Háát!
Megnéztem az "eredeti" állományt, ha PS trükk, akkor eléggé macerás lehetett, de ez nem számít. Eléggé fura az egész kép, érdekes, a fejek életlenek, a törzs pedíg élesebb, de nem eléggé, ez a nagy távolság miatt nem elég meggyőző, hisz ekkora távolságból már méterek vannak élességi tartományban. Az őzek sem álltak dombon, mert elöttük balra, rézsútosan is kezd életlenedni a "vetés" .
Tehát ez a kép nem sikerült a legjobban, a színeltolódást javítani kellett volna és egy kis utóélesítés is elkelt volna!
Pista
U. i.: Remélem ez nem von maga után bosszúpontozást!
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2009. április 22. 07:38 - érzékenység: ISO320
- zársebesség: 1/350
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés ideje : 2009-04-21
bnorbi válasza:
Miért vonna? Nem szokásom.
KÖszönöm a véleményt!
Szép állat fotó.A távolság nagy az látható a felvételen.Jó a tér amit előttük hagytál amerre haladnak.Szerintem nem kellett volna elmosni a hát feletti részt úgy hogy nincs semmi átmenet.
bnorbi válasza:
Ez így sikerült a szintkülönbség miatt. Nem nyúltam hozzá utólag.
Lehet hinni kéne a szememnek, de mégse teszem.
Sértés? Nem tudok róla, tehát várhatod.
Szép fényeket!
bnorbi válasza:
"MIndenki hülye, csak Te vagy helikopter.
Nevetséges, amit művelsz/műveltek Dr.Quinn-nel. Nem lehet, hogy az is a Te reged? ;o)
Engem sem tudtál meggyőzni a képpel ill. a mosottsággal kapcsolatban. Ez nem optika műve, hanem egy amatőré, aki nem ért a Photoshophoz. Ezt el lehet fogadni, és esetleg segítséget kérni, hogy lehetett volna jobban csinálni, és le is lehet tagadni hülyének nézve mindenkit. "
SZÓVAL SZERINTED EZ NEM SÉRTÉS.
ÉRTEM.
MIndenki hülye, csak Te vagy helikopter.
Nevetséges, amit művelsz/műveltek Dr.Quinn-nel. Nem lehet, hogy az is a Te reged? ;o)
Engem sem tudtál meggyőzni a képpel ill. a mosottsággal kapcsolatban. Ez nem optika műve, hanem egy amatőré, aki nem ért a Photoshophoz. Ezt el lehet fogadni, és esetleg segítséget kérni, hogy lehetett volna jobban csinálni, és le is lehet tagadni hülyének nézve mindenkit.
bnorbi válasza:
Nem győzködtem senkit, egyszerűen elmondtam mi történt. A nyers file-t letöltheted innen:
http://www.toldacuccot.hu/letoltes?sid=6498075e1bafd4c2f1464ecd81611b91&file=DSCF0086.TIF
Elvárom a bocsánatkérésed a sértésért, amit írtál!
Üdv!
Nem haragszol???
Na ne mond.
akkor miért rajtam állt boszút Dr.Quin??
Esetleg a te kérésedre?
Lepontoztad kiváncsi képét, olyan indokkal ami nevetséges, és még te biztoatod őt, hogy majd lesz ez még jobb is.
Ezután én véletlenül megyrom a véleményemet a képedről, és ahelyett, hogy kiváncsival tisztáznád a sérelmedet, az én képemer ugrsztod rá Dr quinn-t.
Mondhatom egynes becsületes dolog volt a részedről.
Pedig csak az igazat írtam.
bnorbi válasza:
Nekem nincs sérelmem senkivel, nem pontozok le szándékosan senkit.
bnorbi válasza:
Innen letöltheted a nyers file-t, és elvárom, hogy elnézést kérjél, amiért kétségbe vontad a szavam!
http://www.toldacuccot.hu/letoltes?sid=6498075e1bafd4c2f1464ecd81611b91&file=DSCF0086.TIF
Az ok, hogy az őzek esetleg dombon állnak, és a háttér azért ilyen, viszont a fejük akkor sem éles, ahogy mostmár látom mások véleményéből is (például nyussziiiiiiéból) ez akkor sem magyarázza miért éppen attól a vonaltól nem élesek a fejek sem.
Na, mindegy, látom a másik képre adott ötösömet sem fogadtad el.....
majd megjegyzem a gépmárkáját, és a jövőben kerülöm a te fotóidat is, ha tudom.
bnorbi válasza:
Ahogy érzed.
Amiért tovább reagálok erre a képre írt kommentekre azért teszem, mert a véleményemért Dr Quinn boszúbol lehúzott két képemet is.
Pedig amit írtam reállis.
A mérce magas. ettől sokkal jobb álatosképekre sem adtak már itt 5 pontot.
De, hogy folytasam a dolgot.
A perspektívából nem az tűnik ki, mintha dombon lennének. sőt a fotós volt magasabb szinten, mint a talaj. Vagy állva készült a kép, vagy ő volt egy kicsit magasabb helyen.
így vagy úgy valahol sántít a dolog.
bnorbi válasza:
Hohó, én mennyit fogok lehúzni, majd csak figyeld! :)
Dombon vannak az őzek, előttük völgy, mögöttük völgy.
Én álltam.
Szerintem az őzek egy kis dombon állnak, annak a széléig éles a gabona. Utána egy enyhe völgy miatt az átmenetet nem látni, viszont a talaj ismét emelkedik és ott már elmosódott a háttér, de a teleállás összetömörítette az egyes képsíkokat.
Az őzek valóban életlenek.
bnorbi válasza:
Ennyi. Ott a pont. Grat.
Ne haragudj, én is fotóztam már talajközelről. és az előtér elmosódott minden alkalommal.
Ez nem perspektíva, kérdése. Hanem fizikai kérdés.
Az objektívtől függ. A fókuszpont előtt és mögött mosódik a kép.
bnorbi válasza:
Nem haragszom.
Ne haragudj, de a mélységélességnek van egy határa.
A kép elejénél és a kép hátterében is. Tudtommal egy obi sem mos úgy, hogy csak a hátteret mossa el.
Nem tegnap kezdtem el fotózni. De mindegy.
De úgy látom ezt mások is megjegyezték, tehát nem én találtam ki.
bnorbi válasza:
Nem haragszom. Viszont amit mondtam, megmondtam. NIncs trükközés a képpel.
Én úgy gondolom, ezen a képen egy rosszul sikerült utómunka van. A rekeszelésből és a zoommolásból adódó háttér elmosása nem ilyen, mert ennél az elmosottságnál szükebbnek kellene lennie a dofnak. Itt viszont az előtér is teljesen éles. Bár nagyon kicsiben tetted fel, ezért nem merném egyértelmüen kijelenteni, de szerintem a fejük sem éles, és éppen azért, mert az életlenséget nem a térben, hanem a síkban hoztad ki.
Ha rajtam kivül mindenki más szerint ez egy jó kép, akkor kivonatom a pontom, de én csak ennyire tudom értékelni, ne hari.
bnorbi válasza:
Nem utómunka.
Ott voltak valahol a távolban az őzek, lefotóztad őket, de sem az élesség sem a pillanat nem tökéletes.
A másodiknak nagyon furcsa a fara, mintha le lenne retusálva.
Egy kicsit sok a környezet is. Véleményem szerint technikai korlátokba ütköztél. Helyes kis állatkák, de nem több.
bnorbi válasza:
Nincs retus. Ilyen a fara ezen a képen ennyi.
bnorbi válasza:
Nem tévedsz. Igazad van.
Az elmosott háttér határvonalából egyértelműen kítűnik hogy azt utómunkával érted el.
Ez természetelenes. Objektív nem így rajzol. N em így mossa el a hátteret, a vetés kékes árnyalatú.
bnorbi válasza:
A vetés valóban kékes,mert szisztematikusan rossz az auto wb, de nincs utómunkás elmosás. Ez a szintkülönbség miatt van.
Szintkülönbség? Hol?
Ne mondd már nekem, hogy az obi csinálta azt az éles határt, ami legjobban a bal oldalon az őz nyakával egy vonalban látszik. ..
bnorbi válasza:
Ott. Ennyi.
Háááát....ez most nem nagyon jött össze, szerintem. Két életlen szarvas középre szerkesztve, a háttér ráadásul nagyon csúnya- erősen az a gyanúm, hogy utólag mostad el- egy vízsszintes vonalig még éles, aztán hirtelen homályos lesz. Ez a "határvonal" ráadásul keresztülszeli az őzek nyakát. Jobban át kéne ezt gondolni- szerintem. Remélem nem bántottalak meg, nem állt szándékomban.
Kellemes napot!
Ani
bnorbi válasza:
Nincs ps. A szintkülönbség miatt lett ilyen.
bnorbi válasza:
Jól látod! Grat!
Hát ezzel meg mi történt? Látom próbáltam elmosni a hátteret, ha már az obi nem mosta el rendesen. Nagyon látszik, hogy a képközéptől felfele belefotosoppoltál. Az egész képnek van egy kékes árnyalata, ami természetellenesen hat. Az élességi tartomány nem az állatokra, legfőképp nem a fejükre esik. Ebben a kategóriában sajnos ez még csak kreatívnak sem mondható. A helyzetből sokkal többet ki lehetett volna hoznii.
bnorbi válasza:
Nincs manipulálva a kép, ps-t nem használok. A tér volt ilyen.
Ez egy nagyon gyenge minőségü tucatfotó! A színei nem természetesek, rossz fényviszonyok mellett készült, a WB is elcsuszott. Rossz szögből készült,az előtér éles a háttér nincs kellően elmosva.Részlettelen, életlen.Neharagudj ez kevés.
bnorbi válasza:
Nem haragszom, de túlzás amit írsz.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.