Szia!
Nekem nagyon tetszik! Nem tudom miért, de számomra mosolyogtató :)
Belekötni beleszólni felesleges. Most tanulod még a dolgot szerintem van benned fantázia és elkötelezettség is. ;)
Ügyes vagy! Szerintem, ha így fejlődsz nagyon hamar, mély és elgondolkodtató képeket várhatunk tőled.
Csak így tovább ;)
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2009. január 23. 12:57 - Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Tiszakarád
- Készítés ideje : 2009-01-22
Egy kicsit kísérletezgettem az utómunkával...még nagyon az elején vagyok várok minden építő jellegű kritikát! mentségemre szóljon hogy egy billegő asztalon egyensúlyozva készítettem a képet.
sayv válasza:
Szia! Köszönöm szépen a véleményt igazán bíztató! remélem hogy lesz eredmény hamarosan...meg fejlődés..nem is találom a jó szavakat! Köszönöm szépen!
Sokadszor térek vissza ehhez a képhez..Bevallom, azért, mert várom, hogy eláruld a mondanivalót:)
Utaltál már sokmindenre, és számomra egyértelmű, hogy a gazdasági válság van valahol a háttérben....de nem tudom összekapcsolni a szelektíven színtelenített szalonnákkal:( Pedig nem vagyok fantáziátlan.
Ha így megy tovább, akkor a válság miatt nem lesz pénzünk sok szalonnára, csak egyre? Vagy minket is felakasztanak és kinyúvadunk, mint a szalonnák? Atyaég, ilyen baromságok ugrottak csak be....
Ha még egyikünk sem jött rá a titok nyitjára, nem lehet, hogy esetleg talán nem elég nyilvánvaló a mondanivaló?
Ha elárulod, örülni fogok...ha nem....akkor meg visszajövök még párszor, és várok tovább:)
Szép estét:)
-Ani-
sayv válasza:
Hello! Örülök és nagyon aranyos volt ez a vélemény...Bevallom eltaláltad nagyjából...a válság valóban a gazdasági válságra utal...a szalonnák pedig nagyjából embereket szimbolizálnak akik állnak egy sorban varjak a sorsukat némán felakasztva egy kampóra. És van egy aki majd megold mindent egyszer reméljük...a másik jelentése pedig valóban az lenne hogy egy szalonna lesz csak jövőre ha ez így megy tovább... ez a nagy titok..most gondolom megkapom majd mennyire pihent agyam van...:D de ez van ...szeretem ezt a képet nekem többet mond mint egy sor szalonna...szerettem volna ha ez átjön másoknak is nem nagyon sikerült de örülök neki hogy te ennyit gondolkodtál rajta ez nagyon jól esett! Köszönöm szépen!
üdv: Szilvi
Hm. Tekintsük technikai kisérletnek. A szelektív színtelenítést jól hajtottad végre. Egy picit fakónak tűnik a szinesben hagyott szalonna, de lehet, hogy a valóségban is ilyen, akkor pedig így jó. A beépített kis vakut felejtsd el. Azzal jó képet az életben nem fogsz készíteni, esetleg, nagyon esetleg kis derítésre alkalmas, de még ott is nagy a tükröződés veszélye. Túl közel van az objektívhez. Ilyenkor állvánnyal lehet próbálkozni, bár lehet, hogy ha nem lehet lent tartani az érzékenységet, akkor az automatika azt is magasra állítja, és zajos lesz a kép.
Olvastam az értékeléseket. A harmadolási "szabály"-on kívül létezik más kompozíció is (átlós, V, A) lehet játszani a ritmussal is...
Az ilyen technikai kisérleteket nem biztos, hogy érdemes publikálni... Válaszaidból egyértelmű, hogy mondanivalót is szántál a képnek, de nem tudok rájönni, mi az. A szalonnák tartanak elkésett tanácskozást a disznóvágásról? Ne haragudj, ha messze elvétettem, de más nem jutott az eszembe. A jégmozdonyod tényleg tetszett, ez maradjon technikai kisérlet...
Üdv, jó fényeket!
sayv válasza:
Szia! ismét köszönöm szépen a sok sok jó tanácsot, igen tudom hogy eza kép nem lett vmi fantáziadús...de csak kísérletezgetek a PS-sel...lehet hiba volt pontozhatóként föltenni, de mostmár mindegy. Sajnos a mondanivalót még mindig nem találta el senki, sajnos Te sem, de hátha egyszer...igazából a válság picit elárul valamit, nah mindegy.
Köszönöm szépen az értékelést!!
üdv Szilvi
Nem csak az utómunkával, hanem az élességgel is vannak gondok. Sokkal látványosabb lett volna a felvétel, ha alulról fotózod a szalonnát esetleg bevágod és látjuk a részleteket. A hús eladta volna magát.
sayv válasza:
Szia köszönöm szépen a véleményedet...nem lehet ilyenkor hozzányúlni hiszen elromlana...még csak most voltak besózva...:) azért köszönöm
Szia!
Egy fotót esztétikum, kivitelezés, kreativitás, technikai háttér... sok féle képp meg lehet közelíteni. Ennél a képnél én nem érzem azt, hogy mint téma, s mint kép megfelelő lenne. Lehet bennem van a hiba,de nézve a képedet, nem látom rajta azt a tudatosságot, amiből azt érezném, hogy tévedek s Te valóban mutatni szeretnél ezzel valamit számunkra.
Az utómunka során az eggyik, ha nem a legszélsőségesebb megoldást a szelektív szintelenítést választottad. Ezt szépen meg is csináltad, csak azt nem értem, hogy mi értelme volt? Mi tette ezt indokoltá? Semmi tartalombeli változást nem hozott a képednek, csupán a középreszerkesztés és figyelemelvonást. A címmel képedet párosítva tanácstalanul állok továbbra is, nem tudom a kettőt kötni, illetve részben.
A perspektíva érdektelensége sajnos szerkesztetlenséggel párosul, azaz sokmindenről nem is nagyon lehet beszélni, sajnos. Nem aztmondom, hogy mindig és mindenkor berögzülten aranymetszésbe tegyük témánk, de szerintem ez egy átgondoladó dolog.
Nem érzem ezt a képet elég kidolgozattnak, sőt íly módon azt is mondhatnám, hogy kerülendő út. Viszont annyiból megérte feltenned, hogy kapsz tippeket, stb, s mégis kipróbáltad ezt a fajta utómunkát. Sajnos ez most nem sikerült.
Máté
sayv válasza:
Szia Máté! Már vártam mikor értékeled a képemet, mert általában Tőled kapom a legszéleskörűbb kritikákat, az más dolog hogy a legalacsonyabb pontokat is. Nem szeretném elárulni a fotóm célját, várom hátha rájön valaki, sajnálom hogy senkinek nem jön át, ez árulkodó jel számomra hogy valamit nagyon elrontottam...Nembaj...Örülök hogy legalább ez az utómunka sikerült, ha nem is teljes mértékben..Köszönöm szépen a véleményed!
Szilvi
Valóban, most hogy mondod, picit mintha életlen lenne... Persze nem ez a legfőbb gond vele. Én pl. egyáltalán nem értem a címet, alapvetően a fotónak úgyis képi gondolatként kell működnie, a cím csak ráadás. A képi gondolat itt kicsit soványnak tűnik (hiába zsíros) - nem érthető, hogy a különben teljesen egyforma szalonnák közül miért pont ez az egy a Kiválasztott, és ha már, akkor miért a középső. A megvalósítás sem az igazi: a vaku elég csúnya árnyékokat csinált hátul, a gép okán külső vaku helyett állványt+zseblámpát javasolnék, vagy bármilyen más megoldást (villanykapcsoló, napfény, derírtés, stb.) A szalona szép dolog, izgalmas textúrája van, nyugodtan megmutathatnád. A kompozícióról meg írjon más, így is eleget szomorítottalak. Ha nagyon tudod, mit akarsz ezzel a képpel, midenképp csináld meg, biztosan sok jó tanács jön még.
sayv válasza:
Szia! köszönöm szépen a véleményt, mindenképpen megfogadom a tanácsokat..Sajnos a helyiségben egy nagyon picike ablak van (minél hidegebb legyen) próbáltam annak a fényével is de nem jött össze...ígérem csinálok még pár képet róluk, amíg el nem fogynak:P Arra meg még várok hogy valaki felfedezze a mondanivalót, nem szeretném addig elárulni..Köszönöm a véleményt!
hát a fotózásban ha tényleg komolyan gondolod nem a középső elem a lényeg. Kompozició szempontjábol. Van itt is is sok helyen cikk a harmadolási szabályról. Érdemes elolvasni.
sayv válasza:
Köszönöm szépen a jó tanácsot! Megfogadom, olvasgatom a cikkeket meg könyveket folyamatosan...
Szia!
Ne haragudj meg,de úgy érzem,hogy egy kritika,akkor tud igazán építő jellegű lenni,egy ilyen oldalon,ha azt alá is támasztjuk jeggyel.
Sajnos,erre a fotóra egyest kell adnom,mert ez az irány valóban téves út.Már maga a téma sem ad át egyértelműen valamit.Persze,ha összekapcsoljuk a címmel,és próbálunk erőlködni,hogy vajon mit rejthet,akkor is nagyon halvány a mondanivaló.A szelektív színtelenítést,itt én nem érzem kellőnek.Ha ezt a technikát használjuk,akkor azt azért tesszük,hogy a látott képen,kiemeljük a témát.Itt nincs mit kiemelni,sajnos.Szerkesztésében,nincs semmi szabályszerű,nincs,ami megfogja a néző szemét.Sajnálom,de az én megközelítésemben,e fotó tényleg a gyengék közé tartozik.Érdemes lenne más témával próbálkozni,hisz van bőven körülöttünk.
Üdv.!
sayv válasza:
szia! nem haragszom meg hiszen mindenkinek mást jelent más jön le egy egy fotóról...neked éppen ez, és köszönöm hogy őszinte voltál. Sajnálom hogy a cím nem áll össze majd talán valakinek..a színtelenítést tényleg most használtam előszór, köszönöm a hozza kapcsolódó kritikát. Próbálom az engem körülvevő dolgokat lefényképezni d emég az elején vagyok. A fényképezési irányt nem szeretném tovább ragozni...Köszönöm a véleményt!
üdv: Szilvi
Szia!
Kísérletnek elsőrangú kép, mert a szelektív színtelenítést ügyesen megoldottad.....ezen felül azonban még lehetne javítani a képen, szerintem sokkal jobban mutatna még laposabb szögből fotózni, hogy a rúd és a szalonnák is jobban átlóba menjenek, és ne legyen ennyire középen a színes.....
sayv válasza:
Szia! köszönöm szépen az értékelést! Már az előző válaszomban kifejtettem, hogy sajnálom nagyon hogy a hely nem tette lehetővé hogy mozoghassak a téma körül...sajnos..:):S Mégegyszer köszönöm!
Nehéz olyat értékelni aminek a miértjét is gond megfogalmazni:)
Szerintem ez egy olyan kép amit rajtad kívül bizonyára kevesen tudnak összekapcsolni a címmel. Én se:) De ez legyen az én gondom.
Tehettél volna próbálkozást, hogy szépen távolabbról, szinte a gerendát átlósan vezetve a kép felső részén sorakozzanak ezek a szalonnák. Ha már FF, akkor próbálnék több tónust megmutatni. És tényleg, gonoszság nélkül de nem értem hogy szelektív miért maradt egy színes?:)
sayv válasza:
Szia! :) először is köszönöm a segítséget, sajnos nem tudtam más szögből fotózni... A kép címe...hát a válság azt hiszem sok mindent elárul, reménykedem hogy majd valaki rátapint a lényegre...ehhez kapcsolódik az is hogy miért csak egy színes...
sajnos a fotózás szöge eleve hibás... ez igy olyan semilyen. oldalrol szépen sorba vagy figyelve a sormintára kihangsulyozva a ritmusát a dolgoknak. Én kifejezetten utálom a szelektiv szintelenitést de ha te mindenképpen ragaszkodsz hozzá akkor legalább egyel balra levőt kellett volna szinesen hagyni mert az van a függöleges harmadoló vonalon, az sokkal szebb is mert jobban látsodik oldalrol, több szin is lenne benne mert husosabb :D
szóval sajnos szerintem maga az alapkép sem sikerült és az utómunka is hibádzik.
sayv válasza:
Szia! Tudom én is kerestem valami izgalmasabb szöget de sajnos nem tette lehetővé a hely...kepzelj el egy 1x1es teret ahol ezek fel vannak akasztva, jah és még 2 sor kolbász (azokon kellett átnyújtanom a gépet)és ott állsz te egy asztalon ami eléggé instabil:D...eletem elso szelektív szintelenitese tehat nemtudom a szabályokat hogy melyiket érdemes és miért...ő volt nagyjából középen...köszönöm a segítséget ezzel kapcsolatban legközelebb erre is oda fogok figyelni! Köszönöm a véleményed!
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.