BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
2,44
KATEGÓRIA: portré
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2009. június 14. 11:57
  • érzékenység: ISO 400
  • fókusztávolság: 50
  • objektív: Nikkor 50 f/1.8
  • rekeszérték: 3.5
  • zársebesség: 1/100"
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Gyömrő
  • Készítés ideje : 2009-05-03
Na miújság

Semmi utómunka, csak vágás és tömörítés. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 2
2009. június 24. | 00:03 | vandubandu

hááát.... azért csak ráfért volna az az utómunka, mielőtt feltöltöd egy ilyen oldalra. Fakók a színek, nincs kontraszt, nem éles, a szemből megvillanó fény meg kisüti az ember szemét. Kisebb fényérzékenység elég lett volna, szűkebb rekesszel. Önéletrajzhoz csatolnak ilyesmit... Ne haragudj, dobd fel inkább kicsit megdolgozva. De a cím jól el lett találva, a tekintet és a startoló kaján mosoly szóról szóra ezt sugallja.

Airdei4 válasza:
Köszönöm.
Már bánom én is, hogy nem dolgoztam át egy kicsit.

adott pontszám: 2
2009. június 15. | 13:14 | Új tom00

szia.

Ez a kép sajnos nem sikeredett túl jól. Nem mondhatnám azt sem, hogy kiváló, tökéletes példaértékű, azt sem, hogy egyedi, kreatív apró hibával. Számomra ez elfogadható tucatfotó...kisebb nagyobb hibákkal. A fehéregyensúlyod nagyon elcsúszott a kék színek irányába, valamit egy portréhoz mind mondanivalóra, mind esztétikumra ez a fotó kevés szerintem. De a fotó alanyának biztos tetszik a fotó. És igazából ez a lényeg.

rem nem haragszol.
üdv.

2009. június 15. | 00:16 | aetrigan

Nem hihetetlen, hogy nincs benne utómunka, olvasd el még egszer amit írtam, talán másodjára sikerül dekódolni.
Üdv

adott pontszám: 3
2009. június 14. | 21:31 | Alyssa

Szia!

Az az igazság, hogy bár portrét én nem nagyon csinálok, pláne nem "profi" szinten, lehet, hogy nem jól ítélek meg dolgokat, de az ezen az oldalon található képek alatt szoktam olvasgatni hozzászólásokat. Na már most: én úgy érzem, a portéknál (nem mondom hogy minden esetben, de általában) fontos, hogy a háttér homogén legyen, és az alany kiemelkedjen a képből. Itt ez nem igazán történt meg. Felül túl soknak érzem a teret, nyugodtan lehetett volna belőle vágni. A háttérben az a fehér folt nagyon nem illik ide... Valahogy a férfi arcán sem tükröződik semmi különleges, olyan, mintha csak egy elkapott pillanat lenne egy barátodról.
Egy szó, mint száz: ezen a képen, főleg mint portré, lenne mit javítani - legalábbis szerény véleményem szerint.
További szép fényeket!

Üdv: Alyssa

Airdei4 válasza:
Köszi.
Igazad van, valójában ez egy elkapott pillanat, de gondolta, hogy feltöltöm.
Nem bántam meg, mert sok hasznos tanácsot kaptam és 1-2 kioktatót is.

2009. június 14. | 21:12 | h.rom

Én köszönöm, hogy elfogadtad. Szép estét.

Airdei4 válasza:
:-)

adott pontszám: 2
2009. június 14. | 17:44 | Zsichla Mate

Alapvetően egy kép attól nem lesz portré, mert ember szerepel rajta.
Sajnos itt alapvetően rosszul van kiexponálva, a gép beállításai nem helyesek, így nem tartanám érdemesnek a képet egy fotósoldalon való bemutatásra.
rossz a fehéregyensóly
nincs utómunka
rossz vágás.
Semmilyen, semmiről sem árulkodik, semmit nem tudunk meg.
Sajnálom.

Airdei4 válasza:
...

adott pontszám: 2
2009. június 14. | 17:22 | robi88

Úgy érzem, hogy ez a kép egy társkereső oldalon beváltaná a hozzáfűzött reményeket, de úgy érzem, hogy ez egy fotós oldalra igazán nem illik. A vágás nem rossz, de a háttér nagyon zavaros. Ott van az a kiégett folt a háttérben az nagyon zavaró.
Ezt én így gondolom, bocsi, de ez tényleg nem ide való. :(

Airdei4 válasza:
Köszi

adott pontszám: 3
2009. június 14. | 15:12 | roxor

ráfért volna kis utómunka a képre....nemtom mennyire fontos neked az a világító izé, de szerintem sok fotóst zavar, elvonja a figyelmet. klónozással könnyen eltüntetheted, majd ha szelektíven visszaveszel a zöldből, esetleg deszaturálod és az egészet életleníted, akkor kapsz egy elfogadható, nem hivalkodó hátteret.
ami zavaró még, az a szemüveg ferdesége....szimmetrikusan kéne helyet foglalni a szemeknek az üveg mögött.
a vágás is elég esetleges, fej felett bátrabban lehetne, hogy a szemek kb. a felső harmadba kerüljenek. sok sikert a további fotókhoz!
üdv.

Airdei4 válasza:
Köszönöm. Próbálok javulni.

adott pontszám: 2
2009. június 14. | 14:45 | mullerp

Kérlek írd le Te miért érzed ezt a képet jónak, feltöltésre érdemesnek?
- Érdektelen arc
- Becsillanó vaku
- Fejből kinövő oszlop
- felesleges üres terek
Nagyon messze van ez a portré a műfaj igazi céljától, kifejező erejétől! Javaslom mások képeinek elemzését, nézegetését. Üdv!

Airdei4 válasza:
Valóban van mit finomítani, de azért lehettél volna körültekintőbb, vagy inkább ne írtál volna vaktában mindent.
Oszlop nincs a képen, hanem egy ház sarok... :-)

adott pontszám: 2,5
2009. június 14. | 14:15 | Fotodbotond

(tudatos, kreatív, de javítandó)

Portré, mert egy ember van a képen. Kérdés csak, hogy neki mennyire tetszik az eredmény?
Kár volt elsietni a feltöltést, az a kis utómunka, mi nem történt meg, nagyon hiányzik a képről.
- egy kis kontraszt
- a helytelenül megválasztott fehéregyensúly miatt kicsit kék az egész, színkorrekciót igényelne a kép
- elkelne egy vágás is, valamelyest függőlegesbe hozni a képet, így nagyon billen hátrafelé, mindjárt hanyatt esik.
Ezek mind technikai jellegű észrevételek voltak, egyébről szó sem esett, pedig egy jól elkapott pillanat, gesztus, hangulat kellene még a képre.
Szerintem próbálgasd még egy kicsit a műfajt, kísérletezgess, találj ki valami sztorit, amit eljátszatsz a modelleddel, úgy hátha nem fog feszengeni ennyire.
Remélem nem bántottalak meg, értékelésemet a segítő szándék vezérelte. :)
Jó fotózást a továbbiakban is.
Üdv-

Airdei4 válasza:
Köszönöm!

Miért bántottál volna meg, hisz csak így fejlődhetek, ha őszintén elmondják a hibáim, amiket remélem sikerül kijavítani.

adott pontszám: 2,4
2009. június 14. | 13:48 | trebor

pedig szerintem erre jócskán ráfért volna szerint az utomunka, de lehet, hogy az sem segített volna
sajnos nem jól választottad meg sem az időt, sem a helyet sem a pillanatot
a kép beállított az alany a kamerába néz de az arckifejezés nem lett jó
a háttérben a villanás (gondolom az a vaku lenne...!?) és a nagy fehér folt zavaróak
a gyenge fényviszonyok miatt az egész lapos lett és tónustalan
ha portrét készítesz fent ne hagy annyi helyett, próbáld minél szűkebbre vágni a fej felett, illetve keress egy jobb helyszínt a buszmegállónál - ha nem az akkor bocs-illetve a fényekre is figyelj és próbálj törekedni a természetességre

Airdei4 válasza:
Köszi, igyekszem fejlődni... :-)

2009. június 14. | 12:59 | nikon d80as

Szia nem rossz kép jók a fények enegem ami egy kicist zavar a képben az a fehér pont a háttérbe olyan mint ha vakkuztál volna amugy jjó kép gratula !

Szép Fényeket

adott pontszám: 4,5
2009. június 14. | 12:54 | nikon d80as

Szia nem rossz kép jók a fények enegem ami egy kicist zavar a képben az a fehér pont a háttérbe olyan mint ha vakkuztál volna amugy jjó kép gratula !

Szép Fényeket

Airdei4 válasza:
Köszönöm!
Az a fehér folt nekem is bántja a szemem, de nem akartam belenyúlni, hisz a fotózásról szól az oldal, nem arról, hogy ki mekkora számítógép guru és milyen utómunkákat tud a képből kihozni!

adott pontszám: 3,5
2009. június 14. | 12:42 | aetrigan

Szia
Hogy mi újság?semmi különös, nézegetem a képeket, aztán néha írok is véleményt, ha valami megfog:)
Viccet félretéve, rátérek a Te képedre:)
Nos szerintem felesleges ilyeneket írni, hogy "semmi utómunka" hiszen látszik, és véleményem szerint erre nem kellene büszkének lenni. Az utómunka nem mai találmány, a hagyományos módon(filmre) készült képek esetén is alkalmazzák.
A portréd egyébként az utómunkától függetlenül is sántít pár helyen. Előbb mondom a kisebb hibákat: a fehéregyensúly kicsit mellément(bár ez lehet szándékos is, így nyilván nem veszem bele a pontozásba), a vágás meglehetősen esetleges, túl sok a hely a fej fölött, emiatta szem szinte a kép felezőjére kerül...ha felülről vágnál még, megoldható lenne, hogy a sokkal jobban mutató harmadolóra essen.
A nagyobb gond az élesség, vagyis annak az elcsúszása...egy portré esetében illő az élességet a szemekre(esetleg a fotóshoz közelebbi szemre) helyezni, hiszen ez ad életet a valóság kétdimenziós leképezésének.
Kár, hogy nem feldolgozható, nem is értem miért, pedig megcsináltam volna szívesen az én változatomat, mivel a fények, a háttér mosottsága rendben van, egy kicsit lehetne mondjuk kontrasztosabb az egész, bár ez is ízlés és koncepció kérdése.
Szép fényeket és mindent bele!

Airdei4 válasza:
Pedig tényleg semmi utómunka. Miért hihetetlen ez???

adott pontszám: 3
2009. június 14. | 12:32 | nyussziiiiii

Szia! Bár nem jellemző rám, hogy ragaszkodnék a szabályokhoz, ezt sajnos mégsem tartom egy jó portrénak. Ami a leginkább zavaró, az a háttér- elsősorban az élesen világító fényszóró, ami egyből magára tereli a figyelmet,. másodsorban a kiégett fehérség jobb oldalon (szintén figyelemelterelő elem), harmadsorban pedig az eleve túl részletgazdag háttér. Az elkapott pillanatot sem tartom túl érdekfeszítőnek, az arc nem valami kifejező- szerintem, valamint a szerkesztés is elég unalmas- így együtt mindezek pedig igazolványképszerűen hatnak, leszámítva a hátteret, az még egy igazolványképhez sem felel meg. Egy jó, kifejező portréhez szerintem ennél jóval több kell. Valami, ami megfogja az embert. Én ezt itt sajnos hiányolom.Remélem nem írtam semmi bántót, és sok sikert kívánok a továbbiakban.
Kellemes vasárnap délutánt.
Ani

Airdei4 válasza:
Köszi, nem írtál bántót.

adott pontszám: 2,9
2009. június 14. | 12:21 | bodzaszörp

Szia!

Pedig ráfért volna egy kis utómunka...
A WB elcsúszott kissé kékbe
A feje felett sok a hely, alul pedig még kellett volne egy kicsi.
A középreszerkeztést nem látom indokoltnak, zavaró a háttérben lévő sok részlet.
Lehetett volna kisebb a mélységélesség.
Az élesség megfelelő.
A vaku fénye visszatükrözödik az üvegbe.

üdv.bodzaszörp

Airdei4 válasza:
Köszi

adott pontszám: 2
2009. június 14. | 12:16 | Surtess

Szia!
Tényleg csak jóindulatúan tudom megadni a kettest.
Tele hibákkal,ne haragudj,ez nem erre az oldalra való.
Tökéletes pl iwire,vagy mittudomén,de ide szerintem ez édes kevés.
Most nyilván nagyon bunkónak tartasz,de leírom miért ez a véleményem.
A vágás nagyon rossz szerintem,teljesen unalmas,igazolványkép.
A háttérnek semlegesnek,mosottnak kéne lennie,ehelyett ott egy fény,közvetlen az arc mellett,ami annyira zavaró,amennyire csak lehet.
Teljesen elvolna az arcról a figyelmet.
Arról az arcról,ami semmilyen érzést nem közvetít,csupán annyit,gyorsan legyünk már túl rajta,mert utálom,ha fotóznak!
Technikailag elmegy,gondolok itt az élességre.
Biztos vagyok benne,hogy amit ideírtam nem fogadod el,de ahhoz,hogy valaki előre tudjon lépni a fotózásban (is),kellenek az őszinte vélemények!
Kedvedet nem akarom szegni,csupán arra kérlek,olvass el pár könyvet a portréfotózásról,ha érdekel!
Szebb fényeket!
Tisztelettel:Surtess

Airdei4 válasza:
Köszi.
Igazad van, még van mit tanulnom ebben a körben, és nem is szívügyem a portré fotózás, csak úgy feltöltöttem/Sajnos lehet, hogy ki is zárnak a rossz átlag miatt/.
Nem tartalak bunkónak, mert csak így szembesülök a hibáimmal.

adott pontszám: 3
2009. június 14. | 12:14 | h.rom

A fej fölött kicsit sokallom a helyet, annak a jó negyedét vágni kellett volna. A háttérben zavaró elemek sokasága, jobbra egy nagy fehér háromszög, balra lent mintha egy reflektor világítana szembe. A színvilág kicsit elmászott lilába, a fehéregyensúlyra jobban kellett volna figyelni.
Maga a portré snassz, nincs ott az arcon a címben jelzett "na mi újság?" kifejezés, egyszerűen csak néz a kamerába és kész. Beállításilag akár egy igazolványkép, hiányolom belőle az egyediséget, valami plusszt, amire azt mondanám, hogy igen, ez egy érdekes férfiportré. Nekem így kevés, és azon túl hogy maga az arc éles, a háttér már nem eléggé homogén, így technikailag sem tartom hibátlannak.

Airdei4 válasza:
Köszi az értékelést, a jövőben hasznosítani fogom.