BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,63
KATEGÓRIA: sport
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2010. március 29. 20:06
  • érzékenység: iso100
  • fókusztávolság: 50mm
  • objektív: EF 50mm f/1.8 II
  • rekeszérték: f9
  • zársebesség: 1/80s
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Eger
  • Készítés ideje : 2010-03-28
Zsigmond

Szarvaskő - Egerbocs, Eger Rally 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2010. április 27. | 13:50 | Palcso

Mint már előttem is írták sokat doban a képen egy polárszűrő, ami az autófotózásnál már elengedhetettlen kellék. Ha az autó oldalát sikerült volna egy kicsit élesebben tartani akkor szuper kép lenne. Meg van benne a kellő dinamizmus.

sz_zozo válasza:
koszi! eloszor probalkoztam a temaval, van meg mit fejlodni, meg 2ot fel akartam tenni, de lemondtam rola :)
pedig sztem azok jobbak ennel

adott pontszám: 4
2010. április 12. | 20:42 | fodorpeter

Szia!
Zsigmondnak nagyon jól áll ez a szűk vágás. Sikerült jól szerkeszteni a képet. A svenk jól mutatja a dinamizmust és érzékelteti a sebességet. Kicsit sajnálom, hogy csak ilyen kis rész maradt éles, de a fizikával nehéz vitatkozni.
Mi ösztönzött, hogy ezzel az objektívvel fotózd a versenyt?

sz_zozo válasza:
:) 2 obi volt nalam, ez es egy 70-200as
abba nem fert bele, vagyis eppen egy autonyi kicsi helyel elotte es ugy lehetetlen volt lekapni.. roviden: korlatozott az obiallomanyom :P
koszi az ertekelest!

adott pontszám: 3,8
2010. április 3. | 17:00 | newgam

Talán lehetett volna kicsit felfelé billenteni a gépet, hogy a felső keret ne "nyomja" össze az Ladát. Azért így sem rossz a nézőpont, de a (kevésnek bizonyuló) ellenfény ebben az esetben nem neked kedvezett. A kocsi eleje és a jobb oldala sötét lett a tetejéhez, és a szélvédő tükröződéseihez képest.
Szerintem egy jól beállított polár, egy kicsivel tágabb blende, esetleg még az érzékenység növelése is segíthetett volna, hogy a képed valóban élvezetes legyen a szemlélőnek.
Üdv!

sz_zozo válasza:
koszi a hozzaszolast!

adott pontszám: 3,9
2010. március 31. | 10:05 | edelenyberes

szia
Jó a szerkesztés, bár egy kicsit szűknek érzem. Az mindenféleképp jó hogy hagytál helyet előtte. Viszont semmi látvány nincs a képeden, bár a tempót jól mutatja, de ez szerintem kevés egy jó képhez.

sz_zozo válasza:
:) nem sikerult semmi extrat belevinni

adott pontszám: 4
2010. március 30. | 22:08 | Casterke

Az elhelyezés jó, de az élességgel igen is nagy bajok vannak, egy 320-400-as ISO-t simán elbírna így az autó hátulja, szélvédője sem lenne ennyire homályos. Amúgy szépen elkapott pillanat.

sz_zozo válasza:
koszi szepen, tudom h javitando a kep..

adott pontszám: 4
2010. március 30. | 16:57 | Mike88

Szerintem a szög az jó, a zársebesség indokolatlan, hátsó redőnyszinkronnal is elérhetsz hasonló "expresziót" .
Valamint izgalmassá tenné egy polár szürő a képet s belátnánk a fülkébe:) Üdv!
Szép fényeket!

sz_zozo válasza:
koszi a hozzaszolast! alacsonyabb v magasabb zarral gondolod?

adott pontszám: 3
2010. március 30. | 10:12 | Roland78

ISO-t feljebb - rekeszt szűkebbre (11-16) - zársebességet csökkenteni.
Ez így nagyon homályos - sport kategóriában, főleg autós sport-ban elvárható lenne egy "kimerevített" fotó. - vagy legalábbis valami éles,körülhatárolt rész - ami jelen esetben csak a motorháztetőn van. Az is azért, mert onnan jön a legtöbb fény, és ott volt a fókuszpont.
Svenkelés még hatásosabb - bár még én nem próbáltam - csak képeket láttam.

sz_zozo válasza:
a svenket probaltam, kimereviteni nem volt nehez..

adott pontszám: 4
2010. március 30. | 08:36 | pantomimes

Szia, jó lett a kép, az nem tetszik csak, hogy az elején kívül nem sikerült teljesen élesre, tudom, hogy nehéz összehozni, magam is próbáltam Egerszalóknál szombaton :) Ezen kívül nagyon jó lett a kép, teret hagytál az autó előtt és nem mellesleg szép ez a VFTS. Szép fénykeket!

sz_zozo válasza:
koszi a hozzaszolast, tenyleg nem ecceru, sokat probalkoztam en is.

adott pontszám: 4,5
2010. március 30. | 08:00 | rcmx

Egy hangyányit alexpósnak tűnik. A kocsi rendben van, de a háttér talán, illetve a környezet többi része lehetne kicsit világosabb. Igaz ezt ki kéne próbálni, megnézni úgy, de nekem ez tűnik elsőre fel.
Zavaró a szélvédőn a visszatükröződés. Másik nézőpontól fotózva talán nem látszódott volna. Alul kicsit vágnék, felül viszont elég szűk.
Tökéletes, hogy a menet irányába maradt hely, és nagyon tetszik, hogy az eleje éles, a hátulja már az éles határon kívülre esett, vagy bemozdult az 1/80-nak köszönhetően. Nagyon jó, hogy a kerekeken is látszik a lendület az elmosódottság miatt.
Gratulálok!

sz_zozo válasza:
a hozzaszolasok alapjan a hata a pattogas miatt mozdul be, ez engem sem zavar kulonosebben, de mint elotte irtad vannak meg problemak..

2010. március 29. | 23:27 | Osztya

Az eleje meg lett fogva, csak a segge pattog.

2010. március 29. | 23:05 | Osztya

Igen, egyetértünk, svenkelni nagy tempónál kellene, nem kanyarban, hosszú egyenesben ott igen, lehet húzni a fákat és a port, kanyar nem alkalmas hozzá.

2010. március 29. | 23:00 | ..::Röno::..

Már értelek Tamás, de akkor nem svenket készít, hanem szépen elkapja az autót, az sem rossz, de nem ebben a kanyarban, hanem egy bukkanoról elrepülve. Itt a svenké lett volna aszerep, de hát nem lett a legjobb, puff.

2010. március 29. | 22:54 | Osztya

Röno, az adott EV páros miatt írtam, a függőleges elmozdulást kizárólag a rövidebb záridő fogja meg, ezek a verdák keményre húzott lengőkkel pattognak be a kanyarba, ez a képen látszik is, ezért volt a tanács a részemről, az erősebb fényerő az EV megtartása mellett egy, vagy két rekesszel lejjebb viszont gyorsabb záridő mellett működne, lehet, hogy én fogalmaztam meg körülményesen, na és a háttér erősebb elmosása miatt is ez a tanácsom, ami persze szubjektív.

sz_zozo válasza:
hm.. mostmar kezdem erteni amit irtal.. a hata ezek szerint a pattogas miatt lett homalyos, vagy az elejevel is erzel gondokat?

2010. március 29. | 22:51 | ..::Röno::..

Már nem tudom, mentünk ide - oda párszor, több éles lett, de a por itt verődött fel a legjobban.

Ha érdekel, itt van szemből is:
http://www.flickr.com/photos/viktorbaumgartner/3398510996

2010. március 29. | 22:40 | ..::Röno::..

Osztyával nem értek egyet.

"erős svenk mellett fényerős optikával"
Minek a fényerő, ha 1/80-as záridő mellett az f5.6 is túlexponált lett volna? Azt írja gyorsabb záridő, de akkor hogy svenkelsz???

http://fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=193163

35mm
f16
1/20

jahh és 110km/h sebesség csomagtartóból. Ez is svenk, csak épp két autós.

Megfelelő sebességű követéssel jó svenket lehet készíteni ilyen záridők mellett is, lényeg, hogy ne csak a kézzel kövessük, hanem derékból forduljunk.

sz_zozo válasza:
:)
a zaridot nem akartam rovidebre venni a svenk miatt; 100 folotti temponal bizonyara gyorsabb zaridovel is bemozdulna svenk nelkul, a hatter ugy viszont homognebbe teheto..
utana is lehet szamolni :) de most mar keso kezd lenni hozza
meg probalkozom, ez ugysem kobevesett, tobb fele keppen lehet jo erdemenyt elerni, ez viszont meg nem az

szep a BMW, hany probalkozasbol lett ilyen?

adott pontszám: 4
2010. március 29. | 22:34 | ..::Röno::..

Sajnos a képminősége nem lett a legjobb, taláb egy zajszűrés segíthetne ezen, picit alexponált is lett a fotó. A szerkesztés tetszik!

sz_zozo válasza:
igen, vannak bajok a keppel, a feltoltesi meretkorlatozas is ratett, de amugy is.
koszi!

2010. március 29. | 21:58 | Osztya

Semmi gond, az az igazság, hogy ahol a legjobb volna a látvány, ott vagy sokan tömörülnek és nehéz a lekövetés az emberek miatt, vagy a rendezők kiszalagozzák és nem lehet bemenni, szóval nem egy egyszerű műfaj, az fix. :)
Nem beszélve a gyaloglásról, porról, melegről, tömegről, éhségről. :)))

2010. március 29. | 21:44 | Osztya

Sokszor voltam, Benikék, a Makai team és még sorolhatnám a neveket megbízásából, ezért is próbáltam meg segíteni, de mivel nem ez a fő profilom, így nem töltök fel, csak játszós képeket.
Nincs ezzel gond, hevesen reagáltál egy számodra nem kedves értékelésre, vedd ezt játéknak és nem fogsz bosszankodni. :)

sz_zozo válasza:
nem ereztem hevesnek a reakciom, nem is bosszankodom, tudom hogy nem tokeletes munka, a 3as kicsit alacsonynak tunt viszont. sztem meg batorkodom majd feltolteni 1-2 kepet a temaban, ne kimeljel :)
orszaguti bringat es air race-t probaltam svenkelni eddig ugy erzem nagyobb eredmennyel; ez az elso rally-s elmenyem.
oszinten feltem 'jo' helyekre allni, nem akartam kockaztatni
elnezest a valaszert.

2010. március 29. | 20:48 | Osztya

Szóval nem értesz egyet velem, pedig magad is láthatnád, hogy rendesen szétütötted az autó élességét, nem beszélve, hogy a háttér minél mosottabb, annál optimálisabb a felvétel, itt kimondottan zavaró, ezt pedig telével és nyitottabb rekesszel tudtad volna optimalizálni, no de mind egy, aki digittel kikerül egy ilyen versenyre, már szakinak gondolja magát. :)

sz_zozo válasza:
az orra eles, ha nem probalom lekovetni a mozgast akkor az egesz homaly lenne, a hatter lehetne homogenebb sztem is.
nem kepzelem szakinak magam, te beszelsz ugy mint aki jartas a temaban, de nem latok egy svenket sem nalad.. szivesen megneznem pedig, a lirtak alapjan sokszor voltal mar versenyen.
udv!

adott pontszám: 4,5
2010. március 29. | 20:39 | g a b o r

Szia!
Szép éles a kocsi eleje, a hátulja pedig mosódott...szépen érzékelteti a mozgást, mozgásteret is hagytál neki.
Viszont engem nagyon zavar a szélvédő csillogása, egyből hívta a tekintetem arra a pontra, ahol elvileg a sofőr koncentrálását kéne látnunk, az pedig hiányzik.

sz_zozo válasza:
koszi szepen!
gondolom azt egy polar szurovel lehetne kikuszobolni, de az nem volt nalam..

adott pontszám: 3
2010. március 29. | 20:18 | Osztya

Szia,
technikailag alul méretezett kivitel, az 1/80-ad kevés míg az 50 mm is. A kép szerkesztése sem lett optimális, az ilyen fotókat érdemes erős svenk mellett fényerős optikával, lehetőleg tele legyen, sokkal gyorsabb zársebességnél elkövetni, mert különben a kemény lökésgátlók hatása a sodrós balkanyarban szétrázza az élességet. Nagyobb képkivágatnál fotózva utólagosan lehet módosítani a szerkesztést, nem vagy megkötve.
tisztelettel, Osztya

sz_zozo válasza:
szia!
a tele is nalam volt, de nem volt lehetoseg hatrebb menni az erdo es belogo agak miatt, ugyh maradt az 50es, ami nem ertem miert lenne rossz valasztas. Az optika fenyeros es sokkal alacsonyabb zaridore is kepes lett volna, de a svenk miatt nem mentem fennebb.
hmm.. szal nem ertek egyet veled.. :)
udv,
./z