Haha
Ez azért marha balfasz kifogás!!
Nem is tudod hogy mit állítasz akkor ne a kamerát ragadd meg hanem egy könyvet amiből megtudhatod mi mit jelent!
És ha egy Sony-t kaptál volna akkor most egy rózsaszín szoknyás fókát látnánk mert nem a saját gépeddel fotóztad?
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2010. március 22. 14:07 - érzékenység: ISO 400
- objektív: 28-80 mm
- rekeszérték: 8
- zársebesség: 1/125
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Budapest
Hozunk rossz döntéseket, amiktől néha a padlóra kerülünk, mégis rajtunk áll, hogyan folytatjuk az életünket. Másnak a gépével fotóztam, ez váljon védelmemre. Nem a Canon EOS 30D-mel, hanem egy Nikonnal, csak nem tudom pontosan, melyik fajtával, így az én gépem típusát adtam meg. Mivel Én Canonos vagyok, és akkor fogtam elsőnek kezemben azt a gépet, így nem tudtam teljes mértékben jót alkotni. Azon voltam, hogy a fókuszpont jó helyen legyen, és hogy a kompozíció is stimmeljen.
A kép komponálása alapvetően tetszik, a modelled beállítása - beültetése is jó, a fényekkel sem lenne baj, csak azt nem értem, Canon ide, Nikon oda, hogy mitől nincs sehol sem egy éles pont? Kár érte, mert igazán jó kép lehetett volna. Apróságként még annyit, hogy a modelled kinyújtott lába mellett több teret hagytam volna a fotón, azaz szerintem a bal oldalon túl szűk a vágás. A gépekkel kapcsolatban pedig kíváncsi lennék, rájöttél-e már, hogy mi volt a gond?
Szia!
Hogy a fenébe tudtál egy 1077x879es fotót 50kbyte-ra tömöríteni? Úgy látom, hogy nem csak a gép hanem a szoftverek kezelésével is gondjaid akadnak. Azt veszem észre képeidet nézegetve, hogy nem veszed sorban a lépcsőfokokat hanem lentről egyből a legfelsőre próbálsz ugrani, persze ennek orra esés az eredménye. Ami viszont ennél aggasztóbb, hogy az ordító hibákat sem látod és így publikálod a képeidet.
Azt írod, hogy idegen a gép és a helyes fókuszálásra koncentráltál. Akkor miért nincs egyetlen éles pont sem a fotón? Nem akarlak megbántani, nem azért írtam de szerintem legalább az alapokat el kéne sajátítanod mielőtt ide feltöltessz. Bocs de így gondolom!
Üdv:Fecó
Szia! A fókuszpont valószínüleg jó helyen lehet, a kompozíció pedig szerintem stimmel. Tetszik a beállítás, talán a kéztartás az, ami furcsának hat. Nagyon jó ez a színvilág és ötletes az aprócska angyalszárny.
Nagy kár, hogy mindezt ennyire tömörített formában tárod a nézők elé. Talán ennek is köze lehet hozzá, hogy nagyon lágy a felvétel...
További jó fotózást!
Jancsó Gergely - persze, a kritikákat aláírom, így tanul az ember. Ezzel nincs is semmi bajom, és tényleg illő válaszolni az értékelésekre.
Csak azt mondom nem kell ennyire felfújni, ha nem válaszolnak rá, meg aztán a válaszon lovagolni. Ezzel inkább magát minősíti az ember, csak az a baj, hogy ezt pont ő nem veszi észre.. Csupán ennyi :-)
Semiramis , abszolút igazad adok neked, de !
Ha valaki veszi a fáradtságot és ír egy kép alá, akkor azt hiszem az a minimum hogy a fotó készítője visszaír , nem azzal van a gond hogy esetlegesen különbözik a véleményünk, vagy esetleg "nem hasznosnak" fogadja el - teljesen igazad van hogy szíve joga - hanem hogy nem foglalkozik az értékeléssel.
De lássuk be, teljesen jogosak a kritikák , nem tudom hogy a fotós nem látja hogy élvezhetetlen a kép, életlen, lapos fények, stb, amit leírtam már én is , és a többiek is ?!
Nevetséges műsor megy ezen kép alatt! Azt azért mindenki bevallhatja, hogy a kreditek miatt írja a kommenteket, nem pedig azért, mert 100%-osan feláldozza magát a másik ember fejlődése érdekében és szán 1 fotóra 5 percet az életéből! Itt ki is bukott az érdek. ( Tisztelet a kivételnek.) Csak hogy ez a rendszer is azért lett így megcsinálva, hogy valami ösztönözze az embert az értékelésre, más különben nagyon kevesen írnának és az ember nem fejlődhetne elég hatékonyan. Csak ez az egyszerű és jó ötlet átfordult kissé negatív irányba. Az őszinteség és a bunkóság nem ugyanaz. Erről ennyit.
Hogy az ember a kapott kommentet hasznosnak pipálja, vagy nem, az az ő személyes joga, mivel az ő véleménye lett ezzel megkérdezve - kicsit olyan, mint ha azt mondanátok ezzel. hogy "értékeld hasznosnak, mert nem kaptam egy tized kreditet sem, nem ingyen értékeltem!" Más részről nem hinném, hogy olyan sok ember osztogathatna erkölcsi- és viselkedésbeli tanácsokat itt, főleg aki ilyen durva stílusban ír kommentet, mint jó páran az oldalon. Előbb magatokba kéne nézni: ti hogy vennétek egy durva hangvitelű értékelést? ( Most nem azt kérdeztem, hogy durván értékeltek-e, mert a válasz kb. olyasmi lehet, hogy "hát én az igazat írtam csak meg". De a kérdés nem ez. Csak őszintén, a közhelyes választ mindenki ismeri.) Minden közölnivalót több formába lehet öltöztetni és a jóindulat semmibe nem kerül.
A lényeg: feltöltenek egy képet, azt értékelitek segítve ezzel a fotós fejlődését, általában kaptok érte kreditet, de talán nem. Ennyi. A többi már az egó és az emberi butaság harca, és egyáltalán nem ide való!
Zárásként megjegyezném: nem védek senkit, nem támadok senkit. És egy mondás: "külső világunk belső világunk tükre".
ÁMEN!
vass-foto válasza:
Köszönöm a véleményed! A lényeg benne van.
Nem fogata el az én értékelésemet sem, pedig rendesen meg volt indokolva. :)
Szinte az óvodába érzi az ember magát..
Canonos vagyok nem Nikonos...
A fókuszpont és a kompozíciót tartottam szem előtt.
Pont azokkal van gond.... de végig se olvasod miket írunk.
Nem hogy megfogadnád a tanácsainkat... rontodd itt az értékelési arányunkat a nem elfogadott pipáiddal.
Itt nem kell semmi ellenérvet felsorakoztatnod. Ellenkezőleg... Megköszönni az építő kritikát, és tanulni belőle. Mondjuk ilyen munkát átadni... hát kell hozzá egy magabiztosság. Egy biztos, nem mérted fel mit tudsz, mert Te ezt egy jó fotónak találod!
Szégyelld magad, nem ide való a viselkedésed...
vass-foto válasza:
Ha felnőtt ésszel gondolkodnál, nem akadnál fel ilyesmin, hanem ráhagynád.
Volt egy kis időm, s ellátogattam a honlapodra. Elsőként a Nők galériába léptem be, lévén ez a téma engem jobban érdekel mint a Férfiak. ;) Ami megdöbbentő, hogy szinte egy olyan képet nem találtam köztük ami éles és jól exponált lett volna. Remélem nem veszed sértésnek, hisz nem azért írom, de azt gondoltam, hogy talán csak itt nem sikerült jó fotót feltöltened, de nem... A page-eden az összes ilyen.
kompozíció és fókuszpont stimmel, ami mégsem, az, h. ez a kép 51Kb...akár ezen a felbontáson is lehetne 310Kb, és akkor mondjuk lenne rajta éles pont, így sajnos nincs...ajánlom ha végeztél Ps-ben a képpel, mielőtt publikálni akarod, leméretezed a hosszabik oldalát olyan 900px-re és a save for web opcióval pedig %ra pontosan megmondod, h. mekkora legyen, pontosabban milyen arányú a tömörítés! és akkor 310kb helyet ad az élességnek!
B.
vass-foto válasza:
Köszi a hasznos tanácsot, a későbbiekben hasznosítani fogom.
Értem, de azért visszaírhatnál, sokan vették a fáradtságot és írtak kisregényeket, többek közt én is, és semmi válasz ...
De azért szerintem te is belátod hogy a fotó rossz, hiába keresel kifogásokat , fókusz stb, megesik az emberrel hogy rossz fotót készít, de akkor a kukába dobja, nem pedig publikálja .
vass-foto válasza:
Nos, van benne igazság. Köszönöm a kommentet.
vass-foto válasza:
Amik hasznosak, hasznosnak jelölöm őket. Amihez van hozzáfűzni valóm, írok hozzá.
Nem hiszem hogy ez elég indok hogy Canonos vagy, nem Nikonos.
Az élesség beállítása nem hiszem hogy sokat különbözne.
A póz félelmetesen rossz, ez is a gép hibája?
Legalább elfogadtad volna az értékelésem.... de ha úgy nézem szerencsés vagyok, mert nem jellemző rád, hogy válaszolsz az értékelésekre :D
vass-foto válasza:
Ha más képeimet megnéznéd, szoktam válaszolni rá. Leginkább azokra, amik építő jellegűek.
Nem tudom hogy sikerült ezt összehozni, de talán minden létező hibát elkövettél, amit el lehetett.
Ha jól látom ISO400 at alkalmaztál... gondolom studiófelvétel... akkor mégis minek növelni az ISO-t? Jól látszik hogy több helyen részlettelenné vált a fotó.
Az élességet nem nagyon tudom belőni, de körülbelül a lábfejen van.
Maga a póz szörnyű! A kéztartás, enyhén ökölbeszorítás miatt, olyan hatást kelt, mint ha nem lenne kézfeje.
Több helyen lilás, foltos a bőr, mint egy megvert angyal...
A lábtartása is esetlen... Lehet, hogy ennyire drasztikusan akartad bemutatni, a hogyan továbbot?
Nem értem annyira a divat mivoltát sem, de hogy nem tudsz eladni a fotóval semmit az is biztos.
A szemfehérje szürkés, a pózt nem tudom feldolgozni, rossz minőség, nem átgondolt kompozíció, technikai problémák.
Az ilyen jellegű fotók, több átgondolást igényelnek.
A fotós dolga hogy szépen mutassa be a "terméket"
Utómunka, retusálás szükséges. Átgondolt techinkai megvalósítás. Fények beállítása... és persze próbáld meg legalább az arcot élesre állítani, mert ennél a témánál elvárandó lett volna!
Remélem nem sértő a véleményem, de ez többszörösen is hibás út.
üdv.:
Shariff
vass-foto válasza:
Ha vissza olvasod a válaszaimat, akkor megtudod az ellenérveimet.
szia!
hogyan tovább? mindenképp jobban instruálni a modellt, előnyösebb pózt választani és ügyelni az élességre. ez utóbbi hiánya miatt egyébként nem is értem a publikálás okát. ilyen típusú műtermi felvételnek nem ártana tűélesnek lenni. a lábak helyzete, térd szemből fotózása mindenképp javítandó. a kéztartás nagyon esetleges, a tekintet pedig egyhangú. ráadásul szerintem nagyon kinéz oldalra, így sok szemfehérje jutott a nézőnek.
szóval sok javítani valót érzek a fotón.
üdv
ati
Jaaaj, most látom, hogy írták a többiek, hogy milyen pici képet töltöttél fel. Akkor lehet ettől látom ilyennek. Ha tényleg így van, akkor bocsesz! :-)
vass-foto válasza:
Muszáj volt a pár MB-os képet tömörítenem, de túlságosan is sikerült.
Szia! Alapvetően egy jól megkomponált és beszédes képnek tartom a fotódat, szép ruhácska és hozzá illő kiegészítők pontosan és gondosan összeválogatva, tetszik a színvilága is, a vágással sincs baj. Azonban az élességgel már van, az nem az arcra került, hanem talán a lábszáron van, de ott sem túl sok. Lényegében sehol nem látom megfelelően élesnek a képet. De talán azért látom ezt, mert a magas ISO miatt nagyon zajos lett a kép, plusz a tömörítés. Ha így volt, akkor visszaszívom az élességre vonatkozókat. A modell kicsit alulexponáltnak hat szemben a háttérrel: az ember elsőre azt látja, hogy valami zavaró fehér dolog lóg be. Jobb lett volna olyan szürkésen hagyni a hátteret is, mint az előtérnél, mert így még a fehér szárny is összemosódik a háttérrel. Úgy nézem ez a világosítás az utómunka során történt.. A fehér kiegészítők kiégtek kissé. Más értékekre kellett volna beállítanod a gépet. Bár a fókusztávot nem írtad ki, de mivel műtermi képről van szó, így a 8-as rekeszt túl szűknek vélem, amit a 400-as ISO-val próbáltál ellensúlyozni, ami pedig túl magas és nagyon zajos lett a kép tőle, valamint kiégéseket okozott. Mivel a vakuk fényerősségén tudsz állítani, ez nagy segítség, hogy megfelelően világított képet kapjál. Én megpróbálnám a helyedben egy 2,5, max 3-as rekesszel, ISO 100-zal lőni néhány képet és ha sötét, akkor a vakuk fényét növelni, illetve a modellre több fényt irányítani, a háttérre kevesebbet.
A testtartása érdekes, pontosabban a bal karja - ebben a kompozícióban művinek tűnik, szvsz jobb lett volna vagy az ölében vagy ha támaszkodna rajta a rendezői jobb oldalon. Vagy ha már így, akkor a jobb keze ne látszódjon, hagy támaszkodjon azon, ami így számunkra nem látható lenne. Kicsiben csonkának is tűnik a keze, ami leginkább attól a rózsaszín anyagtól van: összemossa az ujjakat és majdnem testszínű. A szemeivel túlságosan oldalra néz és a megkívántnak (egész testnek) ellentétes irányba, ez a harmadik "csavar" a természetes tartás rovására. Nekem ez a sötét árnyék sem tetszik - az egész kép világos tónusokból áll, kivéve a lány haja, ez az egy, ami tompít ezen az erős árnyékon.
De alapvetően nagyon tetszik a fotód, érdemes a témával még foglalkozni! :-)
Üdv!
vass-foto válasza:
A baj az volt, hogy a műteremben található "vakuk" használhatatlanok voltak. Szinte olyan, mintha felkapcsolnád a világítást otthon. Fényerejük egyenlő a nullával. Még egyszer szeretném hangsúlyozni, hogy Nikonnal fotóztam, és én Canonos vagyok, így mivel elsőnek fotóztam azzal a géppel, és rövid idő állt rendelkezésemre, csak ezt tudtam produkálni.
Hát igen. Te is hoztál egy rossz döntést, amikor a 1077x879 pixeles képet letömörítetted 51k-ra, pedig 310k a limit. Ilyen durván összenyomva már az sem látszik, hogy éles volt-e valaha egyáltalán, hiszen borzalmasan rossz a képminőség, mosott, tónusok szétesve, kisebb részletek alig láthatók. Olyan mintha egy picike képből lett volna ekkorába felnagyítva. A mondanivalóját értem, de a lány arckifejezése egyáltalán nem passzol hozzá, úgy értem nem látszik sem rosszkedvűnek sem bánatosnak. Plussz az angyalkaszárny már abszolut giccs.
Sajnálom, szerintem technikailag a végeredmény - képminőségileg - szinte kritikán aluli, valamint a látvány nem passzol a címben és a kommentben leírt mondanivalóhoz.
vass-foto válasza:
Linkelném az eredeti képet, ha lehetne, de elvileg nem lehet.
Szia, igazából nem is lenne rossz, bár a nézése túl kifordított, lehet jobb lenne ha inkább maga elé nézne és egy picit több hellyel előtte, dehát az másik kép lenne...
Sajnos az élesség egy kicsit elmászott az arcról, és valahogy a hölgy kontúrjai főleg a hajnál, arcnál furának tűnnek, kicsit durvának tűnik. A modelled szép. Szerintem lesz ez ennél jobb is. Üdv. Krisz
hali! tudatos és kreatív a fotód, mert foglalkoztál vele, ez látszik rajta, de egy dolgot nem értek. nem hiszem el, hogy nem látod, hogy mennyire életlen! nem hiszem, hogy egy fotónak mindig pengeélesnek kellene lennie, nem erről van szó. van, mikor kifejezetten előnyére válik egy képnek az életlenség, de egy divatfotónak élesnek kell lennie. legalábbis szerintem.
üdv
vass-foto válasza:
Másnak a gépével fotóztam, ez váljon védelmemre. Nem a Canon EOS 30D-mel, hanem egy Nikonnal, csak nem tudom pontosan, melyik fajtával, így az én gépem típusát adtam meg. Mivel Én Canonos vagyok, és akkor fogtam elsőnek kezemben azt a gépet, így nem tudtam teljes mértékben jót alkotni. Azon voltam, hogy a fókuszpont jó helyen legyen, és hogy a kompozíció is stimmeljen.
A kategóriában nem vagyok kompetens. Azt viszont látom, hogy az egész kép életlen. Pixelvadász sem vagyok, én szeretem az életlen fotókat, ott, ahol az valami többletet ad.
Valamit nagyon elrontottál a fotózáskor. Pedig az ötlet jó. Az arckifejezés, a tekintet azt fejezné ki, amit szerettél volna, viszont a minőség annyira katasztrófális, hogy ezt kerülendő útnak tartom. Az egész alakot körbe veszi egy aura, amit az utómunkának tulajdonítok, ennyire rossz nem lehet az objektív rajza.
Ezt ismételd meg, ha van rá lehetőséged.
Szia, őszinte leszek hozzád, errőla fotóról nem tudok neked semmi pozitívumot mondani, szóval inkább leírom a negatívumait . Szóval szerintem te is pontosan látod hogy a fotó nagyon életlen, így szinte teljesen élvezhetetlen . Amit írtál a fotóról az egy pesszimista látásmód, vagyis nem pesszimista inkább valamilyen hangulatot akartál kifejezni vele szerintem, de ez nem sikerült , a kép nem tükrözi azt amit leírtál, hangulatában nem egyezik a kettő , ha ilyet szeretnél kifejezni akkor sokkal sötétebb tónusúnak kell lennie a fotónak , de ez végül is ez mindegy. A fotón a fények laposak , nagyon gyenge a megvilágítás , a fotó jobb oldala üres, és nincs semmi jelentősége , jobbról mindenféleképpen vágni kéne . A lány hátán lévő fehér valami, nem tudom mi lehet az , talán szárnyak , de beleolvad a háttérbe . A fotón egy kis előteret lehetett volna még hagyni .
Remélem nincs harag, nekem ez az őszinte véleményem !
Szép fényeket, jó fotózás
Üdv: Gergő
Szia!
Amit elsőre megjegyeznék: elég gyenge a kép minősége, amin nem is csodálkozok, mert csak 50.1kb a megengedett 310 helyett... és emiatt (?) nem lett valami éles. Gondolom az eredeti jobb e tekintetben. A lány beállítása jó s maga az alany is szép, de a lába az elég érdekes, foltos, olyan mintha fázott volna és kezdett kimenni a vér belőle :) Ha értékelném 3 osztályzatot adnék rá...
Üdv
Ádám
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.