BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,8
KATEGÓRIA: egyéb
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2010. február 16. 11:24
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Kincsem Park
Emlék

 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 5
2010. február 17. | 21:04 | Radovics János

Igen érdekes ez a kép, és azt hiszem, hogy tanulságos is lehet. Ha a címből indulok ki, akkor azt mondom, hogy a kép minden eleme ezt "hozza". A kép két nagy részre tagolódik: a szoborra, azaz az alsó részre, és az égre, illeteve a felhőkre, vagyis a felső részre. Ha a szobrot nézem, a fotózás szöge miatt azt látom, hogy ló "távolodik". (Emlék). Ha a felhőket nézem, talán a múlandóságot vélem felfedezni, vagy inkább az emlék (távlati) hatását. A keret színe és markáns mivolta egybeszerkesztve a lóval, nagyon jó ötletről (fotós-szemről) árulkodik, és valahol ez is a "fájdalmas" emlék hangulatát hozza. Van viszont valami nagyon érdekes dolog itt, amire fel szeretném hívni a figyelmet. Lényeges különbség van a részekből "összerakott" egység, és az eleve egységben-látás között. A részekből "összerakott" egység, lehet, hogy helyes, de életképtelen. Az eleve egységben-látás lehet, hogy részleteiben hibás, mégis él. Pl. egy Picasso-kép részletei nem is érdekesek, mert ezen részek összessége adja meg a kívánt hatást. Ezt az alkotó úgy érte el, hogy eleve élt benne a hangulat, vagy gondolat és ezt "iparkodott" kifejezni. Ellenkező esetben csak gyűjtötte volna az "alkatrészeket" , rakta volna "egymásra"őket, és a végén még ő is elcsodálkozott volna azon, hogy mit is alkotott....Nem tudom, hogy itt most mennyire aktuális mindaz, amit leírtam, de ez az az eset, amikor a színes égbolt, és a "színtelen" szobor kettőssége erősebb, mint a hangulati egység. Ennek ellenére nagyon sok pozítivuma van ennek a képnek, és érzem a "fotós-szenvedélyt".
Nekem emiatt tetszik.
Gratulálok R.J.

modoc válasza:
Nagyon szépen köszönöm, még sohasem kaptam ennyire részletes és pontos elemzést egyik képemhez sem. Azt hiszem most kimondatott mindaz, amit én eddig inkább csak tudat alatt gondoltam erről a képről, amikor elkészítettem. Még egyszer köszönöm, nagyon hálás vagyok és őszintén meghatott, amit olvastam!

2010. február 16. | 20:10 | freeze

Szia! Két dolog:

1. ha tényleg ez a mondanivaló, akkor érdemesebb lett volna olyan címet választani, amely jobban rávezeti a nézőt a dologra.
Bár tudom a kép a fontos, nekem is tapasztalatom, hogy a cím sokszor nem mindegy.

2.Most látom, hogy 3 pontot adtam. valójában ez 3.8 akart lenni, mint ahogy az előző hozzászólásomból is kiderül (4 alá).
Valószínűleg félreírtam, vagy kattintottam valamit. Ezért elnézést kérek.
Ha gondolod kivonatom a pontot.

Üdv: freeze

modoc válasza:
Köszi, ne vonasd ki, én is jártam már így, most visszakaptam. :P

2010. február 16. | 17:45 | rolandPRO

ovarnet-nek nagyon igaza van és jo idézetet másolt be.

modoc válasza:
Köszönöm, igen, én is azt hiszem, hogy igaza van, talán én vagyok túl türelmetlen. :-(

adott pontszám: 4
2010. február 16. | 17:27 | nemedy2

a gondolat nagyon jó, nekem nagyon bejönnek a imnimálképek, de ez esetben kicsit kár a perspektíva-torzításért...

modoc válasza:
Ebben lehet valami! :S

adott pontszám: 3
2010. február 16. | 16:04 | freeze

Szia! Jó kis minimál kompozíció, de azért nekem egy kicsit el van komponálva a dolog.
Zavar, hogy levágtad a ló lábainak a végét.
Gondolom már kezdődik a szobor talapzata és az le akartad hagyni. Szerintem nem feltétlenül baj, ha az is ott van. Másfelől én egy kicsit soknak érzem a felső teret. ha a felső felhőcsoportot lehagynád, talán nem érezném így, és akkor nem lenne elvágott felhő sem.
Az oldalsó szűk vágással és a fekete kerettel beszorítva érzem a lovat.

Bennem kicsit feszültséget kelt a kép, ki szeretném szabadítani szegény lovat :)

Összegezve tehát, számomra ez egy elegáns kép, de zavaró a komponálása. Ez most így nekem egy 4 alá.

Remélem nincs harag :)

modoc válasza:
Persze hogy nincs, tényleg kicsit frusztráló, de én azt hittem ez a mondanivaló, vagy mi a szösz. ;-)

adott pontszám: 4
2010. február 16. | 15:35 | kikó

Nagyon jó kis sziluett! Tuti a háttér, a felhők, az ég színe, a keret, igazán csak az amorf lótest zavar. Nem szabad hogy a far határozza meg a képet, ezzel nagyon előnytelen lett a lónak. Másik oldalról kellett volna exponálnod, hogy a nap még mögötte maradjon, de a fej essen a lencséd felé, akkor látszana mind a négy láb is, és hogy a paták ne érintkezzenek ennyire vastagon a kerettel(előnyösebben kell a metszetet kivitelezni) Gratulálok!

modoc válasza:
Köszönöm szépen a hasznos hozzászólást!
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

2010. február 16. | 13:10 | ovarnet

Kedves Modoc!

Látom neked egy 4 pontos értékelés kevés, és nem fogadtad el amit írtam. Olvastam a többi válaszodat is, erre csak a saját példámat tudom felhozni. Kb 5-évvel ezelőtt én is hasonló cipőben voltam. Nézd végig a képeimet és vedd észre a különbséget. Lehet, hogy egy hajszálről van szó, de az is fontos.Egy idézetet had másoljak be.

Kölcseytől:

"Ki csak társasági mulatságokban óhajt ragyogni, vagy éppen tudatlanok által akarja magát bámultatni, az könnyű módon elérheti célját, de értelmesektől megvettetik.
Hogy a dologhoz értők előtt méltólag felléphess, hogy ismereteid mind magadra, mind másokra jóltevőleg hassanak: hosszú, fáradalmas munkára kell elszánva lenned. Mert alapos s egyszersmind sokoldalú tudományt szerezni felette nehéz. Sok olvasás, még több gondolkozás, sok egybehasonlítás, még több gyakorlás, s fogyhatlan béketűrés és állandóság az, ami itt megkívántatik."

modoc válasza:
Köszönöm szépen, sokat segítenek a hozzászólásaitok. Nem tudom miből gondolod, hogy nem fogadtam el az értékelésed, természetesen hasznosnak jelöltem meg, bár én kicsit máshogy gondolom, azért mert az aljából direkt vágtam a képnek, hogy ne látszódjon a szobor talpazata. Így adtam egy fekete keretet, hogy ne csak úgy hipp-hopp legyen vége a ló lábainak. Viszont ellensúlyozásként kellett a több tér felülre, hogy teret adjak kicsit a felhőknek, kicsit hogy úgy mondjam a gondolatnak. Nekem tetszenek az olyan képek, amelyek bár nem FF-ek de minimális színnel bírnak, már-már FF szerűek. Itt a nap már nem egészen emlékszem hol volt, talán pont a szobor talpa mögött, ettől lett szép színátmenetes a kép. A felső felhő nélkül nekem kevesebb volna a kép, a ló talpa levágva, hát legyen vágva a felső felhő is. Kétoldalt az én szemem nem igényel több teret, bár ez is szubjektív megítélés. :-) Köszi, hogy írtál!

2010. február 16. | 13:02 | rolandPRO

ne hagyd ..bocsánat igy akartam kezdeni a hozzászólásomat.

modoc válasza:
:)

2010. február 16. | 13:01 | rolandPRO

de hagyd hogy bármi is elvegye a kedved.ez egy ilyen oldal vannak nagyon szuper fotósok komoly néha embert próbáló kritikával amikből rengeteget lehet tanulni.
és vannak a kredithajhász fogalmuk nincs emberkék adj időt magadnak itt és le fog tisztulni kinek a szavára kell adni és kiére nem,hidd el én is igy voltam de a kedvem soha nem ment el és nem is fog.
légy önmagad,tanulj,értékelj hogy értékeljenek téged is.

üdv roland

modoc válasza:
Nagyon köszönöm.Érzem én is, hogy van még hová fejlődni, csak sajnos nagyon kevés időt tudok ennek a hobbinak szentelni, (na meg pénzt sem ártana még bele fektetni) de a lelkesedésem inkább csak nő. :) De mint mindenkinek, nekem is szükségem van visszacsatolásra.

2010. február 16. | 13:00 | LDenes

Kedves modoc,

Semmiképp se törjél le emiatt. Szerintem minden egyes amatőr fotós (aki nem példaértékű fotókkal rukkol elő már első alkalommal) átmegy ezen az érzésen.
Ez velem is így megvolt, valamint még most is felbosszantanak majdnem minden alkalommal amikor feltöltök egy képet.

Hogy őszinte legyek, még most sem tudok egyértelműen állást foglalni, így sajnos csak bátorítani tudlak... Igazából még most sem értem amit te, egyes képeket miért magasztal mindenki az égig, más képet meg lehurrognak. Ez minden bizonyal szubjektivitás eredménye lehet akár a fotós, akár a véleményező oldaláról, de tény, hogy eljesen korrekt véleményezést és értékelést sosem fogunk semmilyen oldalon elérni, ahol mindenféle ember, minden stílusú fotós és teljesen különböző véleményű alkotó jelen van....

Amit én javasolni tudok az nem más, minthogy az ilyenen te se akadjál le, csak fotózzál, alkoss és töltsd fel képeidet, a pontszámokra pedig rá se hederints, inkább figyelemmel (de óvatosan) olvasd a véleményeket (és ne csak sajátjaidat) mert sok jó szakember aktivál itt, akiktől rengeteget lehet tanulni.
A képfeltöltésed célja pedig sose a megmérettetés, hanem a tanulság legyen!

Üdv,
Dénes

modoc válasza:
Köszönöm szépen a biztató sorokat, már kicsit összeszedtem magam, és igyekszem még több képet gyártani, kicsit tudatosabban, mint eddig.

adott pontszám: 5
2010. február 16. | 12:44 | Carter

Szia
Nagyon ritka a keret ilyen mértékben képre komponálása gondolom ez az egyik fő ötlete is a képnek. Egyszerű minimalista gondolat, tetszik a az ég színáének mélyülése

modoc válasza:
Köszönöm szépen, jól esik a kedvességed.

2010. február 16. | 12:42 | swedzum

Dénesnek írt válaszodat olvasva azt kell mondanom ,hogy a legtöbbet a kritikákból tanulhatunk próbáld az előnyödre fordítani a kritikákat és azok bármilyenekét itt az emberek elsősorban magukból beszélnek különböző nézetek és tudások adódnak össze egy -egy véleménybe és ami nagyon fontos ne nekünk fotózz hanem első sorban magadnak ..én is ezt teszem első sorban magamnak fotózok és azokból némelyik képemet fölteszem a nagyérdemű nyilvánosságnak ,hogy tanulhassak a véleményekből...szándékom,hogy ezt leírtam neked a lelkesítés volt,hogy ne hagyd abba nézzél meg sok képet és alkoss ...tisztelettel swed:)

modoc válasza:
Köszönöm, nagyon szívesen alkotok, és pont az a célom, hogy magamnak, ezért is csináltam a picasa webalbumomat, hogy a saját szórakoztatásomra egy helyre gyűjthessem a szerintem jól sikerült, és számomra mondanivalóval bíró képeimet. Csak azért nagyon rosszul esik, mikor szemezgetek a "kincseimből" és akkor itt jönnek és lehúzzák. :-( Sokszor pedig úgy, hogy abból nem tudok tanulni, csak elkeseredni.

adott pontszám: 2,9
2010. február 16. | 12:17 | LDenes

Az ötlet, ahogyan a szobor összefolyik a kép keretével... az tetszik nekem a legjoban ebben a képben.
Ezen kívül sajnos sok minden nem fog meg, első és legnagyobb hiba a perspektíva, a szobor aránytalanul van láttatva, ami csupán a rossz nézőpont használatából adódik.
Mindemellett ha ez a kivitelezés korrekt lenne, akkor sem tudna a kép megfelelő látványt biztosítani ahhoz, hogy jó alkotásnak nevezhessük. Ha az égbolt érdekesebb lenne vagy hasonló látvány, esetleg színes naplemente... akkor lenne egy kis plussz benne.
Szerintem ügyes a téma, kifejezetten jó elgondolással, csak így tovább, megér ez még pár próbát!!

Dénes

modoc válasza:
Köszönöm. Előre is elnézésedet kérem, ha most kiöntöm a szívem, de az az igazság, hogy kezdek kiábrándulni ebből az oldalból. Akárhány képet eddig feltöltöttem eddig még nagyobb arányban csak kritikát kaptak, és nem kaptam túl sok lelkesítő hozzászólást. (Persze akadt olyan is, de kevesebb) Közben azt látom, hogy mások feltöltenek nagyon minimál képeket mondjuk egy fél ablakszárnyat amit aztán az egekig magasztalnak. Megmondom őszintén, nem értem. Gondolom kevesebb tehetségem van, mint másoknak, de motivációm és lelkesedésem annál több. Csak sajnos nem kapok megerősítést sem innen, sem máshonnan, és kezdem azt gondolni, hogy velem van a baj. Pedig imádok fotózni, és sokat olvastam is a témában, de valami mégsem klappol a képeimmel, és ez nagyon letör, mert nem szeretném abbahagyni! :-(

adott pontszám: 3
2010. február 16. | 11:47 | swedzum

Semmi képen nem szerencsés a ló lábában belevágni még ha az egy szobor is de ha már így akartad akkor a kerettel lehetett volna játszani mondjuk az alsó keret szélessége lehetett volna akár három szórossa is a jelenleginél mind ha azon állna azt sugallni a kerettel...a tré fölül nagyon sok lett a fölső felhőt lelelhetne nyisszantani....üdv swed

modoc válasza:
Nem értek egyet a meglátásaiddal, de köszönöm az értékelést.

adott pontszám: 4
2010. február 16. | 11:46 | ovarnet

Iszonyúan szűk a kép a két oldalon, és az aljából is levágtál. Mindenképpen több térre lenne szükség.

modoc válasza:
Köszi