Alapjában nem rossz, de oldalt belelóg valami árnyalat, és a perspektíván változtatnék talán egy kicsit oldalról. Azért az összhatás jó! Jó fényeket.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2008. október 24. 17:31 - érzékenység: 64
- rekeszérték: f/8
- zársebesség: 13.000 s
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Budapest
Első éjszakai (jellegű) fotóm. Nem voltam biztos benne, hogy a Csillagászat/Égbolt vagy a Város, Építészet kategóriába tegyem, végül utóbbit választottam. Várom az építő jellegű (!) ötleteket, hozzászólásokat! 20db 13 másodperces kép összerakva.
Szia!
Nagyon jó helyről készült a kép. Érdekes ötlet hogy a "csillagjárás" technikáját alkalmaztad a városba... Én a rekeszen biztos hogy húztam volna még. f10 és fölfelé! Mivel a hídon nagyon sok lett így a fény. Tudom hogy ennyi idő alatt úgy is egybe olvadnak a fények a sok autótól de akkor legalább lesz egy érezhető határa a csíkoknak, így egy kicsit laposak, kenődnek! Lentről vágtam volna egy kicsit. Épp hogy az út a sarokra kerüljön!
sarlosd válasza:
Köszönöm szépen az értékelést!
Sajnos a rekeszt nem igazán tudtam szűkítani, mer az én gépemnél f/8 a max. :s :)
Hello. Maga az ötlet nagyon tetszik, de én az égből egy kicsit többet levágtam volna, véglis itt a fő téma a híd és a forgalom. Nagyon nehéz elkapni a pont jó arányt, hogy mennyi ideig exponáljunk, mekkora blendével, de én itt egy kicsit rövidebbre hagytam volna a zársebességet, nagyobb blendével, mert így kevésbé lett volna túlvilágítva a kép. Persze, ha a meglepően nagy éjszakai forgalmat akartad hangsúlyozni, akkor 100%-ig sikerült. Mindenesetre első éjszakai fotóhoz képest nagyon jó. Grat!
sarlosd válasza:
Szia!
Köszi szépen az értékelést!
Hello! Az ötlet mindenképpen jó, én is épp tervezem, hogy éjszakai képet készítek az elsuhanó autókról hosszú záridővel, hogy csak fénycsík legyen belőlük. Gondolom Te is valami ilyesmit szerettél volna.
Szerintem a 13 mp-es záridő picit hosszú, az úttest bal oldala(szembe haladó autók iránya) kiégett lett, egy nagy fehér csík. Talán rövidebb záridővel jobb lett volna a hatás, látszódott volna az úttest is. Első próbálkozásnak nem rossz, szerintem érdemes még kisérletezgetned vele.
sarlosd válasza:
köszönöm az értékelést!
Hello!
Nekem ez így nagyon sok. kevesebb záridő is elég lett volna, ehhez a rekeszhez, vagy szűkebb rekessz ehez a záridőhöz, mindenesetre túlexponált lett, rengeteg az egybeégett fehér folt. elég zavaró. A téma nem új, de hálás lehet. Itt nem sikerült túlságosan újat mutatni. A kép minősége sem túl jó, talán a tömörítés tette tönkre.
Az égen jobb oldalt nem tudom mi az a kusza vonal, de clon stamp-pel retusálni lehetett volna.
üdv Bálint
sarlosd válasza:
Köszönöm az értékelést!
Kicsit soknak érzem a 13 másodperces záridőt ehhez a képhez. Hasonló beállításokkal talán jobb lett volna 8-10mp-et használni. Akkor talán nem égett volna be ennyire az Erzsébet híd bal oldala. Meg nem is értem, miért kellet ehhez "összerakni" 20 db képet. 1 darabból elérhetted volna ugyanígy a kívánt hatást.
sarlosd válasza:
Köszi az értékelést!
Mint ötlet nem rossz, de a felvétel kivitelezése nem a legszerencsésebb.
kezdem azzal, hogy a kép túlexpós. A háttér, melynek feketének kellene lenni az nem az.
Ezt egyszerű ellenőrizni nézd meg a hisztogrammot.
A kép szerkesztése sem szerencsés. A főtéma középen van, felül sok az üres hely. Átlós elrendezés ütősebb lenne.
Még egy tanács. Fotózásra inkább az un. kékórát használd, akkor nem korom fekete az égbolt, hanem szép kékes (persze ha a fény viszonyok is olyanok)
sarlosd válasza:
Köszönöm az értékelést és a tanácsokat!
Illetve azt h érted h kékórát?
üdv. érdekes kép, de sztem nagyon elrontottad, azzal, hogy hosszú záridőt használtál. persez ezeknek a fotóknak ez a lényege, de itt már annyira sokáig jutott fény a gépbe, hogy aminek sárgának kéne lennie az egy kiégett folt lett, sajnos. sztem próbáld újra, lehet ebből még jobbat is kihozni!
üdv:gabor.
sarlosd válasza:
Köszönöm az értékelést! Jogos, amit írtál!
Üdv,
Dávid
Szia,
Valóban sok lehetőség van az Erzsébet-hídban, ezek közé tartozik az éjszakai főváros zajos, sebes forgalmának bemutatása. A híd perspektívája ebben a formában szerintem jó, a csillag érdekes és jó helyre került. Tudom a géped rekeszértékét ennél az értéknél nem tudtad volna magasabbra állítani, bár az ilyen témájú képeknél szerintem ez elengedhetetlen. Tetszik a Dunán folyó élet bemutatása. A 20 db képet illetve a 13 másodpercet soknak tartom. Túl sok fényt sikerült kiexponálnod az autók lámpáiból. Sokkal jobban nézne ki, ha az út nem tejfehéren vakító folyamként tündökölne a képeden.
üdv
zero
sarlosd válasza:
Köszi szépen az értékelést!! Igen, (így utólag) valóban sok lett a 20 kép. Nem baj, legközelebb majd figyelek rá!
Üdv! Nem volna rossz kép ez, főként mert imádok este fotózni! Teljesen más hangulata van pl a városnak éjszaka, sokkal több jelentőssége van 1-2 fénynek, mint nappal, ugye! Nos ezzel lenne itt a problémám! 20 db képet írtál, miért volt szükség ennyire? A szembe jövő autók fénye túl sok, abból kellett volna kevesebb, bár ez teljesen ésszerű, mert a hátsó lámpa nem olyan erős, mint az első! Tehát az a nagy kiégett sáv nem igazán pozitívuma a képnek, túl hivalkodó, hangsúlyos! Meg lehet ezt úgy is oldani, hogy ott legyen de mégse legyen hangsúlyos a képen! Viszont tetszik, hogy nem megszokott vöröses színvilágú a kép, hanem sokszínű! Tetszenek a keresztfények a Dunán! Azt mondanám, hogy vágd le az eget, mert felesleges, de cselesen ott a Hold és így már hordoz tartalmat az a nagy feketeség! Összességében számomra hangulatos a kép, de sajnos van egy hibája ami nem hat pozitívan! Remélem nem bántó! Sok sikert! :)
sarlosd válasza:
Köszönöm szépen az értékelést, meg az ötleteket!!
borzasztó. és nem a kategória választás miatt. Gyenge színek, nagyon rosz keret, esetleges szerkesztés, és erős torzítás. Éjszakai fotók sajnos elég komoly technikát kívánnak...
sarlosd válasza:
Bocs, de erre a véleményre nem fogom a "hasznosat" bepipálni. Másnak is volt, h nem tetszett, de azt normálisan megfogalmazta és adott pár hasznos ötletet. Ezt a Te értékelésednél nem olvastam sajnos.
Ötletes kép, tökéletes megvalósítás. Szerintem egy kicsit sok ez a 20 db kép, talán 10 db is ezt a hatás keltené...Én kiretusálnám a jobb sarokból azt a "csillagot", úgy hogy csak a Hold maradjon ott. Szerencséd volt hogy a Dunán - merőlegesen a híd forgalmával - is mozogtak a hajók, így mégjobban erősíti azt a forgalmas érzetet...Talán a fekete-fehér jobb választás lenne. Ettől függetlenül jó lett.
sarlosd válasza:
Köszönöm az információkat! Így utólag (az értékelések hallatán) én is azt gondolom h elég lett volna a 10 kép! :)
Szia,
Számomra ez a kép egy nem túl egyedi elképzelés, nem hiba nélküli megvalósítása...
Ennek ellenére a kompozíció tetszik, jól áll neki ez a szimmetria. Azt javaslom, hogy ha már utómunkával rakod össze a képeket, akkor fordíts rá több időt. A hangsúlyos kiégett sáv nem áll jól a képnek, tudom, szembefény és hosszú expozíció, de akkor is hiba...
Szívesen megnézném a képet a magasabb kontrasztal és úgy módosított fehéregyensúlyal, hogy az aszfaltról eltűnjön a sárgás szín.
Ha van olyan képed amin kevesebb a szembeforgalom, akkor szerintem készíts egy egyszerű montázst, ahol mintkét sávban szépen követhető vonalakat rajzolnak az autók lámpái.
Remélem nem bántottalak a soraimmal.
Üdv, Borsos
sarlosd válasza:
Köszönöm az értékelést!
A PS-re nem a rászánt idő nem volt elég, hanem még csak most tanulgatom a használatát. :-)
Most akkor én leszek a mumus.
Sajnos ez a kép több sebből vérzik.
A záridő rengeteg volt,ezáltal a kiégés nagyon nem tett jót a képnek.
A nézőpontról pár szót.
Úgy gondolom minden kezdő fotós,köztük én is,első esti pesti fotózásom alkalmával meglőttük ugyanezt!
Mondhatni ez a kép kötelező,de nem így.
Annyira sok lett a fény,hogy a dinamika teljesen elveszett.
Az élesség sem lett az igazi sajnos.
Szűkebb rekesszel dolgoztam volna,és jóval rövidebb záridővel,ha már mindenképp késztetést érzel ehhez a fotóhoz.
Mindenképp újrafotóznám!
Bocs,ha szigorúnak tartod,én úgy gondolom ez 2-ke!
Szép fényeket!
Üdv:Surtess
Talán próbálj meg valami egyedi nézőpontot!
sarlosd válasza:
Kösz az értékelést, jogos,a mit írtál. Illetve annyiban módosítanám, hogy a blende a legszűkebben volt, a záridőt meg max. 2 másodperccel tudtam volna meghosszabbítani, mert 15 a max.
Üdv,
Dávid
Szia! Ne haragudj meg, de nekem nem igazán jön át a hatás amit elérni szándékoztál. Ennek részben gátat szab a technikai korlát. Az ilyen típusú képek sokkal eredményesebben hozhatóak létre egy jól lerekeszelhető objektívvel és hosszabb záridővel. De természetesen ezt nem hibaként rovom fel hiszem a géped adott. Azonban az, hogy a kép 20 képből lett összemásolva erőssen ront a képminőségen, a kontúrok melyeknek élesnek kellene lenni mosottak lettek, a fények erősen túlzóak. A szemből érkező autók fényei bántóan kiégetik fotót és ezzel pont a fények dinamizmusa veszik oda. Nekem a vágás sem tetszik a legjobban. Az alsó fénycsóvák kurtán futnak ki a képből, talán szerencsésebb lett volna több teret engedni nekik és a sarokpontba komponálni őket. Felül meg sok a sötét ami nem hordoz információt. Nem tudom eldönteni a jobb felső sarokban az egy belógó kábel vagy valamilyen égi jelenség volt, de szerintem azt utómunkával ki kéne szedni a képből. Sajnos a keret sem tesz hozzá a képhez. Remélem nem bántottalak meg a leírtakkal, mert tisztán az építő jellegű kritika szándéka vezérelt.
További szép képeket és fényeket!
sarlosd válasza:
Köszi az információt.
Amit írtál, hogy a jobb felső sarokban van, az egy távoli repülőgép volt, csak miután nem tudtam hosszabb záridővel fotózni, ezért a fény megszakad, és a következő exponáláskor/képen folytatódik.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.