utoljára don quijote történetében éreztem ezt a 'harcot', amit te vállaltál fel itt, ezt már írtam korábban és csak ismételni tudom, hogy tisztelem a kitartásod, és kíváncsi vagyok rá, meddig lesz hozzá türelmed
épp ma beszélgettem erről egy közös ismerősünkkel, aki ezt egy másik oldalon (talán csak ideiglenesen) feladta
mert be kell lássuk, amit mutatni próbálsz, azt nem lehet megmutatni, elmagyarázni, másokat erről győzködni, a másik oldalról nézve meg, ezt másoktól nem lesheted el, mások nem tudnak megtanítani erre
ha igényed van rá, magad megkeresheted önmagadnak, magad rájöhetsz mindenre
de sajnos a gond ott kezdődik, hogy a többségnek igénye sincs rá, hogy megértsék, amiről beszélsz, innentől fogva ...
ezen az oldalon (is) azt lehet látni, hogy évek óta ugyan arról megy a szájtépés, ugyan azokat a köröket futják az emberek (még a moderátorok is)
hát hajrá forát, lélekben veled vagyok, képekkel nem tudok melléd állni, mert mínuszban vagyok, szavakkal meg mert nincs olyan szókincsem mint neked
ja és a képről : 8 megapixellel gagyi mobiltelefon képet csinálni ... annak mi értelme (mer értelme és célja mindennek kell legyen, anélkül miről lehet beszélni)???? a sötét részek bebuktak a fényesek meg kiégtek, unalmas átlóba szerkesztve, ráadásul, ha jól látom, dől is rendesen :)
szia
ui. aszittem eltűntél, de látom itt elég aktív vagy, jövök akkor gyakrabban
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2009. augusztus 26. 18:27
alibibinek és zsunak aki a zajjal jön, hallgasson el örökre
nologo32 válasza:
hullámokban aktív, leginkább :) a fenti eszmefuttatás elemzésébe nem megyek bele, felesleges, "azokról" ugyanazt gondoljuk :) próbálkozni meg próbálkozom :) ennyit a kitartásról és don quijotéról
Nem szeretnék senkit kizárni, jobban szeretném, ha mindenki saját intelligenciáját tartva szem előtt írná az értékeléseit és kommentjeit.
Láthatunk erre jó példákat, de rosszakat is. Mindenki el tudja dönteni, hogy melyik csoporthoz szeretne tartozni.
Maradjunk annyiban, hogy a "kisebb", avagy a fotózásban kevésbé járatos kiröhögése illetve lejáratása nem éppen bátor, se nem bölcs cselekedet. Sokkal értelmesebb, ha szép szóval elmagyarázzátok neki, hogy mit gondolt rosszul.
Már feltéve, ha ez is megy, nem csak a kiröhögés.
Sajnos nem mindenkinek...
nologo32 válasza:
remélem azzal, ahogy én bánok az engem kioktatókkal, nagyjából elégedett vagy. azt hiszem nálam bővebben, résztvevőbben és partneribb módon más nemigen reagál a fotózzon a nagyonokos és "hozzáértő" kioktatásra. ezt az érintettek reakciói és utólagos józanabb fellépése is igazolja. egyúttal kérem, hogy máshol folytassátok a vitát - ami már rég sokkal dühödtebb, mint ami kiváltotta. köszönöm!
Tisztelt Birdie!
Emlékszem amikor ide regisztráltam magamat, még lehetett véleményírás előtt olvasni egy adott képre írt véleményeket.
Ezekből sokat lehetett tanulni.
Ahogy én is tanultam belőlük.
De azt el kell ismernie mindenkinek, hogy az elmúlt időben elég sok olyan véleményt lehet kapni, olvasni, amit időnként bizony nehéz elegánsan szépen lereagálni.
Mert bosszantó.
És szerintem ha ezt valaki szóvá teszi nem kellene érte megharagudni esetleg megrovásban részesíteni, hanem elgondolkozni azon, vajon nem lenne e jobb a régi rendet visszaállítani?
Vannak olyan oldalak, ahol a kezdők leírhatják a véleményüket, de annak nincs súlya.
Csak ha már elért egy bizonyos szintet a feltöltött képeivel.
Amit írtam vállalom, és akár ki is lehet zárni érte.
Üdv: Farkas.
nologo32 válasza:
üdv!
Szia,
Köszönöm a választ. Az értékelésben a saját véleményemet írtam le, még ha nem is hangsúlyoztam megfelelően, hogy az én véleményem szerint olyan a kép, amilyennek leírtam.
Azt, hogy mennyire vagyok hivatott eldönteni a képről, hogy milyen? Pont annyira mint más. Egy porszem vagyok, kérdés, hogy melyik kupacba tartozom. A nagy művészek mindig kiemelkedtek valamivel, mert valami olyat alkottak, amitől népszerűek lettek.
Lehet, hogy egyszer te is ilyen leszel, sőt bízom benne, hogy nagyon komoly sikereid lesznek. De ettől még nekem lehet az a véleményem, hogy a képed nem tetszik..
Egy dologra meg nagyon figyelek... Nem mondom egy képre hogy rossz. Erre sem mondtam.
Az tény, hogy kicsit velősen fogalmaztam, nem állt szándékomban ezzel téged se lekezelni, se lenézni.
Egyébként az érzelem nekem nem jön át ezen a képen. Valószínű azért, mert teljesen más a beállítottságunk. De hát ezzel nincsen baj.
Ez is egy látásmód, egy világ, amit én nem értek meg, úgy tűnik. Max majd olvasgatni fogok, hátha egyszer megértem, bár kétlem. De mivel ez egy olyan terület, amibe én nem élem bele magam, legközelebb már másként fogok eljárni az értékelésnél.
Köszönöm, hogy meghallgattál.
nologo32 válasza:
most nagyon korrekt és józan voltál. :)
a szót magát nem mondtad ki, de a kizárólagosság, ahogy a "feltöltése kerülendő" fordulatot alkalmaztad, egyértelműen erre utalt.
azt én is mondtam, hogy a tény, hogy nem tetszik valami, illetve, hogy nem érint meg, egyáltalán nem baj. különbözőek vagyunk mind, különböző rezgésszámmal és fogékonysággal. sosem érzem bántóank, ha valakinek nem tetszik, amit csinálok. csak sajnálom, hogy nem tudunk megosztani bizonyos dolgokat - de erről már írtam az előzőekben.
az utolsó bekezdésed milyen más, mint az előző véleményeid! maximálisan tiszteletre méltó, ahogy ezúttal nem ítélkezel. köszönet! minden jót!
Valóban van egyfajta kioktatási "divat", meg visszaoktatási, nevetségessé tevési is - sajnos, és itt ennek voltunk szemtanúi.
Igen.. valóban sok jó fotós távozott..de ez egyáltalán nem biztos , hogy a "kezdők" kioktatása miatt történt. Meglehet pont ilyesmitől fordult fel a gyomra, mint ami itt is fellelhető.
Attól még McAl nézete nem fog megváltozni, és nem fog remekművet látni egy olyan fotóban, aminek megítélése amúgy is eléggé megosztott. Akkor mire jó ez az egész??!!
(Bocsánat nologo32, hogy itt mondok ezzel kapcsolatban véleményt, és nem a fotózról írtam, de mivel más nevetségessé tevése itt történt, úgy érzem itt volt aktuális.)
Ha a képről kellene írnom valszeg megint ütköznének a véleményeink - így inkább nem teszem.
nologo32 válasza:
a vélemény szabad és tiszteletben is tartom. amúgy is természetes, hogy nem mindenkinek azonosak a készségei, nem mindenkinek működnek a radarjai ugyanazokra a dolgokra. amit nem kedvelek, az a stílus - bár többé-kevésbé azt is tolerálom - illetve a kizárólagosság fenntartása. az ítélkezés megfellebbezhetetlenségéé. nem egyszer ütköztettem a véleményemet máséval, és ha annak stílusa megengedte, teljesen normális párbeszédet tudtunk folytatni. nekem nem célom - és így nem is okoz örömöt - a partner legyőzése. ha el tudom érni, hogy egy kicsit nyitottabban gondolkozzon, az az igazi siker - és ez nem feltétlenül jelenti, hogy magam nyerjem el az elismerést, merthogy az alap az, miszerint a ketten vannak, a kép és a néző, a befogadó. én nem számítok ebben a felállásban - ha úgy gondolnám, hogy igen, az merő hiúság lenne - a kérdés az, születik-e élmény egy (bármilyen) alkotás befogadása kapcsán, vagy nem.
a veled való véleménykülönbségről azt gondolom - teljesen személytelenül - hogy sajnálom, ha nem érint meg semmi. úgy érzem, akinek a befogadóképességét korlátozzák azok, amiket hibának lát, kevesebbet kap a világból, mint amire lehetősége lenne.
McAllal kapcsolatban pedig igazsága van annak, aki türelmesebb reakcióra inti az őt megszólókat, ugyanakkor ne menjünk el amellett a tény mellett, ahogy McAl kezeli a témát. nem találom bajnak, hogy nem látja mesterműnek, amivel nálam találkozik, de a hozzáállása olyan, mint akinek zsebében a bölcsek köve, leereszkedő, atyáskodó, kioktató stílusa őt minősíti. (különösen a "majd csak túl leszünk ezen a sorozaton" mondatán ütköztem meg. nem is értem, ha ilyen érzései vannak pár kép kapcsán, akkor miért erőlteti a hozzászólást. így csak kényszeres leiskolázásként, a "te egy hülye lúzer vagy, én meg a győztes sikerember vagyok" pszichés helyzet felállításaként tudom értékelni. és kicsinyességként. természetesen én is gondolok valamit a fotóiról, és azokon keresztül a világáról, de egy hanggal nem oktattam ki őt - pedig annak ellenére, hogy kalap szarnak látja a munkáimat, több vonatkozásban (pl. esztétika, művtöri, - és még ha ellentmondásnak is érezhető :) - szakmaiság dolgában is - már csak az idő miatt is: 28 év mégiscsak valami és ebben az időben az igazolványkép készítéstől kezdve a műemléki dokumentáción a habkönnyű magazin koktélrovatában, vagy lakberendezési rovatában, könyvekben való megjelenésig mindenféle volt) máshol tartok az utamon, mint ő. arról nem is beszélve, hogy neki a fotózás, mint olyan, korlátozódik az "objektumokról" visszaverődő fény rögzítésére - ezért is olyan fontos neki az úgynevezett "technikai tökéletesség" - így sok dolgot nem is lát meg, amit jóval izgalmasabb megfogni. én szerencsésnek mondhatom magam, van olyan adottságom, amivel meglátok
"láthatatlan" dolgokat, aztán láthatóvá is teszem őket. az pedig, hogy eszközként használok zajt, homályt, mozdulást, csak az én szabadságom - de ehhez természetesen tudnom kell azt is, amit meg kell haladnom ezen eszközök alkalmazásával. különben nem láthatnám a különbséget a "hibásan bemozdult" és az érzelmek, emberek karakterét kiemelő "bemozdulás" közti különbséget. és ahhoz, hogy ezt lássam, látnom kell a fotót "élesen" is, csak akkor tudom karakterábrázoló eszközként használni a hibás jelenségeket.
zorán, köszönöm az eszmecserét, jó volt veled - ha jól emlékszem, nem először már - pedig mennyire különbözőképpen látjuk ezeket a dolgokat! :)
Én sem tudok mást mondani:
A képek értékelése ne az ócsárolásról szóljon! Vigyázzunk a kép készítőjének érzékenységére, negatív véleményünket, kritikánkat minél diplomatikusabban, tárgyilagosabban fogalmazzuk meg, kihangsúlyozva, hogy nem általános érvényű igazságokat, hanem szubjektív véleményünket írtuk le!
De!
Ha már valaki belegyalogol pár művész lelkivilágába, annak a figyelmeztetésének nem az a legjobb módja, hogy értékeléseit megkeresve, szidjuk, lealázzuk az illetőt. Hanem Birdie javaslatához hasonlóan, próbáljuk megértetni vele, mit tehetett volna másként, jobban, az alkotók lelkivilágára is ügyelve.
Ez az oldal az örömszerzésről szól. Arról, hogy képeket töltünk, nézegetünk, a hobbinknak élünk. Ki szeretne horgászni, ha mindig jönne valaki, aki belelökné az embert a tóba?
Sokan panaszkodnak, hogy kevés az értékelés, a kép, stb... Mi felhasználók -elsősorban a kellemes hangulat fenntartásával- is tehetünk ezen folyamatok ellen. Szóval tényleg több toleranciát.
A kép meg tényleg hangulatos, megérte feltölteni sztem. Remélem javul még az átlaga, mert megérdemli.
nologo32 válasza:
ahhoz, hogy az alkotók lelkivilágára ügyelni lehessen, saját magunk méltóságának megőrzésén át vezet az út :) mert a sommás kritikákkal és azok megfogalmazási módjával többször mutatunk rá saját fogyatékosságainkra, mint a kritika tárgyának tökéletlenségére
köszönöm a jó szót :)
Be kellene fejezni a másik piszkálását!
TOLERANCIA - remélem ismerős szó.
Minden felhasználónak joga van értékelést írni bármilyen kép alá. Nyilván senki sem úgy született, hogy fejből vágta az összes fotóművész összes képét, tudta mi mitől függ és mikor lehet az alapszabályokat átlépve újat alkotni.
Azzal, hogy kicikizitek, csak ti magatokat égetitek le. Kb. olyan, mint amikor 4-5 felsős körülvesz 1 alsóst és jól megverik. Gyávaság?
Inkább tanítsátok, mint oltsátok!
Mi lenne ilyenkor a helyes út?
Szerintem a kép értékelőjének minimum egy higgadt szösszenetet illenék írnia arról, hogy ő nem annyira ért egyet az értékelő által írtakkal, esetleg rávezetni arra, hogy itt az életlenségnek, zajnak, egyébnek ilyen és olyan funkciója van, hiszen képzelje csak el zaj, elmosódottság, illetve kemény fények nélkül, az egy studiofotó lenne, ez meg egy hangulatkép.
Ugyanakkor a többi felhasználó is kiállhat a fotós mellett, de nem így, ahogy tettétek, hanem intelligensen, párbeszéd formájában.
Osztom Farkas véleményét: jó lenne, ha nem lenne divat ez a kioktatósdi. De ezt most nem McAl-ra, hanem rátok értem, AGIS, Farkas, fehérelefánt, alibibi!
nologo32 válasza:
szia birdie :) értem és egyetértek az "inkább tanítsátok, mint oltsátok" elvvel, már csak azért is, mert aki ellenségességbe ütközik, sose fog elgondolkozni azon, vajon van-e hiba a hozzáállásában. ugyanakkor hiba az itt kialakult vita kapcsán egyoldalú véleményt megfogalmazni, ha már mérleghelyzet megteremtésére törekszel. szavaid olyan érzést keltenek, mintha egyoldalúan foglalnál állást agis, farka és a többi ellen. értem, mi velük a kifogásod, de az igazságosság megkövetelné, hogy ha az egyik felet osztod, akkor a másik se maradjon ki a jóból: McAl stílusa meglehetősen penetráns volt, és még humor sem volt benne. a többieket általában az ilyen magatartás készteti a vélemények csípős megfogalmazásában, különös tekintettel McAl munkássága, szakmai- művészeti háttere és véleményei, ill. azok megfogalmazási módja közti ellentmondásra.
és igen, jó lenne, ha nem lenne divat a kioktatósdi. és ez mindenkinek szól, agiséknak, McAlnak, nekem és neked is :)
üdv és örülök, hogy hozzá(m)szóltál!
Szívesen.
Ja értem már a zaj okát, dübőrgött a zene! :-)))))))
Sajnos ez van.
Azóta mióta megváltozott a szabályzat, és nem lehet látni ki milyen véleményt írt, azóta van ez.
Pedig vélemény írás előtt mások véleményét olvasva a kezdők sokat tanulhattak, tanultak szerintem.
És nem volt ez a kioktatásdi divat.
nologo32 válasza:
:)
Hangya Matika (aka Mcal) szakértelmét, és kifejlett látásmódját nem győzőm promózni ezen értékelése által: http://fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=198001
Jó szórakozást :))
nologo32 válasza:
hová röhögjek! :)
Nem is láttam, csak a zajt! :-)))))))))))))))))
Hangyát, vagy lepkét.
Esetleg virágot, teljesen hétköznapi módon bemutatva.
Na ezeknek a kioktató véleményei miatt hagyta, hagyja el sok jó fotós ezt az oldalt.
nologo32 válasza:
hát egész éjjel dübörögtek a hangszórók :) ilyen körülmények közt lehetetlen zajmentes fotót készíteni. persze ha már kép, annak nem olyan nagy baj a zaj :) legalább hallod is a zenét :)
nincs ezen mit ragozni, így van, ahogy mondod. én se szándékoztam már ide tölteni, csak alibibi felpiszkált :) de jól tette, élvezet nézni, milyen reakciók születnek. mindenesetre meglep, hogy ennyire végletesek :) egyébként meg nem baj, ha valaki nem bírja ezeket a képeket, de az arrogáns kioktatás, amivel osztják az észt, az azért meglepett nagyon. legjobb példa McAl, akinek szerintem fogalma sincs, hogyan fogalmaz. majd válaszolnom kell neki is :) köszönöm, farkas :)
Hogy expotechnikailag milyen a kép.. hát olyan amilyen, annyira pont kellően részletes, hogy egy szeletét, egy buja pillanatát, mondhatni maximálisan visszaadja a nyárnak, a fiatalságnak, szerelemnek, flörtnek.
Ez az amit sokan képtelenek elfogadni, vagy értelmezni a többi képnél ahogy láttam.
Az legyen az ő bajuk. Innen meg egy gratula.
nologo32 válasza:
hehe, és ha tudnák a kemény kritikusok, hogy mennyi munka van abban, hogy az enyhén zajos, vagy neadjisten már zajmentes képet ilyesmire roncsoljam :) aztán már nem is látják a mákszemek takarásában azt, amit te igen :)
köszönöm! :)
Hmm.
Erre nem számítottam...
Ez egy olyan mobiltelefon szintű fotó, ami gyakorlatilag 2009. augusztus 26. estéjén levert egyet, és pillanatok alatt olyan merengős, emlékezős, és feelinges estét váltott ki belőlem... ezért kerülendő az ilyen kép feltöltése erre az oldalra, mert sajnos vannak szegények akiknek nem adatik meg, hogy szívvel lássanak... nem akartam dumálni megint, bocs az off miatt, csak egyszerűen nekem ciki látni, hogy ide a hetek óta feltett kép átlaga ennyi... persze nemszámít, lehet mondani, nah meg persze ezek csak számok... számok mint ahogy meglehet számolni hányan mentek el innen.
nologo32 válasza:
olyan szintű, amilyennek megéli a befogadó :) ha téged megérintett, te lettél gazdagabb. aki bosszankodik és arra int engem, hogy ne töltsek ilyen képet erre az oldalra, határozottan szegényebb - és ha nincs szerencséje a jövőben és nem tágul a látóköre, nem nő az esztétikai toleranciszintje - az is marad.
és felmerül egy kérdés: volt, aki megszólta a mozaikot, hogy nem szép sima folyamatos vonalakból áll össze a kép? :)
Hangya Mati letámadott, nagy szüksége volt kreditre. Te szegény tücsök. Nem a Lafontaine, hanem a Hajnóczy-féle. Mindegy.
Ez nekem már húsosabb darab, jobban átjön az a bizonyos érzelem mint azon ami a napképe volt. Mint elkapott pillanat hoz mindent, ami elvárható: van története, tartalma, hangulata, íze és szaga. Nem tudom olyan szépen megfogalmazni mint alibibi, de tényleg az a szerencséd hogy nálad ez már stílus, és - irodalmilag szólva - szerencsére úgy nyomod a szabadverseket hogy közben tisztában vagy a versmértékkel, ezért tudod hogy mitől szabadulsz. Nem vagy egy könnyű szerző, de legalább nem is akarsz az lenni. Mindegy... fülledt kép, annyi sikere biztos nem lesz mint két tűélesen párosodó lótetűnek de ahogy ismerlek, nem kicsit örülsz hogy megint egy ilyen kölcsönösen éltető cím-kép kombót villantottál és ha még mindig szereted a halványbarna tevéket, a hétvégén is örülni fogsz. Persze ha eszed van, inkább elmész ilyen partiképeket csinálni, legközelebb nem nyomlak ki. Csak ez a zaj, csak ezt tudnám feledni - igaz, csöndesebb helyen nem tudnál ilyet fényképezni ;)))
nologo32 válasza:
kreditre? ilyenre nem is gondolok. :)
a szabadvers kontra mértékről az jutott eszembe, mikor szentendrén a barcsay múzeum egyik nézője hangosan fikázta az egyik festményt. formailag valóban rém egyszerű kép volt, bár a színekben már magasra tette a lécet a mester. (persze a szín sokak számára értelmezhetetlen dolog, a formai jegyeket könnyebben szorítják a verbalitás korlátai közé) szóval csak mondta a magáét, hogy ilyet a gyerekem is tud, mi ebben a szám és különben is, ez miért festő, ez nem is tud festeni. hát nem álltam meg, javasoltam neki, hogy legközelebb egy könyvesboltban ugyan kérjen már egy példányt a művészeti anatómiából :) aztán gondolkozzon csak azon szorgosan, hogy hogy is van ez - aki olyat tud, a végén miért körökre, négyzetekre és színekre korlátozza a munkásságát... mindenkinek fel van adva a lecke, csak sokan vannak, akik még ezt sem veszik észre.
ja, a döghangos zenétől, meg a viharzó érzelmektől úgy rezeg a gépem, hogy alig bírok megkapaszkodni benne. :)
Sajnálom, hogy véletlenül kinyomtam, úgy meg különösen, hogy látom, valaki csúnyán bepiszkolta ezt a képet. Úgy vagyok a képeiddel, mint a filmekkel; nem tudok egy nap többet megnézni belőle 2-3-nál.
Történetírás helyett most inkább azt jutott az eszembe, hogy milyen sokféle ember van itt a fotozzon. Sosem értettem, hogyan veszi valaki a bátorságot és pontozzon egy képet, egy hangulatot, embereket, egy történetet, miközben a legélettelibb képén egy hangyát találok. Elképesztő, hogy mennyire éretlen emberek vannak itt, és ahelyett hogy megpróbálnák az elméjüket, szívüket kinyitni, a pixelek monotonitásán keresztül hiszik azt, hogy amit csinálnak, az a fotográfia... Jómagam őszintén csodálom a galériádat, szeretném, ha egyszer eljutnék arra a szintre, hogy ilyen formanyelvet tudjak használni hangulat közvetítésére, és most már értem, hogy miért nem töltesz fel ide képeket:)
valamikor újra beülök a mozidba és megnézek még egy-két filmet, amit nem láttam.
G.
nologo32 válasza:
gyere, gyere, szívesen látlak a vetítéseken :)
Sikerült egy elég jó kis géppel egy mobiltelefon szintű fotót készítened.
Sajnos még a hangulata sem fog meg a képnek. Tipikusan egy szórakozóhelyen, mobillal, készült bulifotó hangulata van, amit ha ismerősökről készült, akkor jó 3 napig mutogatni, aztán megy a süllyesztőbe.
Se nem formabontó, se nem tetszetős a kép. A hibákat hosszasan lehetne sorolni, emiatt kerülendő az ilyen kép feltöltése erre az oldalra.
nologo32 válasza:
határozottan tévedsz. talán még a mobiltelefonszintet se üti :) de előbb-utóbb el kell jutnod a felismeréshez, miszerint nem a technikai eszköz határozza meg egy kép minőségét. mert ilyen alapon kukázhatnál mindent a barlangrajzoktól kezdve tavalyig. köztünk, smith, moholy-nagy, nadar, atget, lartigue, capa, kertész, brassai, daguerre, newton, corbin műveivel - hogy csak néhány olyat említsek, akiket ismerhetsz.
további tévedés összemosni a "neked nem tetszést" a rossz fogalmával. ezen sokunknak kell dolgozni, hogy ezt a távolságot és objektivitást eléjük, de kel dolgozni rajta, különben nem ítélhetjük meg a sem a saját, sem a más műveit.
nem tipikus és nem bulifotó. a képeimen érzelmeket teszek láthatóvá - ez messze nem jellemző a bulifotókra.
hogy mennyiben formabontó és tetszetős, azt nem vagy hivatott eldönteni. mivel nem látod a kép értékeit - csak a fotó hibáit - nem vagy kompetens az ítélkezésben. maradjunk annyiban, hogy neked nem tetszik. és ez egyáltalán nem baj és nem bántó, ellentétben azzal a felsőbbrendű kíméletlenséggel, amivel az egyéni és szubjektív véleményedet - amit ennél fogva észrevenni sem feltétlen kellene - megfogalmazod.
és az egyik legnagyobb tévedés, hogy kerülni kell a feltöltést az oldalra. nézz körül a többiek pro és kontra véleményei között. van, akinek szellemi, másnak esztétikai (!), megint másnak érzelmi élmény, ha ilyen képet lát. azzal, hogy kizárnád a képeimet az oldalról, őket fosztanád meg ettől. ami azért lenne még nagyobb baj, mert aki ilyen képet nem tud be- és elfogadni, az szegényebb annál, mint aki igen. szakmai szintje is alacsonyabb, mivel nem tud alkotásokat a saját tetszésétől függetlenül megítélni. és ne egy korlátozottabb lehetőségű személy döntse el, hogy mit kaphatnak a kevésbé korlátozott lehetőségekkel bírók.
azt tanácsolnám, hogy mielőtt ítélkezel, gondold át alaposan, hogy mit lépsz. hogy nem lenne-e érdeme inkább lapozni. hogy nem lenne-e érdemes előbb tájékozódni, beleolvasni más gondolataiba - hátha azok közt felvillan olyan aspektus, ami neked nem jutott eszedbe, viszont tanulhatsz belőle. és mindent mérlegelve írni végül.
nagyon köszönöm a leckét, de sok hasznát nem vettem. ezért (?) kerülendő az efféle stílus feltöltése az oldalra :)
üdv! nologo
Ebben a képben érzek már annyit...vagy magamban... vagy vált ki belőlem annyit, hogy közöljem...zajjal, avagy szódával lemegy:))
Feeling...nyár...számomra is erről szólt nagyrészt hálisten... értéket képvisel, ugy ahogy van, s ezenfelül foglalkozzon technikával akinek nem lenne kedve most a balcsin egy jót partyzni....
Nahjó azért valamire a pontot is kell adni.
Élesség jó.
Mélységélesség megfelelő.
Színek is tetszenek. Bár legszívesebben csak egy gondolat...
"You show me love like no one else has done yet"
nologo32 válasza:
az utolsó mondat az igazság. több nem is kell.
köszönöm :)
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.