...huhh ajajjj ez gyönyörű...varázs töményen...elnyúlás a végtelenbe...csend és nyugalom...jól szerkesztett, klassz színvilág...ezt még néznem kell kicsit...nagyon tetszik...el is mentettem :D
Grt!
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2009. január 9. 17:13 - forrás: negatív
- objektív: Kobo 50/1,8
- rekeszérték: F2,8
- zársebesség: 1/60 kb.
Aki nem hiszi hogy ilyen, az úgy jár mint én, aki nem hitt a saját szemének amikor csinálta. Semmit nem nyúltam külön a szinéhez, csak húztam a kontraszton meg a levels-en. Akár hiszed, akár nem, egy pixelnyi zaj sincs rajta, ellenben a DM-es film olyan iszonyat szemcsés, hogy az már külön hangulat. Najó, bátor vagyok, legyen pontozható, bár fogadjunk lesz egy okos aki megjegyzi még így is hogy zajos.
mutty.hu válasza:
Egészségedre, nagyonörülök!
mutty.hu válasza:
addig nyomod amig válaszolok. Ha nem válaszolok, nem kopik el a billentyűzeted.
mutty.hu válasza:
because you asked for it below. Don't you remember?
aki ennyi rizsát ír, az fél :))
perszehogy vannak ilyen színek, annyiszor láttam már, unalmas is lehetne... de nem bírom megunni és van hangulata a képednek, a szerkesztés is tetszik, szépen visszaadtad a látványt...
üdv.
mutty.hu válasza:
Sose féltem
Amúgy annyira nem lehet tucat, majdnem telejsen befagyott tavon egy folyosóban még víz volt, azon úsztak a hattyúk, mindehhez oldalról naplemente. Annyira talán nem gyakori, főleg hogy másnapra befagyott a "hattyúk tava".
mutty.hu válasza:
Ez fura. Sosem töltök fel 1 évnél idősebb képet, sőt, nagyon riktán töltök fel "archív" fotókat, max azért 1-2 hónapos egy kép, mert esetleg addig nem lőttem el azt a tekercset. Mivel folyamatosan haladok előre a fotózásban (remálem), nem igazán nézek vissza mit csináltam évekkel korábban. CSak ritkán, hogy tetszik-e még ami éppen aktuálisan kisérletként tetszett. Pl. lehet hogy megnézem ezt 1-2 év múlva, és nem fog tetszeni. REmélem nem azt fogom gondolni, hogy akkor bezzeg milyet tudtam most meg nem megy.
off: Osztya én nem rakom a melót fotós oldalra, de olyan hetvenezer tárgyfelvételt csináltam már analóggal múzeumi fotósként többek között. Nem csípi a szemem a cucc, talán inkább azt várom mikor csinálsz olyan képet, amiért irígyelném is, egyelőre nem volt olyan.
bocs Mutty
mutty.hu válasza:
nincs kedvetek személyesen lerendezni? Mindenki olyan fotóscuccal üti a másikat, amilyennel akarja. :)
Leyka,
semmivel sem könnyebb tárgyasztalon boncolgatni, mint a szabadban egy negatívot, netán kipróbálhatnád, egyébként pedíg teljesen tisztába vagyok azzal és amit mondtam,a pikírt megjegyzésedet meg tartsd meg magadnak, a stúdiómat pont ilyen negatívok ezrének exponálásával teremtettem meg, sajnálom ha csípi a szemedet ez, no és ha majd én is leostobázlak netán, akkor jöhet. Addíg inkább csak udvariasan, méltósággal.
mutty.hu válasza:
Lehet hogy nem erről volt szó. Nem hiszem hogy egy szint fölött irigykedni kéne egymás cuccára.
Annyira nem vagyok tapasztaltvénróka a filmes világban mint te vagy ti, de falsnak gondoltam ezt a "nem lehet a 100-as film szemcsés" passzust, hiszent te is tudod hogy egy új csili-vili telefon 8 megapixele se ugyanaz mint egy 20D 8 megapixele mondjuk egy 50/1,4-en F5,6-on. A számadat ugyanaz, de mégse. Ebből a távoli kiindulásból és a filmek árából le mertem vonni a következtetést -tapasztalataim fényében- hogy nincs igazad. Meg is beszéltük, oszt' oké. Még nekem se leeht mindig. :)
Amúgy utánagondolok, én is kb. 22 éve fotózom filmre, kb. akkor kaptam az első Szmenámat, 8 évesen. :)
Beszkennelem neked, szemcsevisszanyomással meg minden frásszal és jobb lesz. Aki meg itten az észt osztya nem tudja mit beszél, tükrözésgátló réteg(sic!) és a többi hasonló.
Nekem tetszik ahogy a technika határait boncolgatod, és ezt nem egy egyméteres tárgyasztalon teszed húszmilliós cuccal.
A filmgyátrásról szívesen beszélgetek bárkivel, elmondom, hogy hol is tanultam meg, de az hosszú.
A kép tetszik egyébként.
grat leyka
mutty.hu válasza:
Kipróbálom egyszer, meg az Ektart is behúzatom nálad.
Elírtam naná, persze, hogy Asa400. :P
Gondolkoztam még ezen, gyártás közben a tükröződés gátló réteg rossz felhordása, esetleg lefelejtése okozhat ilyet és így teljesen jogos a látvány. A nélkül a fény a rétegek között tükröződhet és ez lesz. Minden esetre ezek nem szemcsék a véleményem szerint. :)
mutty.hu válasza:
Valamiért biztos eladnak 240 beg 2400 Ft-os filmet is, szóval tuti kell lennie valami különbségnek.
mutty.hu válasza:
Akkor nagyon örülök. Aki látja és nem csak a szemcséket nézi, az megérti. És az jó :)
Oké, nem mondom, hogy zajos... :) De akkor is kár érte, hogy ezt a témát lehúzza a minősége. Egyben gratulálok és sajnálom!
mutty.hu válasza:
ezvan
A levezetésemben benne van, hogy hívás során keletkezhet ilyen hiba. A filmek minőségét ellenőrzik, mert szabvány írja elő. Kb 22 évíg dolgoztam analóggal, kipróbáltam ezer évestől elkezdve no name filmekig mindent, és ha híváskor nem hibáztunk ez a hiba nem jelent meg egyszer sem.
osztya
mutty.hu válasza:
Tudtommal a C41 az C41 (hyvók oldaláról CN16), és hacsak nem hót szmötyis, lejárt, selejtes, újrahasznosított és még le is ment rajta kéttucat crossprocessing, akkor a gép a minilaborban temperál, időket állít, kever, kutyul, összemér, kiad, spiccel, teker, szárít, tisztít, akármi. Aztán kiköpi a sor végén. Mondom, 2 laborban kaptuk ugyanazt az eredményt.
Akkor most én is megosztanám a tapasztalataimat ezzel a filmmel kapcsolatban :)
Egy ugyanilyen tekercs flmről készült nagyítás egy laborban. A papírképeken ugyanezt a "zajt" lehetett megfigyelni, még ha nem is ekkora intenzitással, de bizony ott volt. Én ilyet még semmilyen másfajta filmnél nem tapasztaltam eddig... És egészen biztosan nem véletlen ennek a negatívnak az igencsak alcsionynak mondható ára... Kb. 230 Ft egy 36 kockás tekercs. A hívás és nagyítás ennek a tízszeresébe kerül :)
Na most ebben az esetben két lehetőség van: vagy elrontották a hívást, nagyítást, vagy valóban nem túl jó a film. Illetve még egy: kifogtál egy ócskább szériát :)
Persze nem kétlem, hogy a szkennelés erre rátesz egy lapáttal.
Én nem vagyok tapasztal e téren, de a saját szememmel láttam :)
És simán lehet, hogy hülyeségeket beszélek :)))
mutty.hu válasza:
szerintem ebből nincs jó széria. :)
Had száljak vitába az alkotóval és egyben had magyarázzam el, hogy az analóg technikában mi az összefüggés az érzékenység és a szemcseméret között. Az emulziós réteg első felülete az ezüstréteg, amely a feketedésért felelős, mondhatnám azt is, hogy a kép ott rajzolódik ki és a szines rétegek adják hozzá a színvilágot három rétegben. Ezen rétegek aránya határozza meg, hogy milyen színhőmérsékletre hangolja a gyártó a filmet. Alap esetben napfény, vagy műfény, de még speciális esetekre is készítenek, de azt nem említeném. Az ezüstszemcsék nagysága határozza meg, hogy az adott film milyen érzékenységű, magas érzékenységű filmek esetében láthatóak a szemcsék, mert nagyok, ezt nevezhetjük digit nyelven zajnak. A modern technika elérte és f a Kodak cég kifejlesztette a normál szemcsézettségű filmek utódját a T kristályos filmet.Itt még magas érzékenység esetén is keresni kell a szemcséket.
A hagyományos kialakítású filmek egyike sem mutat szemcsézettséget 400 Din tartományig, max nagyítóval. Szerzőnk jelen esetben 21 Din-es filmre fotózott és mivel szabvány írja elő ezeket a dolgokat, kizárt, hogy szemcsés lenne.
A felvételen látható káosz kialakulásának több oka lehet, negatív esetén helytelen és alacsony hőmérsékletű hívás, dia esetén túl meleg ff hívás, mert hogy ott előbb ff-re hívnak, azután mosnak és jön a színes hívás, fixálás.
Amit itt érzékelek vsz. szkennelési probléma, hiszen ez a képen nem szemcsézettség, de nem is emulzió zsugorodás. A lényeg, a Dm film-re nem szabad fogni ui. Fuji töltés és nem a nyersanyag hibáját látjuk.
Vsz. ez így nem értékelhető fotó.
osztya
mutty.hu válasza:
400 Din? nem 400 ASA? 40 din 8500 ASA ha jól számolok, 400 din-nél meg asszem kiakadna a számláló :) ha jólszámolom 2^126-odikon x100 kb. 8.5x10^37ediken ASA, vagyis 85000000000000000000000000000000000000 ASA
A DM film olcsó. A DM filmen haszon van. Amerikában gyártják. Állítólag. Ide kell hozni. El kell adni. mintegy 230 Ft-ért. Lehet hogy 242-ért, nem emlékszem. Az előállítási költsége tehát a teljes eladási láncon feltátelezett 50%-os (alulról nézve 100%-os) árréssel fél dollár, vagyis cca 100-120 Ft körül kell lennie. Ennek tartalmaznia kell a filmet, a fémkazettát műanyag orsóval, a műanyag "kukát" ami speciel PONTOSAN ugyanolyan, mint a nemrég általan "tesztelt" Kodak Ektar csúcsfilm, aminek a szemcsézettsége még ugyanezzel a scannerrel is csak nehezen tettenérhető, bár tettenérhető. Ja, meg egy kartondobozt, szines nyomtatással.
Máshonnan közelítve: tudtad hogy talán összesen 3-4 cég van a világon amelyik LCD paneleket képes gyártani? Az EIZO ugyanonnan veszi mint a "Yuang Chin Huang" márkájú, "TESCO gazdaságosra" matricázott 9990 Ft-ért árult 19"-os monitor gyártlója". A panel UGYANAZON a gyártósoron fut végig, a lényeg a válogatás.
Tudtomal a filmet nagy, széles csíkokban gyártják, van neki egy közepe, egy széle, meg az átlag. A két szélére éppen ken valami emulziót valahogy a gép, aztán máshogy szárad, máshogy éri a levegő, máshogy vágódik... Mittudomén. A közepe a csúcsnegatív 1500Ft/tekercsért, a széle meg a DM-es. A két film egyéb költségei azonosak, a papírdoboz, a filmpazetta, a benne lévő orsó és a műanyag kuka. TEhát valahol le kell spórolni.
Nem akarom a technikai tudásod kétségbe vonni, bár egyszer a templombelsős képnél kétségbe vontam. De szánj rá 500 Ft-ot (csak kettesével leht DM filmet kapni) és lőjj el egy tekerset. Scanneld be akár csak 1200-2400 DPI-vel egy 3 milliós dobscannerrel, ne oylan 70 ezres vacakkal mint ami nekem van, és nézd meg miylen ocsmány. Ez van, ezért fizettem. Játék, külön élmény, külön hatásvilág. Most ezzel kisérleteztem.
Egyébkét két külön laborban is hívtunk ilyen filmet, az egyiknél papírképet cisnáltunk róla, és a 10x15-ös papírképen csúnya randa szemcsék szemmel láthatóan nagy igyekezettel palástolt ocsmány nyomai voltak láthatók.
Ilyenkor szoktak némelyek szándékosan ellenötpontozni :))
Nem rossz egyébként, komolyan, csak egy kérdés: a horizontot miért nem vitted feljebb?
mutty.hu válasza:
tetszett az égen kirajzolódó ív
Zajos. :) Sajnos látom, hogy az, de elhiszem, amit írtál, viszont így bántja a szememet. Jól belőtt mélységélesség, szép színek, szép elrendezés.
mutty.hu válasza:
Az a gond, hogy alapvető technikai fogalmakkal sokan nincsnek tisztában. A kiégést csúcsfénynek, a zajt szemcsének hívják az analóg világban, és bár ilyen kicsiben, ekkora file-ból digitálisan kevésbé különbözik a kettő, azt mondani egy analóg képre hogy zajos és kiégett, olyan mint dízel autónál közölni hogy azért nem indul, mert a trafó nem ad elég áramot a gyújtógyertyának, vagy amikor a villamos nem fér el tőled és rádcsilingel (hibásan rád dudál) akkor intesz neki hogy tolasson vissza és kerüljön ki ő.
A szerző személye meglepett :-)
De ha ezt is bevállalod, akkor alaposabban meg kell néznem, hátha megtalálom a rejtett értékeit a képnek :-D
mutty.hu válasza:
:)
LEhet hogy nincsenek
"Azért jó analgóggal dolgozni, mert utána digitálisat kell csinálni belőle, hogy itt be tudd mutatni" Írta valaki a neten...
Ezt, ha mobiltelefonnal lövöd, akkor simán lehúzzák. Ha filmre készíted, pl Tesco gazdaságosra akkor sem jobb a helyzet.
Elhiszem, hogy tetszettek a színek, és ebből valamit a film is megfodott... Sőt az is, hogy ha egy képen húzod a kontrasztot akkor a színek is erősödnek.
Szvsz meg csupán a kép számít.. és az mindegy hogyan érted el. Támpontnak jó, hogy pl ISO6400 mellett 1/30 záridővel sikerült..... de nem ez a fontos.
Amit ide feltöltöttél az lehet hogy nem zajos/szemcsés .. lehet hogy sokaknak tetszeni fog... de a szerkesztést leszámítva túl sok pozitívumot nem látok benne.
mutty.hu válasza:
Steril, hiteltelen és hihetetlen lenne az analóg technika "hibái" nélkül, persze arra azért nem gondoltam hogy ez a film ENNNYIRE tré, pedig tényleg. Viszont számomra így is lett egy hangulata, 24"-on, 2,5 megapixelesben nézve minden szemcsének értelme van. Ide azt nem tudom feltölteni.
mutty.hu válasza:
jah. a hattyak hangosak tudnak lenni, tök nagy zajt csinálnak. Bár most kussoltak.
Tényleg ilyen volt...
Méghogy a tél nem színes. Olyan varázslatos színeket produkál, csak ahhoz ki kell menni a hidegbe :)
Ez számomra amolyan hangulat. Nem természetfotóként tekintek rá, bár kétségkívül az.
A DM-es fil szemcséi bennem egy érdekes hangulatot keltenek. Mintha egy párás vonatablakon, vagy kocsiablakon keresztül csodálhatnám ezt a látványt.
Remélem, lesz szerencsénk még hasonlóhoz.
mutty.hu válasza:
én is remélem.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.