- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2008. január 10. 18:13 - érzékenység: 100
- fókusztávolság: 50mm
- rekeszérték: f22
- zársebesség: 1/40
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Bp.
- Készítés ideje : 2007-04-22
Fecó67 válasza:
:-)
Hello,
a téma közel áll a szívemhez, és tudom, hogy nagyon nehéz minden szempontból tökéletes fotót készíteni egy lovas- vagy lóversenyen, de a képben több zavaró hibát is látok. Ami a legszembetűnőbb, hogy a ló nyakának egy érsze éles csak a képen. A suhanás kifejezéshez, amit a kép címének választottál, nem is lenne muszáj az egész lónak élesnek lennie, például a lábaknak nem, de nagyon zavaró, hogy nem a zsoké vagy a ló feje az éles - vagy inkább mindkettő. Valószínűleg jobb lett volna, ha kicsit nagyobb rekesszel, és kisebb idővel kapod lencsevégre a mozdulatot.
Szintén a címből adódóan ha suhanásról van szó, lehetett volna még egy-két vágtaugrással későbbi pillanatot választani, amin jól érzékelhető, hogy már elhagyták azt a pontot, ahonnan fotóztál - azaz már elsuhantak melletted.
Nem szerencsés a vágta lekapott pillanata sem szerintem: a suhanáshoz, amiről a könnyed, gyors továbbhaladás jut eszembe, egy másik vágtaugrás sokkal érzékletesebb lett volna: vagy a lebegő fázis, vagy pedig amikor a legnyújtottabb állapotban van a ló. Ebben a vágtafázisban összehúzódik az állat, és a zsoké is úgy fest, mintha kicsit visszatartaná a lovat.
Zavarónak tartom még, hogy nagyon együtt van a három ló, így nehezebben rajzolódik ki a fotó fő témája. Ha vártál volna egy kicsit, amikor már arrébb értek, valószínűleg ezen is javított volna.
Az olyan fotón, ahol közel vannak egymáshoz a lovak, a fej-fej mellett haladást érdemes kihangsúlyozni inkább. A küzdelem azonban ezen a fotón nem jön át, de nem is ez volt a célod, csak mint egy lehetséges alternatívát vettetem fel.
Talán nem lenne ilyen zavaró a több ló, ha a vágtaugrás másik fázisában lennének.
A könnyedség nem látszódik, inkább az erőlködés.
A ló feje előtt több teret hagytam volna, mert így a kép közepén helyezkedik el ugyan, ám az előrefele irányuló gyors mozgás miatt szükség lenne rá, hogy többet láttass abból, még mennyi van hátra. Ismét visszatérek oda, hogyha pár vágtaugrással később fotóztad volna le, akkor a perspektíva is kedvezőbb lett volna.
A pálya belsejében lévő bemozdult oszlopok is zavaróak, halványan becsíkozzák a képet, ezzel is elterelbve a figyelmet a kép témájáról.
Ami tetszik, hogy a szemből sütő nap miatt szépen csillog a verejték a lovon, ha éles lenne a ló többi része, nagyon szép lett volna ahogy megcsillan rajta az izzadtság.
A Nap állása az árnyékok miatt is kedvező, mert nem tereli el a figyelmet a lovakról, mivel mögötük van az árnyék.
Mindent összevetve ha kicsit jobban odafigyelsz ezekre és még egy kis szerencséd is lesz (mert ehhez az is kell), szerintem sikerülni fog hatásosabb fotót készíteni. :)
Fecó67 válasza:
Szia!
Nagyon örülök, hogy annyira megfogott a fotóm, hogy elgondolkodtál rajta és nem csak első ránézésre pontoztál. Bár nem mindenben értek veled egyet mert az akkor adott körülményeket csak én ismerem, mindenképpen megtisztelő az értékelésed.
Kifogásaim és indokaim:
Kb. 5 m-ről fotóztam, ha még 1,5 galoppugrást kivárok, már csak a lovak fenekét lőttem volna és a svenkelés sem látszódna így a kép elveszítené az egész mondanivalóját. Arról nem is beszélve, hogy a nap is épp a képembe sütött volna.
Az egész pálya tele van zavaró háttérelemekkel, sajnos nem lehet az oszlopokat sehol sem kihagyni a képből.
Ilyen sebességnél ilyen közelről és ilyen mozgás mellett nagyon nehéz eltalálni a kellő galopp pillanatot és még a helyes fókuszpontot is. És hát ismételni sem lehet, legfeljebb egy másik futamnál ahol megint mások a körülmények. Na ehez kell a szerencse:-)
Köszi a véleményedet és várlak a többi képemnél is!
Üdv:Fecó
Sikerült, elovastam! Mostmár így pont nélkül annyit még, hogy engem kifejezetten az ragadott meg a képben, hogy nem a szokásos felém futank, hanem kicsit már túl is haladtak szemszögből készült!
Hát, erre mondják, kinek a pap, kinek a papné...
:-)
Fecó67 válasza:
:-)
Szia! Nem tudom miért ilyen alacsony a pontja ennek a képnek, de nemsoká' elolvashatom :-)
Szerintem jól látszik a lendület, a gyorsaság, a verseny a képen, kicsit vághatnál felülről, mert ott olyan üres a kép + az a fura a képben, hogy a felénk eső lónak szinte nincs is lába, vagyis csak egy. + függőleges fehér csíkok a képen mitől vannak, oszlopok? Összeségében egy jó sportfotó, amin még finomítni kell.
Fecó67 válasza:
Köszi!
Nekem tetszik!
Mégpedig azért mert van benne dinamika és mert más, mint a többi.
Jobb lenne, ha inkább feléd jönnének, mint hogy távolodnak, de nem vészes.
Szerintem próbálkozz még az ilyen stílusú-technikájú képekkel, jó lesz az!
Üdv, Áron
Fecó67 válasza:
Köszönöm!
Fecó
Sosem fogom megérteni, hogy hogy is pontoznak itt. Azt látom, hogy vannak a frusztrált amatőrök, akik mindenkit lehúznak, de az ő képeik még sokkal, de sokkal gyengébbek az álltaluk lehúzottnál.
Nekem nem sok bajom van ezzel a képpel, két dolog hiányzik, az előtér és tán kissé túl világos. De a lendület, az ügyes témakövetés és a lovon látható tajték miatt azt mondom ez egy remek kép! Hajrá!
Üdv, Isván
Fecó67 válasza:
Köszi, örülök, hogy tetszik és hogy a képet is látod, nem csak nézed!
Fecó
Szia! Elsuhantak bizony, nem is lett egy éles részlete sem a képnek, ami persze lehetne szándékos is, de itt most szerintem zavaró(mert akkor meg miért lett majdnem éles a zsokébácsi), nem beszélve a függőleges csíkozottságról. Jó fotózást!
Fecó67 válasza:
5 méterről 60km/h-val száguldva a zsoké volt az egyetlen szinte mozdulatlan fix pont. Ezért ő a legélesebb. 1/100-al biztosan tűéles lenne, dehát ez 1/40-el készült. Nem lett tökéletes, ez tény. A függőleges csíkozottság=vékony fehér póznák.
Köszi az értékelést!
Fecó
Azért annyira nem rossz, mint ahogy valaki jól lehúzta az átlagod alapján, egy kicsit hamarabb kellett volna, hogy ne héátulról legyenek lekapva a lovak,.Jó, hogy van egy éles pont, és a képre nézve érződik, a vágtatás.De mi a fene a sok becsillanás? Ablakon keresztül fényképeztél?
Na ez nagyon zavaró:(((
Fecó67 válasza:
Kb. 5 méterről fotóztam. Amit látsz, azok vékony fehér póznák. Ilyen sebességnél evvel a záridővel ennyi marad belőlük:-)
Köszi az értékelést!
Fecó
Szia!
Nagy kár, hogy elsuhantak.... Mert így csak a lovak és a lovasok hátsóját látjuk, roppant előnytelen a fotózás szöge. A svenkelés sem lett tökéletes, az 1/40-ed az nagyon hosszú idő. 1/60-ad, esetleg 1/100-ad kéne, kicsit tágabb (16) rekesz adná is a dolgot.
Nomeg egy picit jobb időzítés, hogy ne EL, hanem "csak" suhanjanak.....
Kreatív, de javítandó szerintem.
üdv
istván
Fecó67 válasza:
Az 1/40 szándékos, kiváncsi voltam az eredményre. Az időzítésről már írtam. 3 fotó készült, ez az utólsó. Ennél volt a legkevésbé zavaró a háttér. Kb. 5 méterről készült ami megnehezítette a dolgom, dehát ez volt a kihívás benne. Több ezer elkészített lóversenyfotó után természetesnek tartom, hogy valami szokatlant, újat keresek ebben a sportban (fotózásában). Ez is egy kísérlet volt, amit idén ha beindul megint a versenyszezon, folytatok.
Köszi az értékelést!
Fecó
Nagyon látványos kép! Szerintem az 1/40-es záridővel túl lőttél a célon,az is bemozdul,aminek nem kéne. 1/250 környékén még mindig szaladnának a lábak,de a fej és a lovas talán már nem annyira. Azért így is nagyon mozgalmas,viszont bal oldalon nekem hiányzik a tér ahova futhatnának.
Fecó67 válasza:
A záridő és minden beállítás szándékos. Nem a biztonságra törekedtem, hanem a látványra.
Így sikerült.
Köszi!
Fecó
Szia!
Elsuhantak. Jó cím.
Szerintem a "Lemaradtam" jobban ide illik.
Svenknek nem jó. Bár majdnem sikerült lekövetned a mozgást.
De a lényegen nem változtat. Háttal vannak. Zavaróan takarják egymást.
Azért nem adok rá 1est,mert valami mozgalmasság van benne.
Sajnálom.
Üdv,
Nándi
Fecó67 válasza:
Hidd el, nem maradtam le. Megvan a célbaérés és az azt megelőző pillanat is, de ott a háttér nagyon zavaró, eddig többször azt kifogásolták. Ha a gépbeállítás megnézed, láthatod, hogy nem egy vaktában ellőtt és túlbiztosított expo volt. Az, hogy takarják egymást igaz, dehát egy szoros befutónál megesik:-)
Köszi az értékelést!
Fecó
Fecó67 válasza:
Köszi és örülök, hogy a technikai részét is látod.
Fecó
Fantasztikus dinamizmus van a képedben, nagyon látványos a téma.
Ami némiképp rontja az összhatást, szerintem, az a nézőpont, meg a vágás. Kicsit "orrbanyomod" a lovat azzal, hogy nem hagysz előtte elegendő teret, persze, ha ez az eredeti kocka, akkor ez visszavonva:)
Meg persze szemből többet adna, ez viszont a sport-kategóriában talán nem nagy hiba.
Üdv!
Fecó67 válasza:
Picit felülről és hátulról vágtam. Ez a célbaérés utáni pillanat. A küzdelem vége. Én a célvonalban álltam.A célban is van fottó, de ott csúnya a háttér a célvonal és egyéb oszlopok miatt.
Köszi az értékelésed!
Fecó
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.