Szia! Én még csak kezdő vagyok, keresem a témákat, azokat amik igazán megfognak,ez a kép olyan, van hangulata, van benne mozgás lendület. Egy kicsit retro, kicsit modern. Gratulálok.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2010. szeptember 2. 16:17 - érzékenység: ISO 100
- fókusztávolság: 45 mm
- objektív: EF24-105mm f/4L IS USM
- rekeszérték: 7.1
- zársebesség: 1/20
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Pánd
- Készítés ideje : 2010-08-21
Egy előttük-mellettük autó csomagtartójában ülve fényképeztem őket. 580EXII vakut használtam (a vázon) második redőnyre szinkronizálva, ettől az elmosódás.
Üdv
Szerintem teljesen jól illik oda a menyasszon fellibbenő szoknyája. Megadja a kép pikantériáját, előrevetítve a nászéjszakát példának okáért. Ha mondjuk a bugyija is látszana az már közönséges lenne némileg, de ez a combharisnya szerintem pont elég. Se többet se kevesebbet; ÍGY!
Grat
PPeter válasza:
Köszi szépen!
Ebben a formában a második redőnyre villantásnak nincs sok értelme, hiszen egyrészt túl "közel" vagy, másrészt pedig azonos irányba mozogsz az alanyaiddal. +, én még simán visszavettem volna a műfény erejéből. Ha távolabb vagy, lepanorámázhatod a témát és megvan a hőn áhított dinamika.
A színészi játék tetszik!
PPeter válasza:
Köszi! Színész játék nem volt :D mivel ez egy valódi esküvő valódi fotója.
Nem attól az elmosódás, hogy a második redőnyre volt állítva a vaku vagy a vakutól, hanem az 1/20-tól :)
Amúgy mindnképp mókás kép, jók a délutáni, lapos-napos fények, jó a színvilága is, egyedül az zavar egy kicsit, hogy belátunk a menyasszony szoknyája alá... valahogy nem illik a képbe/képre, kissé elvonja a figyelmet, de persze tudom, menetszélben biztos mókás volt neki takargatnia magát :)
PPeter válasza:
Valóban, az elmosódás a hosszú záridő eredménye, gondolod Te is értetted azért a leírást a pongyola megfogalmazás ellenére:D
Asszem én ezt a képet láttam már valahol :) Akkor is tetszett és most is tetszik...Ha akarnék se tudnék mibe belekötni, de igazából nem is akarnék :) Szép fényeket! :)
PPeter válasza:
Köszönöm szépen!
Szia!
Remek téma, ügyes gépészkedés :)
Egyedül egyvalami rontja az összképet - számomra. Illetve kettő.
1. A téma mintha kifelé robogna a képből (ez persze koncepció is lehetett), én talán kicsit hátrébb (balra) helyeztem volna.
2. Sajnálatos, hogy a motor tükre nem az eredeti :)
Fantasztikus fűszere a fotónak a fellobbanó szoknya alatt megvillanó világ: semmi közünk hozzá, de így mégis közelebb kerülünk a "témához".
gratulálok - minden érintettnek
PPeter válasza:
Szia! Köszönöm szépen az értékelést!
technikailag kiváló, hangulatilag pedig első osztályú esküvőfotó. szeretem a dinamizmusát, életszerűségét, és finom erotikáját...
gratulálok.
PPeter válasza:
Köszönöm szépen, hogy megnézted - és az értékelést is! :)
Remek és az ebben a kategóriában megszokott, giccsbe hajló képektől merőben eltérő hangulatú fotó!
Örülnék ha nekem ilyen képek lennének az esküvői fotóim között!
Sima 5!
Üdv:Csaba
PPeter válasza:
Köszönöm szépen. Nekem is azért kedvencem, mert nem egy szokványos giccs.
fantasztikus látásmódról és technikai tudásról ad tanubizonyságot ez a fotó...
remek ötlet, remek kivitelezés..bámulatos dinamika...és tartalommal párosuló humor...
lebilincsel a fotód!
őszinte elismerésem
grat
Morten
PPeter válasza:
Köszönöm szépen Morten!
Nagyon tetszik, hangulatos. A menyasszony szoknyájának lebegése és a háttér elmosódása kellően átadja a "száguldás" és a "sietség" érzetét. (lehet már a nászútra tartottak... :) )
Totál amatőr vagyok még a fotózáshoz, de mondjuk ha nekem alkalmam, módom lett volna rá, (de gondolom egy ilyen adott pillanatban annak örül az ember, hogy így meg tudja örökíteni) akkor inkább az irányba vezető útra, pontosabban a motor elé több szabad helyet hagytam volna, nem a tárgy mögé. Nem feltétlenül a szabály szerinti haladás vagy tekintet irányába való hely hagyás miatt.... hanem inkább azért, mert újdonsült párra egy új jövő vár...inkább előre, mint hátra tekintsünk.
PPeter válasza:
Sajnos elébük nem tudtam több helyet tenni (a kép jobb alsó sarkába már így is belógott annak az autónak a sarka, amiben én utaztam, de leretusáltam), meg hát a mozgó tárgy mögött hagyott hely ugyanúgy az utat, valamint a sebességet mutatja, ami nem biztos, hogy jól működne, ha eléjük komponáltam volna az üres helyet. Vannak olyan fotográfiai szabályok (a képbe befelé tartó, befelé néző modellek, stb.) amelyeket újra meg újra meg lehet - és kell is - szegni egy-egy érdekes kép kedvéért. Na meg sok választásom nem is volt :) A mélyebb tartalmi mondanivaló keresése a kompozíció ilyetén megvalósítása miatt - hogy az út előttük vagy mögöttük van - ilyenformán szerintem felesleges és erőltetett. Köszönöm a véleményed!
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Ha összeszedem kb. 20 évi fotós tapasztalatomat, és tanultakat - kb. megértem hogy mikép készült... :-)
"Elcsemegéztem" a RAW-t, visszavonom a ezt az "illusztráció-vádat" - elnézést.
Itt látni hogy a kerék mozgott (ha nem is gyorsan), megmagyarázódik hogy miért sötétebb/befagyasztottabb az út a motor alatt mint mögötte és látni a hosszú expot is
Ha ezekre a pontokra utómunkánál rásegitesz vagy ha esetleg a vakut egy fél blendével visszaveszed autentikusabbá válna a kép - imho
a kedves, eredeti esküvökép - kritikámnál maradok...
:-)
PPeter válasza:
Köszönöm, hogy megnézted a RAW-ot. Azon valóban el lehet - és érdemes - vitatkozni, hogy utómunkával hogyan tudtam volna rásegíteni. Azonban nekem így is (vagy pont így) tetszett ez a kép, mert számomra van benne valami különleges, nem kis részben a kissé fura eredményt adó technikai kivitelezésnek köszönhetően. Nagyon köszönöm, hogy ennyi időt szántál rá(m).
Megnéztem a RAW-t, megkövetlek, valóban eredeti a kép. Engem az tévesztett meg, hogy nem lobog a fátyol és az 1/20-ad zársebesség ellenére a küllők nincsenek elmosódva.
PPeter válasza:
Köszönöm szépen :)
Jó ez nagyon, csak szerintem az utómunkában túlhúztad a kontrasztot - ezért a rendszám és a fehér ruha itt-ott túlexpósnak tűnik. Kicsit nagyobb sebességgel a küllők is elmosottak lennének, ami talán előnyére válna.
Grat.
PPeter válasza:
A rendszám és a fehér ruha a vaku miatt (is) világos. Ez volt a maximum sebesség amit biztonságosan, közúton, az adott feltételek mellett megkockáztattak.
Végre egy igazán egyéni ötletes eskövői fotó.
A férfi hatalmas karakter, filmvásznon lenne a helye! :)
Nagyon jó lewtt az elmosódás, az alakok szép élesek, ez a sárgás színvilág is ütős lett, egészen hiteles az egész.
Az ég fehérje nem az igazi, ráadásul az utólagos vinyett miatt bekoszolódott.Javítási ötletem nincs az éggel kapcsolatban, scek leírtam, hogy az egyedül nem az igazi, minden más igen!
PPeter válasza:
Köszönöm szépen! Sajna aznap ugyan szép színei voltak a lemenő napnak, de az égbolt amolyan "semmilyen" volt: se felhők, se jó színárnyalatok nem voltak. De szerintem se vett el annyit a képből, hogy ezen kellene lovagolni.
Felcseréltem a szórendet :)
Amúgy meg persze, ezek voltak a körülményeid. Ez engem kell hogy érdekeljen? Érdekeljen, hogy éppen előztek titeket? Tudod, csak a kép van. Teremts olyan körülményeket, hogy minden klappoljon!
Ha gyorsabban mentek, és azonos sebességgel, akkor vaku nélkül is mozdul a háttér, az alakok meg élesek lesznek.
PPeter válasza:
Dehogy, nem kell érdekeljen. De itt ugye egy elkapott pillanatról van szó, amelyet a megadott feltételek és elvárások mellett olyan nagyon-nagyon másképp nem lehetett volna megcsinálni spontán módon. Semmi bajom azzal, ha nem tetszik a kép: én örülök neki, ha mindenki másképp látja. De akkor nem azon kell okoskodni, hogy miképp kellett volna megcsinálni technikailag. "Teremts olyan körülményeket" - ugye viccelsz? Ez nem egy klip- vagy filmforgatás volt, ahol hatvanháromszor újraveszünk egy jelenetet, ha épp nem volt minden okés. Nyilván teljesen másképp mentem volna neki a feladatnak, ha mondjuk egy jól előkészített, megtervezett fotózáson kell összehoznom egy hasonló képet, stábbal, világítási eszközökkel, kibérelt, lezárt útvonallal :) 10 perccel korábban azt se tudtam, hogy fogunk ilyet csinálni :D Ennek a képnek a technikai megvalósítása pont annyira volt elég, hogy adjon egy finom hangulatot ennek az elkapott pillanatnak és nem mellesleg használható módon örökítse meg a portréalanyokat. Ha neked ez nem jött be - szíved joga. :)
...azért a vőlegény nagyon komoly :) szerintem klassz lett, talán a fehér "felhőzetet" utólag kicsit megretrokékítettem volna...gondolom örültek neki...Grt!
T.
PPeter válasza:
Köszi az észrevételt! :)
A legjobb ami tetszik, az a vőlegény, de tényleg! :) Nagyon megátalkodott feje van, látszik rajta hogy élvezi a "száguldást". ;)
A menyasszony úgy ül ott mint egy Barbibaba, ruhája, haja nem rebben a szélben, ami nincs is, mert az 1/20-ad zársebesség ellenére a kerekek küllői úgy kivannak meredve mint a fagyos kutyalábszár. A hátteret viszont tök jól elmostad, mintha bemozdulás lenne, ennek viszont a rezzenéstelen fátyol és a már említett küllők ellentmondanak.
Szerintem sokkal jobb lett volna ha nekiindulnak olyan 20km/h sebességgel és akkor valódi bemozdulás van és repül a fátyol is igen látványosan, kocsival lehetett volna gurulni mellettük.
A színvilág és a szitu viszont nagyon tetszik, de ha már egy helyben álltak akkor érdemes lett volna a motor eleje előtt több helyet hagyni, nem a háta mögött.
Nem tartozik a pontba, de én ezt nem tartom elkapott pillanatnak, lévén hogy egy álló témát kellett megörökítened. Ennyi erővel egy csigafotó is kerülhetne ebbe a kategóriába. Mindenesetre felüdülés nézni a fotód, kár hogy nem tökéletes.
PPeter válasza:
Látom nem olvastad a leírást. A kép MOZGÁSBAN készült. Az elmosódás nem utómunka. Itt RAW neked is :D Ha ez nem elkapott pillanat, akkor nem tudom mi az :D Ugyanis nem tudtam, hogy előzni fog minket.
http://www.burn.hu/private/IMG_9653.CR2
Köszönöm az értékelést.
Nekem egy kicsit erőteljes lett a vakuzás.
Az elmosódással semmi bajom nincs, inkább azzal van gondom, hogy a motor nagyon ki lett merevítve és a fehér ruha szinte kiégve.
Azt hozzáteszem, hogy mozgó járműből ilyen képet készíteni, ilyen záridővel nehéz, hogy ne legyen kimerevítve. Ezért gondolom, hogy a vaku fénye túlzott volt.
PPeter válasza:
Elég nehéz úgy bevakuzni menet közben egy ekkora "objektumot" úgy, hogy a teljesen fehér részek ne égjenek ki, de a teljesen sötét részek meg ne bukjanak be, ugyanakkor a rekesz és azáridő kombinációja biztosítsa a táj elmosódását Nem volt idő átugrani fénymérővel :D Köszönöm az értékelést. :)
A vakut nagyon látni, azért kár. Ezenkivűl nagyon a kép elejében van a téma. Kellene oda előre még tér. A háttárben lévő növényzet feletti szürkeségért is kár. A srác pofás, de kár, hogy a lány felénk néz így nagyon beállítottnak tűnik.
Viszont az ötlet a fotó minden hibája ellenére remek.
PPeter válasza:
Sajnos nem tudtam a háttérben lévő növényzet felső részét menet közben pótolni ;), így is elég nehéz volt úgy komponálni, hogy villanyoszlop, ház, másik jármű ne legyen a képen.
Sajnos a vaku által kimerevített kerék olyan érzést ad mintha a motor állna.
Ebből adódóan a kép olyan érzetet ad mintha utólagosan került volna a képre.
Kísérletnek nem rossz de a hagyományos svenkelés eredetibb megoldás autó csomagtartójában ülve is de vaku nélkül.
Valamint a menyasszony pózol a vőlegény pedig küzd a sebességgel.Nem egységes a szereplők átélése.
Üdv:
Ervin
PPeter válasza:
Kíváncsian várom tőled is, hogy miképp érzékeltetnéd a portéalanyok mozgását, hogy mosnád el a hátteret úgy, hogy az arcok élesek maradjanak, de a kerekek még pörögjenek. Mindezt egy a portréalanyokhoz képest folyamatosan más sebességgel mozgó járműből (itt éppen megelőztek minket), estefelé, amikor már percről percre fogy a fény, és mondjuk nem kísérletezni kell, hanem produkálni néhány működő képet (amin felismerhető, éles, világos a porréalanyok arca) a pár perces rendelkezésedre álló időtartam alatt. :)
na ne... :-)
a táj száguld, az út is (de csak a motor mögött)
1/20-nál (vaku a másokik redönyön) a kerekek be vannak fagyasztva... semmiféle más bemozdulás a képen - holott egy auto csomagtartójábol fényképeztél ezzel a hosszu idövel...
talán digit. illusztrációba kellene rakni.
amúgy egy kedves, jó kép lenne de dolgozd át a motort és az alatta levö utat.
PPeter válasza:
Mit "na ne"? Mitől lenne ez digitális illusztráció? Csak mert nem érted, hogy miképp készült? Az nem az én bajom. Itt a RAW, csemegézzed :D
http://www.burn.hu/private/IMG_9653.CR2
-hááááát, azért a középszerűségnél mindenképpen többet érdemel....
Sajnálom a kíváncsiságomat, de megéri az ajándék... nagyon tetszik, rendhagyó és nagyon különleges nászutas-fotó !!!
gratul :o), vidám
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
PPeter válasza:
Köszönöm. Szerintem is jó a hangulata, azért tettem fel. :)
Hogy némelyek mit meg nem tesznek egy jó fotó kedvéért! :-) Nagyon hangulatos, és kétségkívül sokkal eredetibb így a fotó, mintha csak szimplán álltak volna! :-) Az elkészítés is tökéletes szerintem. Gratula!
PPeter válasza:
Köszönöm szépen! :)
Szia!
Így jó, ahogy van, de bennem egyből felmerült a kérdés: miért kellett vakuzni? Persze az 1/20 mellé kellett, hogy éles legyen, de ez megfogta a kerekeket is: bemozdulva sokkal dinamikusabb lehetne. Esetleg ps-ben meg lehet oldani utólag, én biztos megtenném.
Nem mertek gyorsabban menni? Hogy rövidebb zár mellett is elmosódjon a háttér. Bár azt nem tudom, mennyivel kéne ahhoz repeszteni...
A felcsapódó szoknya nagyon jó, a vőlegény arca nemkülönben, szerintem már a nászéjszaka jár a fejében, azért húzza ennyire a gázt:)
A retrós utómunka passzol, de az én szemem ehhez kicsit visszafogottabb színeket kíván, a menyasszony erőteljesen sárga lett.
És most gőzöm sincs, milyen pontot adja rá... :)
Üdv
PPeter válasza:
Szia! Azért kellett vakuzni, mert:
- a naplemente (kevés fény)
- relatíve lassú sebesség (kb. 30km/h)
ellenére hogy másképp érezteted a mozgást (mosod el a háttért) a portréalanyok megfelelő kiexponálása mellett, mint második redőnyre szinkronizált vakuval? Szóval ha szerinted "így jó, ahogy van", akkor nem értem a kérdést, hogy miért kellett vakuzni. Azért kellett vakuzni, hogy ilyen legyen. :)
Szia!
Kötekedésnek hangzik és lehet utálni érte, de szerintem a vakuval kiölted az egész sava-borsát. Muszáj volt?? Az álló kerekek, a látszó küllők teljesen tönkreteszik a dinamikáját a képnek. Pedig szuper téma! A másik dolog, hogy nagyon sárgás a kép, főleg a menyasszony arca, foga sínylette meg ezt. (fények, WB?)
üdv
istván
PPeter válasza:
Kötekedésnek hangzik és utállak érte, nyugi :D Kevés fény (késő délután-kora este), mozgásban lévő portréalanyok (és mozgásban lévő fotós) esetén a sebességet hogy másképp tudod ábrázolni, mint az általam használt vakuzási módszerrel? Csak kérdezem. :) Az utómunka cross processre hajazó színeiért valóban szidhatsz, de szerintem egyébként jót tett a kép hangulatának. Megnézheted az eredetit, ha gondolod:
http://www.burn.hu/private/IMG_9653.CR2
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.