A képed alapból tetszik...csak a dőlésnek akkor lenne igazán létjogosultsága, ha a háttérben egy szép ívű bal kanyar húzódna. Icipicit túlszaturált lett és túl szelíden festenek a motorosok:) , persze ez nem a kép hibája. A háttérben látható útszéli fák nincsenek eléggé elmosódva, oldalsóbb perspektívából lőhetted volna.
Üdv.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2008. május 26. 11:28 - érzékenység: 100
- fókusztávolság: 17 mm
- objektív: EF17-40mm f/4L USM
- rekeszérték: 16
- zársebesség: 1/50Sec.
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Somodorpuszta
- Készítés ideje : 2008-05-25
Kipróbáltam egy technikát és megtetszett :)
Vezu válasza:
Köszi, hogy megnézted.
Szia! Szerintem nagyon jó a sebességérzet hatása.A motorok körüli elmosódás jó hatást kelt,jó lett a fényképezés és a szerkesztés.
Vezu válasza:
Köszi :)
szia!AKAROM TUDNI MILYEN TECHNIKÁT PRÓBÁLTÁL KI!!:))
sokáig nézem és elszédülök,olyan dinamikája van!!
fantasztikus!
Vezu válasza:
Köszi. Le ne ess a székről :)
Két technikát alkalmaztam egyszerre, amit előtte még nem használtam. Egyik sem újítás, csak még én nem próbáltam.
Az egyik az, hogy mozgó tárgyat fotózok mozgó tárgyról, tehát egymáshoz képest nem mozgunk, csak az egész világ hozzánk képest.
A másik a HDR. Erre azért volt szükség, mert ahhoz, hogy hatásos legyen a világ bemozdulása, relative hosszú záridő kell, tehát nem lehet túl sok fény. Erre a naplemente volt a lehetőségek szerinti legjobb választás. Ilyenkor viszont sok az árnyék, úgyhogy "kénytelen voltam" valamilyen nagy tónusterjedelmű technikát alkalmazni.
Remélem kielégítettem a kíváncsiságodat :)
Szia !
Nagyon tetszik a kép, én is a hét végén próbálkoztam különböző motorozós fotókkal, a bukó gombára szereltem fel az aparátot, meg ilyenek, csak majdnem balesetet csináltam (lementem az útról majdnem), mikor a gombokkal babráltam menet közben.
Nem igazán lett meggyőző az eredmény, de ez jobb.
Szépek a színek, a fény iránya, a sebesség élménye, a kivágás, szóval szinte minden tetszik, csak alacsonyabb szemszögből fotóztam volna, s így kevésbé lenne nagy tér az ég, és jobban uralkodna a téma.
Bár az a szép árnyék némileg összébb nyomódna, de szerintem 50cm elég lenne.
Szeretném kérdezni, hogy hátsó ülséről fényképezted, vagy mi volt a megoldás ?
Köszi !
Vezu válasza:
Köszi, örülök, hogy tetszik :)
Csomagtartóból fotóztam. Kb. olyan magasan volt a gép, mintha széken ültem volna, talán még kicsit alacsonyabban is, mert behajoltam. Lentebb nem akartam menni, mert még így is balesetveszélyes a dolog. Egy kátyú és a motorok elé esek és mivel az első kb. 1 méterre volt tőlem biztos elütnek.
Te is vigyázz magadra. Állítsd be előre a gépet és használj önkioldót :)
hello! nem tudom milyen technikat alkalmaztal,de ilyen szituacioban ez a kep mind szinek,mind elso benyomasra tokeletes.ugyes !
Vezu válasza:
Köszönöm. Örülök, hogy tetszik.
nagyon tetszik a kép,
a szinek rendben vannak, az élesség tökéletes
valami hasonlot láttam pár hete egy ujságban, igazi profi munka, igaz egy keret lehet feldobta volna, de ez nem is fontos.nekem nagyon bejön:)
gratu hozzá.
amugy ezt motorrol fotoztad?
Vezu válasza:
Köszi. Örülök, hogy tetszik :)
Lentebb már írtam, hogy egy autó csomagtartójában ücsörögve fényképeztem.
Amikor az eredeti méretre nyomtam, pont akkor szólt a párom és hátranéztem... Visszanéztem a képre és esküszöm neked, hogy megmozdult. Nagyon komoly érzés volt!
Vezu válasza:
Köszönöm szépen :)
Örülök, hogy monitoron keresztül is tudtam adni neked a két kerék élményből.
Olyan érzésem van a kép nézése közben, mintha valóban mozgásban lennének a motorok. Nekem a kompozició is bejön, ez a dőlés még dinamikusabbá teszi a képet.
Vezu válasza:
Örülök, hogy tetszik.
A motorok valóban mozognak is :)
Hát egy ilyen kép készítése nem egyszerű mutatvány az már biztos!
Ez most kifejezetten tetszetősre sikeredett számomra és meg is indokolnám, ha lehet:
Eleve a járművek és a technika nekem is a kedvenc témám.
Azokat a képeket is nagyon bírom, amik mozgás közben készülnek és szerintem itt Te is motoron ülhettél, vagy tévednék? :)
Az árnyékok fotózása is érdekes téma és hát ebből is jutott erre a képre bőven (szerintem az már magában megállná a helyét, mint 5 pontos kép!!!)
Szóval sikerült egy olyan képet alkotnod, ami engem megfogott és meggyőzött! Néhány hozzáértőprofifotós, majd biztosan beleköt ebbe, meg abba, de megfigyeltem, hogy akik pl kritizálják egy képedet ezért meg azért, azoknak a képei között én nem nagyon szoktam találni hasonló témával vagy hasonló technikával készülteket és ez néha zavar is, mert ugye egy olyan szakács aki kitűnően meg tud főzni egy leves, az nem kritizálja már a mákostésztát, ha soha nem is készített belőlle egy adagot sem! :)))
Ez utóbbi mondatomat nyugodtan vegye magára aki akarja!!!
Neked meg csak annyit, hogy gratula, de azért óvatosan azzal a motorozással! ::))
Jó Fényeket!
Vezu válasza:
Köszönöm szépen :)Azért valamennyire mindenki észrevételeit érdemes megfontolni.
Óvatos voltam. Alább írtam is, hogy egy autó csomagtartójából fényképeztem, de tényleg elgondolkodtam a motorról fotózásról :)
Régóta tervezek magam is egy hasonló megmozdulást, mert nagyon piszkálja a fantáziámat.
Tetszik a kivitelezés, a statikus elemek elmosódottsága, a délutáni lemenő Nap fénye stb.
Ami viszont nem, a megdöntött horizont és a beeső fény iránya. Nem mutatnak jól a megnyúlt árnyékok, és a motoroson is sok a sötét, részlettelen felület.
Mindkettőn lehetett volna változtatni, -- gondolom -- az előbbi nem akartál, a fényirányhoz megfelelő utat kellett volna keresni :-)
Gratulálok
üdv
G
Vezu válasza:
Köszönöm, hogy megnézted.
Nekem tetszik a döntött horizont :)
A fény is tetszik, de máshogy ilyen technikával nem is nagyon lehet megfotózni, ugyanis, ha szembefényben fotózok, akkor sziluetteket, vagy kiégett hátteret kapok, ha fénybe állva készítem, akkor benne lesz az én járművem árnyéka is.
Vezu válasza:
Köszi, hogy megnézted.
Van akinek feltűnt. Igazándiból pont erre lennék a leginkább kíváncsi, hogy ez a része kinek hogy tetszik.
Mind a megválasztott záridő mind a dőlés dinamikát ad a képnek. Érezni a sebességet. Nagy előnye még a képnek a lemenő nap narancssárgás színezete, és ami még jobban tetszik az a motor árnyéka. Nagy kár hogy nem voltál távolabb az első motorhoz, mert akkor belefért volna az egész árnyék. Érdemes lett volna erre összpontosítani. Nekem nagyon tetszik egyedinek, és jó kivitelezettnek tartom. Gratulálok. Üdv.
Vezu válasza:
Köszi a figyelmet :)
Az árnyékról alább írtam. A motorok távolsága azért nem lehetett nagyobb, mert a nagylátószög miatt a hátsó nagyon kicsi lett volna.
Kellemes kép. :)
Aki nem csinált még ilyen svenket, az nem is tudja, hogy mennyire nem egyszerű a dolog. A megfelelő sebességtartás, a jó szögből érkező fények, a háttér, amin látszik is a mozgás, s az úthibák miatti berezgések igen csak megnehezítik a dolgot, főleg, ha 1/50-el fényképez az ember. Igaz, mi kocsikkal, tapadóval rögzített fényképezővel műveljük ezt, de szerintem a motor sem lehet egyszerű eset. Kíváncsi lennék ez hányadikra sikerült. ;)
Nekem nagyon tetszik a kép: érdekes, mozgalmas és szerintem jó a kompozíció is. Egyetlen egy dologban lehetett volna jobb, mégpedig, ha megvan az első motoros árnyéka is. Azzal nagyon ütős lett volna!
Én szeretem a HDR-t és az is jól sikerült szerintem, kellemes nézni. Gratula!
Vezu válasza:
Örülök, hogy tetszik.
Meg fogsz lepődni (én is meglepődtem) ez a második kép a sorozatban - 150 képet csináltam) :)
Az árnyékról alább írtam, hogy annyira hosszú volt, hogy csak a kompozíció rovására ment volna, ha megpróbálom belevenni az egészet. Amúgy a növényzeten nem is látszott volna rendesen szerintem.
Szia! Gondoltam írok véleményt, h javítsam az átlagod, :) mert sztem jobb a fotó mint azt a jelenlegi értékelés mutatja: tetszik a látószög és jól örökítetted meg a mozgást - a képre nézve szinte érezni, ahogyan suhan a táj. A szerkesztésben egyedül abban látok javítási lehetőséget (-0.2), h egy motorossal sztem letisztultabb, szebb lenne a kompozició, de a hátul motorozót gondolom nehéz lett volna lehagyni a képről. gratula, zsolt.
Vezu válasza:
Köszönöm a figyelmed (meg az átlagjavítást) :)
Direkt két motorossal csináltam, de már én is elgondolkoztam azon, hogy milyen lenne egyel, úgyhogy megvan a nyári programom :)
Abszolult semmi hibát nem látok a képen,tetszenek a színei és az alkalmazott technika is hatásos.
Grat
Vezu válasza:
Köszönöm. Örülök, hogy tetszik.
Igen, végre valami új, nem megszokott megvalósítás, amikor a fotós is száguld. Rettentően jó a képnek a sebbeség érzete. Ugyan még nem fotóztam hasonlót, de kedvet kaptam. Technikailag ezért nem is szeretném kritizálni, mert nem tudom milyen beállítások a megfelelőek. Az biztos, hogy a megfelelő hatás eléréséhez a túl hosszú és a túl rövid záridő sem megfelelő Szerintem, ezt te majdnem eltaláltad. A szép lemenő nap sugarai külön életet lehelnek a képbe a motorok hosszú árnyékával, ezt valahogy még jobban meg kelett volna mutatni. Az első motorost sajnos sikerült a lehető legroszabb szögböl lekapnod, mert ha hirtelen ránézek, az az érzésem nincs meg a motor hátsó kereke. Ettől függetlenül jó a horizont döntése, növeli a szabadság hangulatát és tetszik a lemenő nap álltal kelltett színek együttese, bár az első motoros arca kicsit túl narancsos lett ettől.
Üdv:
Diesel__
Vezu válasza:
Köszi. Örülök, hogy tetszik.
Ez az első ilyen próbálkozásom, úgyhogy még én sem tudom, hogy pontosan hogy is... :)
hát ez tényleg egyedi és tetszik is.
Remek a mozgás feeling is. Van hangulat rendesen.
Tetszik ahogy a motoros a sarok felé tart. A horizont ferdesége sem hiba egy ilyen képen
Ami viszont nem tetszik:
a legjobban a motoros árnyékát hiányolom. Gondolom nem egyszerü hátrafelé fotozni igy mozgásban. Még azt is el tudom képzelni hogy te is motoron ültél. Viszont vagy egy nagyobb látószög vagy egy ks távolság és az árnyék is belefért volna. Elég szép hosszú nyújtott árnyknak tűnik. Jól mutatna.
A túlhzott HDR sem annyira jó. SZeretem a hdrt és jól is mutatna a képen, ha szépen csinálnád meg, nem ilyen tone mapping manipulativra. Igazábol a motoros arcán mutat nagyon csúnyán az a gumicsirkeszínű műanyag narancssárga.
Az ötleg remek de én további probálkozást javaslok a tökéletes megvalósításhoz, az igazán igényes kidolgozáshoz.
Vezu válasza:
Köszi. Örülök, hogy tetszik :)
Ez az első HDR és egyben ilyen motoros képem. Meg ne kérdezd, hogy miért próbáltam ki egyszerre két új dolgot :)
Amúgy nem túl egyszerű ilyen helyzetben fényképezni, kicsit balesetveszélyes, de nem mentegetőzöm. Különben egy csomagtartóban ültem. A motorról hátrafelé fotózást azért húztam ki, mert bukóban nem nagyon lehet fotózni.
Az árnyék különben nem tudott beleférni, mert még kb. másfélszer ekkora volt. Akkora látószög meg nincs is :) A távolság meg azért nem jó (próbáltam) mert eltűnik a sebességérzet a képről.
Ígérem nem hagyom abba a próbálkozást. Csak legyen annyi benzin a haverok motorjában :)
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.