Wow-wow és megint csak wow. Nem vagyok oda a hidas képekért, de ez nagyon jó. Határozottan nem tudom, hogy mitől jó egy hidas kép, nem foglalkozom ilyen témával, de talán pont ezért ez a kép érdek nélkül tetszik!
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2010. július 1. 11:28 - érzékenység: ISO 50
- fókusztávolság: 24 mm
- objektív: 24-105
- rekeszérték: 8
- zársebesség: 30s
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Budapest
- Készítés ideje : 2008-10-30
Tetszik ez a kép.
Kicsit furcsa, mégis jó. A híd felső részén lévő világítás, egy kicsit erős, de szokható.
Jó még, hogy kétféle képpen lett szinezve az égbolt a híd "két oldalán".
kbk válasza:
A híd két oldalán lévő kétféle szín nem az én művem. Így nézett ki!
Köszönöm, hogy írtál, és örülök, hogy tetszik.
Gyerekek mi ez itt?Ez baj,az baj....Irigyek vagytok?Kiderült már az elején,hogy a fotós korlátok közé volt szorítva technikailag.Nagylátószögű objektív...Istenem....Itt leállni,mikor ez egy nagyon jó kép.Én úgy érzem vannak ennél sokkal rosszabb fotók is fönnt amik nem kapnak ennyi "figyelmet".
Én gratulálok!
kbk válasza:
Köszönöm, hogy hozzászóltál. Én is valami ilyesmit szerettem volna már elmondani, de tőlem valószínű, hogy rosszabbul jött volna le.
tecnikailag teljesen korrekt! érezni és látni a tudatos komponálást is ami érdekes!
de a színek! ne haragudj érte de nekem olyan cukros ez így! bocs!!!!
kbk válasza:
Az égiekhez írd a reklamációd! Semmi Photoshop nincs rajta! Ezt nagyon benézted! Örülök, hogy azért ennyire lehúztad a pontot. Pedig nagyon mellé fogtál!!!! De nagyon!
Valakinek ezt írod válszodban .. "Próbáltam én csavargatni-csavargatni, de a 24-105-ös objektív nem akarta. :)"
Kérdés: Te, mit szerettél volna? az 1243. Sablont, más szerkesztés, és szinvilágban, ..- erőlködés feleslegesen sztem...
kbk válasza:
Ott azt is leírtam, hogy szerettem volna, ha több hely lett volna a híd körül. Ezért írtam, hogy jobban szerettem volna nagyobb látószögű objektívvel.
#4
Bár későn, de én is beállok a gratulálók sorába. Tegnap sokáig nézegettem a képet. Szűk alul-felül? Túl lágy, netán életlen? Aztán mostanra eldöntöttem, hogy nagyon jó így :) a 30s alatt pont jól elmosódtak a felhők, és a pilonokkal ellentétes irányuk irtó jó dinamikát ad a képnek, ezen kívül a felhős ég ad egy remek lágy hátteret a hídnak, festményszerű lett tőle a fotó és azt nagyon szeressük :)
A lámpák vízszintes becsillanása talán a huzalok miatt lett ilyen, de nagyon tetszik, különleges. Szép lett volna egy csillagszűrővel is!
kbk válasza:
Köszönöm a véleményed! Örülök, ha tetszik.
Azért megnyugtat, hogy mások is ugyan azokat a hibákat látják mint én.
Még egyszer mondom sajnálom, de tartom a véleményem.
kbk válasza:
Te is tartod, én is tartom. Nem vagyunk egy véleményen, más az ízlésünk! Ez van!
A válaszaidat csak az értékelés után tudtam elolvasni, abból kiderült, hogy nincs ennél nagyobb látószögű objektíved. Ez megmagyaráz mindent...
Javaslom, hogy vegyél egyet mindenképp! (Tudom, könnyű nekem mondani, mikor Neked kell kigazdálkodni...) Ha tájakat, városokat fotózol, szvsz minimum egy 18mm-es obi kell a fotóstáskába (azaz 24mm 35ekv-ben). Nem ismerem a Canon felhozatalát ezügyben, de akár egy régebbi, olcsó, manuális obi is megteszi. Ezeknél a képeknél úgyis nagy a mélységélesség, meg a téma sem szalad el, így kézzel sem lehet nagyot hibázni az élességállításnál.
kbk válasza:
:)
Félre ne értsd, nem bántani akartalak és elnézést, ha ez úgy jönne le, tényleg...
De akkor miért van az erős szinkülönbség a híd 2 oldalán? Itt a monitoron elég szignifikáns ez az eltérés.
kbk válasza:
Amit mondasz én is látom, de akkor is hidd el, hogy semmit nem nyúltam a képhez. Ilyenek voltak a színek. Megnéztem a többi képet is, ami akkor készült, és néhány perccel ez előtt meg végképp máshogy nézett ki.
Ez a kép izgalmas színeivel, formáival azonnal kiugrik a többi közül, megfogja a szemet, az első impresszió nagyon jó. Aztán közelebbről megnézve el lehet kezdeni szőrszálhasogatni, kukacoskodni:
1. Alul a vágás valahogy nem az igazi. A Duna vagy látsszon, vagy ne, de a jobb alsó sarokban az a kis folt zavaró (inkább látsszon).
2. Furcsának, természetellenesnek tűnik, hogy az ég pont a híd takarásában megy át lilából mélykékbe.
3. Engem kicsit zavar a hídfők összevissza dőlése. A színek ellenére ez jellegében alapvetően egy építészeti fotó, ahol az ember szereti a függőleges párhuzamosokat párhuzamosnak látni. Megpróbálkoznék egy kis perspektíva-korrekcióval - bár lehet, hogy ez elrontaná a hídpálya mesterien karakteres átlóját.
kbk válasza:
Sok mindenben igazad van, csak nem volt megvalósítható. Sem objektív miatt, sem a hely miatt. És semmi Photoshop nem volt a képben. Vágva sincs, mert nem volt mit, ennyi fért bele. Én is másképp szerettem volna, több levegővel, de nem fért bele.
Viccesnek tartom, hogy a nap képe.
Ki kellene találni valamit, hogy ne hibás képek szerepeljenek.
Itt erősen elrontott utómunka zavarja az egyébként szűkre vágott képet, ami leginkább az égbolt híd elötti és mögötti szinkülönbségében fejeződik ki.
Az aránytalan vágás a kép súlypontját eldönti, legjobb esetben is 3.5 a kép értéke számomra.
kbk válasza:
Elég rosszul látod a dolgokat. Se utómunka nincs rajta, se vágás.
Az meg hogy a nap képe arról meg végképp nem tehetek. Sokan megnézték és ennyi. Sőt ha jobban megnézted volna inkább kritizálták az emberek.
Csak halkan mondom,de mondjuk a 17-40 felmegy a gépedre,a 16-35-ről nem is beszélve:)Az előbbi olyan 22mm ekvivalens,szemben a mostani kb. 31-el.Ha jól tudom,hogy 1,3 a szorzó.
Szóval lehetőség lenne:)
kbk válasza:
Azzal tisztában vagyok, de ettől még nem rendelkezem olyan objektívvel! :)
Gratulálok nekem nagyon nagyon tetszik a kép főleg a felhők!1 pici zavaró dolog van a híd lába nem egyenes és ez zavaró de egyébként nagyon jó kép!!!!
kbk válasza:
Köszönöm a hozzászólást!
kbk válasza:
Jó lett volna, de nincs. Egyébként Canonban nincs is nagyon más megoldás, mert ugye a 10-22-es objektív meg EF-S, az viszont nem megy fel a Mark III-ra. Amire meg felmegy a 10-22, ott meg a szorzó 1,6. :)
kbk válasza:
Próbáltam én csavargatni-csavargatni, de a 24-105-ös objektív nem akarta. :)
Szia!
nagyon szép ez a fényözön, és a színvilág is csodás. Nem is merem a helyszínt, és nem tudom megoldható lett volna-e vajon picit hátrább menni, és a géppel jobbra mozdulni. Felül kicsit szűknek érzem, és a bal oldalon a híd vége mögötti fákból a fele is elég lenne, talán a súlypontja is jobb lenne a képnek, most egy picit a jobb oldalba "húz".
30mp volt a záridő, tehát lehetett volna akár 60 is, és abban az esetben a rekeszt még szűkítve a fények csillagszerűen csillognának.
Ez csak pár javaslat, és az én elképzelésem szerinti apró módosítás.
Bátran adok 5 alattit, mert a végelszámolásnál úgy sem nyom a lattban.
Összességében egy tetszetős fotó!
Üdv. Zoran
kbk válasza:
Sok dologban igazad van, csak sajnos a hely nem volt adott hátrébb menni. Én is szerettem volna, de nem tudtam. Örülök, hogy azért így is tetszik. Köszönöm, hogy hozzászóltál!
Megnézhettem volna az adatlapon, bocsánat! Azért ot van az én gépem és a full között félúton....;)
Amit innen lőttem, és ahogy megoldottam. Talán egyetértesz, hogy mit hiányoltam. ID=210484
Jó fényeket! G
kbk válasza:
Semmi probléma. A két megoldás közti különbségről pedig csak annyit: ízlések és pofonok. Két megoldás: egyik Neked tetszik, a másik meg nekem.
Hi "megyeris"!
Késztetést érzek a kép értékelésére, ezért az írásom:
Szóval a záridőt jól választottad meg. Az ISO 50-nel megfogtad a zajt, habár ennek a gépnek a magasabb érték, sem kottyan meg. Jók az elmosódó felhők, a komplementer színek, amihez a lágy-éles (vagy lágyan éles) építmény is illően alkalmazkodik.
A liftház világítása sem különösen égett ki, ezzel sincs bajom. Viszont a gyújtótávolság (a full frame ellenére) nem az igazi. Ehhez a témához nagyobb látószög dukál, mert levegőtlenné válik a téma (messzebbről fotózni meg ugye esélyed sincs:)
A hozzánk közelebbi pilon alul megvágott,felül szűk. a távolodó úttest is "lelapul" a kép alsó éléhez.
Összességében a nézőpontot jónak találom ( és nem azért, mert "hazabeszélek"), de a kivitelezés a fent említett okból újragondolandó.
Üdv!
kbk válasza:
Sajnos amiket hiányoltál az nem volt megvalósítható ezzel a géppel és objektívvel. A Mark III nem full frames. Én szerettem volna több levegőt hagyni mindenhol, de nem tudtam, nem volt lehetőségem. Nincs megvágva a kép sehol. Ennyi fért bele sajnos.:(
Szia !
A témát már sokan, sokszor körbe lőtték, tehát van bőven viszonyitási alap. Ez a kép sajnos nem a jobbak közül való. Több sebből vérzik. Szerintem a rekeszt sokkal szűkebbre kellett volna venned, akkor szép csillagszerüek lettek volna a lámpafények. Nagyon feltünő, hogy a híd alatt és felett teljesen más az ég színe, amellett, hogy dől a képed ballra. Ezt a hídon lévő lámpából és a pici duna részletből is látni. Ilyen meredeken nem folyik a duna lefelé ilyen rövid szakaszon. Nem tetszik az sem, hogy keveset hagytál a dunából, ha már így tetted akkor nem kellett volna egyáltalán belekomponálni.
Úgyérzem ezt megismételném, mert a téma adott minden este.
Üdv' István
kbk válasza:
Köszönöm, hogy elmondtad a véleményed!
Szia! Gyönyörű kék órás felvétel. Ahhoz képest, hogy a zársebesség 1/2 perc volt szépen elmosódott az égbolt. Nagyon szép rajzolata lett.
A színek szépek, minden rendben van. Egy picit az nem tetszik, hogy a pillérek el vannak vágva, de ebbe most nem kötnék inkább bele.
Üdv: Péter
kbk válasza:
Sajnos sem az objektív miatt, sem a hely miatt nem tudtam másként megörökíteni.
Köszönöm, hogy írtál!
Szia!
Jó perspektívát választottál a kép készítéséhez. Én egy négyzetes vágást is el tudnék képzelni úgy, hogy a híd a bal sarokból indulna. A színek szépek , de már már súrolja a természetellenesség határát.
Ettől függetlenül, ügyes.
GRAT!
Üdv.: Sipu
kbk válasza:
Köszönöm szépen. A színek nem Photoshop segítségével, hanem a fehéregyensúly-beállítás miatt lett ilyen.
Szépek a kép színei, nagyon jó időpontot választottál a fotózáshoz.
Viszont szűk a felvétel. Fent is és alul is több tér kellene. A Duna nem látszik és a híd tetején lévő jelző fény is félbe van vágva.
kbk válasza:
Amit írsz, azzal egyet értek, csak éppen nem volt megvalósítható. Sem az objektív miatt, sem a hely miatt.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.