BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,21
KATEGÓRIA: makró
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2009. október 13. 16:02
  • érzékenység: iso 100
  • rekeszérték: f2.8
  • zársebesség: 1/200
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Paks
Fókuszban

Egy mesterséges tó partján lévő kavics lett az áldozatom. Remélem mindenkinek tetszik majd;) 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 2,5
2009. október 16. | 21:04 | bodzaszörp

Szia!!

Nem tudom mi volt a célod ennek a kőnek a bemutatásával, semmi érdekes nincsen rajta.
A nézőpont lehetne lejebb, a fehér rész a kő tetején kiégett.
A középreszerkeztés unalmassá teszi a látványt, a háttér sem túl figyelemre méltó.
Az élesség megfelelő, a fények sem túl jok, a szinek is fakóak ezáltal.

üdv.bodzaszörp

tsumpyster válasza:
Köszi a hozzászólást.

Üdv.

adott pontszám: 3
2009. október 15. | 21:07 | McAl

Világos, hogy egy kompakt gépről beszélünk, bár ez a gép a kompakt kategóriák elég jó színvonalát nyújtja. Régebben szemeztem is vele, hogy jó kis kompakt gép lenne.

Nekem ezen a képen nagyon sok a kis mélységélesség.

Maga az elgondolás sem igazán izgalmas, de nem mondom, hogy kerülendő, hiszen mindig lehet újat alkotni.

Nekem ezen a képen egy jellegtelen kavics van, ami meglátásom szerint nem igazán jó fényviszonyok mellett lett lefotózva.

Feltételezem, hogy vagy sötét volt már, vagy az időjárás nem volt igazán megfelelő.

A képen ez az én szememben meglátszik. A színek nagyon tompák, a kis mélységélesség miatt pedig nagyon gyorsan elmosódik a háttér.

Nagyon utálom, amikor valaki azt mondja, hogy nem tudtál egyedit alkotni. Hiszen minden kép egyedi, a múlt pillanata.

Ezért nem is használnám ezt a kifejezést. Inkább azt mondanám, hogy ez a kép nem kiemelkedő. Egy átlagos középreszerkesztett kép, de nekem kevés mondanivalóval.

tsumpyster válasza:
Köszönöm az őszinte kommentet;)!

Üdv.

adott pontszám: 3
2009. október 15. | 15:40 | hetagra

Szia!
A témafelvetés tetszik, és a képnek a hangulata is megragadó, de kevésnek érzem a követ a fókuszban. Jobban tetszene, ha hangsúlyosabbak lennének a vízben lévő kövek, és a központi kő tetején sem tetszik a túl erős fényvisszaverődés. Megpróbálnám újra, egy kicsit más szögből és más fényviszonyoknál!
Jó fényeket!

tsumpyster válasza:
Szia!

Én is így vagyok vele, mindenképp meg próbálom még egyszer a fotót;)Köszi!

Üdv.

adott pontszám: 4
2009. október 14. | 16:58 | ifinorbert

Szia! Ötletes képet tettél fel nekünk. Nagyon kreatív alkotás. Én kicsit nagyobb hejet hagytam volna a kavics lábánál a körülötte lévő többi kavics szép keretet adna neki. A hátul lévő tópartot viszont levenném. A kavics tetje kicsit kiégett. Gratula és sok szép fotót kívánok neked.

tsumpyster válasza:
Szia!

Köszi a kommentet. A tópart tényleg zavaró, jobb lett volna kicsit lentebb vinni a fotót;)

Üdv.

adott pontszám: 3,8
2009. október 14. | 13:17 | gyorgye

Ha ezt a kavicsot akartad fotózni, szerintem akkor belekomponálhattad volna az egészet. Felül nem hiányzott volna a part sem, és akkor talán kevéssé zavaró lenne a ferdesége. Talán nem is kellene ennyire középre tenni, valamelyik harmadolóba eltolva a kép többi részét kitöltenék a víz alatt látszó többi kő, amik viszont nagyon szépek.

tsumpyster válasza:
Köszi az értékelést, és a tanácsot;)

Üdv.

adott pontszám: 3
2009. október 14. | 12:23 | Szt. Sebestyén

Hello!
úgy érzem ebből az érdekes kavicsból lehetett volna jobb kép is...
sajnos az egész kép globálisan életlen, talán a tág rekesz és a túl közeliség okozta ezt, továbbá nekem kicsit hiányzik a kép alja, szerintem teljes egészében mutatni kellet volna a kavicsot, talán ellenfényben kicsit jobban kiemelve, illetve a komponáláskor illett volna figyelni a kamera egyenesben tartására, a dőlés kicsit zavaró szerintem, minden jót!
Javítandó

tsumpyster válasza:
Köszönöm az őszinte kommentet.

adott pontszám: 3
2009. október 14. | 11:48 | CarlosDaniel

Szia!
Hát olyan nem igazán van hogy egy kép mindenkinek tetszik... de ez egy másik dolog.
Gyanítom nem én leszek az egyetlen akinek sajnos nem.
Maga a cím és a kép számomra egy közepes képet mutat, viszont ahhoz meg nincs tökéletesen megoldva technikailag.
Vagy az utómunka során romlott az élesség, minőség, stb...
Nagy súlyt kapott a képen a főtémád, viszont taglalási szempontokból szerintem nincs jó helyen...
Érdekesebb képet kaptál voln, ha pl kicsit jobbról készíted el, s a vizen lévő tükörképhez illeszkedne.
Áenyék ellen kis zsepis derítés használt volna, s a felső sávnál ha nem megoldható vágni kellett volna.
Ezek a gépek tulképp makróra tökéletesek, s különösebben nincs is vele egetrengető gond, tudatoskép, a kreativitás is fellelhető benne, de van még rajta csiszolnivaló.
Üdv!
C.D. voltam..

tsumpyster válasza:
Szia!

Köszi az őszinteséget és hála a kommenteknek, remgeteget tanulok belőlük.
Rengeteg értékes információhoz és tipphez jutottam, amit a továbbiakban hasznosítani tudok. Remélem egyre jobb képeket sikerül majd feltöltenem:)

Üdv.

adott pontszám: 3,5
2009. október 14. | 08:13 | ovarnet

Az ötlet nem rossz, de a kő teteje kicsit sok fényt kapott, így nincs rajta sok részlet.
Kár, hogy a központi téma középen van és, hogy az alájba belevágtál. Oda kellene a több tér.
A háttérben lévő kavicsok a vízzel szép hátteret képeznek.

tsumpyster válasza:
Szia!

Köszönöm az értékelést! Sajna a kő teteje tényleg sok fényt kapott, pont oda kellett volna a részletesség.

Üdv.

adott pontszám: 4
2009. október 13. | 23:10 | Shariff

Szia!
Én esküszöm, hogy nem látom a fától az erdőt! De! Lehet bennem van a hiba :)
Szerintem így ez kevés. Valamivel fel kellene dobni :) Talán a téma az amit máshogy kellene bemutatni, vagy másik témát keresni! :)
Biztatásként egy 4es, biztos kapsz fele ennyit is :)

üdv.:
Shariff

tsumpyster válasza:
Szia!

Köszönöm az őszinte értékelést, rengeteg jó ötlettel gazdagodtam, hála a kommenteknek. Más szemszögből is kipróbálom hasonló témán. Ezt a követ már úgy sem találom meg:D
Köszönöm a biztatást!
Üdv.

adott pontszám: 2,9
2009. október 13. | 20:32 | roxor

jó elképzelés....kavics, víztükör, zöld háttér, csak másképp kellett volna.
a kompozíció így nem a legjobb, valamelyik oldalra kimozdítva kavicsod jobban festene. a másik hiba, kavicsod felső része kiégett, részletvesztett lett. helyes expoval vagy exposorozattal ezt elkerülheted.
remélem a következő áldozatoddal nagyobb körültekintéssel jársz el.
üdv.

tsumpyster válasza:
Köszönöm az őszinteséged, igyekszem majd;)

Üdv.

adott pontszám: 5
2009. október 13. | 19:51 | kalalaa

Szia!
Jó kép szép éles a lényeg kellő mélységélességgel. Az elrendezés nekem tetszik de kár a kiégett részekért. Ennek ellenére 5

tsumpyster válasza:
Szia!

Köszönöm az értékelést, látom, hasonló az ízlésünk! Igazad van, kár az elveszett részletekért, a továbbiakban jobban figyelek majd a részletekre;)

Üdv.

adott pontszám: 4
2009. október 13. | 19:41 | hoho

Szia!
Érdekes kő, az már biztos. Olyan, mintha éppen ki akarna mászni a vízből.
A fókusz tényleg a kövön van, de a tetején kicsit sok fényt kapott. A középre szerkesztést sem tartom túl szerencsésnek, és alul hagyhattál volna egy kis helyet.

tsumpyster válasza:
Jaja, ágaskodik a kicsike:D Amúgy igazad van, az alsó része a kőnek benne lehetett volna s fotóban. Köszönöm a hozzászólást!

Üdv.

adott pontszám: 3,5
2009. október 13. | 19:29 | álomlakó

Fény- és tónusvilágát tekintve hangulatos, szép, mint ahogyan a tükröződés kontúrjának kerete, és a partvonal viszonyítási vonala is jó. Tetszik a szemcse-szerű kidolgozás is.
A kompozíciót tekintve viszont lent van hiányérzetem, szűkre szabott. így középre szerkesztve négyzetesben lenne az igazi, nagyobb látószöggel elkészítve.

tsumpyster válasza:
Tényleg jobb lett volna részletesebben, de sajna nem tudtam lentebb tenni e gépet, így kimaradtak a részletek.
Köszi!

Üdv.

adott pontszám: 3
2009. október 13. | 18:15 | glivia

Szerintem az ötlet nem rossz, de a kivitelezésbe csúszott némi hiba. Számomra az általad kiválasztott kavics a pozíciója és a mérete miatt túlzottan tolakodó. Ha minden áron így szeretnéd megmutatni, véleményem szerint nem kell ekkora körítés. A háttér nagy része amúgy sem hordoz semmilyen információt, mármint többletet. Ha viszont a tágabb kompozíció mellett maradsz, akkor szerintem kicsivel szűkebb rekesszel kéne dolgozni. Annyival, ami leválasztja a háttérről a témádat, de még enged sejtetni részleteket a háttérből is. Ezesetben szerintem nem árt némi előtér, ami ezt a tolakodó érzetet kissé tompítja. Amit még hiányolok a képedről: az érdekes fények. A fényképezésnek tulajdonképpen ez az alapja. A színeket is megváltoztatja, szebbé teszi. Ez így nekem túl szürke... Remélem, nem haragszol a véleményem miatt, a képnek szól.

tsumpyster válasza:
Köszönöm az öszinteséged, a továbbiakban korrigálok. Mindig tanul újat az ember;)

Üdv.

adott pontszám: 3,5
2009. október 13. | 18:12 | Blex

Hali!
Vízparti makró ez elég jó :)
A középre szerkesztés nem valami látványos, a közeli kövön kellene a legtöbb részletet látni, az alsó része nincs az élességi tartományban a felső részen viszont az elég erős fényeknek köszönhetően majdnem fehér rész keletkezett.
Az elmosást szépen használtad ki, közeli téma távoli háttér szépen mosódik.
További szépeket!

tsumpyster válasza:
Köszi:)

Sajna nem tudtam lentebb tenni a gépet, ezért valamennyi elveszett a részletekből. De az biztos hohy mutatósabb lenne.
Köszönöm a kommentet:D

Üdv.

2009. október 13. | 18:09 | DeZert

tévedni emberi dolog :)

tsumpyster válasza:
Akkor jó xD

adott pontszám: 4
2009. október 13. | 18:08 | AdamJ

szia,
a cím illik a fotóhoz, jól mutat a kő ahogy egyedül áll ki a vízből, és ahogy a víz körülöleli.Szerintem nem feltétlenül kellett volna a témát középre helyezni, még akkor sem ha a kép címe az hogy "Fókuszban". Talán meg lehetett volna próbálni egy kicsit alacsonyabbra helyezni a gépet, hogy izgalmasabb legyen a perspektíva, de gondolom, hogy guggoló testhelyzetben fotóztál, és a kihajtható kijelző hiányában az efféle feladatok megoldása kicsit nehézkes.Mindezek ellenére nekem mégis 4 pontot ér a kép az ötlet és a kivitelezés miatt.
Szép Fényeket!

tsumpyster válasza:
Szia!

Igazad van a pozicionálással kapcsolatban, viszont sajna nem tudtam lentebb vinni a gépet. Örülök, hogy tetszik és köszönöm a véleményt:)

adott pontszám: 4
2009. október 13. | 18:03 | gyuszika

Igen tetszik a fotod es a tiszta viztukor alatt jo nezni a kavicsokat,tetszik az elmosott a hatter.
Egy kozeli kep expojanal nagyon szamitanak a fenyek es ahogy latom a kavics bal oldalan tul erosen vetodott ra a napfeny ezert ettol a reszletek elvesztek.
Nem vagyok tapasztalt a Makro fotozasaban de ott ezek nagyon is szamitanak.A fo tema a kavicson van es nekem ez a meglatasom ha nezegetem az eredmenyed.:)
Szep fenyeket!

tsumpyster válasza:
Köszönöm:) Még én is csak gyakorolgatom a makrózást, de remélem, hamarosan belejövök, és tudom majd hasznosítani a jó tanácsokat;)

Üdv.

adott pontszám: 4,6
2009. október 13. | 18:03 | csipetcsapat

A képeket nézegetve már kicsiben is felkeltette a figyelmemet a képed. Ami nagyon tetszik a színvilága, az élesség , a többi kavics lassan életlenbe átmenete. Ami picit nekem nem tetszik, az a fenti fehér csík, gondolom a másik part, azt nyugodtan elhagyhattad volna és a kavics előterében is hagytam volna kb annyit, amennyit felülről levágnék. Összességében gratulálok a képedhez!

tsumpyster válasza:
Köszönöm szépen:D

adott pontszám: 4
2009. október 13. | 18:03 | DeZert

Szia!

Szerintem vagy nem merik majd értékelni a képedet, vagy nagyon le fogják húzni. Sajnos a téma nem túl érdekes, jó vicces a kő formája. Technikailag sincs benne semmi egyedi, különleges.Szerkesztésnél mindig azt mondják, hogy nem szabad középre szerkeszteni, hacsak a téma nem kívánja meg nagyon. Kis utómunkával egyenesbe hozhadtad volna a tó partját ott a messzi távolban. Ezek most csak kis apróságok, de már javítana a kép értékén.

tsumpyster válasza:
Szia! Köszönöm az őszinteséget, és a tanácsokat.Megfogadom őket;)

Üdv.