szia,igazán megtisztelsz a krediteddel...
egyébként én még mindig azt érzem hogy ez egy dof-kép...ugylátszik hogy kicsit másként sikerült értékelnem,felfognom a képet!!!
nehéz okosat mondani,de talán nem is okoskodtam :)
köszi
üdv:blaz
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2008. április 25. 14:22 - érzékenység: ISO-200
- fókusztávolság: 55mm
- objektív: 18-55 DX
- rekeszérték: f/10
- zársebesség: 1/60
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Budapest
- Készítés ideje : 2008-04-25
Kérjük csatolják be öveiket!
szia.
azt gondolom hogy vannak apróbb hibák,de összeségében tudatosnak érzek mindent.
gondolok itt a szerkesztésre,az éles rész aranymetszésbe került,nagyon helyesen!
az életlen rész kicsit zajos hatást kelt,ez nemtudom mitől van,iso 200-nál nem lehetne ilyen?!
ha a porzókat nézzük olyan mintha tulexposak lennének,és nekem még a vágás nem tetszik...
a bal a lsó rész az már nem tartozna ide,de mégis bele van szerkesztve...
ha kicsit más perspektívát alkalmazol,akkor éppen igy aranymetszésbe kerülhetett volna a bibe,és nem lenne a bal alsó sarok ilyen...
összeségében ezt a 3.58-at nem érzem indokoltnak,de vannak a hibák sajnos!!
üdv:blaz
Denio válasza:
Köszönöm a részletes értékelést. A bibe nem lett túlexpós és zajt se látok a képen. A vágással csak gondok vannak, DE: Ha a bibe a bal oldalon lenne, akkor a jobb oldalt lévő sarokban találnátok zavaró részt. A négyzetes formátumot itt nagyon gyorsan kivertem a fejemből. Az egész képet a színkavalkád miatt készítettem és mint leszállópálya meg is állja a helyét főleg a mélységélesség miatt. A sarok valóban zavaró, ha makró virágfotóként elemzed. Nekem ezen a képen nem egy virág van, hanem színek. Egy kör, ami a sötétből a világosba megy át és csomó szín, amik a zöldet erősítik, emelik ki. A zavaró bal alsó sarok azért került bele többek között, mert ezt a kört szabja határok közé, mintha a realitásba csúsztatná vissza.
Össz: nem belemagyarázni akarok és nem is mentegetőzni, de engem ezen a képen pont hidegen hagy minden más a színeken kívül.
Amit írtál, teljesen igaz és köszönöm.
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Hello!
Nekem tetszik a színvilág és látszik, hogy tudatos a szerkesztés is. A kép felső egyharmada viszont nagyon árnyékos szerintem ez a legnagyobb probléma. Eléggé elrontja az összhangot.
Üdv
Denio válasza:
Köszönöm szépen. Az árnyékos résszel szerettem volna kiemelni a dinamikát.
a vakuzast nagyon nem szeretem makroban, lehet eppen ezert uti ki a szememet egybol :(
itt azt hiszem abbol vettem eszre, hogy, mivel a kep nem ugy nez ki ami agyon van PS-olva, felteteleztem, h a szinek eredetiek.
ez a beepitett vakuknak megvan az a fura tulajdonsaguk, hogy a feheregyensulyt nagyon kicsit atviszik a hideg szinekbe.
itt is pl a sarga nagyon enyhen, de zoldes, es a lila is tul lila lett.
a masik ami vakuzasra utal, az arnyekok.
azert nem szeretem a makrozasnal a vakut, mert ahhoz h a vakuval szep fenyhatasokat erjen el az ember, ido kell, ami a rovarmakroknal vajmi keves :D
mondjuk itt lehet jatszadozni egy studioban a viraggal, de en szemely szerint jobban szeretem a terepmakrozast.
es egyszeru fenysozrassal a vaku elott soha sem hiszem h jo eredmenyt produkal, legalabbis jobbat, mint egy szep szort lagy termeszetes fennyel amit lehetne.
remelem reszletesen leirtam, es lehet belole tanulni valamit.
meg egyszer leirom, ez csak egy szemelyes izles, hogy nem vakuzok, targyfotoknal vakuzok eppen eleget, de ott a studioban erre van eppen eleg lehetoseg, es foleg ido.
udv, loriatya
Denio válasza:
Ez 100% igaz. A természetes fényt semmi nem helyettesíti, egyetértek. Vannak helyzetek, amikor más lehetőség nincs, mint vakuzni. Itt pl. (sajnos) bele kellett hajolnom annyira, hogy a fényt elvettem szegénytől. Arra nem volt lehetőségem, hogy a természetes fényt lágytsam, mert nem volt semmi nálam. A másik, hogy ilyen közel nincs elegendő fény csak vakuval ahhoz, hogy kijöjjön asok-sok részlet. A körvaku lenne a legjobb és egy makró obi, de az nincs. A színeket korrigáltam utólag, mert lágyabbak voltak. Valóban hidegebb lett, ezt eddig nem vettem észre.
Köszönöm a sok hasznos infót. A makró fotózás nem az erősségem, de le a kalappal. Talán egyszer. Most épp őrméheket fotóztam reptükben 18-55 kitobival és vaku nélkül nulla látszódott, főleg, hogy az ég a háttér.
Köszönöm mégegyszer.
jó egyedi apró hibával...nálam...
tetszik a DOF, éles is, a színek is rendben, de mégis hiányzik vmi amitől jobb lenne...ezt azt hiszem a szerkesztésben lehetett volna elérni mondjuk egy szűk, négyzetes vágással, mert ez a jelenlegi elég esetlen...bal alsó sarok főleg...és azt hiszem egy egyszerű keret fehér/fekete is sokat dobna rajt...
Üdv,
Tiger
Denio válasza:
Nagyon köszönöm a véleményed.
Nekem úgy....tetszik.
Jó, nincs olyan húdenagy ötlet, csavar benne, de a színek szépek, hangulatos kis kép. Éles is, a porzó elhelyezése tudatos vágást feltételez...
Üdv.:
L
Denio válasza:
Kösz. Kár, hogy csak 4-et ér neked.
Vannak gondok a kivitelezéssel: a bal alsó sarokban az a nem ide illő rész sokat ront a képen.
El tudnák képzelni egy keretes szerkesztést egy kellemes kerettel, sokat dobna a képen: eltűnne a nem nemkívánt színpaca a bal alsó sarokból.
hogy írjak pozítivumokat is: a színvilág tetszik :)
Denio válasza:
A vágást direkt végeztem így, de gondoltam, hogy sokaknak nem fog tetszeni. Mit tegyek, nem akarok papírformát követni.
Nagyon köszönöm.
szia!
nem hiszem hogy ez a kep nagyon jora sikeredett :(
az otlet jo, de a kivitelezes nem tetszik.
a tulipan nem egy olyan virag amirol konnyu makrot kesziteni, mert tulzottan 3d, es akarhonnan fotozzuk, mindig problema lesz vele.
lenne par otletem, nem tudom hasnzos-e, de leirom.
1. a bibet ha felulrol fotozod teljesen, akkor egy szep szimmetrikus minta alakulhat ki, ilyenkor kozepreszerkesztve, negyzetes formatumban szerintem szepen kivitelezheto.
2. ha igy fotozod, akkor azt hiszem a bal also aranymetszesben nezne ki igazan jol, es akkor megoldodna a zavaro hatter is lenn a sarokban.
kicsit vakus szinek lettek, nem tudom vakuztal-e vagy nem, nekem nem egyertelmu, de arra tippelek.
tovabbi jo fotokat kivanok!
udv, loriatya
Denio válasza:
Szia.
Sajnálom, hogy neked nem tetszik, de gondoltam, hogy így lesz. A vakut használtam, természetesen diffúzorral. Nem tudom, hogy a színekből ezt hogyan következtetted ki, de sebaj!
A zavaró hátteret direkt komponáltam bele. A bal aranymetszés valóban jó ötlet lenne.
Köszönöm az értékelést!
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Jók a színei a képnek.Az hogy az élességet hová teszed már vitatható,de elfogadom.Viszont alul a sarokban zavaró a szirmon kívüli ,zöldes barnás rész,ezt valahogy,vágással,más nézőpont választásával, kihagytam volna.A virág is kifelé "néz,, a képből,ami szintén nem jó megoldás...További jó fotózást.
Denio válasza:
Itt a színekre próbáltam a hangsúlyt helyezni. A cím egy leszállópályára utal, ami rikít és az élesség is valami ilyesmi miatt lett oda helyezve, ahol van. Nem tartom vitathatónak. A vágás tudatos. Ez fától az erdőt probléma - sajánlom, hogy papírforma előrébbvaló.
Nagyon köszönöm az értékelést.
Szia!
Nagyon tetszik ez a kép és hihetetlenül jó helyen van a fókusz. Különös figyelmet fordítottam rá, mivel épp a napokban próbáltam belemászni egy tulipánba a D80-ammal és nem sikerült ilyen szép képet csinálnom még. Hála neked ihletet merítek ebből a képből és újra fogok próbálkozni.
Egyébként tetszik hogy nem akartad az egész virágot megmutatni, bátran vágtál a szirmokból. (Lehet ez a baja velem?)
Gratulálok
Denio válasza:
Nagyon köszönöm az értékelést. Az én virágképeimet általában szidják, most pl. azt hogy az élesség megint hol van. Ilyenkor jót nevetek és megpróbálom feldolgozni, hogy azok, akik ránéznek a színeket már nem is látják és többet nem tudnak beleképzelni. Örülök, hogy neked átjött és nem csorbult a szépérzéked.
Egyszerűen idegbajt kapok a nagy könyvben megírt papírforma természet fotóktól és hasonlóktól.
Ezt kissé árnyékoltam. A tulip kezdett "összecsukódni", így az egyik levelét plusz diffúzorként kezeltem. Persze a vaku előtt volt rendes diffúzor is. Addig hajoltam, amíg a takarás a bibe mögé nem ért és lőttem. A vágás direkt ilyen. Üdv.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.