BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,98
KATEGÓRIA: város, építészet
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2009. december 15. 22:32
  • érzékenység: ISO-160
  • rekeszérték: 5,6
  • zársebesség: 1/420
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Békéscsaba
  • Készítés ideje : 2007-12-27
Fenn a kanyarban

 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 4,2
2010. január 8. | 01:41 | harminchat

Szia! Némi kacskaringó után jutottam el ismét ehhez a képhez. Emlékszem rá, mert tetszett a szerkesztése és örülök, hogy ismét rátaláltam.
Egyszerű felvétel, mondhatni unalmas, mert a téma csupán egy kevéssé forgalmas vidéki út, ahol két autó találkozik. Viszont nagyon jó a szerkesztés és az autók elhelyezkedése is arányos. Még a színekkel is szerencséd volt...
Nekem csak apróságok nem tetszenek: a napfény adta árnyékosság, a fehéren kissé túlfutó fények és a túlságosan erőteljes keret. Pedig az út szürkéjével egyező szín jó ötlet, de szerintem fele vastagság is elég lett volna.
Tedd el ezt a képet. Mikor ezek a kocsik már kikopnak a hétköznapi forgalomból, akkor kezd helyére kerülni majd a fotó.
Szép fényeket!

gáriv2 válasza:
Köszönöm, hogy megnézted és értékelted! Nem tudom olvastad-e a többi hozzászólónak írt válaszokat. A téma unalmasságát több helyen is kifejtettem.
Az árnyékok és a színek ilyen voltát az adott helyzet adta. Egyet értek, árnyék nélkül jobb lenne. A keret nyilván ízlés dolga is, tulajdonképpen kisérlet volt. Még egyszer köszönöm,hogy így már "utólagosan" is megnézted. Neked is jó fényeket.

adott pontszám: 4
2009. december 22. | 12:08 | toroktibor

Nagyon jó ez a kis kanyar. Ha kötekedhetek akkor ide menj esti órákba és csinálj egy hosszúidős képet még mozgalmasabb lenne a kép és a zavaró vezetékek sem lesznek képen és nem kell ki retsuálni a képről. Várom a folytatást

gáriv2 válasza:
Köszönöm a véleményed. Már én is gondoltam az éjszakai képre. Remélem tudok rá alkalmat keríteni, hogy megcsináljam.
Minden jót, jó képeket Neked is.

adott pontszám: 4
2009. december 20. | 23:09 | sharjah

Üdv, nem tudom mit láttál ebben a helyzetben, számomra ez nem fotó téma , nincs benne semmi érdekes, csak egy felüljáróból fotózott út. Bár meg kell hagyni hogy jól van szerkesztve, a kép aljáról indul az út, és a jobb sarokba megy szabályosan . Talán hogy ne legyen ennyire unalmas a fotó a záróvonal fölé kellett volna hogy állj, úgy sokkal jobb lenne a perspektíva .
Szép fényeket üdv

sharjah

gáriv2 válasza:
Arra a véleményre, miszerint unalmas a téma már az összes többi véleményezőnek kifejtettem a véleményem, mi szerint nincs unalmas téma, legfeljebb nem jól megcsinált kép. És ez valószínűleg ilyen, de az hogy, unalmas a téma...? Nem tudom!Inkább azt mondanám; nem jellemző, hogy ilyeneket fényképeznek. Sokan abba a hibába esnek, hogy ami téma nekik nem tetszik, az nem jó. S itt a témáról van szó amit Te is kifogásolsz, hogy ez nem fotó téma. Ilyen formában lehetne unalmas egy virág-, vagy rovar makro is. Rengeteg ilyen kép van. Tulajdonképpen ízlés dolga. A véleményeddel ami már tényleg a kompozícióról szól egyet értek, valóban jobb lenne a záróvonal fölé állni.
Köszönöm hogy megnézted, és véleményt szántál rá. Minden jót.

2009. december 18. | 11:48 | kuklifitty

Van igazság abban amit mondasz :)

gáriv2 válasza:
OKÉ! Köszönöm, hogy időt szakítottál rám.

2009. december 17. | 09:07 | V.F.

Pozitív!
Kimondottan a város építészet és az absztrakt kategóriába feltöltött képeid tetszenek.
Látszik rajtuk hogy van szemed észrevenni az érdekes részleteket formákat, de ezen a képen ez nem látszik.
Üdv.

gáriv2 válasza:
Pedig itt is nagyon erre törekedtem.
Ködzönöm az észrevételeidet és véleményed.

adott pontszám: 4
2009. december 16. | 18:52 | ovarnet

Technikailag a kép tökéletes. Sarokból sarokba. Éles részletek. Jó színek, expozició stb. ötös, de művészileg a kép bocs, de unalmas. Sem fények, sem a téma bemutatása nem elég látványos. Próbáld meg este a kék órában, amikor vannak még fények, de a lámpák már látszanak. Mert így ez egy tökéletes iparmunka, de nem egy pazar fotó..

gáriv2 válasza:
Teljesen igazad van. Szürke és valóban nem túl látványos én is érzem. Próbálok utakról (ez a szakmám) nem szokványos képeket készíteni. Eddig jutottam, meg ami még fönn van a galériában. Megnéztem a Te ablakaidat. Tényleg hordozzák azt amit itt hiányolsz. Nem venném zokon, ha lenne ingerenciád arra, hogy egy feldolgozást csinálnál a Te módszereddel, láthatnám mit lehetne esetleg ebből a képból ilyen mődon kihozni. (Ha lehet egyáltalán) Köszönöm az érdeklődésed és a korrekt véleményed

adott pontszám: 3
2009. december 16. | 13:14 | rcmx

A négyzetes vágás, az ív saroktól sarokig futtatása, a tökéletes expozíció nem kevés fotós tapasztalatra vall. A kép mondanivalója ezzel a tudatossággal merőben ellentétes. Mondhatni semmitmondó, számomra semmit nem mond. Egy kép két lényegi eleme ( kivitelezés, és mondanivló ) ha megvan, akkor csakis ötös lehet. Ebből a kettőből egy nálam hiányzik, ezért csak hármas.

gáriv2 válasza:
Majdnem teljesen egyet értek, de én a mondanivaló mellett a hatást is megemlíteném. Sok esetben nincs vagy nem is lehet mondanivaló. Megnéztem a képeidet. Az Esszencia képednek legalább is én nem fedeztem fel a mondanivalóját, de egy érdekes absztrakt hatást szerintem mégis nyújt. Feltételezem, hogy Te is így láttad azért fotóztad le, de az értékelők úgy látták, legalábbis pontszám alapján mint Te az enyémet. Az egyéni látásmód, az ízlésvilág, az ember szakmája nagyban meghatározza, hogy kinek mi a semmitmondó s mi az érdekes. Nincs ebben semmi probléma, így van ez jól. Köszönöm az érdeklődésed és véleményed.

2009. december 16. | 13:00 | V.F.

"Jól szerkesztett, jól komponált megfelelően éles stb"

Egy kép nem ezektől lesz jó, vagy sem hanem pont a témától és annak bemutatási módjától.
Ez a kép hiába jól szerkesztett (út kanyarulat) hiába éles meg jól exponált a téma unalmas és nem szól semmiről. A téma megközelítési bemutatási módja átlagos úgy látjuk ahogy azt nap mint nap látjuk egy felüljáróról.

Benéztem a galériádba és ezek után értetlenül álok az első értékelőnek adott válaszodra.
Nálam ez a kép 2 pont.
Üdv.
VF

gáriv2 válasza:
Egyet értek; a kép a témától és annak bemutatásától függ. Ennek elemei, (szükséges, de nem elégséges feltételei) a legtöbb esetben (mert itt is van kivétel) a szerkesztés és élesség stb.is. Az már ízlés, beállítottság, érdeklődés szakma stb. kérdése ki mit tart unalmas témának. Szerintem nincs unalmas téma, csak ez esetleg "nem jön át" az adott képen. Szerintem itt is erről van szó, abszolút látom én is, hogy nem "üt" a kép, de azért nem hiszem , hogy ez egy átlagos tucatfotó lenne. Nem hiszem, hogy minden hétköznapi ember (amilyen én is vagyok) így fotózná le. Egyenlőre ennyire vagyok képes, de igyekszem -sajnos nagyon lassan- a tökéletesség végtelenje felé. Nem derül viszont ki számomra, hogy a galériámba való betekintésed utáni értetlenség pozitív vagy negatív irányú értetlenség. Én is megnéztem a Tiédet, s látom, hogy túlnyomó részük nagyságrenddel veri az enyémeimet. Tisztában vagyok én a korlátaimmal hidd el.

adott pontszám: 4
2009. december 16. | 12:33 | gagoca

Szia. Egy tök unalmasnak tűnő képet dobtál fel a jó szemszögből és egy jó vágással. Tetszik ahogy a kép kivezetődik a jobb felső sarokban. Viszont nem tetszik a keret. Ha van lehetőséged hosszú záridővel próbáld meg ugyanezt a képet, hogy az autók mozgása érzékelhető legyen. Üdv. G

gáriv2 válasza:
Nem rossz ötlet az autók mozgása. Egyszer megpróbálom. Meg mondták azt is, hogy autó nélkül is jobb lenne.
Köszönöm az értékelésed. A többi értékelőnek nem pont ez volt a véleménye, de ahogy nekik is írtam, annyira különbözők vagyunk, és hogy mi az unalmas az annyira relatív.

2009. december 16. | 11:08 | leitnor

"Én úgy gondolom, hogy egy képértékelés nem arról szól, hogy a téma valakit meghat-e vagy nem. Attól még hogy valakinek nem tetszik egy téma, még a kép lehet jó. Jól szerkesztett, jól komponált megfelelően éles stb"

Abszolút nincs igazad. Attól még, hogy kifutattod az út széleit a sarokra, és sikerül úgy megnyomnod az expogombot, hogy a téma még éles is lesz, lehet a fotód képi világát, művészi értékét tekintve 0.

Nem feltétlenül kell egy fotónak mélyen szántó, magvas gondolatokat hordoznia, hiszen adott esetben egy modell vagy divatfotó sem erről szól, viszont, ha nincs tartalma legalább legyen formája. Ha nem mond semmit, akkor legalább mutasson valamit. Ilyen pl. a háztetős képed. Egy hétköznapi témából kihoztál egy érdekes, tetszetős látványt. Van a képnek színe, aránya, ritmusa. Arról el tudom képzelni, hogy jól mutat egy kiállításon, vagy otthon a nappalidban. De ez a képed értékelhetetlen, és úgy látom, hogy nem csak számomra.

(de ha nagyon bele akarsz menni a technikai részébe, úgy sem kifogástalan, mivel erősen jobbra billen és kontraszttalan is)

Ne haragudj, ritkán szoktam ilyen éles, kemény kritikákat megfogalmazni, főleg, mert tudom, hogy semmi haszna nincs, hiszen te meg vagy győződve a saját utadról, engem pedig elkönyvelsz, mint az a közönség, aki nem ért téged, vagy csak egyszerűen nem ért hozzá. De kicsit "magaslovasnak" éreztem a Tomcsynak adott válaszod, így gondoltam én is megosztom veled a véleményem.

tisztelettel,
leitnor

gáriv2 válasza:
Amit leírsz mindenben igazat adok, amit gondolsz, hogy én mit gondolok rólad abban viszont nincs igazad. Én mindenki véleményét elfogadom. Pontosan azt irogatom a válaszokban a többieknek, hogy mindenkinek más-más lehet az unalmalmas téma és ez nagyban befolyásolja értékelését. És pontosan azért nem fogadtam el az idézett válaszomban az "értékelést" mert SZERINTEM az nem értékelés, hogy valakit nem hat meg a téma, és ennyi. Remélem ebben egyet értünk. Én úgy látom, hogy pontosan az ilyen hozzáállás a "magaslovas". Én úgy gondolom, hogy teljes szive joga mindenkinek, hogy ne hasson rá egy kép. Nekem is sok ilyen van. És olyan is van , hogy ezt meg tudom magyarázni és van úgy, hogy nem tudom megmagyarázni pontosan, hogy miért nem. De ha nem tudom megmagyarázni, akkor nem fogok hozzászólni, csak hogy lefikázzam. Hát ezért volt ez esetben nemleges a válaszom. Nem mondott hasznosat. A Te értékelésed már tényleg értékelés, ha nem is csak a konkrét képról szól, hanem túlmutat azon. Azt meg mégcsak ne is feltételezd, hogy én azt gondolom, hogy nem értesz hozzá, hiszen megnéztem én is a képeidet. Itt arról van szó, hogy valóban nem egy átütő a kép (szürke, lapos fényű)látom én is ezt, de a téma nem unalmas. Nincs unalmas téma, csak nem túl jól megcsinált kép, és ahogy mondtam más-más érdeklődési-, és ízlésvilág. A véleményeket látva itt ez nagyban dominál.
Biztosan ki lehetne hozni ebből a témából is olyat mint a tetősnél megtaláltál. Ez most ilyen lett, és persze hogy nem kifogástalan, ezt nagyon jól tudom. Kontraszttalan meg kompozíciós szempontból dől is. ( Persze csak a kompozícióban zavaró, a valóságban nem dől, mivel az utak íveinek (kanyarjainak) külső széle túl van emelve, tehát befelé dőlnek a jármúvek ezt nyilván Te is jól tudod.) Hát ennyi, ilyen dolgok miatt is értékelhetetlen többek között a kép.

Köszönöm, hogy hozzászóltál,őszintén mondom, hogy hasznos volt.

2009. december 16. | 10:54 | martonp

jól néz ki ez a kanyar így képbe szerkesztve ezekkel a változó színú csíkokkal
véleményem szerint kocsik nélkül sokkal jobb lenne, már akár absztraktba is lehetne kategorizálni, ha mindenképpen kellene

viszont nem értek egyet Tomcsyy-nak adott válaszoddal
egy KÉP igenis arról szól, hogy kit mennyire mozdít meg, kit mennyire "hat meg", ahogy ő fogalmazott
és legkevésbé sem a szerkesztésről meg élességről meg ilyesmiről, ezek csak a kép technikai paraméterei, de ha jó sok képet megnézel, akkor előbb-utóbb szerintem észreveszed, hogy készülhetnek képek tökéletes technikai paraméterekkel, tűélesre, pontosan szerkesztve, színhelyesen stb és mégis üresek, lélektelenek, semmitmondók maradnak, amik "nem hatnak meg"
ugyanakkor lehetnek technikailag 'elrontott' képek, amik valamiért mégis 'működni' kezdenek, megmozdítanak benned valamit

ezen az oldalon sokat lehet erről a kérdésről, nézőpontról vitázni :)
üdv
op

gáriv2 válasza:
Igazad van,több is kell egy képhez, de ha valaki csak annyit ír le, hogy nem esik hanyatt, ennek azért lehet egy lekicsinylő, fellengzős kicsengése is. Legalább is itt úgy éreztem. Úgy gondolom ennél többet is illene mondani. Én csak ezt próbáltam meg érzékeltetni, ahogy az eléggé kirészletezett többi válaszomban is kifejteni erről való véleményem. Köszönöm az észrevételeidet.

2009. december 16. | 08:57 | Chiroptera

hali! nagyon szép kanyar!

gáriv2 válasza:
Köszönöm

adott pontszám: 2,7
2009. december 16. | 08:24 | kuklifitty

Hát nem tudom, nekem valahogy ez egy túl egyszerű kép lett. Semmi "ujat" vagy érdekeset nem látok benne. Akár tucat fotónak is nevezhetném. Szerintem ez az oldal többet kiván, témájában. Maga kép minősége jó, meg keret is ok, csak az a fránya gyenge téma, az viszi le a pontokat !

gáriv2 válasza:
Nincs gyenge téma, csak esetleg nem jól megcsinált kép. Valószínúleg ez ilyen, én is tudom a gyengeségeit, de azért megnézném, hogy tíz emberből hány ember fotózná le így a semmit. Aki tucatfotót csinál az ezt nem fényképezné le, mert hát a téma semmitmondó, tehát ez nem lehet tucatfotó. Szerintem.

2009. december 16. | 00:40 | f5.6

Szépen szerkesztett kép, de téma hiányos. Annyira nem átütő a geometriai forma, hogy elvigye a képet, amúgy meg nem történik rajta semmi. De ismétlem: a szerkesztése remek. Érdemes lenne valami izgalmasabb témát keresni! :)

gáriv2 válasza:
Úgy látszik igazad van, mivel mások is így látják. Szerintem viszont ennél azért árnyaltabb a helyzet, mint ahogy a többieknek adott válaszaimban elég részletesen kifejtettem. Bocsáss meg ha nem írom le még egyszer, ha érdekel elolvashatod őket ott. Köszönöm, hogy véleményt alkottál.

2009. december 15. | 22:47 | Tomcsyy

Ez egy kanyar. 2 fehér autóval. Engem nem hatott meg. Sorry.

gáriv2 válasza:
Én úgy gondolom, hogy egy képértékelés nem arról szól, hogy a téma valakit meghat-e vagy nem. Attól még hogy valakinek nem tetszik egy téma, még a kép lehet jó. Jól szerkesztett, jól komponált megfelelően éles stb. Lehet, hogy valakiket a Te képeid témája nem fogja meghatni,pedig Te nyilván azért fotózod le a lehető legjobb szándékoddal és tudásoddal, mert neked az úgy jó. De nem ez a lényeg. Az a lényeg, hogy milyen a kompozíció, milyen a kép; legalább is szerintem. Sajnálom, de azt kell mondanom, hogy számomra semmi hasznosat nem mondtálezzel a nem meghatódással!!