- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2009. október 12. 00:27 - rekeszérték: F3.5
- zársebesség: 1/8
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Budapest
kvasztojan válasza:
Kösz:) Akkor lehet h most ezt kihagyom!:)
Totális véletlen folytán éppen hasonló témájú képekből láttam ma kiállítást. Megdöbbentő, hogy mennyivel jobban érvényesülnek normális méretben, illő keretezéssel. (Ezzel most még nagyobb közhelyet sikerült mondanom, mint "az élet egy abszurd színdarab".) Úgy látszik vannak képek, amelyek csak normális körülmények közt, értsd papíron és nagyban fejtik ki a hatásukat. (Ezzel viszont a "mennyivel jobban" kezdetű közhelyemet is felülmúltam. Alakul, alakul.) Ennek fényében, és a normális körülményeket megelőlegezve kitűnő képnek tartom a rideg racionalitása miatt, ami alatt a hangulatát értem. Emiatt az sem von le az értékéből hogy a képet elvileg éltető óriásplakát, a metrószerelvény és a környezet kontextusa nem áll össze 100%-osan. De, ahogy mondtam, a hangulat matt nem is hiányzik valami szájbarágós tartalom meg üzenet. Még annyt, hogy ha a második redőnyre szinkronizálod a vakut - már amennyiben ezen a gépen lehetséges - a lámpák csíkja a mozgás irányába kerül, vagyis a metró nem tolni fogja a fénycsíkot hanem szépen húzza maga után, ahogy illik. Aztán persze ha csak azért használtad ezt a gépet mert éppen nem volt nálad az 1DMkIII, akkor nem szóltam.
kvasztojan válasza:
Szia! Köszönöm az értékelésed! Ezzel a géppel örültem h a zársebességet tudtam állítani, az is nagy dolog!:) Érdekelne amúgy h hol van az a kiállítás!;)
Ez a metró fotó nagyon jól sikerült. Nincs benne semmi extra, csak gondolom sok munka, mert egy pontosan eltalált képet nem elsőre sikerült elkészítened. :)
Ami nekem nagyon tetszik a képen, hogy egy kis trükkel perspektivikusan torzítottad a látványt. A fekete keret és a fekete háttér ezt szépen palástolja.
kvasztojan válasza:
Köszönöm szépen!!:)
Egyszerű, minimalista urbánus kép...
Mélyebb értelmét úgy érzem nem kell keresni, egyszerűen a látvány a lényeg, ami nekem bejön...
Kíváncsi vagyok a többiek véleményére, nekem ez így tetszik.
kvasztojan válasza:
Köszönöm szépen!:)
nagyon szeretem az ilyen képeket. és a plakát is pont jól jött :)
-a metró lehetne "hoszabb csík", elmosódottabb talán,
-a dőlést nem tartom fontosnak
-nagyon tetszik a plafon csíkozottsága
-és egyedi meglátás :)
kvasztojan válasza:
Köszönöm szépen!:)
kvasztojan válasza:
Köszönöm szépen!:)
Egyszerű, mégis jó meglátás, és ebből a meglátásból szerintem kihoztad a maximumot.
Sehol nem üres a kép. Baloldalt a mondanivalóra rávilágító plakát', Jobbról az elemes földalatti, erőteljes érkezése/indulása, hogy ne legyen unalmas még 1 oszlopot is belekomponáltál, egész jó helyre. Felül a világítás, alul a járófelület, és az előbbi betükröződése. Tetszik!
Üdv.:psychill
kvasztojan válasza:
Köszönöm szépen!!!:):)
Imádom a metrót. Jó a meglátás és csak apróbb hibákat vélek felfedezni.
Az egyik, hogy jobbra dől a kép, a másik, hogy bemozdult a fotó. Az oszlopon ez nagyon jól látható és picit sötét is képed. Amúgy a háttér a közel 40 éves metrókocsival remek hangulatot ad.
kvasztojan válasza:
Szia! köszönöm az értékelésed!:) A kép nincs bemozdulva, csak kívül esik az oszlop az élességi tartományon, lehet ha oda fókuszáltam volna minden éles lenne? Nemtom.. További jó fotózást!
kvasztojan válasza:
Ok, köszi!:)
Nem igazán tudom megfogalmazni, csak valahogy úgy érzem, hogy utólag kreált a mkon danivaló, a cím a képhez, illetve a felirathoz :) Ez nem hiba, csak egy megjegyzés volt a részemről :)
kvasztojan válasza:
Kösz a választ! Pedig abszolút tudatos komponálás volt a részemről. Megláttam a 100% feliratot, felötlött bennem, h valóban?:) És vártam egy metrót.
Minden bizonnyal ez a helyes válasz! Hát igen, legközelebb talán az oszlopra kellene fókuszálni 8-11-es rekeszhasználattal.
Bevallom őszintén Lívia, hogy engem nagyon megzavart a lámpatestek élessége, már amennyi látszik belőle természetesen.
kvasztojan válasza:
Szia! Ide írok mert ez a legutóbbi hozzászólásod. A kép nincsen látványosan bemozdulva, viszont az oszlop tényleg nem éles. Mint írtam korábban 8-as rekesznél már lehet kisebb zársebességet kellett volna állítanom, és akkor jobban bemozdul a szerelvény, nekem meg pont így tetszett. Mit lehet ilyenkor tenni?
A kép bemozdultságának védelmét amúgy köszönöm szépen, de érdekelt volna egy értékelés az élességen kívül is, hiszen a kép nem csak arról szól.
szia
néztem ezt a képet, és gondolkodtam mit is lehet írni rá, sok minden ne jutott eszembe, csak a képen lévő dinamika amit akartál éreztetni.
100% jó ötlet, főleg hogy az elhaladó metró letakarta a reklám másik felét, mert ugye a fény csík árulkodik a haladásról ,nem a jövetelről.
gépedhez képest elég jó képeket csinálsz, csak így tovább.
Grat
Aknilh
kvasztojan válasza:
Köszönöm szépen!:) A fénycsíkkal viszont nincs igazad, mert ez egy érkező metró;)
Nem tartom rossz képnek, sőt a színvilága kimondottan tetszik. Az éppen elhúzó metrószerelvény megtölti dinamikával. Csak a címet és a mondanivalót, illetve ezek összehangolását érzem erőltetettnek.
Nem szeretnék belebonyolódni a vitába, de véleményem szerint a kép nem mozdult be, az oszlop egyszerűen DOF-on kívül esik, ezért nem éles :) Bár lehet, hogy én nem értek hozá...
kvasztojan válasza:
Köszönöm az értékelésed!:) A kép nem mozdult be, de az oszlop tényleg nem éles:) Megkérdezhetem miért érzed erőltetettnek? Úgy érzem ez így lehetne egy BKV reklám: 100% - ezt kérdőjeleztem meg.
Ez nagyon jó.
Nagyon ötletes és a megvalósítás tökéletes. Pontosan jó helyen kaptad el a metrót. A kép szerkesztése is jó. A fókusz és a záridő tökéletes. Nagyon egyben van ez a kép.
kvasztojan válasza:
Köszönöm szépen!! Örülök h tetszik!:)
Én egy szóval sem mondtam, hogy éles, de az nem merült fel benned, hogy ha egy kép bemozdul, akkor az egész bemozdul? A plakát meg a lámpatestek kaptak a bkv-tól egy kis is-t, összehangolva a fényképezőgéppel? Amúgy a fotó alatt "szakmai" vita jött létre, így minden jogom megvan hozzá, hogy az értékelésedet megfelelő érvelés figyelembevételével felülbíráljam! Tudom, hogy nehéz dolog a képolvasás, de a jövőben tessék egy kicsit figyelmesebben, körültekintőbben megvizsgálni egy felvételt.
hát ha neked az az oszlop éles és részletteljes (elég könnyű lemérni rajta az élességet a vonalak miatt) akkor lelked rajta. Én nagyon életlennek látom. Ha neked éles akkor adjál rá ötöst, semmi nem tart vissza. De az értékelésemet fikázni elég gyengus dolog. Én itt befejeztem, megyek tovább értékelni.
kvasztojan válasza:
Annyiból nincs igazad h az elején azt írtad h be van mozdulva, pedig látványosan nincs. Az igaz h az oszlop élettelen. Kicsit szőrösszívűnek éreztem az értékelésed, de fátylat rá, én nem vádollak semmivel. További jó fotózást!
Nekem tetszik, egyszerűcske, de jó hangulatkép lett. Felidézett bennem régebbi pesti emlékeket, ezért nálam hatást értél el vele. :) Persze biztos lesz akinek nem fog majd mondani semmit.
Kompakt és beltér ellenére a minőség is jó, színhű lett a fotó. A tetején nem tökéletes az összemosás a fekete háttérrel, így amelyik monitor fényesebbre van állítva, ott jobban látszik, hogy elkülönül. Feldobná a képet a térben esetleg még pl egy ott tartózkodó vagy mondjuk a metró után futó szintén bemozdult ember. :)
kvasztojan válasza:
Köszönöm szépen!:) Az a baj h most érkezett a metró, és ráadásul az elejét fotóztam, úh nem hiszem h kéne futni utána, egy pár ember viszont lehet feldobná, de lehet elterelné a figyelmet a mondanivalóról.
Szió! A főtémát helyesen a harmadoló pontba helyezted, ez dícséretes. A szerevény elmosódása visz egy kis dinamizmust a képbe. Én megvágtam volna a kép alját úgy, hogy legalább a gumicsíkot levágom alulról, meg felülről ugyanennyit, hogy szimmetrikus maradjon. Szterintem alul exponált lett a kép, kicsit világosítanék rajta. Amúgy nagyon jól elkaptad ezt a témát a másik vagonból, amikor annak nyitva volt az ajtaja :D Gratula!
kvasztojan válasza:
Köszönöm szépen az értékelésed! A gumicsík nekem tetszik, de lehet igazad van! Nem emlékszem most h milyen rekeszt használtam, bár sztem ki volt nyitva amennyire lehet, ha nem akkor mindenképpen igazat adok:) Zársebességet meg nem akartam csökkenteni, mert pont ennyire tetszett a bemozdulás. Am a peronról fotóztam, remélem ezáltal nem veszít értékéből!;)
Kicsit olyan fura vagy! Az egyik képednél hosszasan javaslod a kedves delikvensnek, hogy legyen már olyan kedves és mielőtt értékel, nézze meg rendesen a képet.
Rád ez nem vonatkozik?
Nézd meg a lámpatesteket, vagy a plakátot. Meglátsz egy életlen pontot az oszlop személyében és kész? Láthatóan bemozdult? Ilyenkor legyen már benned annyi, hogy írsz egy helyreigazítást.
Hétszentség, hogy nem mozdult be, ez 1.000.000%!
Mi történt veled Réka? Nem szoktál ilyen szinten fortyogni. Valaki megbántott?
kvasztojan válasza:
Valószínűleg én bántottam meg, mert adtam neki egy 3-ast..most visszakaptam.. csak míg az én véleményemnek nincs súlya, az övének van:)
#11
Nem.
Mivel?
A monyanivaló még hagyján, valami magyarázatot bele lehetne erőltetni, no de a kivitelezés bizonytalan lábakon áll. Láthatóan bemozdult a kép, az oszlop nagyon életlen. Nem szemből fotóztad ezért ferde a kép és ezt nem is lehet helyrehozni. Pedig a világítás jó, a színek korrektek, jó kis alvilági hangulat lehetne belőle. Legközelebb állványt javaslok és akkor nem kell kompromisszumot kötni a minőségben, valamint ha megvársz még egy vonatot, akkor sikerül jól elhelyezkedni a peronon és nem lesz ferde a kép.
kvasztojan válasza:
Ha érted a kép mondanivalóját, akkor miért kérdezel vissza? Egy ilyen képnél pont a mondanivaló a lényeg, a kivitelezés másodlagos, ezért nem értem a lepontozást. Engem személy szerint nem zavar h nem teljesen 2D-ben van a vonat, de ezzel még egyetértek, ezt ki lehetett volna küszöbölni. Bemozdulás ellenben nem történt, én nem az oszlopot tarottam lényegesnek, így nem is oda fókuszáltam, nézd meg a feliratot. Olyan élességet ne várj egy kompakttól, mint egy félmilliós géptől. Üdv
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.