.rom

Szia. Akárhogy is, ez a beállítás és a környezet a "hivatásos" fotósnak sem válik becsületére. A háttér túlzsúfolt, van itt minden, felásott rózsaágyástól kezve a menyasszony vállából kiálló padig minden. A kép az F8 rekesz ellenére ráadásul még életlen is, a napsütötte környezetben árnyékba állított pá alexpós. Tágabb rekesszel jobba moshattad volna a hátteret is. A keret nem szép, viszont csúnya, esküvői fotóhoz egyáltalán nem illik a fekete. Sajnálom, nekem ez nagyon nem.

Tais válasza:
Szia!

Nem vagyok hivatásos fotós, csak amatőr, de rengetegen csinálnak a helyszínen esküvői képeket. Én nem tudom megítélni mennyire jó a helyszín. Köszönöm a kritikát!

Üdv:Tais