Nekem így színesben joban tetszik, mint a szépia feldogozás. A feldolgozott kép hangulata más, ezzel nem is lehet összevetni, úgy az már egy másik kép. A feldolgozott képen a stég nagyobb és a víz élesebb, kontrasztosabb és az úgy jobb, csak nekem így színesen jobban átjön a Balaton. Lehet hogy részben a jpg tömörítés is bűjnös az életlenségért, mert egyébként 8 as rekesszel élesebbnek illene lennie mindehol. Mintha a kép tetején a hullámok valamennyire élesebbek lennének. Az álló formátum miatt, hogy egyszerre az egész látszódjon ilyen kicsiben tetted fel, de nagyobban biztos vagyok benne hogy hatásosabb. Mindenesetre igazi Balatonos hangulatú, egyszerű, kreatív képet fotóztál.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2008. július 20. 16:46 - érzékenység: 400
- fókusztávolság: 66,7
- objektív: fix
- rekeszérték: 8
- zársebesség: 680
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Balatonföldvár
- Készítés ideje : 2007-07-09
parafa válasza:
Köszi, örülök, hogy azért valahol tetszik... :-) Ami azt illeti, szépiában jobban átjön a hangulat; az is igaz, hogy másik kép, de hát tkp erről szól a feldolgozás mint műfaj.
Valójában fogalmam sincs, miért fotózam 400-as érzékenységgel és 680-addal, valszeg sokkal részletgazdagabb lenne a kép, ha ISO 100-200-zal fényképezek. Lehet, hogy egyszerűen zajos az alja, azért nem eléggé éles.
Mondjuk ha nem volna már mit tanulnom, nem is lenne érdemes fotózni, nem? :-)
Köszönöm még egyszer a figyelmedet, üdv
pf
A képminőség sajnos nagyon gyenge, sajnálom. Az élesség, a színek, a kontraszt nem jó. A kompozíció, az ötlet egyébként tetszik, kreatív. A technikailag gyenge kivitelezés miatt 3,5
parafa válasza:
Helló!
Elég borongós idő volt, ezért is nem annyira kontrasztos és színtelt a kép, de nem is akartam azzá tenni utólag; valami borongós balatoni reményetelenségt akartam megmutatni, de ez a feldolgozással Takacsmattnak bizony jobban sikerült, mint nekem.
Annak azért örülök, hogy az elgondolásból valami érzékelhető volt... :-)
Viszont az éleség kérdésével nem tudok mit kezdeni, én élesnek látom a képet; a stég lába egy egy pixel vastagságú vonal. Te hol látod életlennek? Sztem inkább ez is a kontraszt kérdéséhez tartozik, hogy pl. a nádas textúrája nem annyira erőteljes.
Üdv
pf
A kép illetve annak feldolgozása remek példa arra hogy mire képes a számítógép. Nem rosszindulatúlag mondom mindezt.
parafa válasza:
Tökéletesen egyetértek, egyáltalán nem bántó, amit írsz, hanem teljesen igaz. Ebből tanul az ember gyereke, ha a másik megmutatja a tutit.
E tekintetben egyébként Eleven indiános képe a mindentvivő, éredemes megkeresned, mert megmutatta azt is, miből készült...
parafa válasza:
Ennyire érzékenynek tűnök? :-)
Csak az indokolatlan fikázást nem bírom.
szép napot
pf
Szia!A cím tetszik, de sztem hogy a képhez illjen valami másnak is kellene a képen lennie (a stégen). Sajnos így nem mutat semmit számomra...nincs mondanivaloja, túl egyszerű! Lehetne sötétebb is a foto!
parafa válasza:
Helló!
Hát igen, ez a fotózás örök problémája a festészettel szemben: hogy nem minden esetben határozhatod meg, mi legyen a képen és milyen elrendezésben. Itt speciel ezt a stég üres volt, az idő meg borongós. Ennek is volt hangulata, csak komor, "pangós" hangulat. Valóban semmi izgalom nem volt, nem is akartam, hogy legyen a képen. Feszültség viszont volt benne, de ezt nem sikerült érzékeltetnem; pl. Takacsmatt feldolgozásában már több van. A sötétítés ötletére is itt (ti a feldolgozásnál) kapsz választ, valóban jó ötlet.
üdv
pf
Ez a kép nem lett igazán jó. Talán egy kicsit közelebbről vagy nem is tudom . A téma unalmas ,a vágás nem túl szerencsés mivel elég sok lett a víz fölül . A szíek is elég fakók. Nem az igazi.
Üdv Csaba!
parafa válasza:
Helló!
A kritikáid kb ugyanazok, mint eddig. A vicc az, hogy tényleg vmi unalmas, élettelen, reményetlen, sivár dolgot akatam bemutatni, ami tkp siekrült, csak azt nem látni, hogy ez szándékos :-)
Most arra keresem a választ, hogy hogyan lehet ezt úgy megcsinálni, hogy látható legyen, hogy nem unalmasra sikerült a kép, hanem egy nalmas helyzetet akrtam bemutatni.
Ötlet?
Közsi az értékelésed, üdv
pf
Szia!
Mostmár értelek, részben. Az értékeléseim mindig egy adott képre vonatkoznak, ennyire ne vedd, fel több 5letem is van amit amint lesz rá időm megcsinálok és mail-ben küldök.
Nem akartalak megbántani.
üdv Máté
parafa válasza:
Helló!
Ha a kritikáid az adott képre vonatkoznak, akkor arról írj: ne írd, hogy életlen és hogy szerkesztetlen, amikor ez nem igaz. Elővettél két szót a tarsolyból, amelyek jók lesznek ahhoz, hogy nyomj egy egyest - szerintem ez történt.
Bőven van mit bírálni ezen a képen - és sok mindent el lehet mondani, de hogy ne lennék vevő az építő kritikára, azt biztos nem -, de az építő szándék nélküli és ráadásul jogtalan kritikát nem fogadom el.
Nem bántottál meg, ez nyilván nem a személyemnek szólt, (egyikünknek sincs fogalma sem, ki a másik) csak arra próbálok rámutatni, hogy több figyelemmel illenék használni a szavakat.
A feldolgozást örömmel várom, abból biztosan tudok tanulni.
üdv
pf
Alapvetően jó az elgondolás, a megfelelő képi elemek is megvannak, az vele a gond, hogy a kép megjelenése, a feldolgozás nagyon gyenge. A fotográfiához hozzátartozik az utómunka. Ez a digitális korszak előtt is igy volt, a profi fotósok maguk hívták, és levilágították képeiket, hogy a legkifejezőbb képi hatást tudják elérni. Ez az utómunka ma mindenki számára elérhető, és élni is kell vele. Sajnos nagyon kevés olyan fénykép van, mely úgy jó, ahogy a gépből kijön. Ez sem olyan. De határozott utómunkával könnyen el lehet érni azt a minőséget, ahol a képbe rejtett mondanivaló ejőjön. Magány, stb... A képről készült feldolgozás jó, érdemes ötleteket meríteni belőle!
Üdv: fl
parafa válasza:
Helló!
Fura, hogy sokan azt gondolják, utómunka nélkül készült a képem. Természetesen állítottam a színeken, a kontraszton, az élességen, megvágtam meg mittudomén, mit nem csináltam még vele. Most épp azon vagyok, hogy rájöjek, miért nem lehet ezt érzékelni. :-)
Igen, a feldolgozásból tényleg sokat merítettem; a Te értékelésedből is többet tudnék, ha konkrétabb lennél a tanácsaidban, de így is érzem a segítő szándékot.
Köszönöm, hogy értékelted, üdv
pf
Mostmár viszont nem hagy nyugodni a kép, küld át az eredetit, légyszíves ha lehetséges, meglesném.
üdv Máté
parafa válasza:
OK.
Szia!
Nem akartam, ennyire élesen bírálni a képed, valóban az ilyen jellegű érzések megmutatása nem egyszerű feladat. Nem feltétlen kerülendő út miatt értékeltem így: mostmár pontosan látom amit ki akartál hozni a képből és ehhez inkább egyszínű megjelenítés passzolt volna. A vágás valóban tudatos, de a kép felső részében miért hagytál annyi helyet? Életlen valóban rosz kifejezés, dinamikátlan jobb... maga az ötleted, szerintem egy közelebbi szűkebb vágásban hatásosabb lett volna. Ha viszont ragaszkodsz a színekhez, akkor alul szaturácioval szürkés árnyalotkban törénő megvalósitás lenne a legjobb. Ha tudok megprobálok segiteni...
Am, gondolom láttad nekem sem jött át a témád, és te sem lrtettél velem eggyet, akkor mire adtál 1 kreditet?
parafa válasza:
Lehet, hogy nem akartad, de sikerült... :-)
Néha az az érzésem, hogy amikor vki (pl Te ebben az esetben) megír egy bírálatot, nem gondol bele, hogy az internet személytelensége csak neki teszi ezt könnyebbé (mármint ahhoz képest, ha a másik arcába kellene ugynazt mondania, amit leírt); a másik félnek ez ugyanolyan erős lesz attól még, hogy írásban kapja.
És akárhogy is nézzük, az 1 pont a teljesen értékelhetetlen képeknek jár, ezért éreztem túlzásnak.
Na jó, ennyi a nyafogás, most jöjjön a kép:
Szóval felül azért hagytam annyi helyet, mert többet már nem tudtam :-) Ez nem vicc, valójában még tágabb kivágás lett volna jó, hogy látható legyen, ahogy egy irdatlan víztükör előtt áll ez a stég tényleg tökegyedül.
A színekhez pedig nem ragaszkodom, csak még nem érzem, mikor érdemes elhagyni vagy tompítani, és mikor megtartani vagy erősíteni őket.
A kreditet pedig figyelemfelkeltésből adtam, mert nem lehet pirossal írni a választ. :-)
üdv, szép napot
pf
Szia! A feldolgozást feltöltöm újra, mert a pontos adatok hiánya miatt eltávolították.
Az értékelő feldolgozást készített a képről, itt megtekinthető.
parafa válasza:
Megnéztem. Ez sokat segített, köszönöm még1x a munkádat.
parafa válasza:
Lehet, hogy nem fotóznom kellene, csak címeznem? :-)
Az élettelenség a kép lényege egyébként... legalább sikerült érzékeltetnem, csak az nem látszik, hogy ez szándékos.
Amúgy van konkrétabb ötleted a színvilág feldobására? (Vagy kék tavat zöld nádassal többé ne fotózzak?)
üdv
pf
parafa válasza:
Ha unalmas és színtelen, akkor pont jó. Merthogy éppen ezt az unalmas, élettelen, semmilyen helyzetet és állapotot mutatja be. Ez a Balaton - napjainkban.
Van valami konkrét javaslatod a színekre, azon kívül, hogy nem az igazi?
üdv
pf
üdv.
a kép témája nem túl izgalmas önmagában, viszont a megkomponálással kicsit feldobhattad volna, de ez sajnos nem igazán sikerült. túl sokat hagytál meg vízből a kép tetjén, a színeit pedig túl fakónak találom, az egész kép olyan semmilyen lett tőle. próbálkozhattál volna más szögekből, más aspektusból.
sok sikert a továbbiakban!
n
parafa válasza:
Igenigen, a komponálással feldobhattam volna, ebben igazad van, már én is látom.
A szöget viszont nem értem, hogyan variálhattam volna; 300 méterről elég nehéz érdemben változtatni rajta; gondolom, az látszik, hogy nem voltam közel a témához.
A fakó színekkel kapcs. pedig lmf: ez ilyen volt és ilyennek is akartam visszaadni, de úgy tűnik, nem jól. Ötlet, hogy hogyan jobb? (Gondolom, a fakóság ellen nem az agyonszaturálás a megoldásod.)
üdv
pf
Szia!
Bocsi de nem jön be: fakó színek, unalmas téma, életlenség, és szerkesztetlenség miatt, ha mindez nem így lenne elnézést kérek, de én ezt látom:(
További szép fényeket!
üdv Máté
parafa válasza:
Huhh... elég ritka az egyes az oldalon, de kiérdemeltem - ez eredmény! Azért ezt erős túlzásnak érzem, de ha bővebben kifejted, biztosan megértelek.
De akkor most kifejtem én előbb, ha már szót kaptam:
Igen, vannak a világon fakó színek. Ezek ábrázolása önmagában hiba és kerülendő út?
Vannak borongós napok, unalmas helyek, mozdulatlan, élettelen pillanatok; ezek bemutatása tilos?
Vagy akkor inkább azt kérdezem, Te hogy éreztetnéd az adott helyzetről mindezeket? (Tudom, egy ilyen képpel semmiképpen sem, de ebből még mindig nem tanultam semmit.) Valóban nem hálás téma az elhagyatott, reménytelen, magányos Balatont ábrázolni, az emberek szívesebben néznek kacagó kisgyerekeket és hempergő kutyákat, de ez is a világhoz tartozik, én akkor ezt láttam, aztán lefotóztam, szeretném megmutatni másoknak is ezt a ROSSZ érzést is. Azt keresem, hogyan tegyem ezt úgy, hogy mindenki értse: nem véletlenül vagy bénaságból lesz lehangoló és unalmat sugárzó a képem. Ha ebben tudsz segteni, akkor előrébb leszek.
Hogy a kép életlen lenne, ezt nem tudom elfogadni, nézd meg a stég lábát, sztem ennél élesebb nem lehet. Hol látsz életlenséget?
A szerkesztetlenség meg sztem megint nem igaz, lehet rosszul szerkesztettnek mondani, ezt el is fogadtam másoktól is, de hogy nem szerkesztettem rajta semmit - azt látnod kell, hogy ez nyilván nem igaz. Amit csináltam az tudatos, legfeljebb nem annyira jó, mint szerettem volna. Talán mert nem vagyok annyira jó, mint szeretnék. De ha nálam jobbak segtenek, akkor még lehetek.
üdv, szép napot
pf
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
A színek fakók, a szerkesztés koncepció nélküli...sajnos csak egy tucatfotót látok.
Ha elhagyod a zöld részt, a stéget aranymetszésbe szerkesztve, -esetleg FF-ben, akkor kapsz egy minimál jellegü fotót, ami már sokkal tudatosabb alkotás.
Udv.
parafa válasza:
Lehet, hogy fakók, de ez az adott pillanaban ilyen is volt, és az adott pillanat hangulatát vissza is adják - mondjuk takacsmatt feldolgozása valóban találóbb, pedig ő ott sem volt... :-)
A szerkesztésben egyébként volt koncepcióm, sztem ez azért látható - inkább azt gondolom, választhattam volna jbb koncepciót is. Igen, pl. az aranymetszés nyerne - már korábban is rták, és egyet kell értenem.
Köszi az értékelést
pf
Köszönöm szépen a kreditet :)
Neki estem a színeknek, és megpéeseltem vadul :)
Elküldtem emailben :)
parafa válasza:
Köszi, majd megnézem, de most mennem kell!
szép napot!
pf
Szia! Próbálkoztam egy feldolgozással, kíváncsi lennék a véleményedre.
Az értékelő feldolgozást készített a képről, itt megtekinthető.
parafa válasza:
ld ott!
:-)
Jó a minimalizmus, de szerintem fekvőben jobb lenne a kép. A horgászstéget (?) velamelyik harmadólóba helyezve, kicsi part, sok víz. Szerintem jobban hagsúlyozná az elhagyatottságot. Esetleg ff-verzión is elgondolkodnék a helyedben. Igazándiból az élességet nem tudom megítélni, mert a téma túl kicsi ahhoz :) De nem érzem meggyőzőnek :S
parafa válasza:
Eredetileg fekvő volt, de azt nagyon laposnak találtam, úgy éreztem, így jobban hangsúlyozódik a stég (igen, az) előtti nagy tér. Mondjuk az oldalsó harmadoló jó gondolat, elteszem legközlebbre! :-)
Köszi az értékelést, szép napot!
pf
Szia! A címből sejtem, hogy miért hagytál ennyi vizet a kép tetején, gondolom az elhagyatottságot akartad érzékeltetni. Nekem mégis soknak tűnik. Talán ha jobban hullámzott volna a Balaton, vagy egy kis napfény tükröződne a vizen hangulatosabb lenne. Az elhagyatottságot szerintem színek nélkül jobban lehente érzékeltetni. Remélem nem bántottalak meg a kritikával. További jó fotózást!
parafa válasza:
Szia!
Hát igen, épp ilyen volt az egésznek a hangulata, hogy semmi nem mozdult, semmi élénkség, történés nem kötötte le a figyelmem - ezt próbáltam visszaadni.
Kipróbáltam a FF-et, de úgy lett aztán csak sivár és lapos! :-)
Köszi az értékelést, szép napot!
pf
Minimalista absztrakt. Ez jó is, de hiányolom az utómunkát, a színekkel való játszadozást, vagy más fények alkalmazását.
Az ilyen képeket az viszi el.
Így nekem lapos egy picit.
Kicsit életlennek találom a főtémát, egy kis unsharp maszk, vagy ilyesmi segíthet.
A kompozíció tetszik, a füves rész belekomponálása is jó.
Üdv.:Gonzo
parafa válasza:
Konkrétan mire gondolsz? Nagyon hálás lennék, ha készítenél egy feldolgozást, hogy lássam.
Merthogy én is érzem, hogy hiányzik belőle valami plusz, de nem tudtam kitalálni, mi legyen az.
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.