BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,67
KATEGÓRIA: divat
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2009. június 18. 19:41
  • érzékenység: ISO 200
  • fókusztávolság: 50mm
  • objektív: Sigma 18-200
  • rekeszérték: f/5
  • zársebesség: 1/125
  • Készítés helye (ország): Románia
  • Készítés helye: Székelyudvarhely
Hmm...?

 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2009. június 19. | 20:52 | McAl

Az van, hogy van min hümmögni. Szerintem ezt a képet túlszerkesztetted. Pedig eredetileg nem lehetett olyan rossz, mint amit kihoztál belőle.

Arttilla90 válasza:
Nekem tetszik a kép... és csak mellesleg olyan kép hogy rossz, nem létezik. Csak olyan hogy valakinek nem tetszik.

adott pontszám: 3
2009. június 19. | 20:05 | Shariff

Szia!
Szép volt a modelled.... A bemutatása viszont nem sikerült tökéletesen.

Először is a választott háttér ami rossz... vagy vegyen fel másik felsőt... túlságosan egybeolvad a háttérrel.. nem különül el kellően... Föleg a jobb oldalon. Itt az lenne a lényeg hogy bemutass, eladj valamit. A nadrág átlagosnak mondható, ami azt jelenti, hogy valószínűleg a felsőt akarod bemutatni előnyösen... Ha nem a felsőt, akkor az ékszereit talán.. Jó.. passzol a cipő, fülbevaló, nyaklánc... akkor már a karkötő is lehetne piros... a karkötő is túlságosan felcsúszott.

Alul a vágás nem lett jó semmiképp. Belevágtál az ujjaiba.. itt kellene egy kis tér még.
Jobb oldalon viszont el lehetne venni egy keveset.... kicsit balra tolnám a képkivágást arányosan.
A szem túl lett világosítva.. vigyázni kell ennek a mértékével, és oda kell figyelni, hogy ne csak a szem fehérjéjének egyikén végezzük a fényerő növelését.. mert aránytalanul fog hatni mint a mostani esetben. Főleg a bal szemén érződik ez.

Érdemes valamilyen fix optikával fotózni... Minél kisebb érzékenységgel, és inkább f/8 as rekesz.. vagy szűkebb.
Kicsit életlennek is tűnik.. ez lehet az optika rajzolata miatt, vagy a rossz tömörítés hatására. Ajánlanám az utóélesítést leméretezés után.

Üdv.:Shariff

Arttilla90 válasza:
Köszönöm hogy ilyen hosszú és részletes értékelést írtál. Sokan elmondták már ezeket a hibákat és új módszerekre is tanítottak. Úgyh következőkor jobb lesz remélem, hisz még kezdő vagyok a témában.
Üdv Attila.

2009. június 19. | 18:57 | h.rom

Nincs mit, én köszönöm és örülök, ha bármiben tudtam segíteni. :)

Arttilla90 válasza:
:)

2009. június 19. | 18:41 | Icegaba

Szia!
Nem vagyok nagy fotós, és nem értek a divathoz sem.
Tetszik a fotó kidolgozottsága és a modell beállítása.
Én azt látom, hogy a modell dekoltázsán van a fókusz, nem pedig a ruháján, vagy a sminkjén, de nem is a körmein. Igaz, nagy divat ma már, hogy megmutatjuk amink van, de szerintem ez a fotó inkább a "glamour" kategóiába illik.
Inkább érzékire sikerült, nem divatbemutatósra!
Üdv.

Arttilla90 válasza:
Köszönöm, hogy írtál. Az életlenség a rossz arcsimítás miatt van. a többi hibát is leírták már alább... Tanulgatok közbe :D

adott pontszám: 3
2009. június 19. | 17:57 | photoscene

Sajnos az élesség a cicikre sikeredett és nem az arcra. Valahogy a modelled arca fura, mintha feszültséget éreznék, nem oldódott fel teljesen.
Alul szúknek találom a vágást.
A haj egy kis kontrasztot elbírna, az ellenfények nem tettek jót neki.

Arttilla90 válasza:
Már említettem az alábbiakban is, az életlenséget csak a helytelen arcsimítás miatt látod, amit már egy kedves Fotozz tag által sikerült helyesen megtanulnom. A vágásban és a kontrasztban is igazat adok.
Köszönöm hogy írtál.

2009. június 19. | 17:38 | h.rom

Megcsináltam, átküldtem, részletesen leírtam minden lépést, pontról-pontra. Remélem, hasznát tudod majd venni.

Arttilla90 válasza:
Átolvastam, nagyon részletes és érthető is, ahogyan megígérted.
Még1x köszönöm!

adott pontszám: 4
2009. június 19. | 14:57 | draculea

A vílágítás jó lett, szépen kihozza a modell arcának szép vonásait. A póz is tetszik, és külön jó a fehér háttér, bár így nagyon amolyan műtermies hangulata van, viszont semmi más nem vonja el a figyelmünket a modellről. De arra kiváncsi lennék, hogy szerinted mi indolkolta ezt a rossz vágást. Az ujjakba alúl belevágtál, jobb oldalon sokat hagytál, míg baloldalon viszonylag keveset. Szóval jó fotó, de példaértékünek semmiképpen sem tudom tartani, hiszen hasonlóan fotózott képekhez viszonyítva láttam már jobban megcsináltat is.

Arttilla90 válasza:
Igazad van a vágással kapcsolatban, nem lett az igazi, ha bal oldalt hagytam helyet akkor nem tetszett valamiért, de szerintem a legjobb lett volna ugyanannyi tér mindkét oldalt. Majd legközelebb jobb lesz.
Köszönöm hogy írtál.

adott pontszám: 4
2009. június 19. | 14:54 | neonhal

Majdnem tökéletes. Szerintem a hölgy jobb vála alatti ruhát meg kellett volna igazítani, hogy ne törje meg a "nadrág" vonalát. Nekem zavaró. Bocs.

Arttilla90 válasza:
Fotózás közben nem vettem észre ezt csak utána és ezért nem lett megigazítva. Legközelebb jobban odafigyelek erre is.
Köszönöm, hogy írtál.

2009. június 19. | 05:43 | h.rom

Természetesen részletesen, pontról-pontra leírom hogy mit és mivel csinálok, de ehhez az kell, hogy csináljam is közben. :)

Arttilla90 válasza:
Okéé, köszönöm!

2009. június 18. | 22:31 | h.rom

Ha esetleg csinálnál egy cropot a nyers feldolgozatlan/retusálatlan képen az arcról és átküldenéd mailben, megmutatnám, én hogy készíteném el úgy a retust, hogy szép legyen az arcbőr és a szemek, de semmi ne életlenedjen el. Persze csak feltételes módban, nem akarlak kioktatni vagy akármi, de itt hozzájárultál a feldolgozás elkészítéséhez, de ebben a méretben a retusált arccal már nem tudok semmit sem kezdeni.

Arttilla90 válasza:
Hmm.. én küldhetek egy feldolgozatlant, de szerintem azzal többet érünk el, ha leírod, hogy milyen eszközöket használsz és ha szükséges akkor hogyan.

2009. június 18. | 22:29 | Slybacsi

jó csaj, szép dekoltázs, többit leírták :) de asszem már ezt is. gratula hozzá. azért a fotóhoz is :) cső

Arttilla90 válasza:
:P Okkééé

2009. június 18. | 21:45 | h.rom

Természetesen nem kételkedem az eredeti kép élességében de nekem itt ezt kell értékelni, nem azt ami otthon látszik az eredeti képből.

"...meg a retus miatt is életlennek látszódhat..."

Nem értem, miért? A retus során miért kell hozzányúlni a szemekhez úgy, hogy utána életlennek látszódjanak? retusálni a szemet legfeljebb erős véreresedés miatt kell, egyébként minek? De ahogy olvasom alább, más is van aki életlennek találta.
Az adatokat nem vettem bele a pontozásba, csak úgy leírtam, éz értékeléshez nincs semmi közük. Nem tudom mi a szokás, ha valami 19mm vagy 121mm akkor én azt írom ki, nem pedig 20 és 120mm-eket írok, de lényegtelen tényleg, igazad van, szőrszálhasogató voltam, elvégre a 400 iso miatt nem zajos a kép, kár volt felhoznom a dolgot, szori.

Arttilla90 válasza:
Hat belelátsz a képbe, a szem be volt gyulladva és pirosabb volt mint gondolnád, amúgy neked nem írtam, de arcsimítás is akart lenni benne, ez is egy oka az életlenedésnek. Legközelebb jobban figyelni fogok a részletekre. Köszönöm!

adott pontszám: 3,8
2009. június 18. | 21:04 | indiántáncz

Szia. Dekoltázs helyett én inkább az arcra fókuszáltam volna, pláne, ha ilyen szép a mososlya. Lent nem csak szűk, hanem bele is vágtál az ujjába, ilyet nem szabaaaad. A nadrág sem a legszebb ahogy visszacsúszik...
Amúgy aranyos lány, barátnőd? :)
Üdv, Timi.

Arttilla90 válasza:
Igen, a barátnőm és csak lefeküdt egy próbakép erejéig, hogy lessem meg a beállításokat, hogy minden talál e. Amúgy meg egy kicsengetési fotózás készülődött. A fókusz valójában az arcon van, csak mivel retusáltam és lágyítottam az arcon ez eltűnt. Ez tuti nagy hiba volt :P
Köszi hogy írtál!

adott pontszám: 4
2009. június 18. | 20:58 | Alyssa

Szia!

Ilyesmi képeket sosem csináltam, szóval a technikai dolgokra nem tudok kitérni, csak a véleményemet tudom leírni a képpel kapcsolatban, amit látok, milyen hatással van rám.
A legjobban az tűnt fel amikor ránéztem a képre, hogy az élesség elcsúszott, vagy legalábbis nem ott van, ahol szerintem kéne, hogy legyen - a lány szemén kéne lennie véleményem szerint, ehhez képest lejjebb csúszott, a nyaklánca környékére. Ezen kívül szerintem elég zavaró, hogy belevágtál a modell ujjaiba. A fehér háttér picit vakító vagy nem is tudom, hogy mondjam, a lány ruhája szinte egybeolvad egy-két helyen a háttérrel.
Szép fényeket!

Üdv: Alyssa

Arttilla90 válasza:
Köszönöm hogy írtál. A választ a hibákra megtalálod a többi kommentben, úgyhogy itt nem részletezem.
Üdv. Attila.

adott pontszám: 3,8
2009. június 18. | 20:38 | Zoran_2

Szia!
Trendi képet készítettél, de sok hibát vétettél. Ezeket elkerülve jobb lenne a kép megítélésem szerint.
Kezdjük azzal, hogy a fehér - fekete ruhakombináció itt nem annyira jó - mert köztudottan a fehér nagyobbít, a fekete kisebbít - soványít, de ebből a szögből a lábak nagyon eltörpülnek, és ugyebár itt ezzel a lábtartással nem csak a piros lakcipő megmutatása a cél,hanem a lábak is.
Alul belevágtál az ujjakba, jobb oldalt pedig feleslegesen sok a tér.
A mosoly kedves, az ötlet jó - tovább kell javítani ..
Szrintem
Z☼ran

Arttilla90 válasza:
Köszönöööm! Most őszinte leszek, lehet h egy kicsit vicces is úgy éreztem mintha egy mosolygós komment lenne :P Valahogy nagyobb örömmel fogadtam mintha valaki más írta volna. Na de mind1, a fekete fehérről nem tudtam ezt a nagyobbítós kisebbítős dolgot, de nagyon jó hogy mondod. A hibák elismerve... :P Köszönöm az értékes és tanító hozzászólást.

adott pontszám: 4
2009. június 18. | 20:28 | exponator

Szia!
Nem rossz összességében, de van benne valami szenvtelenség. Az az érzelmi plusz hiányzik nekem.Amúgy szépen kivitelezett az árnyékok "kivágása", kissé össze is mosódik emiatt a blúz a háttérrel.
Kristóf

Arttilla90 válasza:
A kép készítésekor arra törekedtem, hogy sehol ne látszódjék árnyék, mert azt hittem ez a lényeg, de mostanában kezdem tanulgatni a fények formáló hatását, szerintem az az érzelmi plusz az itt is elmaradhatott.
Köszönöm Kristóf, hogy írtál!

2009. június 18. | 20:20 | akoskiss

Szia! Nekem is az élesség (hiánya) szúrt szemet egyből. Mivel nem a szemen van az élesség, így nálam ez a kép hamar megismerkedett volna a törlés gombbal. :) Legközelebb érdemes a közelebbi szemre tenni az élességet. A többi dologban is egyet kell értsek h.rommal.

Arttilla90 válasza:
Oké, hibák elismerve, de én nem ismertettem meg a törlés gombbal, hisz nekem tetszett, és mint leírtam, az életlenség csak a retus és az arcsimítás következménye. Legközelebb jobb lesz, megígérem! :P
Köszönöm, hogy írtál.

adott pontszám: 4
2009. június 18. | 19:56 | h.rom

Nos... Lehet hogy csak itt és ebben a méretben, de a modell szemei, arca életlennek látszanak, úgy tűnik a fókusz a nyakláncán van. Alul belevágtál az ujjakba, az arcot a kép közepére szerkesztetted ami unalmas, jobbra hagytál több helyet holott szerintem inkább a lábai mögött kellett volna, ezzel az arcot is kibillentetted volna középről a jobb harmadoló felé. Szerintem. A színek szépek, viszont az adatoknál rosszul írtad be az ISO 200-at, holott az érték 400, az exif szerint. Ugyanígy a fókusztáv nem 50mm hanem 46. talán kukacoskodásnak tűnik, de szerintem az érzékenység szempontjából egyáltalán nem mindegy hogy 200 vagy 400...

Arttilla90 válasza:
Az ujj levágásban igazad van, arra számítottam is, hogy levonnak, viszont az elhelyezéskor ha hátul hagytam szabad teret az meglepő, de nekem abszolút nem tetszett, így hát ezt választottam. Az életlenséget csak a kis méret miatt látod, nagyban a szem körül is élesebb a fókusz jó volt, meg a retus miatt is életlennek látszódhat. Az értékeket nem az exifből néztem, hanem csak emlékezetből írtam. A fókusztávolságot meg tudtom szerint fő értékek szerint szokták írni 18, 24, 35, 50 ... 200. Köszönöm hozzászólásodat.