BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,01
KATEGÓRIA: technikai
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2009. március 16. 11:21
  • érzékenység: ISO-500
  • fókusztávolság: 12*1,5
  • objektív: Tamron 10-24
  • rekeszérték: f6,3
  • zársebesség: 1/1250
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Nyíregyháza
  • Készítés ideje : 2009-03-15
come down

Külső vakus mókázás. Sajnos a hátteret nem én választom ilyen környezetben. Címötleteket szívesen fogadok. És igen, le fog ugrani! :) Nem tudom itt miért ilyen szétmosott az egész, eredetiben éles. :( 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2010. március 17. | 13:42 | Vogeb

Nekem még egy kis vakus megvilágítás a témán jó lett volna.

bike3al válasza:
Van kis vakus megvilágítás a témán. :) Lehet nem elég. Köszi itt is! :)

2009. április 16. | 23:14 | eskara

Szia nagyon jól sikerült ez a kép igazi pillanat kép nekem tetszik a háttér is gratulálok.

bike3al válasza:
Köszi!

adott pontszám: 5
2009. április 15. | 22:20 | and-ras

Szia!
Nekem nagyon tetszik a kép!
Szép, kiegyensűlyozott elrendezés!

Tetszik, ahogy a fa jelképezi a múltat, a tradíciót a tapasztalatot, és ott van a tria, mint a jelen kor!
az ég színei is nagyon tetszenek!

Ha a kerékpár első kereke egy icipicit feljebb lenne, akkor olyan lenne, mintha a háztető támasztaná, de ez nem lehet itt hibának felróni!

Gratulálok!
Szép

bike3al válasza:
Köszönöm részletes véleményed, és hogy szántál rám néhány percet. Meglep, hogy van aki a régebbi képek között szemezget még.

Szép fényeket kívánok a jövőre és ismét köszönöm a pozitív szavakat!

2009. április 15. | 17:22 | dianuccia

Jól át kellett tanulmányoznom a képet ahhoz, hogy rájöjjek,mit is ábrázol valójában és ez szerintem pozitív egy "sport" foto esetében. Ez a kép kicsit több számomra mint egy "átlagos" sport magazinban megjelenő sajtó foto. Szerintem egész jó a kompozíció is és a fények is itt-ott.
:)

bike3al válasza:
Köszönöm, hogy benéztél és hagytál pár sort de sajnos nem tudom elfogadni hasznosként, hiszen csak jókat írtál és a végén adtál egy 4-est. Hogy is van ez?

adott pontszám: 4
2009. április 9. | 21:57 | beckhoof

nekem bejön a kép. nagyon jó a dinamikája, az élességgel nincs baj, a vaku mehetett volna inkább a bicajosra mint a fára, és én kicsit több helyet hagytam volna jobb oldalon.

bike3al válasza:
Szia!

Köszönöm az értékelésed és az adott ponttal valóban egyet is értek. Jobb szélen már nem tudtam hagyni sajnos, mert sziklák voltak, de ha tudtam volna hagytam volna én is... A vakuval direkt villantottam a rönköt is, hogy látszon a magasság is, de köszönöm ezt az észrevételt is. Örülök, hogy még a feltöltés után ennyivel is benéznek az emberek...

Szép fényeket!
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

adott pontszám: 5
2009. március 31. | 23:02 | kicsibaby

Uhh! Ez aztán nem semmi:)
Nagyon jó :) Ez most amúgy komoly? Vagy p.s.? De nem is ez a lényeg talán..:) Nagyon érdeke, izgalmas. Jó a képkivágás, a színek. Tulajdonképpen gratulálok :)

bike3al válasza:
Szia!

A képben semmi PS nincs a vágást leszámítva. Örülök, hogy tetszik és a pontodnak is.

Szép fényeket a jövőben!

2009. március 31. | 22:17 | csak_ugy_2

Egy képről van szó, ne folyunk bele milyen a többi képed, mert nem merültem bele de kiváncsiságból megnézem ;)

Azért adtam meg az információkat mert kb 3-4 éve foglalkozom, kifejezetten a külsővakus sportfotózással és rengeteget játszottam, mi hogyan változtat a képen. Egészen enyszerűen csak ezért merészeltem ezt megosztani veled :)

ha nem számít az értékelésem hagyjuk ezt a témát, talán majd egy másik képednél más véleménnyel találkozol;)

minden jót! végleg.

2009. március 31. | 15:12 | csak_ugy_2

Tisztelt művész úr...
Ne hogy már azt hidd hogy én mentegetőzni próbálnék, azért mert nem adtam magasabb pontszámot a képnek....
Szimplán értetlenkedtem, hogy lehet így reagánli a rossz kritikákra.
Mellesleg igazadvan, ez egy fotos oldal nem egy bringás. És itt a bringás képek nem érnek fel a többi kategóriában szereplő fotokkal, az ilyen szintű képeket, valamiért nem itt teszik közszemlére. Általában azért magas itt a bringás képek átlaga mert nincs túl sok viszonyítási alap.

Az meg, hogy az én galériámban milyen bringás képek vannak. Ad 1 nem érdekel a képfeltöltés, kíváncsiságból feltettem néhány iylen jellegű képet ide, de ez az oldal nem ennek való részemről, csak legeltetem a szemem a képeken itt, ami nagyon megfog, megdicsérem, amihez meg van tapasztalatom, hozzászólni esetleg segíteni ahoz kritikát írok. Mint ahogy kezdtem az első kommentet, bár figyelmen kívül hagytad, szubjektív kritika, a saját véleményem. Ha megnyugszol attól, hogy ilyen módon reagálsz a segítségre, és csak a rossz oldalát látod, hát legyen.

Sok sikert a további pályafutáshoz.

bike3al válasza:
Nem nyugszom meg tőle, és valamennyire örülök is, hogy reagáltál erre az egészre ismét. Egyrészről a művész úr megszólítás engem sajnos nem illet, attól még messze vagyok, de tényleg örülök neki! :) De hogy a lényeggel is foglalkozzak... Amennyiben tényleg olyan dolgokat találnak kivetni valóként a képeimben, ami valós hiba, és azt valós, lehetséges megoldásokkal be is mutatják, akkor az 5-ös átlagú képemre is elfogadom az 1-es értékelést, ha tapasztalt, ha tapasztalatlan fotós írja, hiszed vagy nem. A Te írásodban ezt valahogy nem éreztem át, és nem tudtam hasznosként elfogadni, mert amiket leírtál (például a rövidebb záridő és a szűkebb rekesz nem megoldás, hiszen akkor még ennyi sem látszik a vaku illetve a környezet fényéből).

Ennyi az egész.

Normális hangnemben is meg lehet beszélni a dolgot úgy gondolom. Ha további gondolataid vannak a dologgal kapcsolatban szívesen veszem.

2009. március 30. | 23:29 | A Tomi

Nézd, a képek feltöltéséhez kredit kell, de ez nem egyenesen azt jelenti, hogy csak azért írok kommentet, hogy kreditet kapjak. Történetesen ide azért írtam mert már 8 éve biciklizek, elég sok biciklis képet láttam már, és közel áll hozzám ez a téma.
Igen írtam hogy mi a jó benne, de ez nem zárja ki azt, hogy nem egyedi és sok van belőle, tucat fotó. Namost ez a 2 pont mellé volt írva, láttam benne kreativitást, lett 2,8. Ezt a skálát nem én találtam ki. Ezért adtam rá ennyi pontot.
Nem veszekedni szeretnék, vagy kelteni a feszültséget, csak tisztázni a dolgot.

bike3al válasza:
Én sem veszekedni szeretnék, de olvasd át a szabályzatot. Minden 5-nél kisebb pontot indokolni kell, tizedesre lebontva. Az nem indok, hogy nekem nem tetszik, vagy ilyesmi más érvek... Ha megindoklod és valós okért vontad le a 2,2 pontot, akkor el fogom fogadni. Mellesleg ha tucatfotónak tartod, vagyis ez minimum a 12. darab, akkor belinkelhetnéd egy hozzászólásban a maradék 11-et az oldalról.

Semmit nem számít, hogy hány éve bringázol. Én mellesleg nálad régebben, de ez most tényleg nem fontos. Ez egy fotós oldal, nem egy bringás.

2009. március 30. | 23:04 | csak_ugy_2

Visszaolvasva a kommentekre adott válaszokat gyorsan megjegyezném: nem kredit vadászat a pont, ritkán véleményezek már képeket mert igazából nem érdekel az oldal tematikája, csak az ,hogy az általam ismert és tapasztalt dolgokban tanácsokat adjak. Ne kérdőjelezd meg az általam adott pontot, ha moderálás után elfogadott marad az adott értékelés akkor az az értékelő saját tapasztalatának és értékeinek, önzetlen hozzájárulását jelenti, hogy még jobb képeket csinálhass. Nem kizárólag a saját véleménye számít egy embernek a képeinél, leginkább a közönség értékelése. Ez a lényege az "értékelhető" kategóriába tartozó fotoknak.

bike3al válasza:
Feltéve, ha átgondolt és építő jellegű a hozzászólás, ami olyan valóban negatív tulajdonságok kiemelése, amelyeknek változtatása a kép javulását szolgálja. Ehhez képest amiket leírtál használhatatlan ebben az esetben, mert egyik általad említett technikai vagy más jellegű változás sem emelne a képen, maximum rontana.

Ha valaki valós hibákat ír, azt el fogom fogadni, lásd lentebb. De ezek...

Mellesleg ez a mentegetőzés...

adott pontszám: 3
2009. március 30. | 22:56 | csak_ugy_2

Üdv!

Szubjectíva vélemény, de hozzáteszem több mint 10 éve foglalkozom a bringás sportal, mint a kamera egyik, mindpedig a másik oldalán.

Alapvetően egy sport foto ami lassú dinamikájú, illetve közelről készűl, valamint fénnyel szembe fotozzuk kizárólag külső vakuval néz ki jól. Ámbár nem mindegy hogy honnan világítjuk meg, hogyan állítuk be azt a vakut. Én személy szerint nagyobb vaku fénnyel, lenteb0bről megválasztott, megvilágítási szögből és az ezekhez megválaszott ideális rövidebb zárídő, valamint nagyobb rekeszérték megválasztása, és az ebből következő szaturáltabb háttérfény rengetegett tett volna a Fotó különlegességéért.

Véleményem szerint ez a kép, sokkal szebben és egyedibben kivitelezhető pillanat ,remek rögzítése lehetett volna, de ebben a formában nem mond többet egy átlagos sportfotónál.

Nem lehuzni akaroma képet, a pontjait amugysem ismerem, csak építő kritikaként jegyzem meg, mivel igen nagymennyiségő bringás képen túlvagyok már.

További szép fényeket!

bike3al válasza:
A záridő 1/1000-nél rövidebb volt, valamint az ég így nézett ki valójában. Miért akarnék eltérni ettől? Ha a színekre vagy kíváncsi nézd meg a srác pólóját, és rájössz, hogy a szaturáció teljesen a helyén van. A vaku 1/1 volt, tehát nagyobb rekeszértéken és kisebb záridőn még sötétebb a kép. A vaku fénye teljesen jó volt, így is akad 1-2 kiégett rész.

Ha lentebbről világítom be, akkor az arcot beárnyékolja vagy a bringa, vagy valami más. Mellesleg mit érek el, ha lentről világítom? Tökéletesen ki van világítva a képnek minden fontos része, a farönk is és a bringás is. Miért jobb, ha lentebbről jön a fény? Maximum lesznek bevilágítatlan részek, ami rontja a képet.

Semmit nem tudok kezdeni az értékeléseddel, főleg annak tükrében, hogy a galériádban ennél nagyságrendekkel gyengébbek a bringás képek.

2009. március 30. | 16:02 | A Tomi

Szia!
Ránézésre ez egy szép kép. Érdekes a háttér, a triál egy látványos sport. Ami feldobja ezt a képet az a külső vaku. Az teszi talán érdekessé. Szép szinek, az égbolt színe harmónizál a szikla színével. De szerintem ez a kép nem elég egyedi.:(

bike3al válasza:
Szia!

Kérlek vonasd ki a pontod, vagy én teszem meg! Ez nem értékelés! Írsz pozitív dolgokat, és a végére indoklás nélkül annyi, hogy a kép nem elég egyedi, ezért egy 2,8.

Szóval ha nem vonatod ki a pontod, majd én megteszem. Elfogadom az alacsony pontszámokat, ha meg van indokolva.

Ne nálam vadássz kreditekre.

adott pontszám: 5
2009. március 19. | 21:16 | tiberdamon

Érdekes, izgalmas kép. Tetszik, hogy olyan, mintha a ház tetején lenne az első kerék. Gratulálok hozzá!
Üdv, Tibi!

bike3al válasza:
Köszönöm szépen az értékelésed és a figyelmed! Örülök, ha tetszik. :) Szép fényeket!

adott pontszám: 5
2009. március 19. | 17:27 | tomy1

nagyon jó.az tetszik hogy olyan rejtélyes a kép alja.komoly

bike3al válasza:
Köszönöm a figyelmed! Örülök, hogy végre valakinek az alja is tetszik (nekem is hasonló a véleményem róla, mint Neked). Sajnos nem szándékos, de attól még lehet jó! :)

adott pontszám: 3
2009. március 18. | 17:30 | Kona_

ahogy a pontszam mellett olvasom csak erre tamaszkodom: tudatos es kreativ viszont van mit rajta javitani....a hatter tenyleg nem a te hibad de tehetsz erte kivihetned egy mas, egy hegyi korgyezetbe sziklakra vagy eppen erdobe fatorzsekre akar egy zsufolt nagyvaros betondzsungelebe a kompoziciot egyebkent nagy szerelmese vagyok a ketkereku sportoknak ;)

bike3al válasza:
A nevedből látom a kétkerekű sportok iránti szeretetet. :) Az én meglátásom szerint az adott helyzettől függően vagy függetlenül, minden nemű elfogultság nélkül ez a kép technikailag hozzávetőlegesen 4-est ér, nem többet és szerintem kevesebbet sem. (azóta az átlag ezt bizonyította is) Tisztában voltam ezzel már a feltöltés előtt is, de kíváncsi voltam mások véleményére is, ezért örülök a figyelmednek, de nem érzem reálisnak az adott pontszámot, hiszen csak a háttérrel volt problémád. Ettől függetlenül elfogadom hasznosnak és teljes mértékben megértem, ha valóban szerinted 3-ast érdemel, csak akkor kellően indokold meg.

Szép fényeket kívánok Neked!

adott pontszám: 4
2009. március 17. | 18:55 | l.bob

Szia! Jó pillanat, de egy kicsivel több vakut is elbírt volna. Valószínű azért lett ilyen a minőség, mert túltömörítetted. 200k a 300k helyett. Érdemes a lehető legnagyobb fájlt feltölteni. Szerkesztése nekem nem igazán tetszik. Felül, ill. jobb oldalt kissé szűk. Talán pár lépés hátra, és fekvő formátum jobb lett volna.
Üdv

bike3al válasza:
Fekvőben ez a kép, aminél a fő téma egyértelműen állót kíván? Szerintem rossz ötlet. A szűk vágás a környezet miatt van, jobb szélen már belógott volna pár szikla, de jogos a felvetésed csak nem tudtam jobban megoldani. A kép csak leméretezve lett, nem tömörítettem rajta még egyszer, elég volt a fényképező részéről, így jött ki a 240k (nem 200). Ennél jobb minőséget abból a jpg-ből nem lehet előállítani.

Minden esetre köszönöm a hozzászólásod, a szűkség jogos, valamint lehet egy kicsikét tényleg több fényt is kaphatott volna, de a többi mondandóddal nem tudok mit kezdeni. Köszi a 4-est, reálisnak érzem. Szép fényeket.

adott pontszám: 4
2009. március 17. | 13:28 | Dameepix

A helyszínnel nincs akkor a para, inkább a szöggel, meg a fényekkel. Lehetett volna kicsitt jobbrább állnod és lejebbről fotózni felfelé nagylátóban vagy messzebbről kisebb mélységélességgel. Derítés is lehetett volna nagyobb , úgy a téma még inkább kiemelkedne a háttérből

bike3al válasza:
Nem szerettem volna jobban deríteni, szerintem a fény mennyisége és minősége így is elég, viszont a mélységélességi meglátásod helyénvaló. Tőlem jobbra már sziklák voltak, a vaku is azokon volt, így abba az irányba már nem tudtam volna húzódni úgy, hogy legugolva ne legyenek benne zavaró részletek. Sajnos a helyszín erre adott lehetőséget. A pontod reálisnak érzem és köszönöm az értékelésed.

adott pontszám: 5
2009. március 17. | 10:39 | Re XurocsaX

Szia!
A külső vakus mókázás jól sikerült, mindig is szerettem az ilyen jellegű extrem sportfotókat!
A háttér valóban nem a legideálisabb talán várhattatok volna még fél órát míg jobban besötétedik és csak a kontúrját lehetett volna látni a háznak. A vágása a képnek jó!
Grat
XurocsaX

bike3al válasza:
Köszönöm szépen a hosszas értékelésed és a megtisztelő pontszámot! Szép fényeket kívánok Neked!

adott pontszám: 4,8
2009. március 16. | 22:21 | Dzsí

Helló. Szép fotó lett, nekem tetszik a háttér is, jó pillanatban lett lefotózva is.
Talán a vaku lehetett volna feljebb állítva.

bike3al válasza:
Köszi! Próbáltam feljebb állított vakusat is, de még a helyszínen töröltem a képet, mert a nagy rönkből amiről leugrik még ennyi sem látszott. Így talán még kivehető a teljes magasság. Minden esetre köszönöm a valóban hasznos észrevételt, a figyelmet, valamint a magas pontszámot is.

adott pontszám: 5
2009. március 16. | 17:37 | intruuu

Hű, nekem tetszik!:) Szeretem az ilyen képeket, és nem egyszerű annyira tökéletes képet alkotni ilyen naplementés, gyorsan mozgós de éles környezetben. Nekem nagyon tetszik, gratulálok!

bike3al válasza:
Köszönöm az értékelésed! A helyzethez azért hozzátartozik amit a leírásban is megadtam, hogy jobbról egy vezeték nélküli külső vaku segített azért a fényekben. :) Szép fényeket és köszi az értékelést valamint a magas pontot is! :)

2009. március 16. | 12:49 | Álomfejtő

Én pedíg köszönöm szépen a kreditet
:o)

bike3al válasza:
:)

adott pontszám: 4,9
2009. március 16. | 12:25 | kanpulyka

nagyon tetszik a felvételed, jól visszaadja a triálozás hangulatát, a rider koncentrálását.
Az előtérben hangsúlyosan megjelenő szikla remek, mutatja, hogy milyen akadályokat küzdenek le a műfaj követői. A mozdulat, testtartás jellegzetes.
Igazad van a háttérrel, de az első kerékből én mindeképpen kiretusáltam volna a két kéményt(?) mert olyan, mintha két plusz szelep lenne a felniben...

bike3al válasza:
Köszönöm. Ez amúgy farönk, de a lényegen semmit nem változtat. :) A kémény fel sem tűnt, pedig való igaz, így tényleg akad pár szelep! :D

Örülök, hogy van még, aki ismeri a sportunkat és köszönöm az értékelésed a valós hibával, valamint a magas pontszámmal együtt.

adott pontszám: 4
2009. március 16. | 12:17 | Álomfejtő

Van hangulata a képnek, de az élesség hiánya -hiba. (mégha legalább részlegesen lenne !) Felül és elöl, az ugrás irányában még szükséges lenne egy kis tér, így nagyon beszorítottad
:o)

bike3al válasza:
Köszönöm az értékelésed. Mint a leírásban is említem, az élesség valamiért nagyon elkúszott, mire felértek a bitek a fotózz szerverére. Az okát nem értem, de már nem töröltem a képet, ettől függetlenül az észrevételed feltétlen jogos. A vágással kapcsolatos dolog is érdekes. Teljesen igazad van és én is próbálgattam nagyobb térrel, de valamiért rosszabbnak éreztem és így maradt. Minden esetre köszönöm a figyelmed, a valós hibák kiemelését és persze az ennek ellenére is megtisztelő pontszámot.
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.