hát látszik, hogy ezt nem a máv üzemelteti...
a kép jó, jó a perspektíva, a csarnok keretei jól látszak, a vonatok is látszanak így felülrőlés a szép oszlopok is impozánsan mutatnak a kép szélén, nekem tetszik
grat
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2008. június 4. 22:57 - érzékenység: ISO 200
- fókusztávolság: 6,3mm
- rekeszérték: 3.2
- zársebesség: 1/75s
- Készítés helye (ország): Egyesült Királyság
- Készítés helye: London
Paddington a legelső állomás, ez régi, eredeti rész, jobb oldalon az óra alatt található mellékkijárat, ahol várnak a tipikus angol taxik. Kedves nekem, közelében laktam egy ideig. Kép délelőtt készült, ekkor a legkisebb a forgalom.
Julianna válasza:
Még a környéke is szép tiszta, oldalbejáratnál jönnek a szép fekete taxik (akinek telik rá mehet), minden rendezett, ingyen térképek, vagy 10 fajta, akinek szüksége van rá, nagyon hasznos ezek szerint egész Londonban tudsz utazgatni, tájékozódni. Nagyon szépen köszönöm az értékelést, örülök, hogy tetszik. Üdv.
Precízen szerkesztett kép, szépen futó egyenesekkel, függőleges oszlopokkal mindenütt. A pályaudvar izgalmas és jellemző részleteit mutatja meg a kép.
Emellett számomra kissé statikus. A mozgás érzete hiányzik róla. Mintha állna az idő, ami egy pályaudvarra pont nem jellemző.
Julianna válasza:
Igyekeztem épp az álló időt érzékeltetni, itt ha üres az állomás, olyan zugokat találsz, hogy azt hiszed a 19.században vagy. Kora reggel viszont akkora a forgalom, hogy nem látszik a lényeg, maga az épület.
Köszönöm az értékelést, rátapintottál a lényegre.
Szia!!
Nagyon jó az élesség jók a fények jól elkapott és átgondolt fotó...csak a témát nem találon érdekfeszítőnek.
Üdv
Julianna válasza:
Számomra érdekes több okból is, tetszenek egyes állomások. Köszönöm az értékelést.
szia!Én is szeretem Londont!:)szerintem,ha a cél az volt,h kicsi legyen a forgalom,akkor én megvártam volna,amíg a 2túrista kimegy a képből..nekem túl sokat akarsz mutatni egyszerre..én levágtam volna a bal oldalon az oszlop szélét(szerintem nem kell oda a belógó sínpár)..
Julianna válasza:
Mit mondjak, vártam-vártam, de csak nem akartak lekopni, lehorgonyoztak ott egyszerűen. Baloldali vágáson gondolkodtam, de arra gondoltam, igy jobban tudom érzékeltetni az állomás nagyságát.
Köszönöm az értékelésedet. Üdv. J.
A lépcsőkorlát számomra zavaróan van jelen és a lépcső aljában levő két szereplő is. Nem voltam ott, talán soha nem is leszek, ezért ne haragudj, ha megkérdezem, milyen lett volna a kép, ha kihajolsz kicsit a korláton, esetleg egy alacsonabb nézőpont megválasztásával -ha megkerülhetetlen a korlát - többet mutatsz a lépcsőből is.
Szerintem ez egy javítandó kép, de nem tudom, hogy lehetne javítani ujrafotózás nélkül.
Julianna válasza:
Ez a csarnok vége, ahonnan fényképeztem, a lépcső lefelé meredek, nem látható a képen, alulról vágtam, igy tudom. A két alak akaratomon kivül kerólt oda, ilyen az élet. Kivánom, hogy juss el oda, igazán megéri. Ha újra eljutok oda, megpróbálom újrafotózni, de veled ellentétben nem tartom rossz fotónak, bár van pár zavaró dolog rajta, hangulatilag megfelel az adott térnek. Üdv. Julianna
Szia!
Ez egy ügyes turistafotó egy pályaudvarról. Ami érdekes lenne egy ilyen helyen, a fények játéka, vagy a vasszerkezet ritmusa, az nem jön ki. A bal felső sarok felvillantja a lehetőséget ugyan, de nbem éltél vele.
Julianna válasza:
Menj oda, és próbáld meg jobban. Nézd meg, mivel fényképezek, ez a másik. Kimondottan kerestem a helyet, ahonnan jól fotózható ez a régi csarnok, 1 órát bolyongtam (nem vonatra várva) mire megtakáltam a legmegfelelőbb helyet ahonnan az ehész jól belátható. Ennyit a turistafotő megjegyzésedről. Nem részletet akartam bemutatni, hanem az egészet, érzékeltetve a nagyságot, bár részleteket is fotóztam, mert érdekes hely, nemcsak azért mert London legrégibb állomása, ez volt az első. és sok eredeti részlet található.
Nem rombolják le mindenütt a régi dolgokat.
szia, Ez nagyon érdekes kép, és jó elgondolás is.
A szerkesztéssel nem értek egyet. Nem szerencsés, hogy a vonat pont belecsúszott a lépcső korlátjába. A lépcső pedig fura, hogy az emberek az alján félig látszanak.. Bal oldalon az első oszlopnál kezdeném, nem hagytam volna benne azt a szűk hátteret kivillani. Ha azért lett ilyen mert minden és mindenki mozgott benne, akkor persze értem. Szép a tető íve és szépen húzódik a hátsó óriási fémcsipkés homlokzatba. Műves épület. Lesz még ilyen kép?
Üdv Macu
Julianna válasza:
Szerkesztésről annyit, hogy a kép aljából vágtam egy picit, hogy csak a korlát maradjon. Vonatra most hivtad fel figyelmemet, pedig eleget néztem a képet, hogy mit is kezdjek vele, hát jobban örülnék, ha nem szaladt volna a korlátba. Amit javasolsz a bal oldal vágásán gondolkodtam, de végül azért döntöttem, hogy maradjon, hogy érzékeltessem az állomás nagyságát. Ma már sajnálom, hogy nem fényképeztem, mikor elég időm lett volna rá, de azért van még pár londoni képem, de nem tudom megmondani teszek-e ide még képet, a kreditek miatt. Köszönöm a hasznos értékelést. Üdv. Julianna
Szia ! Mondhatnám kis pöpec kép ez. Jó a nézőpont viszi az ember szemét a nyúló vonat és gondolom amúgy sem rövid csarnok ez, de így olyan "vonatfütty" hósszúnak tűnik.
Viszont két dolog feltünő ami engem zavar és ez nem a nézőpont hibája hanem nem volt vele szerencséd. Egyik, hogy a képen látható emberek akik egyébként nagyon kellenének a képre teljesen alúlra szorúltak. Talán picit várnod kellett volna, hogy hátha jobban besétálnak a képbe a peronra. A másik amivel nyilván nem tudtál mit kezdeni, hogy a szemben lévő motorvonatot pont kettévágja a korlát.
Tudom ezek viszonylag apróbb dolgok a perspektívához képest ami nagyon jó, de a kép összhatásában zavarók számomra.
Mindenesetre köszönöm, hogy megmutattad ezt a maga nemében nagyon szép pályaudvart nekünk.
További szép fényeket !
Üdv' István
Julianna válasza:
Nem kis csarnok, talpaltam eleget, sőt még kinti rész is van (Hátam mögött, kép szerint.) Örültem, hogy nincsenek emberek, melyektől lépni se lehet reggel, nos ez a két alak egyszeriben előtűnt, és nem tűntek el, nem jöttek fel, nem szólhattam rájuk. Utólag próbáltam őket kiradirozni, de végül hagytam, legalább nem tömeg. Hát igen, most hivtátok fel a figyelmemet a korlátba szaladó vonatra (van, hogy az ember a fától nem látja az erdőt), de nem tudok ezen már változtatni. Örülök, hogy sikerült úgy lekapnom, hogy aránylag üres az állomás, tehát kevés a szerelvény is, igy az épületen van a hangsúly, legalábbis ezt szerettem volna.
Köszönöm hasznos, kedves értékelésed. Üdv. Julianna
ne haragudj meg, de szerintem túl sokat akartál megmutatni a helyszínből, és ez a kép rovására ment. Zavaró a belógó korlát, a jegyautomataféle, a tábla (bár ezt a kettőt nehéz lett volna kikerülni, ha jól sejtem), de amit biztos le kellett volna vágni, az a két emberke a csomagokkal.
Amit valahogy érdemes lett volna kihasználni, az a csarnok végén lévő hatalmas ablak, ugyanis minden vonal oda vezet ( a vonatok, a felső üveglapok, de még a bal oldali oszlopok is )
A kép tehát nem rossz, pláne nem akarok egy szép emléket, számodra kedves képet leértékelni, de ha van alkalmad rá, fotózz ott mégegyszer, és ragadj ki valamit, ami jellegzetes, amit meg szeretnél mutatni!
Julianna válasza:
Sajnos nem tudok repülni, és ez az egyetlen hely ahonnan magasabbról tudtam fényképezni, különben csak a vonatokat lent tudtam volna lefotózmi. Igen, meg akartam mutatni ezt az egész csarnokot, és azt, hogy nem ez az egyetlen, de ez a legrégibb. 2 alakot megpróbáltam eltávolitani, de végül úgy döntöttem, hogy maradjamak, mert túl üres lett vona az eleje. Korlát is azért maradt, hogy látható legyen, magaslatról van fényképezve. Februárban készült a kép, innen úgy látszik jó a fény, de lentről nem volt valami sok, és bár nem látható, elül van a kijárat és sokkal több zavaró tábla. Készitettem több képet is, jobbra szobor is van, de úgy érzem ez a kép tülrözi a hely hangulatát, lényegében ezt szerettem volna elérni.
Köszönöm az értékelést, nem haragszom, ahány ember, annyiféle vélemény, nézet.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.