Szia!
Ez még a jobbik eset, ha valaki a padon alszik és csak elmennek mellette. Hányszor látni, hogy kerítés oldalában, kapualjakban, járdán hevernek emberek. És a legtöbb mit kivált a másik embertársából, egy fejcsóválás vagy egy gúgyos nevetés...
Van egy magyar zenekar, ők énekelték meg!
"Kevés az ember, sok az emberszerű lény"
A kép tetszik, a valós helyzetet ábrázolja. Megvalósítás szempontjából, annyit hogy egy kicsit sötét lett a lényeg. A feketefehér viszont valóban kellett!
Gratulálok!
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2008. augusztus 25. 11:48 - érzékenység: ISO100
- fókusztávolság: 200 mm
- objektív: Sigma 70-300 DG macro
- rekeszérték: 6.3
- zársebesség: 1/100
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Szolnok
- Készítés ideje : 2008-08-21
Szimpla szociofoto, már volt egy képem a kategóriában, de azt (joggal) lepontozták.Úgy gondolom tanultam a hibámból, remélem tetszik majd neketek. Ha arra való utalást szeretnél írni, hogy én sem segítettem, akkor kérlek ne tedd, mert gyakran segítek, ez egy kivételes alkalom volt, mert így tudtam elkészíteni a kívánt fotót.
atiska válasza:
Köszi szépen az értékelést, a főtéma valóban sötét lett, dehát árnyékba feküdt...nem tudtam vele mit kezdeni...
Köszi!
atis
Ha a címmel akartál vmit,akkor:
Úgyvan,fotózz,ahelyett,hogy segítenél!
Bocs,de nekem ez jutott eszembe,hamár drámát szerettél volna a címből!
atiska válasza:
Köszi...
Szoktam segíteni, eléggé foglalkoztat a hajléktalan-téma, de ezt lásd lentebb...
atis
Szia, engem kicsit zavar ez a fehér ruhás néni. Lehet Te pont ezt a pillanatot vártad, hogy belépjen, de sztem elvonja a figyelemt az öreg elől. Az a két szép fa többet dobott volna a képeden mint a zacskós néni. De az észrevételed jó volt, hogy mit kell lekapni.
Hajrá.. :)
atiska válasza:
Ezt szerettem volna, én örülök, hogy benne van a néni:)
Azt hiszem, többszörösen is félreértettél. Nem azt mondtam, hogy csinálj szabványos fotókat és hagyd el a kreativitást, hanem azt, hogy tanuld meg az alapokat, mielőtt túl nagy fába vágod a fejszéd. Bármilyen meglepő is, a szép formabontáshoz is előbb meg kell tanulni, hogy néz ki egy kocka, még akkor is, ha egyáltalán nem kockát akarunk formázni. Nem beszélve arról, hogy én azt mondtam, hogy azoktól lenne érdemes ellesni a lényeget, akik a legjobbak ezen a területen. Nem fogod egy emberöltő alatt sem nulláról felépíteni a fotózást arra a szintre, ahol ma tart. Inkább tanuld meg a tanulhatót és használd a saját kreativitásoddal kombinálva önmagad kifejezésére. Ne keverjük a kezdők bukdácsolását az egyediséggel. Már csak azért se, mert jobbára ugyanazokba a hibákba esnek, mire elérnek egy szintre amit már mások is komolyan vesznek. Nem attól lesz egyedi a kép, hogy teleobjektívvel fotózol hajléktalanokat, sokan csinálják és számtalanszor bebizonyosodott már, hogy nem jó és kész. Ahogy az is teljesen egyértelmű, hogy nem azért csinálják a kezdők, mert úgy gondolták, hogy az jó, hanem mert kényelmesebb volt mint odamenni beszélgetni, és nem gondolták, hogy ez a kép rovására megy (pedig ha ilyen egyszerű lenne, mindenki ontaná a világmegváltóan jó szocioportrékat). Egészen extrém ritka esetben megeshet, hogy mégis az kell, hiszen az sem helyes, ha eleve elzárkózunk mindentől ami nincs a nagy könyvben megírva, de semmiképp sem azt javasolnám kezdésnek, hogy próbáld meg fenekestül felforgatni korszakalkotó(nak hitt) merész elképzelésekkel a szociofotózást, mikor még az élesség és a fények eltalálása sem megy rendesen. Csak szép sorjában, előbb tanuld meg azt, amiből felépítheted a saját stílusod, aztán majd jön az, ha van hozzá tehetséged :) Sok sikert és jó fényeket!
atiska válasza:
Nem azért nem mentem oda, mert kényelmesebb volt vagy nem mennék oda, még gép nélkül is szívesen odamegyek a hajléktalanokhoz.Így kifejtve érthetőbb volt, köszi, igazad van:)
atis
Szia! Nem szeretnék rossz pontot adni, úgyhogy inkább pont nélkül egy-két tanács, ha elfogadod. Nem olyan rossz kép ez, csak az a baj, hogy igazából ilyet már mindannyian láttunk, szinte nap mint nap, úgyhogy sokkal-sokkal érdekesebb bemutatás kellett volna ahhoz, hogy mint kép, ütősebb lehessen. Elég zavaró, hogy a háttérben a férfi pont a kamerába néz, sajnos nem lehet nem észrevenni. A fényviszonyok sem álltak melléd, sajnos pont a bácsika fekszik a sötétben, gondolom árnyékban, így valahogy mindenki más hangsúlyos a képen, csak ő nem. Kicsit nekem életlennek is tűnik, de lehet, hogy nincs igazam. És bár nem a cím a lényeg, meg ez amúgy is szubjektív, de nekem nem igazán illik a képhez, hiszen aki "mondja", az épp alszik, vagyis nemigen figyel arra, hogy épp ki sétál el mellette... Ha pontoztam volna, 3 pont lenne, de nem akarom elvenni a kedved, tanulni vagyunk itt, hajrá! :)
atiska válasza:
Köszönöm szépen a véleményed, ritka, hogy valaki ilyen közvetlenül és jófej módon ad tanácsot itt.
Köszi!
atis
Szia! Sajnos nem kell messire mennie az embernek, hogy hasonlót lásson... :-/ Ne haragudj, de tobb minden zavar a képben. A bácsi édesen szunyókált, ezért lett volna mód megfelelobb komponálásra. A látószog lehetne vélemény szerint szerecsésebb is, szerintem a bácsi odaláról elonyosebb lett volna mutatni, érzékeltetve a "téma" mellett elhaladó forgalmat, így a cím is utosebbé vált volna. Én megvártam volna míg elmegy a busz és a két járókelo. A férfi idepillantása kifejezetten elveszi a figyelmet. A téma nálam életlen, ez szintén levon a kép értékebol. Jobb látószoggel, idozítéssel sokat lehet még rajta javítani. További jó fotózást! Udv!
atiska válasza:
Vártam a forgalomra, hogy jöjjön egy busz, amiről leszállnak az emberek.Komponáltam, szándékosan így.
atis
Izé bocs hogy beleszólok, de kijelenteni hogy nem akarsz 80mm alá menni kb olyan mintha madárfotózásban nem akarnál 14mm fölé menni. Mindkét esetben pofára esés a vége, madaraknál amikor közelebb akarsz menni a madárhoz és leesel a kilátóból, embereknél attól hogy nem lesznek hitelesek a képeid.
atiska válasza:
Nem jelentettem ki.Ez egy kivételes eset volt, nem akartam közelebb menni.Ha leállok vele beszélgetni(amitől nem óckodok) akkor fel kell ébresszem, amit azért nem akartam, mert így tudtam megvalósítani az elképzelésemet.
atis
Szervusz! Meg fogom nézni az említett előzményt. Ami ezt a képet illeti, úgy gondolom, hogy a központi alak elhelyezése nem szerencsés. Sok dolog vonja el a figyelmet róla, a hátsó emberek, az egyik pont a gépbe néz, a kép arányai nem hangsúlyozzák igazán a fekvő alakot. A cím sem a legszerencsésebb, mivel a bácsi igazából kizárta a külvilágot. A témaválsztás viszont jó, Üdv, E
atiska válasza:
Azt már töröltem...
Huh ne haragudj de ennél azért jóval több kell egy szociofotóhoz. Kicsit nyersen megfogalmaznám, ami eszembe jutott elsőként:
Alvó csövest lekaptad személyes kapcsolat nélkül sutyiban, aztán belemagyaráztál egy történetet a címmel, ami valójánban nem történt meg ("gondolta a fene" esete). Mindemellett életlen, szerintem rosszul komponált és a fények sem kedveztek. Pedig nem egy ritka téma, akadnak hajléktalanok Magyarországon dögivel, meg lehet találni a fotózásra alkalmas helyzetet. Itt most nem sikerült. Az szimpatikus a leírásban, hogy többedszer kísérled meg és igyekszel tanulni, úgyhogy egyelőre csak további kitartást kívánok. Egy általános tanácsot tudok adni: kezdésnek, gyakorlásnak tökéletes szokott lenni mások képeinek utánzása, a nagyokét lemásolni kompozícióban, fényekben stb. és az eltérésekből megérteni, miben más az, mint a tied (azon felül, hogy az az eredeti, a tied meg másolat). Még 1 tipp, amit én láttam a szociofotósoktól: a teleobjektív nem a szociofotózás eszköze szokott lenni. 80mm fölé nem szoktak menni de az is már csak arc portré.
atiska válasza:
Köszönöm, de én nem így látom.Nem muszáj ragaszkodnom a szokásokhoz, nem kell én is betartsam azt, hogy nem megyek 80mm fölé, ezt a képet ilyennek szerettem volna.Elfogadom, hogy ez a véleményed, de nem értek veled egyet.A kompozíciót leírtad, hogy nem jó, de nem írtad, hogy miért nem.A fényeket még elfogadom, tényleg nem a legizgalmasabbak, de a többivel nem értek egyet.De ha a profikat majmolom akkor hogy legyen meg a saját stílusom?A profiktól tényleg lehet tanulni -sőt kell is-, de nem leutánozni kell őket, mert akkor nem vagy magad.Ötletet, módszert ellesni még oké, de leutánozni nagyon nem.
További szép napot!
Üdv!
atis
Megnyitva a képet, egyáltalán nem tetszett, inkább a sokszázadik padon alvó embert ábrázoló és ráadásul középtelével készült "szociofotónak" gondoltam. Viszont a sztereotip főtéma ellenére jó kép. Először is tetszik a tagolása, az elöl-hátul jobbra tartó alakokhoz képest középen a fekvő, balra irányuló statikus alak. De ami igazán viszi a képet, az a szandálos-zoknis műanyagzacskós pasi a köldökig kigombolt ingével, ami alól ránkröhög a szőrös mellkasa. Na AZ az igazi szoció elem a képben.
atiska válasza:
Köszönöm a véleményed!Az arra járó emberekkel szerencsém volt.Vártam, hogy leszálljanak a buszról, általában mindenféle ember száll le.Köszi!
Üdv!
atis
szia...csodalom, hogy meg nem lincseltek meg itt ezert a fotodert...nekem is volt 1-2 ilyen fotom aztan azt hittem kikaparjak a szemem..:-))) lesböl, orvul, meg mit tudom en hogyan fotozom az ilyen szerencsetlen embereket stb stb..hangoztattak többen ...aztan volt aki meg.....hogy merek en iylet..nem etikus meg mit tudom en milyen szövegeket szortak ram...remelem Neked nem lesz reszed benne......:-)))....üdv zoltan
atiska válasza:
Én is remélem, hogy ezután se lesz:)
eddig nem volt:)
szia!
ami feltűnt nekem, h sehol sem éles :(
Az oké, h a járókelők bemozdultak, de sajna a kép többi része is :(
szerkesztés-ügyileg szerintem abszolute rendben van, az ff kicsit "szürkés", talán kicsit több kontraszttal /utómunkában/ lehetne ezen javítani.
szépnapot.
üdvL
atiska válasza:
Köszönöm a véleményt.Igazából ennél a fotónál nem is törekedtam a tökéletes élességre, a fotóalany élettelenségét szerettem volna érzékeltetni.
Üdv!
atis
Igazából,nem igen szeretem ezeket a hatásvadász fotókat.Te mágállsz mellette,segítessz neki,beszélgetsz velük,mutatsz érdeklődést?Ha igen,akkor joggal teszel fel ilyen fotót,ha nem,akkor csak lesből lefotóztál egy hajléktalant,és hatásvadász címet adtál neki.
üdv.!
atiska válasza:
Ebben az esetben nem ébresztettem föl és épp nem segítettem neki, de az esetek többségében igen, leülök mellé, beszélgetek vele, ha nem tud lábra állni, akkor elkísérem "haza" egy tömbház mögé.
Ebben az esetben lesifotósként viselkedtem, de érdekel a hajléktalan-téma és nem csak a fotózásban.
Azért köszi!
atis
Jó ahogy a fekvő alak mozdulatlanságát kihangsúlyoztad a környezet nyüzsgéséből.
Egyedül az élességet hiányolom, ami talán a pad háttámláján lehet valahol.
atiska válasza:
Köszi!Jól észrevetted, hogy mit szerettem volna kihangsúlyozni, ezek szerint sikerült:)
Üdv!
atis
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.