- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2008. július 4. 12:05 - Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: kisszobaablak
Kérem akik arra hajaznak, hogy belekössenek az élességbe, azok kíméljenek. Tudom nem éles, egyszerűen képtelen vagyok élességet állítani. Az én bajom.
tomka24 válasza:
meg csendes is :-). Köszönöm, mint a másiknál. Szia
Akár éles/akár nem. Ez a kép megér egy ötöst! :)
Persze élesen is jó lenne, de azt hiszem életlenül az igazi. És ilyenkor jut eszembe Csabig, kedves barátom. (Ajánlom figyelmedbe munkásságát! :)
Szóval az élmény amit az életlenségnek tűnő tökéletesen rögzített párás/ködös reggel nyújt ezen a képen. Az valami frenetikus!
Szeretem az ilyen reggeleket. Mert emlékeztetnek a régi időkre. Mikor még éjjelente dolgoztam. Aztán megfáradva siettem haza a napfelkeltében, hogy még reggel leadhassam a képeket. Na meg amikor még nem dolgoztam, csak buli volt....
tomka24 válasza:
Ismerem ezt az érzés :-). Bár én nem reggel mentem haza. Viszont sokat mentem hajnalban. Szerettem a nappal kelni, nem is tudom olyan más olyankor minden, a fények is csak surrannak csendesen. Asszem kimegyek még egyszer kétszer. Köszönöm, hogy benéztél, igazán jól esett és feltétlen megtisztelő számomra. Köszönöm. Szia
tomka24 válasza:
Akkor rendicsek. Az jó ha csak a kép van, mert akkor saját értelmet keresel a képben. Ez jó, alapvetően helyes dolog. Én ugyan szeretem a képcímeket, mert hiszem, hogy a cím is a kép része mint a keret. De ugyanakkor az is jó ha az ember elvonatkoztatja magát a címtől. Köszi hogy újra benéztél és üdv. T
hu ennek a kepnek nagyon erdekes hangulata van..foldontuli panelcsendelet valami fenyforrassal...tetszik! olvasom lecserelted a nikont egy digire...elhiszem hogy megbantad meg akkor is ha a nagyitas penz....en most szereztem be a pentax k10 melle egy f80 nikont...szeretnek teljesen atterni ra....meg nem lattam kepen meit produkal...mar alig varom a sajatkezu hivast....kivancsi vagyok mikor tersz vissza a filmhez...mondjuk ez a kep pont olyan mint egy filmes alkotas...
a.
tomka24 válasza:
Hát ahogy olvastad keserű a szám széle. Valójában nem is csak a technikai malőrők miatt, hanem mert nincs lelke. Nekem nagyon hiányzik a matéria belőle. A film amivel vacakolni kell, a talány, hogy jó lett e, meg egy csomó dolog. Lehet hogy ezért is nem találok összhangra a géppel. Ez amolyan lelki dolog. Nehezen váltam meg az F4-től. Most roll-filmes gépet szeretnék. Szereztem egy Flexaret 4-et, és belehúztam egy maj 10 éve lejárt ORWO filmet. Volt itthon egy FF labor, de elcsomagoltam úgy 7-8 éve. Szóval minden megvan csak össze kell rakni. Ami nehéz lesz vegyszert meg nyersanyagot szerezni, mert vidéken élek és csak elég nehézkesen lehet beszerezni itt ezeket. Bár találtam a neten ILFORD honlapot (valamikor erre is fotóztam)és majd megpróbálom azt.
A képről: az a legnagyobb dícséret, hogy olyan mint egy filmes alkotás. Ez szíven ütött. Köszönöm. Na csupa jóember keresett meg máma :-). Megöleltem mindenkit. Szia
éles ez, csak itt inkább a mosott kifejezés a helyesebb
utolérhetetlen hangulata van a képnek, ahogy visszaadja a kelő nap erejét, ezt a drámaiságot a négyzetes képforma is jól hangsúlyozza
(ha valamibe bele lehet kötni, az a kis szenzorkosz az égen, a kábel alatt...)
tomka24 válasza:
Hát igen. Pedig kiszedtem belőle egy párat. Sajnos a lágy tónusoknál nagyon kiugranak én meg nem mindegyiket veszem észre. mert sokszor kapkodok. Köszi hogy benéztél. Szia.
Hali
Nem tudom ki a Keresztesi Koppány, illetve nem ugrik be:) Vigyázok a hegyekkel olyannyira, hogy nem is megyek mert nincs rá gempa:)
Szerintem azért sokszor rá lehet bízni AF-re a dolgot, S2vel nem fotóztam de az nem F80váz alap vagy mi? Csak nem olyan gagyi benne az AF?
tomka24 válasza:
Kopi volt az aki 2001-ben megmászták volana a Mount Everesttet de valaki meghalt közülük és ezért lejöttek. A TV foglalkozott is velük akor elég komolyan. Most már ő sem mászik, inkább csak itthon oktat. A helyi tourinform irodában dolgozik, és gyakran összefutunk a mátrában. Amolyan cimbora féle. Ha érdekel itt a honlapja: http://www.hegyikalandok.hu/ hátha geugrik.
De én is úgy tudom, hogy a Fuji egy Nikon F 80-ba rakta bele a CCD-t meg a technológiát. A konstrukcióvak van gondom. Két féle elemről megy a gép. A markolatban van egy majd 3000 Ft-os elem amit akkuval nem lehet pótolni, plusz a alul van 4 AA elem amt lehet pótolni akkuval. A markolatban lévő elem felelős a belső vakuért (amit nyílván nem használunk) meg az AF-ért. Az AF motor az eszi az elemet. Ha nincs benne a markolatban az elem akkor az AA elemek átveszik a szerepét, vagyis akkor is lehet fotózni, de durván feleannyit a nagy energia felhasználás miatt. Ha viszont benne van elem de lemerül, hiába az AA elemek meg sem mukkan a gép. Szóval nagyon megbonyolították ezt a Fujinál. Az újabbnál már talán nem ilyen bonyolult de azt nem tudom. Másrészt lehet hogy csak berzenkedéből, de alapvetően úgy használom a gépet mint egy régi manuálisat. Vagyis AF és program nélkül. Kiméregetem a fényt, ekkor döntök hogy alá vagy fölé fotózok vagy esetleg kiégetem a képet.
Aztán itt a másik bajom: folyton tele van kosszal. A tükör mögé megy a por és egyszerűen képtelenség kipucolni. Egyenlőre még csak levegővel fújogatom, de állitólag van hozzá puha ecset is. Mindenesetre nem nyúlnék bele. Harmadrész egyszerre fajta memória fér bele (smartmédia és CF-kártya), de folyton megszakad az ehgyikkel a kapcsolat. Képzelheted, felmászol valami nagy hegyre és amikor felérsz, a naplementében ott sütkérezik egy Yeti neked meg kiírja a géped hogy formázd meg a kártyát. Bahhh.
Nem nagyon agyok én sem elengedve pénzel ezért váltottam digitre, de nem adja vissza azt az élmény amit a filmes. Roll filmel szeretnék fotózni, de szinte teljesen megszünt a házi kidolgozáshoz szükséges nyersanyagok kereslete. Itt vidéken meg szinte teljesen lehetetlen a beszerzés. Vagyis a kör bezárult.
:-)
szia
Szia! Élességet keresni itt? A hajnali párában mi lenne éles... A ház felett behasító napfény. Az elég éles, ha javasolhatom, kicsit kevesebb is elég lett volna belőle. Úgy értem akár vágni lehetett volna a tetejéből. A félhomályos épületek tömbjei, a csillanó autószélvédők, a keresztbekúszó kábel viszont nagyon is remek. Kitűnően megfogott pillanat! Tetszik, hogy a kép alján hagytál némi sötét teret, jó alapot ad a kompoziciónak. Kicsit bajban vagyok viszont, mert a jobboldali épület mintha dőlni látszana, de a horizont egyenes, a baloldal is annak tűnik ,leszámítva a lámpát ,ami meg nem perspektivikusan dől,hanem valóban ferde lehet.
A színességen is elgondolkodtam, nem a zöld miatt, mert az nagyon jó, hanem a színzaj elég sok. Ez ff-ben nem lenne annyira nyilvánvaló, de teljesen megváltozna a hangulat és a szürkeségnél így sokkal élvezetesebb a fotó.
Gratulálok a képhez és szép fényeket!
tomka24 válasza:
Köszi Harminchat. He, he biza az oszlop ből. Örülök, hogy ennyien hozzászóltak a képhez, és hogy kezdenek elfogyni a szőrszálhasogatók. Mert innem már csak igazán jókat lehet olvasni. A fotóról. Feltettem magamban, hogy olyan dolgokról csinálok képeket, amik itt vannak körülöttem. Talán megharagszanak rám ezért, de sokszor éreztem, hogy az milyen baró, elmenni érdekes helyekre, mert ott aztán szinte mindegy mit fotózok mert az itt érdekes lesz. Persze ez igy csúsztatás, de némileg igaz is. Tehát azt szeretném, lehetőleg minnél jobban csinálni, hogy karnyújtásnyira lévő dolgokból csinálni valami furát, valami olyat ami itt van az orrom előtt. Megjegyzem, van még egy pár kolléga aki ugyanezen az úton jár, de jóval előrébb tartanak. Szóval nagy kihívás ez és én szívesen játszom a fénnyel. A zöld meg igazi. Igaz aláfényképeztem és ettől lett ennyire zöld, de nem bántam meg. Egyébként nagyon szép FF-ben de teljesen mást mond és akkor viszont kell egy kis buhera. Hát igazán jó kedvem lett mert mégis csak sikerült valami jót is csinálnom. Fény a zsebben, és néked legalább olyan szép fényeket. Asszem összefutottunk már az oldalon, ami azt jelenti, hogy szűkűl a kör. Nagyon jó ez így. Szia 36
Azért nem lenne rossz, ha sokan benéznének ehhez a képhez, mert megint olyan dolgokra világítottál rá amiből sokat tanulhat mindenki. Mint ahogy ezt teszed az értékeléseid többségénél is. A pontvadászat valamikor nagyon régen még tudott idegesíteni (pl. ha egy sorral kaptam egy "hármast"), de lassan rá kellett jönnöm hogy felesleges mert azért vagyunk itt hogy tanuljunk és jól érezzük magunkat. Mert ez a képed is tulajdonképpen feldobta a délutánom mert elöntött egy olyan érzés amit egyébként csak a nyugodt felfrissült reggeli séták tudnak előhozni, és ez a fotó teljesen visszadta azt ahogy azok a reggelek kezdődnek. Lehetne bosszankodni három pontokon, de az az igazság hogy ezért érdemes idejárni hogy tényleg úgy írhassunk meg egy értékelést hogy ne azon gondolkozzunk hogy ezért most 0,02 kreditet fogok kapni hanem el lehessen merülni abban a hangulatban amit egy-egy kép átad nekünk. Szoktam olvasgatni az értékeléseid és azt kell hogy mondjam hogy sokat gazdagodott veled az oldal. Üdv és további szép napot! Szabolcs
tomka24 válasza:
Nagyon igazad van. Hiszem, hogy akik feltöltenek többségében nem bohóckodásból teszik azt, de legalább is sokan őszintén kitárulkoznak. Ha másért nem is de ezért mindenképp tisztelni kell a másikat, mert hitem szerint ez nem egyszerű és nem is könnyű dolog. Minden alkotás fontos valakinek. Hagy mondjak egy példát: amikor regisztráltam asszem a második-harmadik értékelésemre egy a véleményem szerint nem sikerült képet értékeltem, lehúztam a fotót. És evvel beletapostam egy ember lelkébe, egészen komolyan. Mert nagyon fontos érzelmeket táplált a kép iránt. Akkor megfogadtam, hogy soha nem leszek olyan tapló. Az én értékítéletem szerint ha 4 pont alatt látok képet meg sem nyitom. Mert az is értékelés. Másrészt a pozitív értékelés olykor szárnyakat ad, de legalábbis azt sugallja, hogy remek, csak így tovább. Abban nagyon idazad van, hogy a azért járunk ide, hogy jó képeket nézegessünk. Nem több és nem kevesebb. Ez hála isten nem a munkhelyünk, és nem haszonszerzési lehetőség, hanem egy tér a kultúrára. Nem szabad vele visszaélni, mert fordítva sül el. Azért is írok sokat ha lehet, ha tudok mert fontos a komunikáció, fontos hogy azok az emberek akik hasonlóképp gondolkoznak, eszmét cseréljenek, mert a legtöbbet abból lehet tanulni, másrészt az ember társas lény, még ha nagyon tagadja is. Köszönöm, ha úgy érzed, hogy hozzá tettem valamit az oldalhoz, bár a személyem nem fontos. Ha rászoknak az emberek, hogy ne csak rápillantsanak egy egy képre, hanem élvezzék is azt, ha mernek megnyíli és nem csak basztatni a másikat már nem éltem hiába. Ez persze vicc, annyi mindenért érdemes élni. Meg aztán jó emberek ha összejönnek. :-) szia Szabi.
Nem az életlenség zavar, hanem hogy felül kilyukadt. totál megborítja a fenti erős fény a kép borongós hangulatát
tomka24 válasza:
Hja, a napnak azé csak helyet kéne hagyni ha má felkel nekünk itten. Miután erről szól a kép ezt most haszontalannak tarom. Bocsesz. De remélem azé nincs harag. Szia
Ez atom! De a leírás nem kellene. Ez a kép így teljes. Teljesen átjön a tipikus hajnali5 órai hangulat amikor még aludni akar az ember, de tudja hogy fel kell kellnie. Kinéz az ablakon, még kicsit homályosan lát mert elvakítja a házak közül hirtelen előbújó nap. A város még kihalt, egy ember sincs az utcán. A látvány feltölt energiával és lassan elkezdődik a nap....
A négyzetes vágás illik hozzá, a kompozíció is tetszik. Színek nagyon eltaláltak. Nálam nagyon erős kép. Gratula hozzá.
tomka24 válasza:
Köszönöm, köszönöm, köszönöm. ennyi jó ember, igazán megható. Azért írtam mert ez az egy ami nem érdekel, amit tudok. Kaptam már ugyanígy értékelést 3 ponttal, aztán amikor megnézem ki írt, hát mit látok életlen képet. Pedig jó kép volt és nem is volt vele baj, hogy életlen volt. Ezt én pontvadásznak tarom. Sokkal fontosabb dolgok is vannak egy kép körül, persze csak akkor, ha nem vesszük ezt olyan komolyan. Szevasz.
hát érdekes is lenne ez a kép élesen :)
nagyon durva hangulata van a képnek, grat!
virtuális ötös, mert már ráböktem a pontozástól eltekintésre.
tomka24 válasza:
Na, ja. Köszönettel és nem baj a véleményed fontosabb. Üdv és szia
az nem kifogás, hogy nem tudsz élességet állítani. tessék megtanulni, gyakorolni, és nem feltölteni addig a képeidet, és sűrűn felszólítani a népeket, hogy ne nézzék az élességet.
ez olyan, mint a vezetési tudás nélkül kimész az utcára, és elkap a rendőr, te meg azzal védekezel, hogy hát ugyan tudom vezetni, de a közlekedési szabályokat még nem tanultad meg.
és ez most egy ejnyebejnye.
tomka24 válasza:
Azé írtam ki, hogy akinek ez a baja az jól kerülje el. Nem magyarázkodom, az a vélemény nem érdekel, mert tudok róla. A vezetés meg egy érdekes kérdés, mert ebben az országban senki nem ismeri a szabályokat (biztos te is mentél már gyorsabban mint amennyivel az adott útszakaszon lehet). Viszont ha te is iróniából írtad, akkor ez egy dupla csavar. Vagy csak túl sokat gondolkodom marhaságokon. Vacilálok mert az ejnyebejnye megzavart ebben ami egyébként aranyos. Végül is biztosan van benne valami hasznos. Szia
Itt nem is baj, hogy nem éles. Viszont egy kis szenzortisztítás (vagy mi) az kellene, vagy utómunkában letakarítani a pornyomokat...
A kép egyébként félelmetes, nekem nagyon tetszik a fojtogató hangulata - a többi nem számít.
tomka24 válasza:
Ez a gép egy vackeráj. kéthetente kifújom dobozos levegővel, de csak annyi történik, hogy vándorolnak a koszok. Utánna is néztem, és azt írják típus hiba. A nagy retket ugyan kiszedem, de többire lusta vagyok. Az élességet meg tényleg képtelen vagyok rendesen beállítani, nemtom miért. Ha fojtogat az jó. Akkor érzed és ez a lényeg. Ezért készült. Köszönöm, hogy megnézted és szép hétvégét, sok jó képet néked. Szia.
"tudom nem éles, egyszerűen képtelen vagyok élességet állítani. Az én bajom. " kíváncsi vagyok hányan veszik észre benne az iróniát és hányan adnak majd tanácsot:)
Tetszik a kép hangulata!
tomka24 válasza:
Hja az irónia. Egyrészt valóban irónia van benne, mert (és talán nem rúgnak ki ezért) egy rakat ember centivel méri az életében a dolgokat, holott nem biztos, hogy azt mérni kell, hogy az az lényeg. Ez valószínű a rendszerből adódik, mert csak így lehet teret nyerni ezen a felületen. Amit mondani akartam ezzel a mondattal az az, hogy sokkal szívesebben veszem azokat a kritikákat akik a tartalommal foglalkoznak. A tecnika csupán eszköz. Te jól érzed ezt mert rákaptál az iróniára. Másrészt tényleg képtelen vagyok élességet állítani ezen a vackerájon, de nem is baj. A digitális technika mindent megcsinál helyettünk, csak egyet nem. Nem gondolkodik, de centire lemér bármit. Bár a gépem alkalmas autófókuszálni én sohasem használom. Mert megeszi az elemet, és mert igy szoktam meg. Tudod azt nem értem, hogy ha valakinek nem jön be egy kép, akkor minek nyitja meg, minek nézegeti. Vagy csak így lehet előrejutni ebben a világban. Ez persze nem az ő hibájuk, sőt senki hibája. Így alakul a világ. Én inkább nem írok véleményt, ha valami nem tetszik, mert az is az elutasítás csak egy finomabb formája. És nem bántó. Kötöszködni meg nem szeretek. Bocs hogy ilyen hosszan válaszoltam és hogy ennyire bőven, de a lényegre tapintottál. Azért feltétlen hasznos a számomra amit írtál mert megerősítettél abban, hogy jól gondolom azt amit gondolok a fényképek készítéséről és élvezetéről. Mindamellett nem tartom magam marhanagy fotósnak, csupán egy embernek aki fura képeket készít. Keblemre Columbiapower. Egy kis adalék neked, velem szembe lakik, Keresztesi Koppány, aki talán ismerős neked :-). Köszi a tetszés nyílvánítást. Üdv és vigyázz a hegyekkel. Üdv és szia.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.