Szóval még csak azt akarom mondani, kicsit több szerénységgel kellene fogadni a kritikákat.
hiszen miután visszaolvastam tényleg nem hülyézet le senki. Még inexis sem.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2009. július 1. 10:23 - érzékenység: 80
- fókusztávolság: 10.5 mm
- rekeszérték: f/3,7
- zársebesség: 10/1600 ses
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Szarvas
Ezt a kis "lény":) vagy 20-szor fényképeztem le mert nem akart a lencsébe nézni..., de a kitartó munka meghozta gyümölcsét.
II Philippos válasza:
Inexis csak épp arról tett tanúbizonyságot hogy ő a "nem szakértő" hogy szépen fejezzem ki magam.
Vagy 35 évvel ezelőt egy szmena 8 -l kezdtem.
Aztán volt a kezemben zenit is, és sokáig praktika. És volt egy nagyon hosszú szünet.
Ha valaki a saját erejéből, vagy mások segítségével eljutott egy szintre, körülbelül tudja mitől is lehetne egy kép jobb. És leírja a véleményét. Mert megtanult bizonyos dolgokat. De akkor sem állitja azt, hogy amit csinál tökéletes.
Azért tesszük ide fel a képeinket, hogy megkritizálják, és ebből is tanuljunk.
Persze mindíg akadnak olyan vélemények amikkel nem értünk egyet, de azért általában amit leírnak jók. és lehet belőlük tanulni.
Nem akarok senkit megvédeni.
De azért akikről úgy érzed, hogy nagy arccal leminősítettek, azért nagyjából tudják, hogy a géped mit tud.
És az is igaz, elég magasra van téve a mérce makró téren. és hajlamosak vagyunk az összehasonlításokra. De van is mihez.
Ezt el kel tudni ismerni.
További jó fényeket
kicsit bele olvad a környezetébe ,igy a növény kap nagyob teret a foton,talán egy szükeb vágásal jobb lenne .
II Philippos válasza:
Köszönöm a véleményed!
Kisfiam! Senki nem mondta, hogy hülye vagy.
Csak a véleményeinket mondtuk el indulkat nélkül egy képről.
Nem kellene ilyen ingerülten válaszolni.
amit írtam, bár kritika volt, de segitő szándékkal. Ahogy mások is.
Ha valki ismeri gépe korlátait, akkor próbálkozzon olyan képeket csinálni, amit azzal a gépel jól meglehet oldani. És ne akarjon olyat amit a géppel nem lehet.
Amit írtam azért vállalom a felelőséget, és fenntartom.
Nem vagyok fotós. Nálam itt sokkal jobb fotósok is elvéreztek már egy egy képpel. De tanultak a hibáikból.
További szép fényeket.
II Philippos válasza:
Igaz hogy nem mondta de itt pár "nagy fotós" inexis pl simán le "hülyézett" azzal hogy nem a gépet kéne lecserélni, vagyis gyerek te vagy a béna nem pedig a gép. De ezt tette úgy hogy fogalma sincs a fényképezőgépekről mint kiderült. Ide jön egy olyan kompakt géppel amivel csak makrót lehet csinálni, az embernek akik mutatott nem véletlenül van 250 képéből vagy 180 makróból... és azt mondja velem a baj... hát most csak sajnálni tudom az ilyet, és bocs ha ingerült vagyok de aki ilyen... az szenvedjen.
Leírja a "véleményét" tudományát nem okosan sokan elolvassák azt hiszik jajj de jól meg mondta azt közben olyat éget hogy na mind1, ez húzott föl igazán.
Ingerülten meg azért válaszoltam mert amit egy fotós lát nem biztos látja a másik is.Én nem vagyok nagy fotós fiatal vagyok meg minden de amit én belel komponáltam az tökéletes,most hogy te mást akarsz belelátni az nem biztos hogy az én hibám, persze van hibája a képnek elismerem, de sokan eléggé nagyképűen lehúzták a semmi képeikkel a hátuk mögött.Te persze "egyike" vagy a kivételeknek.Nagyon sok jó képed van láttam elég sokat és tetszenek is,de nem tudom te hogy kezdted 16 évesen egy kis kompakt géppel.
Köszönöm a véleményed
Szép fényeket!
Remélem kissendre nem haragszik meg érte,de ajánlom figyelmedbe az o makróit,nézz be hozzá o is kompakttal fotozik:
http://fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=192851
Nem biztos,hogy a gépet kell lecserélni :-)))
Szép fényeket!
II Philippos válasza:
Ne haragudj de ezt az én gépemmel nem lehet megcsinálni, sokszor feküdtem már én földön meg máshol és és a legközelebbi aminél még nem mosódik el az a :idézek:
"A fényképezőgéppel normál esetben nagylátószögnél 40 cm-es, tele állásban 2 m-es közelponttal dolgozhatunk. Makró üzemmódba átkapcsolva nagylátószögnél 5 cm, tele állásban 1 méter kötelpontunk lesz." na ehez képest az ő gépe...
"Ha a fényképezőgépet makró állásba kapcsoljuk, a zoomot részlegesen használhatjuk, a legnagyobb nagyítás a zoom végállásában érető el, ilyenkor 41 mm széles területtel tölthetjük ki a képet. Bár ez az érték is átlagosnál jobb, a Fujifilm ezzel nem elégedett meg, lehetővé tette a Szupermakró módot, amely során zoomot nem használhatunk, viszont a témát akár 1 cm-re megközelíthetjük, ezáltal 29 mm széles téma kitöltheti a teljes képet. Ez kiváló nagyításnak számít a kompakt gépek között."
Létszíves nézz már pontosabban utána a dolgoknak... nehogy azt hidd hogy tudna ez a fickó az én gépemmel olyan képeket csinálni:D
és kompakt és kompakt gép között is van különbség.. ahogy látod sok is lehet:)
Szép fényeket!!!!
Szia!
Jó lenne a bokeh háttér,ha az egész ilyen lenne. Kicsit esetlen a szerkesztés a lénynek levágtad a csápjait,szerintem mindenképp lejjebb kellett volna komponálnod.
Ami még a szememet bántja a túl éles levelek bal oldalt.
Nem sértésképp mondom, de szerintem ezt még gyakorolni kell :-)))
II Philippos válasza:
Nem sértődtem meg, és gyakorlom is, de most már megvárom míg egy olyan gépem lesz amivel érdemes is makrós képeket csinálni.
Szia! Alapjában véve nem lenne rossz kép, de hasonlóképpen másokhoz a nagy kiégett rész nekem sem jön be igazán. A kompozíciót én egy kicsivel jobbra toltam volna a gép balra fordításával. Illetve egy utólagos zajszűrés, élesítés is mehetett volna. Ha volt, akkor egy kicsivel több.
A másik dolog, a géppel kapcsolatban. Én hasonlóan hozzád panasonic-kal lövöldözöm. Igaz fz8-cal. Ehhez van egy adapter, amire fel lehet rakni a napellenzőt. És mint később kiderült egyéb 52mm-es szűrőket (polár, UV, félszűrők), nagyítólencséket, illetve a raynox előtétlencséit is. Ha benézel hozzám, azokkal több képet készítettem, változó eredményekkel. Érdemes megnézni, hogy az fz28-hoz hogy lehet csatolni ezeket. Elviekben az enyémhez is javasoltak egy átalakítót, ami 52mm-ről 55mm-re alakít, de végül is nem kellett. Neked is ezt kell megnézni, hogy az alap jó-e hozzá vagy sem. Ja és még valami. Nálam az obi nem mozog az adapteren kívülre, ezért tudom elé rakosgatni a lencséket. Nem tudom, hogy az fz28 ugyanígy működik-e. Ennek kellene utána nézned, mert különben nem tudom mire csípteted a raynox előtétet.
Remélem valamit segítettem.
Üdv, Péter
II Philippos válasza:
Köszönöm, mindenféleképpen segítettél!
Szia!
Nem tudom eldönteni hogy tetszik vagy nem:)
De pont ezért értékes egy ilyen kép, mert lehet róla filozofálgatni és érzést vált ki az emberből!
Szerintem jól dolgoztál:)!
II Philippos válasza:
Kössz!
Szia! Első ránézésre azt sem tudtam mit kell látnom a képen, de mikor megláttam nagyban, feltűnt a "lény" :) Picit ugyan elmosódott, és egy nagy fehér paca van fölötte, de a lényeg mégis élvezhető. Gratula :)
II Philippos válasza:
Köszönöm!
De a paca direkt paca,lejjebb kifejtettem:D
Az biztos, sőt arra már lehet rakni egy Raynox DCR250-es előtétet is (ha jól tudom) Azzal már brutális nagyítást érhetsz el.
II Philippos válasza:
Remélem:D!
Hali! csak azért írok mert látom kicsit felháborodtál a hozzászólásomon(és a többiekén).
Én se vagyok egy : "kritikus makrós királyok"
samsung s730 amivel fotózok(próbálkozok) utána nézhetel h az milyen csúcs szuper gépezet. Szóval nem a GÉP hanem a KÉP a fontos !!! Csak valakinek könnyebb megalkotni a technika miatt valakinek nehezebb. Én is az utóbbiak közé tartozom , de próbálok könyveket és újságokat olvasni hogy ha majd nagy leszek . . . . Persze jó géppel is lehet rosszat és forditva is.... A végeredmény számít.Pont.Na csak ennyit nem okoskodom
Üdv. További sok sikert a fotózásban!
II Philippos válasza:
Igazad van, tied az egyetlen "kisebb" gép. Láttam a képeid amiket makróval csináltál,és nem jön ki hogy nem rossz a géped úgy csináltad... de én sem úgy csináltam egyszerűen ez a kompozíciója a képnek, így csináltam és több helyen/külföldi oldalakon így is vették számba és mindenkinek tetszett ... jó ott lelehet írni mindent hogy akartam mért ilyen tehát lelehet írni a képet nem csak "520" karakter amin megemlíted mért ez a címe a képnek,csak ezért sajnálom.
De bocs ha téged télleg nem érint amit írtam!
Üdv!
Ami a gépet illeti, igazad van. Viszont a képeket itt önmagukban mérjük, nem számít ki mivel fotózta... :-( Üdv, kj
II Philippos válasza:
Hát lehet, de egy jobb érzésű ember szerintem ezt figyelembe venné, mint például a tanár ha tudja a gyerek 3 oldalnyi puskával írt meg ötösre míg valaki semmi nélkül 4-re akkor az számít.
Ha nagyon lassan mozogsz nem biztos! Ilyen helyzetekre jó a vakus derítés bár tudom, hogy TZ1-et nem erre találták ki de érdemes próbálkozni a vakuval.
II Philippos válasza:
Hát elég sokat vártam erre is mert... mind1 hosszú, de lehet tényleg.
Minden esetre most fogok kapni egy Panasonic Lumix DMC-FZ28- at, azzal jobban fognak sikerülni a dolgok!!:)
A kép szerkesztése jó. Viszont egy makrótól elvárás a tű éles főtéma, ami itt nem teljesül tökéletesen. A másik probléma a túl nagy beégett tartomány, ami még a sáska csápját is kettévágja. Nekem leginkább ez utóbbi rontotta le az összhatást... Üdv, kj
II Philippos válasza:
Kössz!
De tegyük hozzá hogy egy tűéles főtémához és egy jó közeli képhez kell egy "jó" gép is. Tehát te most a Canon EOS-40D mondhatsz jó dolgokat, de megnézném mikor csinálsz ilyen képet egy Panasonic TZ1- el.
Hello!
Nagyon jól elkapott pillanat,a modell szép..:D
Tetszenek a színek,a háttér jól mosott a keret illik a képhez.Gratulálok.
Üdv.
II Philippos válasza:
Köszönöm szépen!!
Nem is az állatka főszereplő a számomra, hanem az érdekes formájú növénylevelek, cikk-cakkos rajzolatú kontúrvonalak. A háttér túlzott kiégése nem tetszik. Jobbról kicsit sok teret hagytál.
II Philippos válasza:
Kössz!
Számomra nagyon zavaró, hogy ennyire egybeolvad a környezettel, a háttér kellően homogén de a becsinalások nagyon zavaróak. Ha kicsit fentebbről fényképezel akkor sötétebb hátteret kapsz és nem kerül bele az égbolt.
De maga a kompozíció az tetszik!
grat
II Philippos válasza:
Ha kicsit följebb fényképezek a témám elugrik! és ő is sötét lesz!
Tartalmilag jó a fotó, viszont technikailag volna egy pár észrevételem.
A legzavaróbb az ég a kompozícióban, fényességével elvonja a tekintetet a témáról. Picivel másabb nézőpont ezt orvosolhatta volna.
A kompozíció tetszik, bár picivel lehetne szűkebb jobboldalt és akkor nem tolódna ennyire középre a téma.
Az élesség/mélységélesség rendben van, egy kis fény viszont még elkélt volna.
II Philippos válasza:
Kössz!
Habár nem tudom mért mindeki azt a hülye kiégett részt fikázza. Ennek a képnek van egy kompozíciója. Most aki nem látja az nem magyarázza bele hogy mi a rossz. Szerintem kifejezetten jó a kiéett rész a bal fölső sarokban. nem vagyok hülye ha akarom akkor megcsinálom úgy hogy nem ég ki. De itt jobb alsó sarok sötét bal fölső sarok világos, középen elfekszik elmetszve ezt a két színt egy zöld szép levél amin ül a téma. A két színt és világot kettémetszi egy szöcske, szerintem kifejezetten van kompozíciója. És mielőtt azt mondjátok mennyire életlen meg nem közeli,meg nem fókuszált nézzétek meg mivel csináltam, nem egy Canon EOS-40D,vagy Panasonic FZ 28-al hanem egy Panasonic TZ 1-el. Szerintem kifejezetten jó kép, sajnálom hogy nem tudtok fényképész szemmel nézni, csak mint "kritikus makrós királyok" a csúcs szuper gépeitekkel!!
A téma elvész a képen, mert túl sokmindent mutatsz meg nekünk.
elég lett volna csak egy levélre, arra koncentrálni amin az ugró bajnok ül.
Bokeh: Dísze a képnek, de sajnos itt ez túlzásba let víve, szinte már zavaró a lombszöcske feletti világos folt.
A téma nem elég részletgazdag.
II Philippos válasza:
Kössz!
Habár nem tudom mért mindeki azt a hülye kiégett részt fikázza. Ennek a képnek van egy kompozíciója. Most aki nem látja az nem magyarázza bele hogy mi a rossz. Szerintem kifejezetten jó a kiéett rész a bal fölső sarokban. nem vagyok hülye ha akarom akkor megcsinálom úgy hogy nem ég ki. De itt jobb alsó sarok sötét bal fölső sarok világos, középen elfekszik elmetszve ezt a két színt egy zöld szép levél amin ül a téma. A két színt és világot kettémetszi egy szöcske, szerintem kifejezetten van kompozíciója. És mielőtt azt mondjátok mennyire életlen meg nem közeli,meg nem fókuszált nézzétek meg mivel csináltam, nem egy Canon EOS-40D,vagy Panasonic FZ 28-al hanem egy Panasonic TZ 1-el. Szerintem kifejezetten jó kép, sajnálom hogy nem tudtok fényképész szemmel nézni, csak mint "kritikus makrós királyok" a csúcs szuper gépeitekkel!!
Hali!
Egy jó makró felvételhez egy ilyen háttér nem valami jó választás. A nagy fehér kiégett foltok elviszik a tekintetet főleg, hogy körül ölelik a bogarat. Az alsó részre kellet volna komponálni, mert így a csápjai kilógnak a képből. Szerintem túl erős fények voltak, nem sok részlet látszik, a bogárból pedig hát az lenne a cél egy jó közeli felvétel. Egy jó árnyékos helyet kellet volna, választani ahol semleges háttér van, gondolom a bogár nem várakozott volna, még lejjebb megy a nap. Jók ezek a levelek, amin megült illik hozzá.
Üdv.
II Philippos válasza:
Kössz!
Habár nem tudom mért mindeki azt a hülye kiégett részt fikázza. Ennek a képnek van egy kompozíciója. Most aki nem látja az nem magyarázza bele hogy mi a rossz. Szerintem kifejezetten jó a kiéett rész a bal fölső sarokban. nem vagyok hülye ha akarom akkor megcsinálom úgy hogy nem ég ki. De itt jobb alsó sarok sötét bal fölső sarok világos, középen elfekszik elmetszve ezt a két színt egy zöld szép levél amin ül a téma. A két színt és világot kettémetszi egy szöcske, szerintem kifejezetten van kompozíciója. És mielőtt azt mondjátok mennyire életlen meg nem közeli,meg nem fókuszált nézzétek meg mivel csináltam, nem egy Canon EOS-40D,vagy Panasonic FZ 28-al hanem egy Panasonic TZ 1-el. Szerintem kifejezetten jó kép, sajnálom hogy nem tudtok fényképész szemmel nézni, csak mint "kritikus makrós királyok" a csúcs szuper gépeitekkel!!

Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.