Nekem is nagyon tetszik a kép, s egyáltalán nem baj, hogy háttal áll! Gyönyörű a háta (legalábbis szerintem:))!
Talán még egy fél-profilba belemenne! :)
Nekem speciel egyáltalán nem hiányzik a tűéles kép.. Így, kicsit szürkén, "porosan" mégjobban elkap egy borongós, kitekintős érzés!
Ezt a képet látva újra eszembe jut, hogy bár az emberiség elmegy a technológia felé, de valahogy, valahol, mindig emberek maradunk, érzésekkel.
Köszönöm ezt a képet!
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2010. július 6. 17:39 - forrás: negatív
Valaki az alább olvasható gyönyörű verset társította hozzá, de mivel verset kép nélkül nem lehet feltenni, legyen ez a régi fotó a vers alibije... Hol a vers? Valaki értékelje és máris leírom. Ide nem fér el :(
fehér elefánt válasza:
Köszönöm szépen hogy megnézted és értékelted ezt a régi, idén 10 éves képet!
Ha a képeinkkel visszaforgatni már nem is tudjuk, de legalább megállítani megpróbálhatjuk az (arra érdemes) pillanatokat...
Úgy érzem, nektek egy ilyet sikerült...!
Érdekesek az ablakon befelé leselkedő "kockafejek"!
:)
Nagyon szép fotó, sokkal-sokkal intimebb, többet mutat egy "valódi" aktnál!
Csabi
fehér elefánt válasza:
Olyat s akartam, csak a modell nem vállalta az arcát. Az ilyesmi előfordul a modelljeimmel. Nagyon köszönöm a szép szavakat Csabi! Üdv, Balázs
fehér elefánt válasza:
A költőnő is köszöni szépen. Feltételezem :)
fehér elefánt válasza:
Ó, köszönöm. Sajnos nem mondhatom hogy elölről nem volt szép a látványa...
Így néz ki két dimenzióban az a helyzet, amikor a fényképezőgép mögött álló ember, tud élni a helyzet kínálta kiszámíthatatlansággal.
Szép ... őszinte ...
Gratulálok,
Norbi
fehér elefánt válasza:
Pedig mennyivel szebb a 3 a 2 dimenziónál! Köszönöm.
fehér elefánt válasza:
Az adta az ötletet hogy a krumpli mindig kihajt a pincében, gondoltam hátha ők is gyorsabban nőnek ha bezárom őket a sötétbe.
Ezt még HCSABI is blokkolná, vagy legalábbis elfogadná saját képének. ( elnézést Csba ha nem így van )
Azért ő reá gondolok, mert ez az a vonal, amit ő (is ) kiválóan művel.Ezen a területen még nem láttam tőled képet, ez egészen új tőled, csak az elcsépelt szép szó jut most eszembe.
Sejtem ki van a képen....
fehér elefánt válasza:
Nem hiszem hogy Csabi örülne a hasonlatnak :)) Amúgy ez az ő Leicájával jobban sikerült volna, mert az EOS50 ugyan kiváló gép de ilyen 1/8 körüli expóidőknél a tükörfelcsapódásnál bizony eléggé megremeg, ami a Leica sokkal szoftosabb redőnyzárjával kevésbé lenne probléma. Az 50/1.8 kontra Summilux pedig a másik érdekes téma... Köszönöm Dani!
Amikor ezt, és az ehhez fogható képeket nézem, érzem, hogy milyen kicsi vagyok. Nem szeretném sci-fi szöveggel körbeokoskodni a témát, de hidd el, hogy érzem a jó képet. Ösztönösen érzem, hogy ez az igazi. Kísérletezgetések, ismerkedések a "szakmával", elbukott próbálkozások, kétségbeesett kitörések, mind-mind szükséges "előfeltételek" egy sikeres végkifejlethez. De mindennek csak akkor van értelme, ha van egy (akár még kiforratlan) ideál, ott mélyen...Ez a fotó felerősíti ezt az ideált bennem, mert ha tudnék fotózni, így fotóznék. Most nem a témáról van szó, hanem a látásmódról és a megvalósításról.
Itt van egy szenzációs szerkesztés: az alany a kép szélén....magáért beszél. Bánatos, monoton (megfoghatatlan) "kilátás", a maga szürkeségében, (szürke hangulatában) mégis annyira tarkán, hogy a formák érzékelhetők legyenek. Az ablak- motívum, "mindig jól jöhet", de itt szó sincs hatásvadászatról, hiszen az ablak, a maga mindenféle funkciójával, itt alkotóeleme a kompozíciónak. Szerepe az átlátszó, ezáltal még reményt adó, elválasztó "fal-szimbólum".Talán még sirató-estleg "visszasiratófal" is...Az ablak kerete, a könyöklő merev (kegyetlen) vonala igen szép kontrasztja a test lágy vonalainak. A fények hasonlóképpen: csak a női testen sejtelmesek.
Biztos van benne hiba, amit én nem látok, lehet ezért is nem pontozható, nem tudom, és nem is nagyon érdekel ez a része....Amit látok, azt igyekszem elraktározni, elmémben forgatni, hogy, ha egyszer eljön az idő ne csak nézzek, hanem lássak is.
Gratulálok R.J.
fehér elefánt válasza:
A hibája a gyenge élesség, de kézből így sikerült kitartani... az értéke pedig - szerintem - a valósága. Ez a pillanat így volt, senki nem lett sehova állítva, már amennyiben ez érték. Köszönöm szépen a részletes értékelést János!
Furcsa észrevételek...
Nem értek a fotózáshoz, csak mint amatőr nézelődő, aki hisz a természetes szépben és kissé furán néz az agyonretusált, kiegyengetett, csudafényes képekre, nos mint halandó olvasgattam a kommenteket. A meglátásom az őszinteség mellett valami rejtett irígység. Mint az kiderült a vers szülője én vagyok, a fotóssal hasonlatosan én is fekete-fehérben préseltem papírra a pillanatot--- ez aztán papetikusra sikerült, akár a retus :))) Verset (akár a képeket) lehet érteni és nem, lehet átérezni a pillanatot vagy nem, lehet kritizálni és magasztalni sőt a lehetőség is megadatott: csináld jobban, szebben, formásabban! Én kíváncsian várom, mert szeretem a kihívást. És nem leszek rest elismerni ha alul maradok:)))
fehér elefánt válasza:
Kedves Aromo,
úgy vagyok vele hogy egy fotó lehetőleg álljon meg a saját lábán és ne kelljen hozzá youtube-videó meg vers meg idézet, ami pótolja a kép esetleg hiányzó kvalitásait. Régebben volt pár verses képem, pld Karinthytól a Nihil, de ott inkább a kép illusztrálta a verset és nem a vers értelmezte a képet.
Engem nehéz irodalommal elvarázsolni, mert kicsit telítődtem is és kicsit ki is vagyok égve. Ehhez képest a versed számomra úgy értelmezi át a képet, mint Johnny Cash előadása a Nine Inch Nails Hurt-jét - annyi mindent hozzátesz, hogy nélküle már nem is elképzelhető. Legalábbis számomra a kettő összeforrt.
Aztán, ahogy már az elején megírtam, attól hogy egy rosszul megírt html-kód prózára tördeli a verset az még vers marad, ahogy a "Tóth Gyula, bádogos és vízvezetékszerelő" akkor is pentameter ha cégtáblán olvassuk.
fehér elefánt válasza:
Köszönöm, gondolom a versre gondoltál :)
Hello!
Szamomra egy kicsit furcsa a kep. Egy vagyakozo alak az ablakba, akinek az tekintete a tavolba reved es visszasirja a jobb idoket...
Megis nehezen tudok elkepzelni egy ilyen jelenetet vagyis, hogy valaki teljesen meztelenul egy rideg, esos nappalon igy tegyen. Nem tartom eletszerunek, viszont az elkepzeles jo es ertekelendo.
Technikailag ugy gondolom a kep nem annyra eles, mint lehetne - zajos - es a modell hatan a foleg a bal oldali vall alatt kisse furcsa a lapocka.
Remelem nem bantottalak meg.
fehér elefánt válasza:
Ugyan már. Valóban inkább érzelmi és hangulati értéke van mint technikai (sőt az utóbbiból talán nem is jutott a képnek). A szituáció viszont spontán, életbeli, nem beállított. Köszi!
Blokkolnám.
Lágy, életlen, filmes és sejtelmes, ablakon belül forró, azon kívül hideg és nyirkos. Ezek persze alap dolgok, mint ahogy a fotó is az, mégis hat, jó elmélázni, elálldogálni az ablak mögött, a lány mögött, nézni a selymes, szép ívű hátát
Ám számomra a vers most olyan, mintha valaki vette volna az ARJ-t (itt nem tömörítő program, hanem egy évezredfoduló előtt kiadott kis könyv, Ady Radnóti, József Attilla versekkel) és minden szavát betáplálta volna egy programba, mely laza szókapcsolatai és előfordulási arányainak függvényében alkotna egy nyelvtanilag kissé helyes, de a Google fordító és a Mr. Patrik Chan féle spamok gyermekded, színfüggetlenül összehányt kockákból álló szó-legóházához hasonlóan kreált volna egy olyan modnathalmazt, melyben a "sorok nem érnek a papír széléig". (költészet graffiti-definicója)
Szerencsére a kép jobb.
fehér elefánt válasza:
:) Normális esetben felismerek egy jó verset ha olvasom, és bár a tömörítés valóban nem éri el egy haikuét én CRC errort istenbizony nem látok benne.
Szia Fehér Elefánt, nem olvastam, mit írtak a többiek, még a verset sem, hogy ne befolyásoljon :)
Mikor kicsiben láttam, mást gondoltam a készítőjének, Tőled nem ilyen képeket "szoktam meg"...
A fotó remek..(és itt nincs ellentétbe állítás az előző mondat végével :) általában a "melles" oldal jobban vonzza a szemeket, pedig egy szép ívű női hát is lehet kellemes látvány, elegáns, erotikus. Csak ritkán kedvelem ezt a szürkés-szemcsés színvilágot, de ehhez a szomorú-várakozó látványhoz jó választás volt. Van benne némi romantika is, annak ellenére, hogy semmi nem látszik a környezetből...talán az esős hangulat és a hozzá kapcsolódó "befejezetlen történet" teszi.
És az elmúlt hetek szóváltásaira gondolva a következőket juttatta eszembe: Szeress, ne háborúzz! :))
Üdvözletel! Pilipár
fehér elefánt válasza:
Sokat nem írtak, ami persze nem baj mert miért kellett volna, másrészt viszont érdekes mert amikor a kép először volt fent 3 vagy 4 éve, eszméletlen népszerű volt. Néha eszembe jut hogy a 2006. februári első regisztrációm óta feltöltött képek közül a legjobban szerepelteket újra felnyomjam, csak hogy legyen valami folytonosság, s ez lett volna az egyik ilyen kép; aztán egy másik szájton kommentként megjelent alatta a vers a semmiből és mivel verset nem lehet kép nélkül feltölteni, hát ezt csatoltam hozzá alibinek.
Ha már Lázár Ervinnél járunk, lehetne ez egy vízzelteltszarvasnyom-szomorúság. Nekem inkább most (és ez tényleg a hangulaton múlik, azthiszem) egy olyan esőkopogós délután, amikor a kedves hív vissza a jó meleg takaró alá, hogy együtt hallgassuk a dobolást a párkányon.
Ha kicsit szomorúbb lennék, lehetne elázottzászló. De inkább vízzelteltszarvasnyom.
Csodás kép. Érzéseket hömpölyget elő.
fehér elefánt válasza:
Igen, jó lett volna visszabújni a takaró alá de sajnos lejárt az idő és vele az egy órás szerelem... c'est la vie. Már soha el nem készülő Toulouse-Lautrec jellegű portfólióm része. Lehetett volna.
Gyönyörű kép,
és megérint a vers is...
Aromo Lázár Ervin olvasatában a Fékezhetetlen Agyvelejű Nyúl volt... (a linkelt oldalon járva -érzek hasonlóságot a mesehőssel...)
Őszintén gratulálok a szerző Fotósnak és Költőnek..
fehér elefánt válasza:
A Költőt illeti a gratuláció, én konkrétan lehidaltam ettől a verstől. Köszi!
fehér elefánt válasza:
A szerző neve lemaradt:
Aromo.
Én értékelem :)
És kíváncsian várom a verset... Ha nem írod be, esküszöm, írok hozzá egyet én...
Annyira finom hangulata van, borzongatóan szomorkásan szürkésen esős... Kicsit borzolja a lelkemet, de most még ez is jól esik.
Kérem a verset.
fehér elefánt válasza:
Mint mikor a fák törzsén kisimulnak a ráncok,
s ujjaim évgyűrűkbe szorulva várnak
valami fékevesztett menekülést, könnyebbült álmok
kínálta lehed, ahogy a sorok közt bújnak
arcokká formált betűk, gyűrődnek a mondatok
mert eléd kell fektetnem a szavakat.
Én még láthattam, még akartam a világot
megmásítani, ösztönt tiportam sárba
ésszel ébredtem, s figyeltem a lángot
mint hunyt a fény látóhatáron, égő alkonyat.
Sebesre rágott szélek, szorult szitok
a feledésre ítélt elme, az iszonyat
pecsételte múlt, mind-mind egyetlen változó
egymásra írt egyenletekben, matt
fekete írás, barnult papíron idő marta folt
elém öntött lelkedből kotort fájó szavad,
úgy szeretnélek szeretni! Mindegy volt
mit akartam, lehunyt szem mögött magad
maradtál, soroltál korlátok közé, barátok
címke kabátom bélésébe… hagytam.
Közelséged melegébe fércelt egyszerű ok,
megmagyarázni mindent, égve hagyni lázam
hogy téged melegen tartson
mert tékozlón méred magad másoknak!
Csendben várlak, még hagyom
hogy bújj, bújj mellém ha mostoha
a Van, s csak csendes ölemben pihentet a Volt…
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.