BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,04
KATEGÓRIA: tárgyfotók
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2009. február 7. 21:29
  • érzékenység: ISO 100
  • fókusztávolság: 74mm
  • objektív: Zuiko 40-150mm f3.5-4.5 + EX-25 makróközgyűrű
  • rekeszérték: f4.5
  • zársebesség: 1/80
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Szolnok
  • Készítés ideje : 2009-02-07
Acél és üveg

Agentnek. A korábbi verziónál már leírtam, de akkor itt is: ez egy 1990-ben vásárolt acél karóra, ami legalább 15 éve nem volt használva. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 4,5
2009. február 12. | 06:56 | Morpheus

Szia!

Színek, vágás, rekesz kiváló!
az ötlet is nagyon jó, az órán a karcok kiemelik az időt, ami elszaladt az óra felett.
Egyszóval: tetszik!
Egy aprócska hibát találtam, de az könnyen korrigálható: a vaku... a vaku fénye megtöri a kép összhangját.

h.rom válasza:
Nos, egyáltalán nem használtam vakut. Egy lámpa szolgáltatta a világítást. Azért fordítottam szembe az órával, mert a becsillanásnál jól kihozta az üveg karcosságát.
Köszönöm hogy megnézted.
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

2009. február 8. | 09:36 | Osztya

Általában a tárgyfotókat mindig kommentelem. :) Ki tudja miért. :)
Köszönöm a kreditet.

h.rom válasza:
Én sem értem. ;)
Nincs mit.

adott pontszám: 4
2009. február 8. | 08:51 | Osztya

Szia,
a korábbi fotódra sak futólag tudtam ránézni, viszont ezt most megkukkoltam rendesen.Az első gondolatom, hogy mivel ez egy szíjjal egybe épített, um. karkötő óra, így az a forma ezzel a szűk vágással sajnos nem sikeresen van bemutatva, hiszen a formája egyben nem látható.
Öreg óra és ezt szépen érzékelteted a plexi Newton gyűrődéseivel, ami a sokszori nyomás hatására alakul ki ebben az anyagban és rá jellemző. Nem zavaró, mert itt inkább egy hangulatot érzek közvetíteni. A szépia színezet ezt erősítí, mind a mellett, hogy az acélra viszont a kékes színezet volna jellemző. Talán duotón színvilágban volna optimális helyezni.
Amennyiben a korábbi formavilágot fotóznád ismét, javasolnám a plexit fentről és közelről deríteni, nagy felületű fehér dologgal, és magát az órát surlófénnyel, asztalsíkról megvilágítani.
Ezzel kiküszöbőlhető a csúcsfény reflexió és maga a téma struktúrája is szépen leugrik a háttérről.
Összességében elfogadható ez a látvány, de feltétlen javítandó.
osztya

h.rom válasza:
Igazad van, nincs túl nagy gyakorlaom a tárgyfotózásban. ;) Megtisztelő, hogy ennyi figyelmet szenteltél rá, köszönöm, érdemes megfogadni a tanácsaid.
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

adott pontszám: 4,5
2009. február 8. | 08:37 | csesznye

Az előző képet is megnéztem .Ez ami a patinát illeti hatásosabb,karcos üveg ,látszik a tokon a kopás és ez a sötét tónus is azt erősíti hogy régi,nem hasnált darab,de most előkerült.Tetszik a megvilágítás is,mint amikor a filmben fe-fel villan a holtnak hitt Tetminátor szeme.Talán amit máképpen csáltam volna a tok egészen a képen lenne.Jó fotózást Üdv.

h.rom válasza:
Köszönöm csesznye, jogos.

"Tetminátor" ez yoo! ;))

2009. február 7. | 23:26 | drszatommi

te hány fotót értékeltél ma a főoldalról...?

h.rom válasza:
Én? Ember, 2 perce ásztam ki az ágyból. Miért fontos ez?

2009. február 7. | 23:21 | hevesin

Nekem az árnyalatok nagyon jól érzékeltetik, hogy mit is jelent ez az óra. Ha csillogó-villogó környezetben mutatnád be, alulról megvilágitva, nem hiszem, hogy átadná ugyanezt a hangulatot a maga kopottságával, inkább visszatetszést keltene. Szerintem jó, esetleg egy picivel növelve a fényt talán nem lenne ennyire sötét az összkép, bár mint irtam, számomra itt nem gond a kép atmoszférája miatt, hiszen ezt nem marketingfotónak szántad az óráról. Nekem az az érzésem az egész képről, mintha egy sötét szobában, amelyet csak egy villanykörte világit meg, egy fiókból húztam volna elő ezt a régi órát.

h.rom válasza:
Az óra egy karcos fémlapra volt fektetve - itt nem látszik de a korábban felrakott fotón igen -, és valóban egy szál égővel volt megvilágítva. Tökéletesen eltaláltad, mit és miért akartam így bemutatni.
Valaha nagyon sokat jelentett nekem ez az óra.
Köszönöm, már megérte megcsinálni. Szép estét!

2009. február 7. | 22:13 | agent2.0

Nem csesztetni akartalak, vannak témák amit azért nem csinálok meg, mert nem tudnám igazán jól. Nekem ugyanaz nem tetszik itt sem.

Hozzáteszem az előző vágása jobb volt:)

h.rom válasza:
Én meg úgy vagyok vele, nem is tudom, hogy ha meg sem próbálom akkor nem is lesz semmi. Régen igazán vacak makrókat és tájképeket készítettem. Mára ez meváltozott azt hiszem. Idővel talán a tárgyfotózásba is belejövök. Az iskolát itt is ki kell járni, ami alacsony pontokkal és jó esetben hasznos értékelésekkel jár. :)

2009. február 7. | 22:02 | aperture

Nagyon szepen koszonom a kreditet!
(szort fenynel nem egne ki ennyire sem)

h.rom válasza:
Egylámpás világítás, kemény árnyékok. Úgy gondoltam, ez illik ehhez a régi, kopott, karcos darabhoz.
Nincs mit, én köszönöm.

2009. február 7. | 21:51 | aperture

Nemertem...neked ennel sokkal jobb kepeid vannak a galeriadban...

h.rom válasza:
Ilyen is van, olyan is van. :)

adott pontszám: 3,2
2009. február 7. | 21:49 | aperture

Szia! Az atlos elhelyezes tetszik, viszont keves feny allt rendelkezesedre, es az az egy nem ad megfelelo fenyt egy targyfotohoz. Jobb lett volna inkabb egy uvegasztaltra helyezni, amely tukrozodik vagy hasznalni meg egy deritolapot a feny masik oldalara, mert igy nagyon laposak a fenyek.
A tonusokat is jobban be lehetett volna loni, szurke massza nem elonyos egy kepnel. Ps-ben a gorbekben be lehet allitani szepen.
Szuk ez a vagas, es a hatter pedig tul vilagos a fotemadhoz kepest. Ezt igy erosen javitandonak erzem, amit ujrafotozassal lehet megoldani.

h.rom válasza:
A kevés fény oka: hogy a fémen ne égjenek ki túlságosan sehol részek. A részletgazdagság láttatása volt a cél.
Köszönöm!
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.