BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
2,68
KATEGÓRIA: város, építészet
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2007. december 2. 14:07
  • érzékenység: 100
  • rekeszérték: 3,1
  • zársebesség: 1 sec
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Budapest
Hősök tere

Átméreteztem és 80%-os tömörítést alkalmaztam a méret határ miatt. Eredeti méret 3072x2304 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 2
2007. december 31. | 13:16 | mosolyka

Szia! Sajnálom, de ebben a képben semmi egyedit nem fedezek fel. A Hősök teréről mindenki csinál életében legalább 1 képet. És ez szerintem nem a legjobb lett. Fent sztem több helyet kellett volna hagyni, mivel a kép alján sok helyet hagytál. Ezen kívül még ferde is,szóval van mit javítani.

sese_001 válasza:

A fotós 2 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

adott pontszám: 3
2007. december 30. | 23:26 | pityesz

Szia, engem zavar a kép jobbra dőlése és egy kicsit zajosnak is érzem, ezért az adott pontszám.

adott pontszám: 2,5
2007. december 30. | 21:26 | brachy

A horizont az nem teljesen egyenes. Sajnos az zaj is kiveszia részét a hatás csökkenéséből. A kép szépen ki van centírozva azzal nincs probléma. Sajnos a fények pár helyen től erőssek lettek. Én még talán több helyet hagytam volna mind két oldalra.

sese_001 válasza:

A fotós 2 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

adott pontszám: 3
2007. december 30. | 15:56 | Strobek

A vágás és a kompozíció rendben lenne, de egy kicsit jobbra lejt a kép, ami nagyon zavaró. A mélységélesség is kívánni való hagy maga után (ami lehet a gép hibája is... nem ismerem a gépet). Én olyankor fotóztam volna amikor nem vizes a tér, így a számomra zavaró csillogást elkerültem volna.

sese_001 válasza:

A fotós 2 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

2007. december 30. | 15:21 | lorszab

egy kicsit azert a vizszint az vizszint legyen!

2007. december 30. | 14:47 | h.rom

Az igaz, hogy kicsi géppel nem lehet csodát tenni, de a vízszint azon is vízszint, s a ferde nagy gépen is ferde. Ha már akkor nem ment, utólag kiegyenesíthetted volna, s a kutya nem veszi észre.
Unalmas téma, az oszlop jobb oldala is teljesen kiégett. Kívánok ennél jobb képeket.

2007. december 30. | 14:38 | lorszab

nagyon jo tortenelmi kep.

2007. december 11. | 11:05 | Szten

Csak pár megjegyzés, pont nélkül:
Illik ilyenkor kivízszintezni a képet, hogy ne dőljön, sokat dob az ilyesmi a képen. Vagy inkább a dőlés ront sokat. Méretben lehetne kisebb, hogy ráférjen egy képernyőre, még azoknak is akik átlagos felbontással nézik.

adott pontszám: 2,7
2007. december 4. | 23:03 | jeneik

Szia!
Két alapvető problémáról szeretnék szólni.
1: horizont enyhén ferde lett.
2: Szerintem túlságosan szimetrikusra próbáltad komponálni a képet, amely nem biztos, hogy a legjobb megoldás. A szoborcsoport mögött található lámpák szerintem zavaróak, amelyek talán jobban kiiktathatóak lettek volna, ha néhány lépéssel balra teszed le az álványt.

2007. december 4. | 14:52 | f.cherrug

Kösz a kreditet, igazán nem kellett volna!

adott pontszám: 3,9
2007. december 4. | 13:04 | julesdex

Nos, egy teljesen korrekt fotó erről, igazából mindenkiek kell egy saját kép innen.
Kiemelném hogy smmi navaró elem nincsa a képen.
Azonban egy csöppet dől jobbra, ezért kár..
A tömörítés nem túl jó, igyekezz a 800x600 nál nem nagyobb képet feltölteni.
És némi élesítés sem ártana..
ÉS még egy fotos dolog, amihez nem lehet egyértelmű "receptet" adni.
Ez így egy sima turistakép, semmi plusz, semmi extra.
Unalmas?
Talán....
Kezdetnek nem rossz.
julesdex

2007. december 2. | 20:20 | irolvasok

Tucatot bárhol lehet találni. Nem mondom azt, hogy nem szép a Hősök tere, csak ez az egyik legkézenfekvőbb kompozíció a városról, afféle kötelező kép, amely bemutatásainak mennyiségi aránya miatt a minőségi tényező fokozottan az előtérbe kerül, már ha tényleg valami tartósabb hatású alkotás volt a cél.

sese_001 válasza:
ezt megadom. igaz.

2007. december 2. | 19:33 | irolvasok

Akkor azt hiszem félreértetted a hozzászólásomat, pedig nem tudom hogyan írhatnám le jobban, hogy ne a tucatfotókra álljon rá a szemed. Annyi mindent lehet fotózni még! De ahogy gondolod. Nem tudom hogyan olvastad ki azt, hogy "elcsépelt témát felesleges fotózni", nem fejtettem ki erről elég világosan azt, amit gondolok?

sese_001 válasza:
igen attól tartok valóban félreértettük egymást. van az a mondás hogy újszülöttnek minden vicc új, hát én is így vagyok az esti pest szépségével. Belátom, hogy adott esetben nem ide való kép. ebből tanulok.

2007. december 2. | 16:13 | irolvasok

Szinte borítékolhatóak voltak a lelkes segítők válaszai. Én ezektől eltekinte azt javasolnám, hogy inkább olyan pillanatokat, intervallumokat, motívumokat, akármizmusokat fotózz, amit más nem tud, vagy nem gondol azzal, hogy az fotózható, érdekes lenne, vagy csak kiesik a látóköréből, vagy csak ha tényleg úgy érzed, hogy van olyan csilliószor elkattintott téma, amelyről úgy véled hogy neked biztosan jobban menne, akkor rögzítsd azt, persze a technikai és kompozíciós lelemények észre- és bevett fogásait, formuláit szigorúan figyelembe véve és alkalmazva. Ehhez kívánok neked egy jó adag kísérletezőkedvet.

ok

sese_001 válasza:
ez a cinizmus megérne egy kreditet (ha pontoztál volna :.-)),okosabb nem lettem. vidéki lévén én még rácsodálkozom budapest szépségére, természetesen át is lehet ügetni a téren észre sem véve azt. abban is igazad van hogy elcsépelt témákat felesleges fotózni hisz le is lehet tölteni a netről jobbat szebbett...

adott pontszám: 4
2007. december 2. | 15:22 | f.cherrug

Miért lenne ez hibás, kerülendő út? Ok, a téma nem egyedi és hibák is vannak bőven, de azért erősen túlzónak érzem az 1.69-es átlagot. Nagyon nagyban tetted fel, és dől a horizont, plusz a téma sem egyedi és nem is elég éles, de az átlag javítása miatt adok 4 pontot.

sese_001 válasza:
Kedves vagy köszönöm!
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

adott pontszám: 3
2007. december 2. | 14:57 | mesterember

Juj nagyon ferde...
Az viszont érdekes hogy sehol egy ember...

sese_001 válasza:
:-) este 22h

2007. december 2. | 14:57 | Gonzo

Köszönöm a kreditet, örülök, ha tudtam segíteni!
Ha komolyabban érdekel a fotózás, szerezz be egy komolyabb gépet, ami manuális.
Persze előbb ezzel tanulj meg jó képeket készíteni, tudom nem könnyű, de gyakorlás kérdése az egész :)
Az éjszakai fotózás amúgy sem a legegyszerűbb feladat, főleg egy kis kompakt géppel.
Fotózz napközben, jó fényeknél, a komponálást ezzel a géppel is meglehet tanulni.
Ne add fel, menni fog ez :))

Gonzo

sese_001 válasza:
Már gyüjtök rá. :-)és tényleg kösz!

adott pontszám: 2
2007. december 2. | 14:52 | álomlakó

A ferde horizont, az életlen kivitelezés és a hétköznapi nézőpont és képszerkesztés miatt tényleg csak egy átlagos turistafotó.
Helyenként a fények kiégtek.

sese_001 válasza:
Nem tudok mit hozzá füzni. Igazad van, tanulok. :-)

2007. december 2. | 14:44 | ovarnet

Nézd a vízszint beállítása mindegyik gépen a fotóson áll vagy bukik. Ha nem sikerül ott a PS és lehet javítani.

sese_001 válasza:
10cm-es álvánnyal készült, kis géppel, nem volt kedvem 2fokbal a hősök terén feküdni :-). azt gondoltam, hogy a ps-al történő matatás tiltott dolog.

adott pontszám: 2
2007. december 2. | 14:41 | Gonzo

Erősen dől a kép, a téma nagyon unalmas, több száz ilyen képet találni a neten, a kompozíció is ugyanolyan, mint a többinél.
A rekeszértéket tágnak érzem, szűkebb blendét alkalmaznék 1 sec-es záridőhöz, ezzel elkerülhetőek a kiégések.
Ezenkívül javasolnám, hogy éjszakai képeket állványról fotózz.
Keress érdekesebb témát, és próbáld meg más szemszögből lefotózni, mint egy átlagos túrista.
Ne add fel, próbálkozz még. Bocsi.

Üdv.:Gonzo

sese_001 válasza:
Köszönöm, a gép tulajdonságia erősen korlátosak, úgy kb. semmit nem állíthatok! :-) kicsi álvány 10cm volt.
Tényleg hasznos kritika kösz!
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

adott pontszám: 1
2007. december 2. | 14:34 | morrmota

ferde, még mindig túl nagy az eredeti kép mérete, sok a zavaró fény hátul, az égen, felül kicsit kevésnek találom a helyet a központi oszlop felett.
a szobrok elmosódtak, kiégtek néhol, jobb oldalon, középen, és a jobb ív közepén a szembe reflektorok nagyon zavaróak, és ki is égtek, ahol látszanak.
hát ez a kép az ami nagyon erősen javítandó, hibás út. ha már nem kerülendő. mert lehet ilyen hősök-tere szoborcsoportos képet csinálni, csak akkor add meg a módját. pár képpel arrébb van egy nagyon hasonló. az se tökéletes, de ennél mindenképp jobb.

sese_001 válasza:
Köszönöm a kritika konkrét részét, tanulok!
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

adott pontszám: 1,5
2007. december 2. | 14:26 | ovarnet

Ez nagyon gyenge minőségű.
Nagyon erősen dől a felvétel jobbra. Utólag ezt könnyen lehetett volna javítani. Az oszlop kiégett, a lámpák vakítanak. Maga a téma is unalmas már. Bocs, de ez átlag alatti.

sese_001 válasza:
Köszönöm a kritikát. Azt gondoltam, hogy az utólagos manipuláció miatt kapnék erős kritikát. (Ez teljesen natur kép.) Kicsi géppel csodát tenni nem tudok. Köszönöm a kritikát, módosítom a képeket ezek után!
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.