Szia!
Gondolom sokan megírták, hogy az élességgel baj van...kár érte, mert a mosoly, az arc tetszik.. A vágás is jó szerintem. Egy kicsit zavar, a kép színvilága. A modellen a barna árnyalatai dominálnak, (haj, ruha..) ehhez nem túl jó az egyébként jól elmosott zöld háttér.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2010. május 20. 20:33 - érzékenység: iso 200
- fókusztávolság: 90 mm
- objektív: 18-105
- rekeszérték: 6,3
- zársebesség: 640 s
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: vác
joskarozi válasza:
Szia ! igen Az éleséget sokan írták, de a színvilágot még nem , de lehet ezt is meg kellene vizsgálnom ! Üdv.
Szia nem lenne rossz, ha az élesség a szemen lenne és nem a bal oldalon lévő hajtincsen.A kivágást szűknek érzem, kár volt megskalpolni szegényt. A mosoly tündéri!
joskarozi válasza:
Szia ! Köszi ! Igen vannak gondjaim a bestiával !
Ági bájos, fiatal és mosolygós, de a kis pirosakat az álláról én levettem volna. Talán a bal szemet elvágó hajtincs sem előnyös... Egyébként meg rendben van, aranyos szeplők, pici ékkő az orrban, a mai fiatalok :)
joskarozi válasza:
Szia ! Igen lehetett volna még szépíteni a pofit , de ez annyira Ő és Ő , persze kapok is a többiektől , éleség stb.. Üdv .
kicsit beleolvastam, nyilván mozgó tárgyaknál az AF -et a canonra tudom csak... a beállítást -->SERVO ra kell állítani ami követi a mozgást így nem marad le. Persze ehez olyan obi is kell USM :-)
joskarozi válasza:
Szia ! Igen, ez a beállítás is így volt Követőre , de valami még sem tökéletes !Köszi
Szia,
lehet hogy rosszul látom, de technikailag nem hibátlan. Az élesség elment kicsit hátra, pedig a szemen kellene lennie. Lehet az obi a ludas, de ennek már 5,6 - nál is jónak kéne lennie, vagy mozgott épp feléd és ez pont elég volt. Nekem inkább elkapott pillanat mint porté. Én még próbálkoznék :-)A lány hibátlan :-)
joskarozi válasza:
Szia ! Igen inkább elkapott pillanat , de szó szerint az ! Sajnos nem akarta magát engedni, és igy fordult bele a kamerába , de 600-nál be lehet mozdulni szerinted ? Vagy a fókuszom késett ? Köszi !
A kép legnagyobb baja, hogy az arc és a szemek teljesen és abszolut életlenek. A fókusz jól láthatóan a rendezői jobb fül melletti hajszálakon van. Ez egy portrénál alapvető hiba. A másik rossz választásod az volt, hogy Ágit szembe fordítottad a nappal, ami erős árnyékot vetett az orra alá,s még csúnyábban emelte ki a rendezői bal arcfél bőrgyűrődéseit. Sokkal szebb lett volna ellenfényben, egy kis derítéssel, ahogy a nap átsüt a haján.
Az állán két pattanásnyom. Kb. 10mp eltüntetni.
Remélem nem haragszol meg, de ez a kép sokkal inkább lett volna való egy fotóalbumba, otthon.
joskarozi válasza:
Persze hogy nem haragszom , igen ahogy a többiek is írták , inkább magamnak otthonra ! Köszi ! Üdv !
Szia!
Kedves lány, de a fotó életlen, főleg a szemeken hiányzik az élesség, az orrárnyék megnyújtotta az orrot ... jobb lett volna nem ilyen erős fényben fotózni.
A fogak miatt a fehéregyensúlyon állítottam volna.
Tudatos, és kreatív, de javítandó ebben a formában.
Zoran
joskarozi válasza:
Köszönöm ! igen az életlenség miat sokat / sokan írtak , és én próbálom menteni magam ! Szi...
az a baj hogy sokan és úgy látom te is félreértelmezed a két fogalmat miszerint más ha rossz helyre fókuszálsz és más az ha valami esetleg szándékosan nem éles...
joskarozi válasza:
Vlszeg igazad van , bár nem értelmezem rosszul a két dolgot , szerintem azzal hogy nem lett penge az arc még lehet tetszetős a kép . de igyekszem majd elkapni a bestiát ! De mint ahogy írtam már valakinek,ha meg kérem hogy így nézzem vagy úgy nem kapom ezt a mosolyt ! Üdv.
Igen, valóban érdekes amit AGIS mond. A gallér elől éles, az arc életlen, aztán az arctól hátrább a haj megint éles. ??? Én sem értem igazán.
joskarozi válasza:
Igen én sem értem , és még1-szer mondom ! igazatok van az életlenséggel kapcsolatban ! Szerinted ,olyan hogy be mozdulás ? Ki zárva ? De hát 600 s-nál ? és az optika is VR-es, bár ki volt tolva ! De lehet, nekem talán ezért tetszik ! Szi..
Na én ezt nem értem. 6.3-as rekesz, a kép alján a gallér valamint a bőrkabát gyűrődései élesek. OK, az orr, és a cipzár mondjuk kiesik a fókusztartományból, de a szemnek sac/kb egy sikban kéne lennie a fentebb említettekkel.
Szándékosan elmostad?
joskarozi válasza:
Természetesen nem mostam el szándékosan! Egyszerűen csak próbáltam meg nevetettni, és felém fordult És hát mindenki írja az élességet ( igazuk is van) de mintha nekem ezért tetszene, és próbálok védekezni, de hiába !
Szia!
Ez meglehetősen gyenge fotó lett.
Portrénak semmiképpen sem mondható, ez egy elkattintott pillanat, nincs mögötte kellő elképzelés.
Az elhelyezés vágás még jó is lenne.
De hiba hogy tűző napon nappal szemben fotóztad, bár nem hunyorog, vagy talán derítőt használtál, talán.
De a legnagyobb, hiba, hogy ebből a közelségből egyáltalán nem éles. Jó próbálkozást ezzel a remek géppel, nekem is ilyen van, hajrá:))
joskarozi válasza:
Elképzelésem lenne, ha engedné a kis asszony, de ahogy olvasom a többieket, inkább az el kapott pilanatokban lenne a helye, mert ide csak egy műtermes/meg világított/be állított képet érdemes felrakni ! Köszi hogy írtál, és tényleg jó a gép !
Nem olvastam bele az alábbi értékelésekbe de gyanítom mindenki az elhibázott fókuszt említi és a pontok is ennek a hibának szolnak...
Én csak kérdezném hogy ezt hogy nem vetted észre?
Üdv.
VF
joskarozi válasza:
Ha szörnyű hibának tartanám nem raktam volna fel , csak inkább elkapott pillanatok rovatba kellett volna fel raknom , mert hogy az volt , és a számolható szemöldökök nekem nem jönnek be ! Ezen az arcon pláne ! Szia , Üdv .
Nekem tetszik ez a természetes báj. Kellemes a színvilág, jónak érzem a szerkesztést, kellemes a napfény és a mosoly összhangja. Egy dolgot bánok... Nem élesek a szemek, pedig nagyon szépnek tűnnek.
joskarozi válasza:
Köszönöm hogy írtál ! egy kicsit vigasztalóbbat mint a többiek ! Igen az éllesség ? ? De valahogy nekem ,,,,, a puhaság jut eszmbe róla, biztos ki tudnám élesíteni ! Szia !
Szia!
Sajnos a fókusz nagyon hátracsúszott:( Az arc és főleg a szemek teljesen életlenek. A szemeken kéne lennie főként az élességnek, főleg, hogy ilyen szépek:)
Ne haragudjál a véleményemért! Remélem nem bántó!
Kellemes hétvégét!
Misi
joskarozi válasza:
Szia ! egyáltalán nem haragszom (kár is ilyennel foglalkozni ) Az élesség amit mindenki ír, sajna inkább a kisasszony meg fordulása miatt van, de csak igy sikerült ki csikarni belőlle a mosolyt !és ha rá tudnám beszélni a fotózásra már nem ilyen mosolyt kapnék, higgyétek el ! Köszi !
...sajnos a fókusz rossz helyre ment, a szemek nem élesek, a legritkább esetben mükődik ez így egy portrén...a mosoly kedves...a durva árnyékok kevésbé...vágás ok...kellemesebb időben érdemes lenne újrapróbálkozni...szerintem...
Üdv,
T.
joskarozi válasza:
Köszönöm ! Igyekszem ! Mentségeimet le írtam pár válaszban ! Üdv !
Hali, AF-el fotóztál? Sajna eléggé BF-es lett a kép, számomra nagyon zavaró, hogy a fő hangsúlyos rész a szem és az arc életlen. Olybá tünhet, ez a fotó szimpla kattintás szülötte, AUTO beállításon. Megemlíteném még a fényviszonyokat, ami elég mostohára sikeredett, ilyen közeli portrénál rettenetesen zavaró tud lenni a kemény árnyék, nincsenek puha fények, csak éles vonalak és határfelületek. Az utólagos retusálást is érdemes alkalmazni, jobbá és nem másabbá tehető vele a fotó. Ha netán kezdő vagy, azt tanácsolom, hogy olvass sokat, itt a Fotózz!-on is rengeteg cikk és információ lelhető fel, amiknek az elolvasásával és a fortélyok elsajátításával jobbá teheted a fotóidat a jövőben.
joskarozi válasza:
Szia! Igen AF-el készült, de menekült a bestia, nem be álított, nem meg világított,a szabadban , csak egy nevetés, ami őszinte és nem meg fizetett ! És ennek az arcnak a penge élesség lehet nem is olyan jó ! Köszi az értékelést !
Átütő mosoly, kedvesség, mögélőtt fókusz, erős rányékok. A mosoly itt kevés, a portréhoz kicsit kell a technika is, csak anynira hogy ne zavarjon mint itt.
joskarozi válasza:
Szia ! köszi igen a fő kérdés, fókusz ? szerinted mögötte van ?
Na most gondolkozok, hanyast adjak a képre... látod te is ugye, hogy mennyire életlen? Ezt még jobban kihangsúlyozza az, hogy ilyen nagy méretben raktad fel eme bájos arcot... ahogy nézem a fókusz a kabát nyakára került. Szerkesztés, színek, arcberendezés rendben van... a fájdalmas életlenség miatt viszont kegyetlenül vonok... csak még nem tudom, hogy mennyit... na majd meglátod.
Üdv
Ádám
joskarozi válasza:
Köszi ! Azért nem vontál sokat ! Igen élleség? De mint az elöbb írtam , kergettem a bestiát, és oda fordult , így az élesség nehéz ügy, persze műteremben, lámpákkal meg világítva könnyebb, de feljebb azt írták hogy a fókusz hátul van , és szerintem ezzel az arcal lágyan kell bánni ! és még anyit: Élesség az arcal síkban levő hajszálakon van iagaz csak a jobb oldalra értendő ! Szia és kössz !
Üdv!
A portréfelvétel egyik nagyon fontos alapja szerintem, hogy az élesség az arcon legyen, persze vannak különleges esetek, amikor nem éles az egész arc, de még azt is eltudom képzelni, hogy éppen az a cél, hogy nem ott legyen az élesség, de itt eggyértelműen látni, hogy csak egy "közönséges" portréval van dolgunk, tehát bátorkodnék megállapítani, hogy az élességnek az arcon kéne lennie, ami nem ott van. Itt már bukik az egész fotó, persze ha ott lenne, akkor sem nyerné el a tetszésemet, mert sajna nem látok semmi különleges egyéb tényezőt, itt gondolok például a fényekre, ha egy ellenfény megsüti a modellt, gyönyörű látványt tud nyújtani a hajánál a fény. Bocsi de ez a felvétel sajna nem nyerte el a tetszésemet. Sok sikert!
Gábor.
joskarozi válasza:
Köszönöm a hivatalos választ,talán anyit: nem müterem, nem model, nem beálított, hanem fordulás közbeni fotó, Élleség ?? igen! bár a hideg futkos a hátamon a meg számolható szemöldökökön, egy öreg ember ráncos arca az rendben, de Ö nem az !
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.