BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,57
KATEGÓRIA: egyéb
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2010. február 11. 08:57
  • érzékenység: iso 100
  • fókusztávolság: 35mm*1.6
  • objektív: Canon EF-S 18-55
  • rekeszérték: f13
Diszharmónia

 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2010. március 12. | 13:03 | másikvanek

Jóóóóóóóóóóóóóó! :)

glivia válasza:
Nem mindenki szerint :) De annak örülök, hogy szerinted mégis. Köszi.

2010. február 12. | 11:14 | Szt. Sebestyén

az a fránya bukta:))

glivia válasza:
Perec :D

2010. február 11. | 22:21 | roxor

olvasgattam a véleményeket :-)
sajnálom, hogy nem pontoztam....nekem tetszik.
a szerkesztés és a téma is OK.

glivia válasza:
Semmi baj :) Nekem nem a pontokkal van bajom, de gondolom, ezt érzékeled is :) Örülök, hogy tetszik.

adott pontszám: 5
2010. február 11. | 20:31 | Brandon

Szia! Jo a cim először is. Ebben a szabályos rendben kissé kilog az otthagyott ételmaradvány. Szerkesztés remek az átlokkal.Élesség a helyén.Szinek jok .Különösen a lépcső vörös szőnyege ahogyan halad felefelé.
Gratula hozzá
Üdv :Brandon

glivia válasza:
Köszi.

2010. február 11. | 17:47 | gyusszi

Meglepett,hogy a te fotod.:)Ez van.

glivia válasza:
Én erre a fotóra büszke vagyok, abszolút nem értem, hogy mihez képest lepett meg.

adott pontszám: 3,5
2010. február 11. | 17:45 | gyusszi

Szia!
Valahogy ez nem lett az igazi.Lehet mas tobbet lat benne de egyszeruen valami hianyzik belole.
A sutemeny teljesen elveszi a figyelmem es ez azert van mert nem latok olyan erdekesseget a kompozicioban ami megfogna.
Szerintem probalkozz mindig egyedi temaval ha ilyesmit fotozol.
Gyuszi

glivia válasza:
Pont azt írtad le, amit ennek a képnek el kellett érnie. nem értem, hogy miért akartok mindent túlgondolkodni...

2010. február 11. | 17:06 | pilipár

:)
Olvastam a hozzászólásokat, megértem a csalódottságodat. Pedig Te nem ma kezdted, mit szóljak én, aki az első feltöltött képeimre felváltva kaptam 1, vagy 5 pontot, csak kapkodtam a fejem! :)
Mostanában nem töltök, mert nem csak azt kell megtanulnom, milyen egy jó kép, hanem "kommentelőkből is leckéket kell vennem", hogy egy kép megállja az oldalon a helyét. Hiszen ez az oldal "tőlük" működik...
De biztos vannak mások is, akik hasonlóan gondolkodnak, mmint Te, hasonlóan látják ebben a képben a lényeget, csak ma még nem jártak erre :)
Üdvözöllek! Ildikó

glivia válasza:
Köszi Ildi :) Igaziból nem az szomorít el (ha egyáltalán lehet itt ilyesmiről beszélni), hogy milyen pontokat kapok. Hanem az, hogy én ezt olyan triviálisan érthető képnek véltem :)

adott pontszám: 2,5
2010. február 11. | 16:45 | Fűzfánfütyülő

Szia!
A képnek van egykét hibája (túl magas ISO, az "uzsonna" nagyon a kép szélén van, az édesvízi mészkő dísz burkolat saját mintázatán kívül csak határozott egyenes vonalak vannak, ami jó csak túl sok irányba futnak, ha mondjuk az ablakokat nagyobb magasságig bent hagyod a képben és a kép alját lehagyod, akkor a lépcsővel már mutatna valami mintázatot) Én a helyedben azt csinálnám a képpel, hogy valami progi segítségével a lépcső szőnyegén, és az "uzsonnán" kívül az egész képet fekete-fehérre alakítanám, így a lépcső és a kaja kiemelkedne hangsúlyt kapna.

glivia válasza:
Jesszusom, ezt nem gondolod komolyan...

adott pontszám: 5
2010. február 11. | 16:37 | pilipár

Pedig én hogy szeretem a perecet! :D
De most valóban nem ott a helye, ebben a ragyogóan tiszta, fényes, szabályos, "mértani pontossággal szerkesztett" - a steril is eszembe jutott, mint jelző - épületben...megtöri a harmóniát! Ügyes a meglátás (gondolom, nem a kép kedvéért tetted oda a perecet), és remekül sikerült a kép maga. Mármint a perec mögötti "lépcsős háttér" :)
Gratulálok! Pilipár

glivia válasza:
Istenem, végre :))) Azt hittem, hogy néhány UFO-n kívül már senki nem fogja érteni ezt a képet :) Visszaadtad a hitemet. Köszi szépen.

U.i.: természetesen nem én tettem oda, de ami után lefényképeztem, beledobtam egy szemetesbe.

2010. február 11. | 15:40 | LDenes

Értettem a cím és az ott hagyott étel kapcsolatát, a szándékot, hogy azzal akarod megtörni az ott uralkodó állapotot, viszont nem értettem, és most sem értem a lényegét, hogy miként tud gey ott hagyott étel akkora felfordulást csinálni egy harmonikus környezetben, hogy diszharmóniának nevezhető "feeling" uralkodjon... :)

Nem ismerem a környezetet (de ez nem is lényeg, mert ebben segít a fotó) viszont például érezhetném azt is, hogy a kép jobb oldalán levő térben egy állófogadás volt, aztán egy úriember hirtelen elszaladt telefonálni és otthagyta az ételt... én ezt nem nevezném diszharmóniának.
Ez egy példa, hogy ki-mit gondolhat.... Itt csupán egy képről van szó, ami ébrázol egy részletet, abban a részletben pedig véleményem szerint a kis apró ottfelejtett tárgy nem kelt nagy ellentétet... ennyi...

Remélem nincs gond, csak kifejtettem gondolatomat, csak látom, hogy zűrzavar keltődött, senki nem érti a lényeget, egymást .... :)

Üdv,
D.

glivia válasza:
Semmi gond. csak szerintem magával a fogalommal nincs tisztában sok kommentelő. Amiről Te is írsz, az maga a diszharmónia. zavarja a szemed az ott felejtett étel, nem érted, hogy miért van ott... Ez maga az érzés...

Őszintén megmondom, nem gondoltam volna, hogy a fotózz közösségét ekkora kihívás elé állítom ennek a képnek az értelmezésével.

2010. február 11. | 15:23 | inexis

Sajnálom,hogy kinyomtam technikailag(is)nagyszeru fotónak tartom!

glivia válasza:
Ne bánd :) Én ennek is örülök.

adott pontszám: 3,5
2010. február 11. | 15:23 | LDenes

Valahogy nem igazán sikerült felfogjam a lényegét az ott hagyott ételnek (ha nem tévedek) és hogy a kép témájában az milyen részt vállal, viszont ezt leszámítva érdekes formákat, jó színeket látunk... de lehetséges, hogy a kép önmagában nem tud olyan jól érvényesülni, mint mondjuk más képekel alkotott mozaikban... Önmagában nem sokat láttat.

Bocsánat, ha tévedtem, én ezt látom.

glivia válasza:
Tévedtél :) Nem figyeltél oda a részletekre. A kép címe diszharmónia. A letisztult, szabályos környezetben otthagyott étel, mint részlet, kényelmetlen érzetet kelt az emberben. benned is... De nem volt türelmed végig gondolni, hogy miért is... Sosem értettem, hogy egy kép értékelésénél miért kell kapkodni :)

2010. február 11. | 13:16 | rolandPRO

:-)
uhhh...tényleg vak vagyok,kitapogattam a monitoron:DDDDD
sorry...

glivia válasza:
A Te érdekedben kívánom, hogy ne így legyen :)

2010. február 11. | 13:13 | rolandPRO

figyelj rám ezen én nem fogok vitázni,kivonatom a pontot mert látom a szivedre vetted.
De hangsúlyozom hogy tartom magam az első hsz-hez.
Betalált a kép ez igy is van,ha nem igy lenne akkor nem 4-est adok hanem sokkal rosszabbat.Én csak azt akarom közölni veled hogy egy nagyon rossz eszközt választottál a harmóna töréséhez.
ennyi.

glivia válasza:
Nem kell kivonatnod a pontot, nem érdekel a pont, sosem érdekel :) A lényeg úgyis a hozzászólásodban van. Nem én tettem oda a PERECET, ott volt, a téma adta magát. Ehhez szem kell. Van, akinek van, van, akinek nincs :)

2010. február 11. | 13:07 | rolandPRO

igen elolvastam a diszharmonia cimet,gondoltam a szendvics vagy akármi is az azért maradt benn viszont akkor is tartom magam a leirtakhoz hogy egy igen szuper képet ront ez nálam el.persze szubjektiv a véleményem de akkor is igy érzem ,semmi baj hogy nem fogadod el.ha ez a fotó nem egy roppant elegáns és szépen kidolgozott fotó lenne akkor megérteném de igy sajnos nem .értem hogy a brutál kontraszt a mondanivalója a képednek de ebben a formában nem tudom ,ha megtörném a harmoniát akkor ezt nem egy szendviccsel tettem volna,még egy fetrengő hajléktalan is jobb lett volna a lépcsőn.
bocssz de igy gondolom.

glivia válasza:
Ne bántódj meg, de ez már csak önigazolás részedről :) Nincs igazad, vagy nem ismered a szó értelmét. Pont azt a hatást értem el a képpel Nálad, ami a célom volt :) Innentől kezdve akár egyest is adhatsz rá, csak vicces olvasni, hogy tulajdonképpen betalált a kép, és Neked pont emiatt nem jó :)

2010. február 11. | 13:05 | -vadvirag-

Pontosan erről szól, Lívi. "Én kényelmetlenül láttam magamat, amikor megláttam ezt a perecet, érezd magad te is kényelmetlenül, amikor a képemet nézed." :-) Minden művészet célja, hogy valamiféle érzést váltson ki a szemlélőből.

glivia válasza:
Úgy látszik, ez a kép ide vagy túlságosan művészi, vagy túlságosan nem művészi :D Lényegtelen amúgy, az a fontos, hogy én szeretem.

adott pontszám: 4
2010. február 11. | 13:00 | rolandPRO

szia.
tetszik a kép,már az elején ejgyezném meg amit szarvashibának vélek és bitang módon nem illik ide a szendvicset hogy sikerült bennhagynod a képben???
rettentő szép részletes és szinpompás hangulatos kompozició na de ez a szendó:-)
remekül vágtad.szépek a fények a tükrözödő árnyékok.
Vedd ki kérlek belőle a szendót.
amugy 5-ös lenne nekem.

üdv roland

glivia válasza:
Ne haragudj meg rám, de ezt nem fogadom el :) Elolvastad a címet? Itt bizony fontos... Gondold át ezt ennek függvényében, kérlek... Itt érzésem szerint nagyon mellé lőttél.

2010. február 11. | 12:55 | -vadvirag-

Szerintem kifejezetten jót tesz a képnek az enyhén diszharmonikus kompozíció, mert azt az érzést erősíti, ami a téma maga. Az embernek kényelmetlen érzete támad ettől a kompozíciótól, ami segíti ráhangolódni érzelmileg a témára.

A harmonikus kompozíció jobban illene a harmónia, mint téma bemutatásához. Lehet, hogy én is másképp komponáltam volna, ha én fotóztam volna, mivel akkora de akkora harmónia dúl a lelkemben, hogy minden külső megnyilvánulásomban törekszem a rendre.

Egy jó művész ezen túl tud lépni, és képes a saját elveivel ellentétben álló témát is megjeleníteni. Képes kívülről szemlélni a témát, és nem akarja saját lelki nyugalmát ráerőszalkolni, ha a téma a diszharmónia.

Nézegettem a képet, nézegettem, érzem, hogy diszharmonikus a kompozíció - és egyszer csak beugrik, hogy éppen ettől jó. :-) Mindig a téma követeli meg az alkalmazott technikát, nem célszerű egy adott technikai sémába beleerőszakolni a témát.

Én így látom. Vélemény, nem szentírás.

glivia válasza:
Köszi Virág.

Tulajdonképpen én is "megerőszakoltam" magam ezzel a kompozícióval. Én eléggé szabálytisztelő vagyok, ha megnézed a képeimen láthatod, hogy -és talán ez nem nagyarcúság- elég jól is alkalmazom őket. De vannak helyzetek, vannak témák, amiknél ezektől el kell térni, ha azt szeretném, hogy kiváltsa azt az érzelmi reakciót, amit bennem is kiváltott a helyszínen. És ez pontosan az a kényelmetlenség érzet volt, amiről írsz.

2010. február 11. | 12:40 | szisan

Nem értem egészen ,hogy miért nem értesz egyet velem.A diszharmóniához mindkét dolog nagyon fontos,különben nem lenne az.

glivia válasza:
Szerintem nem. A diszharmónia a harmónia valamilyen módon való megzavarása. Nem kell ennek hangsúlyosnak lennie. Mert ha hangsúlyos, az már nem csupán diszharmónia. Akkor már a zavaró elemé a főszerep. Itt nem ez volt a cél. Nincs abban semmi szörnyű, ha félreértetted a képet.

adott pontszám: 3,5
2010. február 11. | 12:31 | szisan

Szia!
A képed technikailag kifogástalan :a színek kellemesek,a világos és a sötét részek szépen kiexponáltak,az élesség rendben van.
A szerkesztéssel viszont nem értek egyet. .A diszharmóniát okozó étel túlságosa kiesik a képből.Közelebb is mehettél volna és a kép szélétől beljebb kellett volna helyezni.
Az minden esetre dícséretes,hogy megláttad a lehetőséget.

glivia válasza:
Nem értek egyet a véleményeddel, de elfogadom. Éppen annyira hangsúlyos, hogy a diszharmónia érzékelhető legyen. A fő téma nem az étel, hanem a letisztult környezet. Az étel mindössze egy apró momentum, ami érdekesebbé teszi.

2010. február 11. | 12:06 | Szt. Sebestyén

akkor a pék befröccsözött:))

glivia válasza:
Komolyan mondom, abban sem vagyok biztos, hogy lisztből volt, vagy hogy nem élt :))

2010. február 11. | 11:46 | roxor

...ugye nem Te etted?? :-))

glivia válasza:
Nem-nem :) Nem lenne pofám egy ilyen steril környezetben ilyesmire vetemedni :) Ott találtam, gondoltam, megér egy képet.

adott pontszám: 5
2010. február 11. | 11:29 | Szt. Sebestyén

nagyon igényesen kidolgozott kép!
messze menőleg szép színek, finom fények!
igényesen lett a kompozició is kialakítva.
a piros nagyon szépen kidolgozott, igazi fénykép hibátlan! semmiféle torzulást nem látok.
egy dolgot viszont megemlítek, az a bukta, fánk, perec, pizza akármi, én megértem, hogy a kompozició része, de lehet, hogy a tömörítés, vagy a kitobi hazavágta, nekem így egy kicsit zavaró, már abban az értelemben is, hogy nem tudom igazán kivenni mi is az-lángos?

ui: a menőleg szót pirossal aláhúzta, valószínű nincs ilyen szó, de sebaj!

glivia válasza:
Köszi :) Elárulom Neked, hogy én közvetlen közelről sem tudtam megállapítani, hogy mi az :D Szóval szerintem nem a kitobi hibája.