"az igazság csarnokában minden oszlop csak hajlékony nyírfa"
fényt keresni a bombák felhője, tömegsírok, népírtások után....remény a reménytelenségben.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2010. május 11. 09:27 - Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Debrecen
egy holocaust, amit nem lehet tagadni... Fénykereső 6.
R.János válasza:
Minden egyensúlyra törekszik ebben a teremtett világban. Ha a "bombák felhője, tömegsírok, népírtások" szemmel látható borzalmai a mérleg egyik serpenyője, akkor a lelki tiltakozás a másik oldal. Ha a valós borzalmak miatt "szemmel látható fogalom" a reménytelenség, akkor a "szemmel nem látható-lelki" a remény. Ha hiszünk a feltámadásban, el kell fogadnunk először az elmúlást. De mi is múlik el? A szemmel látható! Mi is támad fel? A lelki! Mi is a feltámadás lényege? Hogy a lelki szemmel láthatóvá válik. Ezért most ebbe a reménytelenségnek tűnő szemmel látható világba "bele kell kiáltani" a lelki hangot, a Remény hangját, mely -mint minden reményé- a jövőről beszél. Mégis talán e hang első kiáltása a jelenhez szól, mementóként, az emlékezés és a figyelemfelkeltés erejével, hogy célja és szándéka mindenki előtt nyilvánvaló legyen. Számunkra itt és most, a még láthatatlan igazság csarnokát e Remény fénye világítja be.
Köszönöm, kedves Harminchat!!!
Üdv.János
A képed mellbevágó! Akkor rázott ki igazán a hideg, amikor a felhők tisztulni látszó foszlányai mögött megpillantottam a rideg valóságot!
Egy kicsit eltávolodva az oldal célkitűzésétől követve a hozzászólókat: Erre mondják, ha egy embert ölsz, gyilkos vagy, de ha ezreket, császár!
Nem akarok nagyon belefolyni, mert meddő vita ez az egész. Melyik ember mondhatja el magáról, hogy színtiszta ma'dja'r? Mindegy is, hogy milyen vér csörgedez ereiben, a lényeg, hogy ezt az országot képviselje, akár élete árán. Minden más politika, nézőpont és statisztika kérdése (ez persze emberéletnél igen csúnya kifejezés).
Lehet, egy ember a legkedvesebb hozzátartozóját veszti, annak aztán' mondhatják, hogy békés úton kell megoldani a konfliktust ("dobd vissza kenyérrel"?).
Mindamellett semmiféle gyilkosságra nincs és nem is lehet jóváhagyható, elfogadható indíték.
Csak enyhítő és súlyosbító körülmények vannak. És harcolni kell azért, hogy ne kelljen, mert ne legyen mit mérlegelni.
Grat a képhez!
Üdv! newgam
R.János válasza:
Kedves Newgam!
Szívemből szóltál, minden gondolatoddal tökéletesen egyetértek. Ezenkívül, köszönöm a véleményedet a képről is.
Üdv.János
Teljesen mindegy a nemzetiség, ha az vagy ami: ember.
De ma már kevés ember van.
Illetve egyre több olyan, akik kisajátítanak szavakat és tartalmakat, holott közük nincs hozzá, csak fegyverként lényegük nélkül fel akarják használni alantas céljaikra.
Itt a véleményezők közt is sok ember van hála Istennek, akik egy másik (egy igazi) ember képéről írnak igazat és hallatják hangukat.
Csak az a baj, hogy ez a hang egyre halkabb, és én úgyvélem, látom a kort, amikor már beleolvad ez a hang a nagy statikus és globális zajviharba.
Köszönöm János - köszönöm a képet és a mögöttes tartalmat.
R.János válasza:
Kedves Dante Darker!
Bebizonyosodott hál' Istennek, hogy vannak Emberek! Látod, hogy egy ilyen kényes kérdést milyen szépen meg lehetett vitatni. Kiderült, hogy a dolgok lényegét tekintve egyformán érzünk, egyformán gondolkodunk. Az egyéni színek pedig szükségesek, hogy mindenki adja hozzá a saját szubjektív énjét.Ettől nem gyengül, hanem erősödik a lényeg. Azt gondolom, hogy mindennél fontosabb a közös eszmét táplálni, és erre építeni. Ha megszületik, azaz nyilvánvalóvá válik a lelki-közösség, akkor van remény, hogy a "globális zajviharban" hallhatóvá válik egy hang. Ezt a hangot nem a tömegek "feszítsd meg"-je teszi majd hatékonnyá, hanem az igazságtartalma. És akkor a nagy statikusnak tűnő globális zajvihar egy élő alternatívát kap. Ha ezt mi nem éltetjük, mások nem fogják helyettünk megtenni...!
Köszönöm szépen!
Üdv.János
Azért én nem vagyok annyira elszállva a nagy USA-től. Tulajdonképpen két kontinensre való embert kiirtottak rögvest a felfedezés után. Csak akkor még nem léteztek ilyen országok. Elöször a benszüléket, aztán az afrikaiakból, akit csak el tudtak kapni.
Tették ezt spanyolok, portugálok, angolok franciák. Magát a kontinest is felosztották még 1500 elején. Konkrétan a pápa, akinek most nem emlékszem a nevére, de ő adta a mai szóval GPS kordinátákat meg még az elfoglalás előtt. Így lett pl Brazilia portugál gyarmat, és a mai napig azt a nyelvet beszélik.
Ja ilyen Azték, Maya stb kutúra kiirtása már csak újjgyakorlat volt.
Nem akarok ezen annyit filózni. Nemtom téged ki kerget, de én biztos nem vagyok az üldözők közt.
Viszont ez az emberi alaptermészet. Ebből a szempontból mindegy hol vagy.
Z
R.János válasza:
Igen, tökéletesen így látom én is; Olyan furcsa ez a világ, hogy sokszor nem is tudom, hogyan viszonyuljak a történésekhez. Nekem nincs hazám, mert erdélyi vagyok, de már 20 éve itt élek. Nem vagyok vér szerint magyar, bár annak tartom magam. Van bennem szerb-, székely-, magyar-, román-, zsidó- és cigány vér is. Mit tudom én mi vagyok? Ezért sokszor üldözőnek, máskor üldözöttnek érzem magam. Nem, nem Te kergetsz, kedves Galba!
Köszönöm soraidat!!!!
Üdv.János
Nekem erről a vitáról egy nagyon régi kerekasztal jut az eszembe még a nyolcvanas évekből, amikor egyesek nacionalizmussal vádolták Bródyékat az István, a király miatt, mások meg azt bizonygatták hogy ez egy cocilista darab, mert azt szimbolizálja hogy ami akkor akereszténység volt az ma (1983 körül!) a cocilizmus, amikor meg az okosak majdnem ölre mentek Bródy halkan megjegyezte hogy ő csak egy igényes rockoperát akart írni.
Amúgy ha nem akarunk a MÁV sorsára jutni, a politikailag korrekt helyesírás: Holocaust(TM).
R.János válasza:
Köszönöm szépen! Nem indulatszítás szándékával tettem fel, de azért számítottam erre is. De nem kell ettől félni! Beszélni kell róla, és rá fogunk jönni, hogy mindnyájan valahol ugyanarról beszélünk, csak másképpen közelítjük meg a témát. A legfontosabb egy vita kapcsán, hogy tiszteljük a másik véleményét, és ne hurrogjuk le, hanem észérvekkel bizonyítsuk be igazunkat, (ha van ilyen egyáltalán). Köszönöm a "helyesírást" és a figyelmeztetést. lol
Üdv. János
Nádszál (?) az élet, törékeny és kiszolgáltatott. De amíg becsülettel tart, szál egyenes, szélben lobogó, áldozat előtt meghajló, - gonoszságtól tűzben hamvadó. Itt, kiáltó jel.
Köszönöm a kiváltott gondolatokat!
Döbbenetes, jó fotó!
Gratulálok!
R.János válasza:
Kedves Locman!
Köszönöm ezt a nagyon szép gondolatot.
Üdv.János
Biztos a hozzászólók terelgették el ennyire a dolgogot
Magát a képet nem igazán tartom jónak. Közhelyes a cím és mindenki spontán elítéli a támadást, holott ha jól emlékszem a japánok támadták meg amerikát. (Pearl Harbour)
Mellesleg ázsiát is + az oroszokat.
Voltam Nagaszakiban. Dolgozni, nem bombázni. Szerencsére Hirosimát nem láttam.
Mondani valóját nem igazán értem.
Mármint mi indított téged ilyen kép csinálására.
Azért pár ember fantáziáját rendesen beindítottad, akik egyébként is morogni akartak.
A holokaust (görög szó) magyarul k-val írják. Bár én nem vagyok helyesírás specialista.
A holokaust szó szerint végleges kivonulást jelent. Nemtom ki találta ki. Mindenesetre a nyomait láttam Lengyel O-ban, meg a németeknél is. Ja meg máshol is.
Én is láttam egy filmet. Ebben valamelyik szerepelő azt mondta:
"Béke akkor van, ha hosszab a botod a másiknál."
Üdv Z
R.János válasza:
Én örvendek, ha elterelgetjük néha a dolgot, mert meg kell tanulnunk higgadtan beszélni kényes témákról is. Tudod, az értelmes vitatkozik, a bolond veszekszik. A kép olyan, amilyen. Funkcióját betöltötte, hiszen egy nem pontozható kép alatt ennyi hozzászólás csak az akt kategóriában megszokott. A cím lehet, hogy közhelyes, de ezért a japánok és az amerikaiak a hibásak.:)Érdekes a hozzáállásod az atombomba és a japán támadással kapcsolatosan. Én nem tudom szembeállítani ezt a két dolgot. Ha az egyik szörnyű, akkor a másik már nem az? A japán agresszió feljogosít egy atomtámadásra, akkor, amikor már a háború nagyjából eldölt? És milyen katonai célpontot támadtak a dicső amerikaiak? Ha pedig szándékosan a civil lakosságot bombázták, akkor milyen jogon ítélkeznek a tömeggyilkosok fölött, holott ők is azok? Vajon őket nem kell elítélni? Elég csak úgy "spontán"? Ha nincs politikai hatalom, mely meg merné büntetni a gyilkost, akkor az már dicsekedhet tettével? Az egyik népírtás bűn, a másik dicsőség? Nem tudok kettős mércével mérni, és nem is akarok! A kép mondanivalója egy másik holocaust (holokaust, holokauszt, ahogy tetszik). Az indított erre a "képcsinálásra", hogy ismét láttam derűsen nevetgélni azokat, akik sok ezer emberi lényt meggyilkoltak. És a mai napig sem úgy beszélnek erről a szörnyűségről, mint az emberiség ellen elkövetett legnagyobb bűnről, hanem mint hőstettről. És ezek ítélkeznek felettem mind a mai napig. Én így tiltakozom. Itt, ezen az oldalon így, máshol másképpen! A lényeg az, hogy ne hallgassak, mert akkor a lelkiismeret is meghal. A holocaust nyomait még sokáig látni fogod, mert nem szabad elfelejteni, de nem azért, hogy "ilyen többet soha ne történjen". (Azóta is többször megtörtént már, és történik ma is). Hanem azért, hogy legyen mihez viszonyítani a szörnyűséget: hogy el tudjam mondani, hogy amit Hiroshimában tettek, az "holokaust"!
Köszönöm.
Üdv.János
Nagyon jó a fotó, különösen az a fehér sáv nagyon tetszik benne, jól szimbolizálja az atomvillanást. Legtöbbször csak a gombafelhővel szokták társítani a médiában ezt a szörnyüséget, de ezzel hatásosabb, és jobban átérezhető.
Ami pedig a fotón kivül a véleméynem magáról erről a történelmi esetről, azt talán jobb ha nem is mondom. De annyit azért mégis, hogy nagyon jól tetted, hogy erre felhívtad a figyelmet, János. Mégha ez a fotó nem is jut ki a nagy nyilvánosság elé ( de kivánom, bár eljutna oda is , ahová kellene) de akkor is jó, ha legalább mi itt megerősítjük, hogy nem csak egyféle holocaust létezett, noha szinte mindig csak arról a bizonyosról hallani, és ráadásul példátlan népírtásként emlegetik, holott nem éppen az az egyetlen példa a népírtásra. Csak hát tudjuk jól, amerika az amerika. Ők minden törvény felett állók, az ő tetteik nem kérdőjelezhetőek meg, nem vonhatók kétségbe, kritizálni pedig egyenesen háborús bűn lenne. Ezt a Hirosima-Nagaszaki bűntényt is úgy adják elő, mint világmegváltó jócselekedetet. Kiváncsi lennék, a rengeteg áldozat hozzátartozója vajon így gondalja-e? Aligha. De még én, aki kivülállóként nézem a dolgot, én sem így gondolom. Nem lehet egy ilyen gaztettet a világmegváltás eszméje mögé bújtatva előadni. De mit várunk egy olyan országtól, amely az utóbbi években is koholt terrorista cselekedetek miatt lerohant egy országot? Nem tudom melyik generáció fog eljutni oda, hogy végre leesik a hályog a szemükről.
R.János válasza:
Kérdés, hogy tudunk-e vajon szabadon véleményt alkotni, esetleg képileg megfogalmazni? Én nem a zsidó-holocaust ellen készítettem ezt a képet, hanem a zsidó holocaust mellé! Én nem tagadom a zsidó holocaustot, hanem mélységesen elítélem. De a gázkamrákat nem mi építettük, és zsidó pogromok sajnos nemcsak Magyarországon voltak. A háborút sem mi robbantottuk ki, és a fajelméletet sem mi találtuk ki. Aki ezt tette, ismét visszakapta területeit, és Nyugat és Kelet jóvoltából ismét Európa meghatározó nagyhatalma lett. Mi nem kaptuk vissza területeinket, mi elszegényedtünk, antiszemitává lettünk, és úgy kezelnek minket, mint bűnös nép, mind a mai napig. Rajtunk nem segített sem Kelet, sem Nyugat. Ez a kép arra is jó, hogy elgondolkozzunk amikor egy-egy nagyhatalom kövét nyaldossuk, hogy mitől tisztább az a nagyhatalom? Milyen jogon ítélkezik rajtunk? Nem, nem felejtünk el semmit: minden gyilkost elítélünk, és minden áldozattal egyetérzünk. Én legalábbis így vagyok ezzel. Köszönöm szépen!
Üdv.János
.... s mivel korunk médiájában, illetve leghangosabb "tudományos köreiben" (hmm) NEM az örmények játszanak meghatározó szerepet, így a közel 1,5 millió lemészárolt örményről meglehetősen kevesen tudnak a nagyvilágban.........................................
R.János válasza:
Bizony, bizony....és, ha valaki nem ír egy híres regényt, akkor ki tudja, hogy szóba kerül-e egyáltalán. El kell ismerni, hogy akik a "tudományos körökben" ülnek, remekül(?) publikálnak. Ezt meg kell tanulni mindenkinek! Egy szerencsétlen fotó még nem híres regény, de, ha figyelemfelkeltő hatására csak egy pillanatra is lélekben fejet hajtunk a fajtól, nemtől, elvtől, meggyőződéstől stb. mentes mindenkori ÁLDOZAT előtt, talán emberebbé válunk. Ez lenne a cél.
Köszönöm szépen!
Üdv.János
Jézus. Én azt hittem hogy csak egy képről beszélünk.
A h-szó (nem a Hiroshimára gondolok :)) nekem is szemet szúrt, de mára annyira inflálódott hogy belefér. Hogy ez jó vagy rossz-e abba nem mennék bele.
Mondjuk a képhez fűzött megjegyzésed kicsit kétélű, mert implicit azt is jelent hogy ha ezt nem, akkor a máskat/többit igenis lehet tagadni, amiről viszont nincs sok értelme egy fotós oldalon vitatkozni.
Mellesleg éppen a metafizikai (namármegint) vonallal sikerül elérned hogy a kép címe szabadon felcserélhető más földrajzi és helységnevekre is.
R.János válasza:
Azért szerepel "egy oldalon" a Hiroshima és a holocaust, hogy ne lehessen különválasztani a borzalmakat: hogy ne lehessen az egyiket jogosan borzalomnak, a másikat szükségszerűségnek beállítani.
Köszönöm szépen!
Üdv.János
ez valami hihetetlenül bizarrul hidegrázos lett. Fantasztikus micsoda ötleteid vannak és hogy a hatás kiváltásához megfelelően is tudod tálalni. Tényleg valami gigaplakátba tudnám elképzelni ahogy rádöbbenti az embereket hogy mit is művelnek.
R.János válasza:
Ezt műveljük, kedves Virgonc! A legborzalmasabb a lelki holocaust, vagy lelki "hiroshimaság". Jézus azt mondja, hogy ne féljünk azoktól akik csak a testet képesek elpusztítani, hanem azoktól féljünk, akiknek van hatalmuk megölni a lelket is és a testet is. A testi pusztítás nagyobb nyilvánosságot kap, mint a lelki. De a lelki a veszélyesebb. Ettől mementó ez a fotó. Legalábbis szándékom szerint.
Köszönöm szépen.
Üdv.János
Látod János, erről beszéltem... A művészet valahol ott kezdődik hogy az alkotás tárgyát nem a maga nyilvánvalóságában mutatja be, hanem azon túllépve feltárja a konkrétumokon túli lényegét (és ez most egy tarantinói pillanat, ugyanis a "metafizika" nagyon szép szó - mint a fekete mamba "gargantuai" étvágya - de sajnos ritkán van alkalom használni viszont ez most ilyen) - szóval megmutatni a dolgok metafizikáját. Ahogyan itt nem Hiroshmát mutatod meg, hanem a hiroshimaságot, vagyis azt amit a "Hiroshima" szó felidéz bennünk.
Ennek megfelelően nehéz is a képet elemezni, hiszen nem sok értelme van a képi elemeken számonkérni hogy azok mennyire állnak közel ahhoz ahogy az értékelő ideálisnak képzeli azokat (Dalinál sem kérdezzük meg, hogy miért vannak a zsiráfoknak pálcikalábai). Kicsit szájbarágós lehet a koponya, de az a vicc hogy elsőre, nagyban nézve nem is annyira nyilvánvaló hogy mit látunk. Olyan képnek gondolom, ami igazán valami elképesztően nagy méretben tudna érvényesülni.
R.János válasza:
Nagyon köszönöm, hogy ezt írtad. Tudod, gondolkodtam azon, hogy vajon nem leszek-e hirtelen antiszemita a "holocaust felhígítása" miatt, mert itt már Ionesco-i állapotok vannak....De "felhúzott" két dokumentumfilm. Az egyik arról a "nevétnemakaromtudni" máramarosi születésű író-egyetemi tanárról szólt, aki a népét ért tragédia miatt megfogatta, hogy soha többet nem szólal meg magyarul. Ő használta először a "holocaust" kifejezést. Ezzel egy egész népet bélyegez meg a nagyvilág előtt igen ocsmány és hazug módon. Mert bizony nem magyar "specialitás" az antiszemitizmus. Ezt kikérem magamnak!!!! Ez az ember nagy nyilvánosságot kapva egy önmagát kereszténynek titulált gyülekezet előtt -itt Magyarországon-! nyíltan Krisztus-ellenes véleményének adott hangot,sok ember hitvilágába gázolva ezzel. Megjegyzem igaz keresztények előtt ezt soha sem mondhatta volna el úgy, hogy a végén még meg is tapsolják. De az agymosás több csatornán is nagy erővel és egyelőre eredményesen folyik; Ha ő jogosan beszél a népét ért borzalmakról, akkor legyen nekem is jogom elmondani az én véleményemet is, akár fotók útján is...
A másik film a dicsőséges amerikai hadseregről szólt. E film végén kiderült, hogy milyen szükségszerű(!) volt az atombomba ledobása. És az is, hogy előre bejelentették, hogy más helységeket fognak bombázni, hogy még több nyomorult meneküljön Hiroshimába....ezt okos döntésnek állították be mondván, hogy ezzel véget vetettek a háborúnak, ....és a további vérontásnak(!)....Ezt az aljas cinizmust is csak ők tudják eladni. Én meg nem akarok vevő lenni erre...
Ha van, -és sajnos van- "holocaust", akkor van "hiroshimaság" is.
Üdv.János
Az jutott eszembe a képedről, amit korabeli tudósításokban olvastam... Hogy a bomba felrobbanásakor az emberek, növények, és mindenféle dolgok árnyéka beleégett a betonba... Sötét, szürkés tónusaival e kép valóban szomorú hangulatú, számomra amolyan mementó...
R.János válasza:
Köszönöm Glivia!
Számomra is mementó több szempontból is.
Először is szeretnék rávilágítani arra, hogy a "holocaust"-ot nem szabad senkinek sem kisajátítani, mert sajnos volt, van és lesz továbbra is, és nagyon sok nép történelmében sajnos fellelhető. Egyiket sem szabad elfeledni, és a pusztítás szemszögéből nézve nincs különbség közöttük. A minap egy filmet láttam, ahol ügyesen fehérre mosták az atomtámadást. Igazán felháborító volt...
Üdv. János
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.