- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2010. február 11. 08:57 - érzékenység: iso 100
- fókusztávolság: 35mm*1.6
- objektív: Canon EF-S 18-55
- rekeszérték: f13
glivia válasza:
Nem mindenki szerint :) De annak örülök, hogy szerinted mégis. Köszi.
olvasgattam a véleményeket :-)
sajnálom, hogy nem pontoztam....nekem tetszik.
a szerkesztés és a téma is OK.
glivia válasza:
Semmi baj :) Nekem nem a pontokkal van bajom, de gondolom, ezt érzékeled is :) Örülök, hogy tetszik.
Szia! Jo a cim először is. Ebben a szabályos rendben kissé kilog az otthagyott ételmaradvány. Szerkesztés remek az átlokkal.Élesség a helyén.Szinek jok .Különösen a lépcső vörös szőnyege ahogyan halad felefelé.
Gratula hozzá
Üdv :Brandon
glivia válasza:
Köszi.
glivia válasza:
Én erre a fotóra büszke vagyok, abszolút nem értem, hogy mihez képest lepett meg.
Szia!
Valahogy ez nem lett az igazi.Lehet mas tobbet lat benne de egyszeruen valami hianyzik belole.
A sutemeny teljesen elveszi a figyelmem es ez azert van mert nem latok olyan erdekesseget a kompozicioban ami megfogna.
Szerintem probalkozz mindig egyedi temaval ha ilyesmit fotozol.
Gyuszi
glivia válasza:
Pont azt írtad le, amit ennek a képnek el kellett érnie. nem értem, hogy miért akartok mindent túlgondolkodni...
:)
Olvastam a hozzászólásokat, megértem a csalódottságodat. Pedig Te nem ma kezdted, mit szóljak én, aki az első feltöltött képeimre felváltva kaptam 1, vagy 5 pontot, csak kapkodtam a fejem! :)
Mostanában nem töltök, mert nem csak azt kell megtanulnom, milyen egy jó kép, hanem "kommentelőkből is leckéket kell vennem", hogy egy kép megállja az oldalon a helyét. Hiszen ez az oldal "tőlük" működik...
De biztos vannak mások is, akik hasonlóan gondolkodnak, mmint Te, hasonlóan látják ebben a képben a lényeget, csak ma még nem jártak erre :)
Üdvözöllek! Ildikó
glivia válasza:
Köszi Ildi :) Igaziból nem az szomorít el (ha egyáltalán lehet itt ilyesmiről beszélni), hogy milyen pontokat kapok. Hanem az, hogy én ezt olyan triviálisan érthető képnek véltem :)
Szia!
A képnek van egykét hibája (túl magas ISO, az "uzsonna" nagyon a kép szélén van, az édesvízi mészkő dísz burkolat saját mintázatán kívül csak határozott egyenes vonalak vannak, ami jó csak túl sok irányba futnak, ha mondjuk az ablakokat nagyobb magasságig bent hagyod a képben és a kép alját lehagyod, akkor a lépcsővel már mutatna valami mintázatot) Én a helyedben azt csinálnám a képpel, hogy valami progi segítségével a lépcső szőnyegén, és az "uzsonnán" kívül az egész képet fekete-fehérre alakítanám, így a lépcső és a kaja kiemelkedne hangsúlyt kapna.
glivia válasza:
Jesszusom, ezt nem gondolod komolyan...
Pedig én hogy szeretem a perecet! :D
De most valóban nem ott a helye, ebben a ragyogóan tiszta, fényes, szabályos, "mértani pontossággal szerkesztett" - a steril is eszembe jutott, mint jelző - épületben...megtöri a harmóniát! Ügyes a meglátás (gondolom, nem a kép kedvéért tetted oda a perecet), és remekül sikerült a kép maga. Mármint a perec mögötti "lépcsős háttér" :)
Gratulálok! Pilipár
glivia válasza:
Istenem, végre :))) Azt hittem, hogy néhány UFO-n kívül már senki nem fogja érteni ezt a képet :) Visszaadtad a hitemet. Köszi szépen.
U.i.: természetesen nem én tettem oda, de ami után lefényképeztem, beledobtam egy szemetesbe.
Értettem a cím és az ott hagyott étel kapcsolatát, a szándékot, hogy azzal akarod megtörni az ott uralkodó állapotot, viszont nem értettem, és most sem értem a lényegét, hogy miként tud gey ott hagyott étel akkora felfordulást csinálni egy harmonikus környezetben, hogy diszharmóniának nevezhető "feeling" uralkodjon... :)
Nem ismerem a környezetet (de ez nem is lényeg, mert ebben segít a fotó) viszont például érezhetném azt is, hogy a kép jobb oldalán levő térben egy állófogadás volt, aztán egy úriember hirtelen elszaladt telefonálni és otthagyta az ételt... én ezt nem nevezném diszharmóniának.
Ez egy példa, hogy ki-mit gondolhat.... Itt csupán egy képről van szó, ami ébrázol egy részletet, abban a részletben pedig véleményem szerint a kis apró ottfelejtett tárgy nem kelt nagy ellentétet... ennyi...
Remélem nincs gond, csak kifejtettem gondolatomat, csak látom, hogy zűrzavar keltődött, senki nem érti a lényeget, egymást .... :)
Üdv,
D.
glivia válasza:
Semmi gond. csak szerintem magával a fogalommal nincs tisztában sok kommentelő. Amiről Te is írsz, az maga a diszharmónia. zavarja a szemed az ott felejtett étel, nem érted, hogy miért van ott... Ez maga az érzés...
Őszintén megmondom, nem gondoltam volna, hogy a fotózz közösségét ekkora kihívás elé állítom ennek a képnek az értelmezésével.
Valahogy nem igazán sikerült felfogjam a lényegét az ott hagyott ételnek (ha nem tévedek) és hogy a kép témájában az milyen részt vállal, viszont ezt leszámítva érdekes formákat, jó színeket látunk... de lehetséges, hogy a kép önmagában nem tud olyan jól érvényesülni, mint mondjuk más képekel alkotott mozaikban... Önmagában nem sokat láttat.
Bocsánat, ha tévedtem, én ezt látom.
glivia válasza:
Tévedtél :) Nem figyeltél oda a részletekre. A kép címe diszharmónia. A letisztult, szabályos környezetben otthagyott étel, mint részlet, kényelmetlen érzetet kelt az emberben. benned is... De nem volt türelmed végig gondolni, hogy miért is... Sosem értettem, hogy egy kép értékelésénél miért kell kapkodni :)
glivia válasza:
A Te érdekedben kívánom, hogy ne így legyen :)
figyelj rám ezen én nem fogok vitázni,kivonatom a pontot mert látom a szivedre vetted.
De hangsúlyozom hogy tartom magam az első hsz-hez.
Betalált a kép ez igy is van,ha nem igy lenne akkor nem 4-est adok hanem sokkal rosszabbat.Én csak azt akarom közölni veled hogy egy nagyon rossz eszközt választottál a harmóna töréséhez.
ennyi.
glivia válasza:
Nem kell kivonatnod a pontot, nem érdekel a pont, sosem érdekel :) A lényeg úgyis a hozzászólásodban van. Nem én tettem oda a PERECET, ott volt, a téma adta magát. Ehhez szem kell. Van, akinek van, van, akinek nincs :)
igen elolvastam a diszharmonia cimet,gondoltam a szendvics vagy akármi is az azért maradt benn viszont akkor is tartom magam a leirtakhoz hogy egy igen szuper képet ront ez nálam el.persze szubjektiv a véleményem de akkor is igy érzem ,semmi baj hogy nem fogadod el.ha ez a fotó nem egy roppant elegáns és szépen kidolgozott fotó lenne akkor megérteném de igy sajnos nem .értem hogy a brutál kontraszt a mondanivalója a képednek de ebben a formában nem tudom ,ha megtörném a harmoniát akkor ezt nem egy szendviccsel tettem volna,még egy fetrengő hajléktalan is jobb lett volna a lépcsőn.
bocssz de igy gondolom.
glivia válasza:
Ne bántódj meg, de ez már csak önigazolás részedről :) Nincs igazad, vagy nem ismered a szó értelmét. Pont azt a hatást értem el a képpel Nálad, ami a célom volt :) Innentől kezdve akár egyest is adhatsz rá, csak vicces olvasni, hogy tulajdonképpen betalált a kép, és Neked pont emiatt nem jó :)
Pontosan erről szól, Lívi. "Én kényelmetlenül láttam magamat, amikor megláttam ezt a perecet, érezd magad te is kényelmetlenül, amikor a képemet nézed." :-) Minden művészet célja, hogy valamiféle érzést váltson ki a szemlélőből.
glivia válasza:
Úgy látszik, ez a kép ide vagy túlságosan művészi, vagy túlságosan nem művészi :D Lényegtelen amúgy, az a fontos, hogy én szeretem.
szia.
tetszik a kép,már az elején ejgyezném meg amit szarvashibának vélek és bitang módon nem illik ide a szendvicset hogy sikerült bennhagynod a képben???
rettentő szép részletes és szinpompás hangulatos kompozició na de ez a szendó:-)
remekül vágtad.szépek a fények a tükrözödő árnyékok.
Vedd ki kérlek belőle a szendót.
amugy 5-ös lenne nekem.
üdv roland
glivia válasza:
Ne haragudj meg rám, de ezt nem fogadom el :) Elolvastad a címet? Itt bizony fontos... Gondold át ezt ennek függvényében, kérlek... Itt érzésem szerint nagyon mellé lőttél.
Szerintem kifejezetten jót tesz a képnek az enyhén diszharmonikus kompozíció, mert azt az érzést erősíti, ami a téma maga. Az embernek kényelmetlen érzete támad ettől a kompozíciótól, ami segíti ráhangolódni érzelmileg a témára.
A harmonikus kompozíció jobban illene a harmónia, mint téma bemutatásához. Lehet, hogy én is másképp komponáltam volna, ha én fotóztam volna, mivel akkora de akkora harmónia dúl a lelkemben, hogy minden külső megnyilvánulásomban törekszem a rendre.
Egy jó művész ezen túl tud lépni, és képes a saját elveivel ellentétben álló témát is megjeleníteni. Képes kívülről szemlélni a témát, és nem akarja saját lelki nyugalmát ráerőszalkolni, ha a téma a diszharmónia.
Nézegettem a képet, nézegettem, érzem, hogy diszharmonikus a kompozíció - és egyszer csak beugrik, hogy éppen ettől jó. :-) Mindig a téma követeli meg az alkalmazott technikát, nem célszerű egy adott technikai sémába beleerőszakolni a témát.
Én így látom. Vélemény, nem szentírás.
glivia válasza:
Köszi Virág.
Tulajdonképpen én is "megerőszakoltam" magam ezzel a kompozícióval. Én eléggé szabálytisztelő vagyok, ha megnézed a képeimen láthatod, hogy -és talán ez nem nagyarcúság- elég jól is alkalmazom őket. De vannak helyzetek, vannak témák, amiknél ezektől el kell térni, ha azt szeretném, hogy kiváltsa azt az érzelmi reakciót, amit bennem is kiváltott a helyszínen. És ez pontosan az a kényelmetlenség érzet volt, amiről írsz.
Nem értem egészen ,hogy miért nem értesz egyet velem.A diszharmóniához mindkét dolog nagyon fontos,különben nem lenne az.
glivia válasza:
Szerintem nem. A diszharmónia a harmónia valamilyen módon való megzavarása. Nem kell ennek hangsúlyosnak lennie. Mert ha hangsúlyos, az már nem csupán diszharmónia. Akkor már a zavaró elemé a főszerep. Itt nem ez volt a cél. Nincs abban semmi szörnyű, ha félreértetted a képet.
Szia!
A képed technikailag kifogástalan :a színek kellemesek,a világos és a sötét részek szépen kiexponáltak,az élesség rendben van.
A szerkesztéssel viszont nem értek egyet. .A diszharmóniát okozó étel túlságosa kiesik a képből.Közelebb is mehettél volna és a kép szélétől beljebb kellett volna helyezni.
Az minden esetre dícséretes,hogy megláttad a lehetőséget.
glivia válasza:
Nem értek egyet a véleményeddel, de elfogadom. Éppen annyira hangsúlyos, hogy a diszharmónia érzékelhető legyen. A fő téma nem az étel, hanem a letisztult környezet. Az étel mindössze egy apró momentum, ami érdekesebbé teszi.
glivia válasza:
Komolyan mondom, abban sem vagyok biztos, hogy lisztből volt, vagy hogy nem élt :))
glivia válasza:
Nem-nem :) Nem lenne pofám egy ilyen steril környezetben ilyesmire vetemedni :) Ott találtam, gondoltam, megér egy képet.
nagyon igényesen kidolgozott kép!
messze menőleg szép színek, finom fények!
igényesen lett a kompozició is kialakítva.
a piros nagyon szépen kidolgozott, igazi fénykép hibátlan! semmiféle torzulást nem látok.
egy dolgot viszont megemlítek, az a bukta, fánk, perec, pizza akármi, én megértem, hogy a kompozició része, de lehet, hogy a tömörítés, vagy a kitobi hazavágta, nekem így egy kicsit zavaró, már abban az értelemben is, hogy nem tudom igazán kivenni mi is az-lángos?
ui: a menőleg szót pirossal aláhúzta, valószínű nincs ilyen szó, de sebaj!
glivia válasza:
Köszi :) Elárulom Neked, hogy én közvetlen közelről sem tudtam megállapítani, hogy mi az :D Szóval szerintem nem a kitobi hibája.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.