Olvastam a kommenteket, és komolyan már sajnállak, írok egy tanácsot, remélem hasznos: a legjobb fotók link alatt vannak nagyon jó képek. Válassz ki 3 általad megvalósíthatónak gondolt képet, és másold le, próbáld meg ugyanúgy megcsinálni, ezzel is gyakorolsz sokmindent. Pl egy növényt vagy egy egyszerű csendéletet. Vagy a gyerekekről portrét. Aztán kérj meg egy TT-t, (vagy egy jó fotós ismerősödet) hogy feltöltés előtt nézze meg mit szól és fogadd el a vélményét ha javításra szorul a kép. Aztán töltsd fel, ezzel biztosra mész és nem esel ki mégegyszer.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2008. december 10. 02:13 - Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: A Föld nevű bolygón
Nem mertem pontozhatóvá tenni, de ha elnyeri sok embernek a tetszését, fölrakom újra pontozhatóan! Igen vagy ne? Ne kíméljetek, már edzett vagyok :-)
A lehetőség mindenkinek ottvan a kezében, megjegyzem aki elér egy szintet nem fog psben órákat tölteni, komolyabb helyeken kinevetik, pl egy natgeo pályázat.
Sokkal szebb az ha kiexponálod, akár filmre diára, vagy digin, és nyerel eléred amit szerettél volna.
-Intima- válasza:
Értem.
Még senkinek nem sikerült meggyőzni arról, hogy a fotózás művészet, főleg mióta mindenki a Ps-t nyomkodja hevesen...
Akkor nézegess analóggal készült képeket, azt nem psezik agyon, általában....
-Intima- válasza:
Nem arról van szó, hogy a ps nem hasznos, csak amikor véletlenül láttam, hogy mi mindent lehet csinálni vele...szóval az már nekem sokkkoló volt...de élek..
Szia!
Szerintem nyugodtan tehetted volna pontozhatónak. Szerintem is ez az egyik legjobb fotód.
Graulálok és BUÉK !
-Intima- válasza:
Köszi, a kötelesség kettőt fogom föltenni pontozhatóként pár perc múlva, kivettem belőle a vörös szemet. Egyenlőre nem merek uj képet föltenni, rettegek attól, hogy kiesek.
jópofa, szeretettel elkészitett portré.
Nekem igazán teccik.
Persze ezt mégegyszer feltenni - hmm - nemtom.
Mellesleg - ne törödj a pontokkal - sokmindentöl függ hogy valaki éppen mennyit ad. - a vélemények az igazán fontosak - de ott is próbálj a sorok között olvasni - és olyan "szembeakadó" véleményeknél nézd nyugodtan meg ki irta.. sokat fogsz mosolyogni.
..elolvastam a bemutatkozásodat - PS is lehet müvészet - képmüvészet.
-Intima- válasza:
Köszönöm az értékekelést.
Sztem nyugodtam vállald fel, amit valóban a magadénak érzel. Úgysem tudsz mindenki elvárásának megfelelni, és amúgy is érdekesek a reakciók,- ezt én is tapasztalom.
Szerintem az a lényeg : "ne állj be a sorba", próbálj önmagad lenni -akár egy képen keresztül is...
-Intima- válasza:
Értem, de ezt már nem fogm pontozhatóvá tenni, de a kötelesség II-ből nem tudom kivenni a vörös szemet, azt pontozhatóvá tenném.
Te is abba a hibába esel, hogy ami valóban jó és eredményes lehet, azt nem vállalod fel pontozhatóként.
Ez itt übereli mindet.
Jó az ff, a színtelen verzió kiküszöböli az összes olyan hibát, amit egy színesnél adódhat. Öt pontot adnék rá !
-Intima- válasza:
értem, van akinek ez a kép 1.5-öt ér, ezek után ne csodálkozzon senki, hogy nem merek semmit pontozhatónként feltenni.....
-Intima- válasza:
Persze,mindent elolvasok még ha néha nem is vallom be... kiváncsiság nagy úr...
oké, oké, nyugalom, másról beszélünk. én márr elmondtam a magamét, az csak a fotódról szólt és nem azt jelentette, hogy aki nem tud bánni a soppal, az hülye. ráadásul a többi cuccodról nem is szóltam.
akkor koncentráljunk arra, amit te fogalmazol meg.
azt mondod, te így látod szépnek (a képeidet). hogyne, örömödre szolgáljon, de örülhetnél még egy kicsit jobban :) ugyan a gimpet nem ismerem, de biztos abban is van olyan eszköz, amivel a fénytelítettséget lehet befolyásolni, meg kontrasztot húzni. ha találsz benne ilyet, próbáld ki ezena fotón. ez itt azért fontos, mert az árnyék azt takarja az arcon, ami legtöbb ér a fotón. azt ki kellene csalogatni onnét. ha az sikerül, nagyságrendekkel jobb lesz a fotó.
ami pedig a ps-t illeti, hát az is olyan, mint bármilyen fegyver, vagy mondjuk a kés. lehet rosszul is használni, akár jó, akár rossz szándékkal is. vagyis amiről te beszélsz, a szénné soppolt "csinos pofikájú" csajokról, pl, ott sem a ps a hibás, hanem az, aki túlzásba viszi a használatát, akinek gond van az ízlésével. plusz sokkal jobb, ha a ps-t képalkotásra használjuk, nem pedig a legnaturálisabb megjelenés álcája alatti tökély kergetésére. ezt van, aki eltéveszti és az lesz az eredménye, amit említettél. vagyis, amit éreztetsz, hogy aki tud bánni a ps-sel (ez lennék én) leiskolázza azt, aki nem (ez lennél te) szó sincs erről. a képedben van érték, ha nem lenne, hozzá se szólok, ahogy a túl ps-ezőknek se szoktam írni. de fontos, hogy ami ma a ps-sel zajlik, abból nagyon sokmindent régen a sötétkamrában csináltak meg. ezért a neve a ps-nek is, hogy utómunka. szóval képzeld azt, hogy szabadságot ad, mert megcsinálhatod az utómunkát úgy, hogy nem marja a vegyszer a kzed, nem kell bezárkóznod stb, viszont iszogathatsz a monitor előtt, nyáron akár a teraszon is csinálhatod egy laptopon...
a fotózás terén magasabb szinten mozogni, hát ez csak közvetve függ az utómunkaprogramtól. talán annyiban, ha jobban ismered, gyorsabban és kevesebb külső segítséggel tudod megcsinálni, amit akarsz. ha benézel hozzám, az ott látható fekete-fehér képek többsége tizen-huszon éve készült, amikor még nemhogy ps, de számítógép se volt, különösen az otthonokban. ezzel arra célzok, hogy a magasabb szint a fejben alakul, nem a programok adják, ahogy a gép is lehet jó, ha tehetségtelen a fotós, akkor el is dobhatja, nem ér semmit. és fordítva, kutyaütő géppel is lehet remekeket készíteni - lásd robert capa, kertész, nadar, man ray képeit, csak hogy pár közismert embert említsek. a mai csodagépekhez képest az övéik lyukas garast sem értek.
és a magatartásról: lásd be, kérlek, van abban valami ellentmondásos, hogy felteszel egy fotót, azt írod mellé, hogy ne kíméljenek, erre megírom, amit gondolok, de semleges vagyok - jó, elismerem, nem voltam baráti, de végülis még nem vagyunk azok - erre azt mondod, te így látod szépnek a képeidet. akkor miért kérsz tanácsot? miért hozod magad olyan helyzetbe, amikor akár meg is bántódhatsz? ha meg tanácsot kérsz, próbáld ki, amit hallasz, hátha bejön! utána még mindig eldöntheted, hogy akarod-e úgy, vagy inkább nem. itt van például a keret: elmondtam róla mindent az előzőekben. jó esztétikai értékrenddel (ez eddig minden szakmámban követelmény volt) azt mondtam, hogy szabadulj meg tőle, mert nem ízléses. kipróbálhatod és mondhatod azt, hogy de neked az jobban tetszik ezzel a kerettel, még ha ízléstelen is. lehet és szabad vállalni, ha rossz ízlésű dolgot szeretünk. én például a teát leginkább cukorral/citrommal szeretem. van a teának saját, nagyon finom íze? igen. elrontom a cukorral/citrommal? igen. tudom, hogy elrontom vele? igen. baj ez? nem, mert úgy szeretem, úgy iszom szívesen. nem hiszem azt arról, aki azt mondja, a tea tisztán jó, hogy nincs igaza, sőt, tudom, hogy igaza van és én a nem jót választom. rend van a fejemben. tudom mi a jó és eldöntöm, hogy nekem a jó tetszik-e, vagy a nem jó. hát ez van.
szóval ne add fel és ne bántódj meg semmi szín alatt, dolgozz, kísérletezz! ja, és ha kicsit is foglalkozol a ps-sel, nem leszel a gimp rabja még két évig, sokkal könnyebben és gyorsabban lehet tanulni. és milyen jó érzés az, amikor a cucc azt csinálja, amit akarsz és a kép olyan lesz, amilyet akarsz, nem pedig amilyenre sikerül :) szia!
-Intima- válasza:
Huh, jó sok időt pazaroltál rám, azért köszönöm.
-Intima- válasza:
Néz, Neked más az értékrended, magasabb szinten mozogsz fotózás terén, de én még mindig a Gimp rabja vagyok.....valsózinüleg még ezen a szinten fogok egy-két évig mozogni...én így látom szépnek a képeimet.Láttam én már olyan képet, aminek semmmi köze nem volt az eredetihez, ráadául szinte világított..és mindenki nyomkodta rá azt ötöst, attól függetlenül, hogy az utómunka jócskán túlzásba lett véve...még a fotós is beismerte...
elnézést kérek, ha indulatokra ragadtattalak téged. nem állt szándékomban, de felbátorodtam az, idézem: "Ne kíméljetek" - en. cserébe egyenes voltam, köntörfalazás nélkül. igaz, smúzolhattam volna - azt nem szoktam.
"Szerencsére ennyire rossznak kevesen látják mint te." - jelzem, hatan szóltunk hozzá - ami, lássuk be, nem sok - ebből öten kifogásolták azt, amire én is felhívtam a figyelmedet. más hozzá se szólt. ez azt jelenti, hogy de, igen, már a kevés hozzászóló nagy része is olyannak látta, mint én. ebből ketten (!) részleteztük a témát, lívia és én. ő rögtön receptet is adott, én azt sose szoktam, az mindig a készítő-alkotó szuverén hatásköre, mit hogyan csinál, amibe nem akarok beleavatkozni. én inkább olyasmiről szoktam eszmét cserélni, ami nem a szűken értelmezett gyakorlati része a képalkotásnak és ami elvezet egészen a szemléletekig, a tudatosságig, öntudatig, ésatöbbi. ja, és ha olyan rossznak látnám, ahogy szerinted senki más, akkor nem írok egy hangot se, mert azzal minek fárasszam magam és téged, hiszen ami "olyan" rossz, annak a készítőjéért már nem érdemes egy fűszálat se keresztbe tenni, majd rájön, hogy a fotói csak szűk családi körben értékelhetőek, a személyességüknél fogva, de képként sajnos nem. ehhez képest én írtam a legtöbbet hatunk közül. mert látom benne, hogy jóra is meg lehet csinálni. ha pedig a teoretikus pont zavart, hát nekem is van olyan bőven, amire nem nyomnék többet, még magamnak se, pedig, ugye, minden szentnek... csak én azokat nem töltöm fel :)
"Nem tartom művészetnek azt, ha szar fotóból várat építek." - hát igen, szar fotóból várat építeni tényleg nagy mutatvány lehet :), de szar fotóból jó fotót csinálni sokkal könnyebb és lehet is. mondhatnám azt is, hogy az utómunka is a képalkotás fontos része, stb, de ezt nyilván te is tudod. viszont nem attól művészet a képalkotás, ha szar fotóból készül bármi is. :)
és ne maradj ennél, mert benne van a lehetőség a jó fotóra, csak dolgoznod kell vele. érdemes, úgy sokkal nagyobb örömöd lesz benne.
ez a keret meg - egy gyerekporténál különösen - árt a képnek, mert negédes, mert hamis romantikát sugall és mert olcsó eszköze az érzelmi alátámasztásnak. ez a fotó messze jobb (lesz) ennél, semmi szüksége rá, megáll mankó nélkül is, ezért mondtam, hogy katasztrófa és hogy nem ízléses.
ha netán az érzelmeidbe gázoltam volna, még egyszer bocsánatot kérek! maradok tisztelettel és üdv!
-Intima- válasza:
íköszönöm kímerítő válaszodat,
Léna
-Intima- válasza:
Köszönöm.
Vágd szűkebbre, igazítsd a levels-t, mind a világos, mind a középtónusokon lehet húzni jócskán. Kicsit húzz a kontraszton, ne sokat, csak éppenhogy. Szűrj zajt rajta, és egy cseppnyi utólagos élesítés, lehetőleg szelektíven a szemekre... Tökjó képet kapsz. kipróbáltam.
-Intima- válasza:
Igen, gimpen megprobálom megcsinálni, mert a Ps-hez még életemben nem nyultam...ó...
azt hiszem, nem látod a saját képedet, ha túlzón, sarkosan akarok fogalmazni. jó a pillanat, helyes a fotó, de az egészben a pillantás a legfontosabb, az határozza meg a gyerek karakterét. ehhez képest azért kimondottan küzdeni kell, hogy lássuk. így kissé kontraszttalan az a rész, tehát dolgozd meg ps-ben hogy tisztább legyen a szem körüli rész. ne tévesszen meg, egy kép szempontjából édesmindegy, hogy az alany édes, vagy utálatos - egy képen arányokat, fényeket, tónusokat, kontrasztot stb kell nézni. ha valaki a gyerekről kezd el beszélni, elment a fotód mellett, a gyereket értékeli, nem amit készítettél. (különösen így, hogy nem te vagy az anyja:)
ja, és a keret egy katasztrófa, nem ízléses, kifutóra még lehet jó kép a végén a fotóból
így max 1,6 - 2 nyomnék
-Intima- válasza:
Szerencsére ennyire rossznak kevesen látják mint te.Nem tartom művészetnek azt, ha szar fotóból várat építek. Akkor maradok inkább ennél.
Nagyon bájos, szép kép lett, jó a szerkesztés és a fekete-fehér kivitel, igaz az én monitoromon kicsit sötétnek tűnik, de ez lehet csak nálam van. Öröm a képre nézni, büzske lehet az apukája a kis lurkóra, plusszz a akeret is mestermunka.
-Intima- válasza:
Köszike, nem én vagyok az anya, de én is vágyok gyermekre és a ..... is!
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.