BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,89
KATEGÓRIA: város, építészet
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2007. december 5. 19:56
  • érzékenység: 400
  • objektív: 18-55 kit
  • rekeszérték: 3.5
  • zársebesség: 1/8
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Kaposvár
  • Készítés ideje : 2007-12-02
Advent

Kezdőként várom az őszinte kritikákat,le lehet húzni, csak indokoljátok meg. Közepesbe nézzétek! Utómunka: PS distort, kicsinyítés. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2007. december 6. | 16:34 | Ballibi

még valami, tedd elérhetővé a galériád, mert nem lehet megnézni azt a másik képet ezen kívül. :)

kemenyg válasza:
Ok. megnézem hogy kell csinálni.

adott pontszám: 3,6
2007. december 6. | 16:32 | Ballibi

Szia!

Szerintem ez egy jó induló kép; kellemes, nincs benne zajosodás, éles is. Jó a megvilágítás, szép meleg színeket produkál.

Ami engem személy szerint zavar az az, hogy nem sikerült annyit kihoznod ebből a képből amennyit ki lehetne hozni. Gondolok itt a látószögre, ha már ugye, nagylátószögű obit választottál annál jó lett volna max látószöget választani, márcsak azért is, mert a szökőkút éppen, hogy belefér. Egy épületnél pont az a lényeg (feltéve ha nem egy részletre koncentrálsz), hogy mivel jó nagy kiterjedésűek, ezért abból minél többet megmutatni, hozzáadva még egy kis szemet gyönyörködtető teret is, amin kóborolhat a tekintet.
szép estét neked!

kemenyg válasza:
Köszönöm a véleményt. Igazad van, csak az volt a gond, hogy dőlt a torony, amit a PS-ben tudtam csak korrigálni, ennek viszont következménye lett (sajnos) hogy lemaradtak részletek, pl. egy szép szobor is. Szóval jobb az eredeti, csak a dőlés miatt nem merem feltenni, mert akkor meg (teljesen jogosan) megszólnak miatta.

adott pontszám: 3,9
2007. december 6. | 11:58 | árvácska

A színekkel nincsen semmi baj, de a szerkesztés nem sikerült tökéletesre, lemaradt a jobb vége a templomnak, meg egyáltalán túságosan tele van a kép, ha nem tudtad az egészet ráhelyezni, talán jobb lett volna egy kisebb részlelet megmutatni.

kemenyg válasza:
Köszönöm a véleményt. Igazad van, csak az volt a gond, hogy dőlt a torony, amit a PS-ben tudtam csak korrigálni, ennek viszont következménye lett (sajnos) hogy lemaradtak részletek, pl. egy szép szobor is. Szóval jobb az eredeti, csak a dőlés miatt nem merem feltenni, mert akkor meg (teljesen jogosan) megszólnak miatta.

adott pontszám: 3,5
2007. december 6. | 11:09 | sampon

Szépen kiexponált szerintem, de elég torz. Az objektív negatív hatása. Ebben az esetben nem előnyös ez a torzulás. Kétoldalt kicsit szűk szerintem.

kemenyg válasza:
Köszönöm a véleményt. Igazad van szűk a kép, csak az volt a gond, hogy dőlt a torony, amit a PS-ben tudtam csak korrigálni, ennek viszont következménye lett (sajnos) hogy lemaradtak részletek, pl. egy szép szobor is. Szóval jobb az eredeti, csak a dőlés miatt nem merem feltenni, mert akkor meg (teljesen jogosan) megszólnak miatta.

2007. december 6. | 10:52 | Zsolti73

Elolvastam a hozzászólásokat.
Szerintem bátran fotózz RAW-ban, pár pillanat alatt át tudod konvertálni a képet, ha nincs sok módosítás. Ha pedig állítgatni kell mondjuk a fehéregyensúlyt, könnyen meg tudod tenni. Én a Canon gyári RAW-konverterét használom, és meg vagyok elégedve vele.
Üdv
Zsolti

kemenyg válasza:
Köszi, megpróbálom. A fehéregyensúly nálam is automatikus, de lehet, hogy rámfér egy szoftver frissítés.

adott pontszám: 3,8
2007. december 6. | 10:47 | Zsolti73

Ez egy gyönyörű templom; én is megcsodáltam már néhányszor. Megértem, hogy Téged is megfogott. A szöget, ahonnan a képet készítetted, jónak tartom, talán innen látszik a legtöbb az épület szépségéből. A vágást viszont kicsit szűknek érzem felül, és bal oldalon is. A jobb oldalon belevágtál a templomba, nem a legszerencsésebben. Esti képet érdemesebb a kék órában fotózni, akkor nem veszik bele így a feketeségbe a kép; sokkal szebb úgy a háttér. A rekeszt érdemes szűkebbre állítani, hogy nagyobb legyen a mélységélesség. Sőt, ha lámpa is szerepel a képen, nagyon szép csillagszerű fényt rajzol úgy az obi.
További szép képeket!
Zsolti

kemenyg válasza:
Köszönöm a véleményt. Igazad van, csak az volt a gond, hogy dőlt a torony, amit a PS-ben tudtam csak korrigálni, ennek viszont következménye lett (sajnos) hogy lemaradtak részletek (pl. templom vége, egy szép szobor) is. Szóval jobb az eredeti, csak a dőlés miatt nem merem feltenni, mert akkor meg (teljesen jogosan) megszólnak miatta.

adott pontszám: 4
2007. december 6. | 10:05 | Strobix

Szia!
Elképzelés nem rossz, de izgalmasabbá lehetett volna tenni a témát. Egy kék óra jót tett volna neki, mert így túl sok a fekete, részlettelen felület.
A vágást egy kicsit szűkre vetted, pl. az előrében a lámpasort nem kellett volna megvágni, és a templom háta mögött is elfért volna egy kis hely még.
Strobix

kemenyg válasza:
Köszönöm a véleményt. Igazad van, csak az volt a gond, hogy dőlt a torony, amit a PS-ben tudtam csak korrigálni, ennek viszont következménye lett (sajnos) hogy lemaradtak részletek, pl. egy szép szobor is, tehát a vágás szükségszerű volt. Szóval jobb az eredeti, csak a dőlés miatt nem merem feltenni, mert akkor meg (teljesen jogosan) megszólnak miatta. A kék órákat pedig kipróbálom.

adott pontszám: 4
2007. december 5. | 23:00 | efi

egyreszrol a viulagitas nagyon jol kihozta az epulet formajat, kicsit makettesitette azt. masreszt, ha ejszakai kepet keszitesz, akkor erdemesebb vagy korabbi, vagy hajnali idopontban fotozni, amikor meg kekes az eg, mert ugy sokkal szebb lenne. ennel az epuletnel a kivilagitas nagyon jol sikerult, de vannak csak reszlegesen megvilagiott epuletek is, amelyeknel vagy kiegnek a falak, vagy nem lathato minden. ilyen esetekben a kekoras felvetelek azt az elonyt is adjak, hogy egyenletesebbek a lathatosagok.

a te kepednel, a szep kek eg hianya mellett a legnagyobb bajnak a kep sterilitasat erzem. az advent az emberekrol szol, vagy kellene, hogy szoljon. nagyon ures, nagyon hianyoznak az emberek.
nem rossz kep, de hianyzik belole a spirit

kemenyg válasza:
Igen, késői az időpont és nekem is hiányzott róla a kékebb árnyalatú ég (és mivel sötét volt a kiégést akárhogy is akartam néhány helyennem tudtam elkerülni). Próbáltam embert is rakni a képre, de akkor valahogy megbomlott az egység. Köszi a véleményt.

adott pontszám: 3
2007. december 5. | 22:16 | xternity

Az ötlet nem rossz, egész jó kis hangulat fotó, de sajnos sok hibája van. Rossz vágás: alul túl sok a hely, két oldalt kevés. Nagyon torz a kép. Úgy tűnik el van csúszva a fehéregyensúly. Nem rossz próbálkozás!

kemenyg válasza:
A fehér egyensúly még csak automatán játszik nálam, valószínűleg át kellene állnom a manuálisra (2008-évi tervem). A vágásnál az a gond, hogy dőlt az épület, így kellette egy kis korrekciót csinálnom, mely sajnos az oldalt lévő teret eltüntettte, alul tébyleg sok maradt. Köszi a véleményt, a WB-n mindenképpen kisérletezni fogok.

adott pontszám: 3,5
2007. december 5. | 21:56 | hsdrums

Üdv! Maga a kép nekem teccik bár látok 1-2 dolgot amit én másképp csináltam volna... elöször is kicsit dől jobbra a kép bár ezt a szélesebb látószög is okozhatja, de sztem ez nem csak az:):). Aztán én nem vágtam volna ki a koszorút körbefogó égösorból, valamint a templom hátulját sem csiptem volna le... Üdv! további jó képeket!!

kemenyg válasza:
Az épület az eredeti fotón tényleg dőlt ezért kellet korrigálnom, a vonalzó alapján most áll mint a cövek :). Mivel korrigáltam a dőlést sajnos lemaradt az égősorból, a templom hátából, meg a szoborból is valami (sőt a szobor egésze eltünt). A hiányt én is éreztem.Köszi a véleményt.

2007. december 5. | 20:58 | kulcsarati

Pont nélkül néhány gondolat:
Vágás: A templom hátulja szó szerint le lett vágva. A díszfényből is hiányzik egy darab. Fényképezz messzebbről, tágabb vágással. Az utómunka során a nagyból lehet vágni de a kicsiből már nem.
A torzítást is figyelmen kívül hagytad. A templomtorony befelé dől. Ha a technikád nem teszi lehetővé, hogy ne torzítson, akkor használd ki az utómunka során a PS adta lehetőségeket.
Nem tudom, hogy rawba fotozol-e de ha nem akkor érdemes mert színhőmérséklet, alul-felül expo, tónusok, szaturáció, szintek stb. sokkal rugalmasabban és minőségibben( de ocsmányul fogalmaztam :-) ) kezelhetők, mint PS-ben. Elsőre ennyi jut eszembe.
További sok sikert.
Üdv QQ

kemenyg válasza:
Az épület az eredeti fotón tényleg dőlt ezért kellet korrigálnom PS-ben, a vonalzó alapján most áll mint a cövek :). Mivel korrigáltam a dőlést sajnos lemaradt az égősorból, a templom hátából, meg sajnos a szobor egésze eltünt. A RAW-al már szemezgetek, de nem mertem még megpróbálni, talán jövőre (megilyedtem a RAW-ról szóló cikkektől). A torzítást nem látom, hol van?
Köszi a véleményt.

adott pontszám: 4
2007. december 5. | 20:55 | hype78

szia, osszessegeben nem rossz, kicsit egyszeru, sablonos a megjelenites, irok nehany tippet hatha.

- eloszor is allitsd be a fehereegyensulyt, a legjobb az ha raw ban fotozol. sajnos a 300d nek ejszakai fenynel eleg sargasak a kepei.

- nem a legjobbkor fenykepeztel, az eg teljesen fekete, bebuktak a teto es torony reszletei. legkozelebb vard meg az ugynevezett kek orakat, amikor az eg meg nem sotetedett be teljesen, de a vilagitast mar felkapcsoltak.

- izgalmas lenne egy alak, vagy barmi mozgalmassag a kepbe, vinne egy kis tortenetet, temat, mert igy csak egy kihalt epuletnek tunik.

kemenyg válasza:
Igen, késői az időpont és nekem is hiányzott róla a kékebb árnyalatú ég (és mivel sötét volt a kiégést akárhogy is akartam néhány helyen nem tudtam elkerülni).
A fehér egyensúly még csak automatán játszik nálam, valószínűleg át kellene állnom a manuálisra (2008-évi tervem).
Próbáltam embert is rakni a képre, de akkor valahogy megbomlott az egység.
A RAW-al már szemezgetek, de nem mertem még megpróbálni, talán jövőre (megilyedtem a RAW-ról szóló cikkektől).

Köszi a véleményt.