Milyen szépen lefikáztad a Fotozz-os emberkék tucatját (na meg a Flickr-eseket is), ez nem semmi. Gratulálok Pistike.
Saját leveleddel búcsúzom:
Valóban kár veled vitatkozni.
Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errare perseverare.
Mert amúgyis Canis sine dentibus latrat.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2010. március 31. 00:22 - Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Budapest
Több életveszélyes fenyegetést kaptam hogy hagyjam már abba ezt a sorozatot, de nem adom fel :)
fehér elefánt válasza:
Én is lájkollak, bébi!
Valóban nincs olyan portré képed ami itt vagy ott teljes egészében tetszene, ami számomra abszolút példaértékű lenne. Apró vonalaikban vannak jó részletek, de összességében pont azt nem látom bennük, amiről beszélsz nálam és felrovod hibának.
Gyakorlatilag ezen húztam fel magam.
De az igazsághoz tartozik, vannak jó képeid amik igenis bejönnek.
Például ez:
http://fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=213212
Vagy ez:
http://fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=206043
Stb.
Nem vagyok korlátolt. De tartom, amit mondtam.
fehér elefánt válasza:
Kedves Cpt, nem tegnap óta vagy az oldalon és tudnod kéne hogy ha a két feltöltött kacsaportréval és 2,6-os átlaggal rendelkező Pistike7936 kiszúr egy objektív hibát a képeden, az akkor is HIBA ha ő maga amúgy béna fotós. Lehet erőltetni az igazságodat, csak nehogy megint úgy járj mint azzal a pályázatos képeddel amit diszkvalifikáltak a gagyi utómunka miatt, holott a fotózzon meg a flickr-en (gondolom) sokak szerint nice meg great shot volt.
Ha nem értesz egyet azzal amit a képedre írtam (pont nélkül mellesleg), vagy szerinted hülye dolgokat kértem számon rajta, akkor csak annyit tudok mondani hogy sok sikert kívánok további munkásságodhoz.
Kicsit elbeszélsz magad mellett, de sebaj.
Egyszerűbben fogalmazok hogy megértsd.
Melyik képed az, ami teljesíti azokat a javaslatokat, amiket az én képem alatt tanácsolsz? Tudod beszélni mindenki tud. De valahogy a szavak súlyát alá kellene támasztani a saját alkotásunkkal, hogy komolyan lehessen venni az adott tanácsot, másrészt meg pl. én így tudnék és szeretnék tanulni belőle. Jobbaktól tanulni nem szégyen. Ezért kérdeztem azt amit - mert botor mód én magam nem találtam olyat - szóval hadd fejlődjek portrézásban (is), segíts lécci - összesen ennyi a lényege a dolognak.
fehér elefánt válasza:
Szerintem nincs olyan képem ami neked ezek után tetszene. Ami még nem lenne akkora baj. A nagy baj ugyanis az hogy olyan képem sincs ami nekem igazán tetszene. Olyanokat, ami másoknak tetszik, itt találsz: http://1x.com/member/17030/balazs-pataki/
Bocsáss meg, nem tudtam, hogy a címet kell nézni és nem a képet. De számomra a címből sem az derül ki, ne vegyük komolyan a fotód.
Hadd mondjam el Neked, játszani csak komolyan lehet - remélem érted, mire utalok evvel a régi aranyigazsággal. Még komolytalan képeknél is.
Még valami. Megnéztem a többi képed is és várom javaslatod melyiket nézzem etalonnak szavaidhoz.
fehér elefánt válasza:
Valóban, a képet kell nézni, ezért sem adok képeimnek magyarázós címet és mellékelek hozzájuk youtube-videót :))
Szerintem arcpirítóan pofátlan lenne saját képet etalonként felhozni. Az viszont talán belefér hogy a blogom két utolsó előtti posztját a figyelmedbe ajánljam, ahol _mások_ fotói kapcsán azon merengek hogy milyen egyszerű kompozíciós eszközökkel lehet feldobni a portréfotózást: http://newphotonotes.blogspot.com/
Megnéztem a képed mert írtál az enyém alá, és kiváncsi voltam, hogy amit írsz, az összhangban áll-e avval, amit tudsz - hogy tanulni tudjak. Ha ez a képed testesítí meg amit javasolsz, inkább maradok a magam elképzelésénél portré vonalon - remélem nem veszed ezt nagyképűségnek.
Ha ez a kép nem minta arra amit mondasz, kérlek mutass valahol egy arra hajazót - szivesen tanulok Tőled ha lehet.
Még mielött félreértenéd, mindenki portfólióját megnézem ha írnak nálam, mert tudni akarom, hogy saját kritikáját adott emberke mennyire alkalmazza a saját képeinél és mennyire vegyem tapasztalati súlyozottnak azt az adott véleményezőtől - azaz nincs szó sértettségről vagy bármi ilyesmi.
fehér elefánt válasza:
De, nagyképűségnek veszem és ugye nem haragszol? Akkor lennél kisképű (vagy akármi is legyen a nagyképű ellentéte :)) ha nem egy olyan fotómat szúrtad volna ki, aminek már a címe is messziről jelzi hogy nem gondoltam komolyan. Valóban, ez a kép messze nem testesíti meg azt, amit portré kategóriában elérendő célnak tartok, de legalább nem is teszek úgy mintha ez egy szuverén szerzői akarattl követendő út volna. Épp arról szól, hogy bár alapjában nem rossz kép, mégis kevés (a címet néha érteni kell, nem csak olvasni).
fehér elefánt válasza:
Pedig csak annyit mondott: ne is próbálkozzon uram, nem veszek semmit.
fehér elefánt válasza:
Hát mert ki a fene akarja hogy olyan szaga legyen mint egy negatívnak?
ne haragudj, de szerencsétlen modellednek úgy ábrázoltad a fejét, mintha valami komoly baj lenne vele. gondolom túl közelről fényképezted le túl rövid fókusztávval és emiatt torzult. nagyon előnytelen. a mondanivalója minimális, az arckifejezés semmitmondó, enyhén művi. a cím sem szerencsés. sok rész kiégett, az élesség ugyan a szemei környékén rendben van, de szebb lenne több éles részlettel. nagyon sajnálom.
fehér elefánt válasza:
Ugyan már. Szerintem ezt egy virágmakró alá akartad írni csak elcsúszott.
(Nem tartom remekműnek, de ennyire azért nem rossz.)
Szia! Nemrég még én is bíztattalak, de most azt kell mondjam, gondold meg... amíg csak magadról van szó, hagyján, de ha mást is veszélybe sodorsz, ha ártatlanok, főképp ha védtelen kis tengerimalacok élete forog kockán...
Múltkor dicsérni akartam a kis Panát, de most mégis úgy érzem korai lett volna. A szemöldök feletti részek részlettelenek, a haláték mintha túl sötét lenne. Igaz a szem nagyon kifejező és az arc többi részének megjelenítése is tetszik, még sem áll össze tökéletesnek a kép.
Sajnálom, le kell vonjak. Egy tized, a tizedestől.
(bár már érzem, hogy ismét melléfogtam és kiderül, hogy minimum százados volt...)
fehér elefánt válasza:
Szerintem nem annyira gáz, végül is nem bőrgyógyászati szemléltető képnek készült. Az az egy bánt hogy az ember mögött ott volt a falba karcolva az ÉLET szó, amit nekem nem sikerült a képbe komponálnom pedig mennyire jó lett volna; Balogh Zolinak sikerült, viszont ő meg az arcot nem kapta el annyira jól (szerintem), az igazság valahol a kettőnk képei között lett volna.
Értékelés után megnéztem a többi képedet is és így már nekem is teljes a kép hogy mit szeretnél megmutatni a világból a fényképezőgépeddel.
És nincs lelkiismeret furdalásom, hogy úgy lássam ezeket az arcokat amilyenek a valóságban mert magam is Roma vagyok.
Olyan helyen nőttem fel amiket te fotózol.
Sőt megéltem ezt az életet nap mint nap.
Soha nem fogom elfelejteni honnan indultam és hogy ki vagyok valójában.
A képeid jók és megindítóak de biztosan megosztják a közvéleményt de te csak tedd a dolgod és mutass, láttass úgy ahogy eddig még senki nem tette.
fehér elefánt válasza:
Hát ez az - ezeket a képeket (annak ellenére hogy mindegyikben van valami ami nekem tetszik) éppen abban a kínban tettem fel hogy a témában nem tudok újat mondani. Talán senki sem tud, talán már telítődtünk ezzel az egész nyóckeres szociós témával, talán több lett volna ha nem csak egy röpke kis időt szánok rá (bár egy egész hónap is csak a pillanatok megtalálásának esélyét növeli, az elmélyedés nem feltétlenül vezet jó képekhez). Az is nehezíti a dolgot hogy a "nyócker" mára a nyomor szinonimája, holott sokkal többről szól - egy egész város sőt ország lecsúszásáról, ami nem az elmúlt években következett be. Nekem a nyócker valahol Fejes Endre világát jelenti és szociológiai PhD-t lehetne írni abból hogy ez az egykori munkásnegyed hogyan és miért züllött le a mostani szintre. Mi már csak a végeredményt látjuk, és úgy vagyunk a nyóckerrel mintha olyan filmről beszélnénk aminek csak az utolsó öt percére értünk a moziba.
Nem akarom a "régi" világot idealizálni, mert ez a környék sosem volt egy elit hely és emlékszem hogy amikor 17 évesen egy Karácsony Sándor utcai kovácsműhelyben dolgoztam, már akkor is minden arról szólt hogy hogyan keressünk annyi pénzt hogy minél hamarabb elhúzzuk innen a csíkot. Az egészet végiggondolva úgy érzem nem az én hibám ez a felszínesség, mert ezt a világot csak úgy lehetne ütősen ábrázolni ahogy Korniss csinálta Erdéllyel, azaz évtizedeket rászánva.
Köszönöm szépen a képekre fordított idődet, sok szép fotót kívánok Neked.
szia!
Nagyon jó kép és sokatmondó.
A modell megtört arcát okosan keretezted alulról a fekete kabáttal felülről a nagyvárost sejtető ház falával.
Ez a keretezési kombináció adja a kép jó egyensúlyát a az erős kontraszt miatt.
A modell balról kapja az erős fényt talán kicsit több is jutott ide mint kellene emiatt túlexponált lett a baloldalon a haja. Ez igazándiból még nem zavaró az ilyen jellegű fotóknál, de e miatt egy kicsit a bal arcfél veszített a plasztikusságából és a világosabb részeken a részletekből veszített a kép. De ismétlem az ilyen típusú szociofotó jellegű portréknál ez nem hátrány.
A modell enyhén lehajtott feje alázatot sugall és erősítetted azzal hogy kicsit felülről (szemmagasság fölül) fotóztad emiatt érezhető a modell kisebbségi érzése (hátrányos helyzete)
Vigyázz hogyan láttatod, amit mutatni akarsz mert ez kétélű fegyver lehet.
Az embereknek lelkük van és te ezt ráviszed a képre és nem csak a képi látvány a fontos az ilyen témákban hanem ami mögötte van az talán még fontosabb.
Ha megfelelő alázattal fotózod ezeket a témákat sokat mutathatsz a világból sokunk örömére.
fehér elefánt válasza:
"A modell enyhén lehajtott feje alázatot sugall és erősítetted azzal hogy kicsit felülről (szemmagasság fölül) fotóztad emiatt érezhető a modell kisebbségi érzése (hátrányos helyzete)"
:) Erről az jutott eszembe hogy a kézmosás nagyon fontos dolog, de nem kell végletekbe esni mint John Lennon akinek a kézmosás élete végére a mániájává vált. Vagyis: a modelljeinknek meg kell adni a méltóságot, de ezt lehetőleg ne úgy tegyük hogy tűzzel-vassal, akár azok akár nem, direkt übermenschként ábrázoljuk őket. Emberünk hajlott hátú és jól látod, volt benne alázat, ámde. Az alázat bölcs tulajdonság, és nem a helyzetnek vagy a másik embernek szól, hanem az életnek. Emberünk ilyen volt, és nem tartom jónak a kisebbségi érzés és hátrányos helyzet belemagyarázását. Sőt megkockáztatom, hogy ez inkább a kényelmes meleg szobában a virtuális képnézegetés úri huncutságának hódoló, viszonylag jó életű "polgár" titkos lelkiismeretfurdalásából fakad - nehogy már úgy kelljen látni ezeket az arcokat amilyenek a valóságban, mert akkor a végén még rosszul éreznénk magunkat. Hárítás ez, semmi más. State of denial.
Ne vedd magadra - időnként mind elkövetjük ezt a hibát.
A konkrét embertől eltekintve (ak amúgy teljesen rendben volt) egy lecsúszott és szétesett alak néha csak egy lecsúszott és szétesett alak, méltóság nélkül. Bele lehet hazudni a képbe, de minek. Hogy minek fényképezni ilyeneket? Mert néha ilyet is kell.
Az élettel szembeni alázattal kapcsolatban egyébként ajánlom Ady: Krisztus-kereszt az erdőn c. versét.
Köszönöm szépen az értékelést!
fehér elefánt válasza:
Nekem mindegyik nyóckeres képben van valami ami tetszik, de azt is tudom hogy annyira azért nem jók, így aztán elhülyéskedem a dolgot.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.