Nekem a Porsche miatt tetszik a fotó (ha jól látom, ez egy régebbi kasztnis 911 Carrera), bár valóban itt-ott nem tökéletes a kivitelezés, de a körülményeket figyelembe véve (sebesség, távolság) jól eltaláltad. Noha nem mindenütt tökéletesen éles az autó, azért van rajta éles pont ami egy jó svenkhez elengedhetetlen.
Maga a vágás nem nagyon tetszik nekem, szerintem túl sok alul az aszfalt, illetve felfelé dől az egész fotó.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2009. szeptember 17. 08:49 - Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Hungaroring
Nem egy művészi fotó, de azért kiváncsi vagyok mit szóltok hozzá. Én azért voltam büszke rá, mert a célegyenesben kb 200-al mehetett, és kb 10 méterről sikerült így elkapnom.
fotosamator válasza:
Köszönöm.
Szia!
Jó kép, szépen elmosódott háttér, kerekek. Sajnos az autó is elmosódott egy kicsit, de nem zavaró. Én kicsit több teret hagytam volna jobbra, vagy vágnék jobb oldalról. Érdekes lenne egy döntött kivágás.
fotosamator válasza:
köszönöm
Szia! Na, azért ne essünk túlzásba, 300-at legfeljebb az F1-esek mennek a Hungaroringen, azok is a célegyenes végén, ez a kép pedig még a célvonal előtt készült, ha nem tévedek. Na, de a fotóról: svenkelős képet célszerű messzebbről készíteni, akkor könnyebb lekövetni, mint ilyen közelről. Ha kicsi a távolság, többet kell fordulnod a céltárggyal együtt, ráadásul a fényképezőgép mozgásának síkja nem teljesen párhuzamos az autó mozgásának irányával, emiatt szinte lehetetlen olyan képet készíteni, hogy az autó eleje, közepe és hátulja is éles legyen (persze van, hogy nem is ez a cél). Nem könnyű, sokat kell gyakorolni, de érdemes - a kép alapján szerintem jó irányba haladsz :) Ha pedig már tökéletes a technika, lehet komponálni is: én az alsó harmadba tettem volna az autót, egészen keveset hagytam voltam az aszfaltból a kerekek alatt, és fent többet mutattam volna a lelátóból.
fotosamator válasza:
Jó persze túloztam a sebbeségnél,de ez az első svenkelős fotóm ésnagyon örültem, hogy ennyire sikerült, közvetlenül a pálya széléről fotóztam a boxutcából.
Remek svenk, nekem tetszetős szerkesztés. Másnak biztosan, nekem nem hiányzik az orra előtt még több hely. Talán az aszfaltból kicsit kevesebbet láttatnék. De így is tökéletes. Talán a széksorokon is látszódó nem vízszintes vágás miatt korrigáltam volna, meg egy kis kontrasztot adtam volna rá ,és tökéletes lenne. Nekem tetszik!
fotosamator válasza:
Köszönöm szépen.
Érzelmi alapon? Ilyet sem mondtak még nekem. :-)
Nem szoktam magyarázni, hogy mit miért pontozok, de most megteszem. Én a fotozz.hu pontozása alapján szoktam pontokat adni.
a 2-es (elfogadható, unalmas, tucatfotó) és a 3-as (tudatos, kreatív, de javitandó) között vaciláltam. hiszen nem unalmas, de azért a kreatívtól messze van. Elég sokan adtak 4-est (jó, egyedi, apró hibával) Remélem Te is érzed hogy nem jó, nem is egyedi, és az nem apró hiba, ha egy svenk nem éles. azt meg csak remélni tudom, hogy nem a pontátlag miatt teszel fel képeket, hanem hogy tanulj.
fotosamator válasza:
Attól függ mihez viszonyítok, te egy profi sport fotós vagy neked természetesen nem jó, nekem ez volt az első ilyen próbálkozásom ezért én ennek is nagyon örültem. :)
Természetesn elfogadom a véleményed.
300? Nem túlzás egy kicsit? :-) Itt - a célegyenes elött - még 200-al sem mennek.
Sajnos nem sikerült pontosan felvenned az autó ritmusát, homályos lett a kép. Pedig ha éles lenne, szépen lehetne látni a pilóta (Walter Csaba) arcát.
fotosamator válasza:
Lehet hogy túloztam, nem tudom, nem vagyok szakértő, de különféle szimulátorok alapján lehetne ennyi. :)
Úgy látom érzelmi alapon pontoztál.
Lehet, hogy nem tökéletesen tűéles a kép, a Te képed összhatása valóban jobb, bár őszintén szólva ha már az arcokról van szó az enyimen jobban kivehető a pilóta arca mint a tieden. Szóval csak azért 2,5-öt adni egy képre, mert nem tűéles szerintem nem fair. Ha ilyen rossz értékelést kapok legalább indokold meg részletesebben, biztosan tudnál tanácsot is adni a képeidet látva. de igy ezt sajnos nem tudom hasznosnak elfogadni.
fotosamator válasza:
köszönöm
Szia!
Némi plusz hely előtte, alulról vágás kicsit még jobbá tenné. Kaphatna egy vékony fehér csíkot alul felül + egy kb. 80 pixel széles feketét utána.
Ez egy szép svenk, technikailag. De képvilága, plusz értéke nem nagyon van.
üdv
istván
fotosamator válasza:
köszönöm, ennyi nekem pontosan elég volt
Nehéz műfaj a svenkelés, tudom, mert én is sokszor megpróbálkoztam már vele. Sajnos, még nem sikerült olyan szintre fejesztenem, amilyneket itt a Fotozz-on láttam. Elég magas a mérce... Kicsiben még egész jónak tűnik, de nagyban már sajnos nem elég az élesség... Üdv, kj
fotosamator válasza:
köszönöm
Igazán szerencsés pozícióból készíthetted a képet, ha jól sejtem a boxutcából. Sajnos amikor kimentem a FIA GT-re, akkor oda csak a profi fotósok (akreditált) mehettek be.
Viszont az akkori tapasztalat azt mutatta nekem, hogy az autó eleje és vége is éles, egy jól elkapott pillanatnál. Minél kevésbé sikerül ez, annál jobban húzodik be az autó elejéről és a végéről az életlenség, pontosabban fogalmazva a bemozdulás. Itt is ezt tapasztalom. Itt a vezető még éles, de az autó elején már erős bemozdulás látható.
Nem könnyű egy ilyen fotót tökéletesen elkészíteni, főleg ilyen távolságból.
Az utólagos élesítés kicsit sok lett, kevesebb is elegendő lett volna.
Nem tartom tökéletesnek, mert van mit javítani rajta. Ha lehetőséged lesz még ilyen képet készíteni, akkor gyakorolj, bár igazából szerencse is kell egy jó képhez. Úgy 3-400 képből már lehet taláni 6-8-at, ami jó, azok közül is 2-3 lesz, amivel szerintem tökéletesen kiegyezel.
Persze, akinek már rutinja van ebben, az jobb eredményeket is el tud érni.
Ami meg egyátalán nem mindegy az objektív. Ha gyorsan tud fókuszálni, az már egy hatalmas lépéselőny.
fotosamator válasza:
köszönöm. Amugy az élességet nem állítottam utólag rajta.
szia
ez egy elég nehéz dolog, egy ilyen gyors mozgásban lévő autót lefotózni, azt mondják gyakorlás, hát neked is ez a tanács. Ez akkor jó ez a fotó ha tű éles az autó és el van mosódva a kép.
Tudom ahhoz hosszabb záridő kell, vagy gyorsabb autó sok fénnyel, úgy látom meg volt a feltétel.
Sok sikert
Aknilh
fotosamator válasza:
Köszönöm, ez egyébként már este 6 után volt naplementében, így olyan sok fényem azért nem volt már.
"16"
Szia!
Ertem,hogy örülsz a jol(de nem tökeletesen)sikerült svenknek,de ez szerintem keves egy jo fotohoz...
Igy egy szaguldo Porsche,semmi több.Unalmas...
Nagyon nagy kar,hogy töküres a lelato...Nem Te tehetsz rola,de igy nincs semmi hangulata a kepnek,nem el,nagyon kellenenek a nezök elmosodott foltjai a hatterbe szerintem.
Alul az arnyek alatt valamivel vagnam,fent meg mondjuk öt sor szeket.Feszesebb,dinamikusbb kompi lenne szerintem.
Igy atlagos a foto,semmi extra,csak egy svenk.
Üdv
fotosamator válasza:
köszönöm.
Üdv! Valóban, olykor nagyon tud örülni egy-egy képnek az ember, ha nem éppen a legjobban sikerül is. :)
A fények nem a legjobb szögből érik az autót, gondolok itt kb 2 óra irányából jövő napfényre.
Úgy látom matt fényezés van az autón, így nem csillog, ami dobhatna a hangulatán és a versenyautókra jellemző csili-vili külső megjelenne. De ha pl próbálod olyan szögben csinálni, h a fényes részek (króm felni, fényszórók) megcsillanjanak mindjárt más az összkép. Nem tudom, h a kép minősége-e az oka vagy pusztán a fények, de nekem nem határolódik el túlságosan a háttér az autótól. Ugyan a svenkeléssel a kellő dinamikát megteremtetted, és a pilóta arca is látható(és éles), ami pozitívum, ráadásul még helyet is hagytál neki elől, hadd menjen; ezt sokan feledik, bár néha az sem rossz.
Nekem hiányzik az autósportban megszokott sok szín. Igen. Persze Te arról nem tehetsz, h nincs százféle szponzor matrica az autón vagy nincsenek nézők a lelátón. :)
Az autó vonalai kivehetőek, de megint picit más szögből ez is jobban érzékeltethető, talán. (Utólag élesítettél? Érdekesek a kontúrok. - Lehetséges, h a CRT monitorom miatt van. Akkor elnézésed kérem! Nem emiatt 4.)
Gratulálok! Üdv! Norbi
fotosamator válasza:
Köszönöm szépen. Amugy nem élesítettem rajta utólag.
szia!
nem kell muveszi legyen egy svenk ahhoz h jo legyen.. viszont technikailag lehetne jobb es itt az auto ellesegere gondolok..
a hatter szepen bemozdult es eleg homogen ahhoz h ne legyen zavaro, viszont a porsche is bemozdult.
nem tudom mennyi lehetoseged volt de az biztos h sokat kell kattintani h egy ilyen foto tokeletesre sikeruljon.
a szerkesztese is lehetne mondjuk atlos, ugy nagyobb szerepet kapna az auto, kevesebbet az erdektelen hatter.
szoval meg van mit csiszolgatni rajta szvsz..
tovabbi jo fotozast!
./z
fotosamator válasza:
Köszönöm
Szia! Tudom mire gondolsz! Én az Euro Ringen fotóztam motorokat, és ott is száguldoztak. Nem egyszerű élesre összehozni a mozgó tárgyat, mert ha kis záridővel dolgozol, akkor olyan, mintha állna, ha nagy záridőd van, akkor követned kell, de legalább elmosódott lesz a környezet, és lesz a képnek dinamikája. Így azonban nagyon nehéz 100%-osan élesre kihozni a témádat. A motornál annyival volt jobb, hogy a bedőléseket, ha jól elkapja az ember, akkor dinamikusabb, extrémebb lesz a kép, és látszik az ember, ahogy a gépen ülve küzd az elemekkel. Visszatérve a fotódra, jól sikerült alkotás, a téma kicsit életlen, de ezt már megbeszéltük. Az autóban ülő vezető viszont szépen kivehető, és a harmadolás, a kompozició is jóra sikeredett! Grat.
fotosamator válasza:
Ksözönöm, az éleséggel kapcsolatban pont ezekkel a gondokkal küzködtem :)
Hello!
a maga nemében valóban nem rossz, talán a színeket lehetett volna erősíteni, illetve a kép dőlését korrigálni mert zavaró szerintem!
minden jót!
fotosamator válasza:
megint a dölés :)köszönöm
fotosamator válasza:
lehet egy picit túloztam :) de a sofőr mondta h 300 felett van mindig a végén, kb 120-130-al veszi be a kanyart, ez célegyenes közepén volt, oda kb 4 sec alatt ér el tehát az hogy 200 felett van az tuti.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.