Ez kellemes. Tetszik ahogy egy háromszögbe befogtad a szoba alját aminek a csúcsán valahol a nő van (fények miatt), a megbúvó bútorok harmonikussá életszerűvé teszik. A széket csak másodjára vettem észre, de látom nagyon profin mindent megterveztél, mert a kissé ablakfelé fordítás is pont alátámasztja a sztorit. A póz nagyon ott van, itt lejön amit a kép címében megfogalmazol, és nincs mesterkélt hatása egyáltalán.
Az állólámpa az egyetlen ami picit talán túlságosan a szélre került de ez már izlések kérdése, én sem tudom hogy próbálnám befoglalni a képbe hova pakolnám, mert nélküle üresebb, mesterkéltebb lenne a kép.
Na ilyen szép szórt fényes, függönyös szobában lehet szuper tág blendés portrékat csinálni. :)
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2007. november 15. 07:51 - érzékenység: 400
- forrás: negatív
- objektív: 20mm Nikkor
- Készítés helye (ország): Románia
- Készítés ideje : 2007-11-10
Fotodbotond válasza:
Na, tetszik amikor valaki azokat a dolgokat is észreveszi, amik miatt annyit rakodtam én abban a szobában. :)
Örülök, hogy látod azt a háromszöget, a síkokat és úgy egyáltalán megnézted a képet, mielőtt hozzászóltál.
Köszönöm a véleményed.
Üdv.
Fotodbotond válasza:
http://www.fotocommunity.com/pc/pc/mypics/888707/display/10907798
Remélem nem minősül reklámnak.
Fotodbotond válasza:
VAn ilyen is, mert nem volt épp ff filmem és lám.
A 20 mm-est ráhegesztettem a gépre,de van egy 18-as, ami ugyancsak nem rossz. Ezek valamikor kincset értek.
Van egy sztori is a képhez, ha érdekel.
Fotodbotond válasza:
Először egy felületes véleménynek gondoltam a reakciód, de a képeid alapján több kell legyen ennél. Ószintén örülnék, ha bővebben kifejtenéd, hogy mire is gondoltál.
Köszi
edward hopper képeit nem ismered? ő nem fotós, hanem festőművész, (csak fotok alapján dolgozott)
ha nem ismered, szerintem keress rá, nagyon hasonlit,
ja és persze nagyon jó kép,
egyetlen gondolatom egy kicsit több utomunka az aproságokon, egy kis shadow/highlight, kontraszt, szin, ilyesmi,
de oké
Fotodbotond válasza:
De igen, ismerem. Régebb lehetett kapni a Híres festők magazint, mindet megvettem, ott találkoztam először a képeivel. Árdeke, nagyon realista képei vannak.
Köszönöm az értékelésed.
Nem nagyon szoktam belenyúlni a képekbe, félek, hogy elrontom.
Szia !
Ez igen , ez egy tökéletes fotó.
Minden rendben van a képen, szépen figyeltél a részletekre elismerésem.
Gratulálok
Fotodbotond válasza:
Örülök, hogy tetszik.
Köszönöm az elismerést.
Fotodbotond válasza:
Na. Örülök, hogy így gondolod.
Köszi
Sya.
Nem ismertem ezt a fényképezőgépet, ezért utána néztem egy kicsit. Igazi analóg érzés lehet vele fényképezni. A külsejéből és a kevés róla talált információból kiindulva, azt gondolom, nem lehet egyszerű feladat minőségi képet készíteni vele. De, ha valaki ismeri és tudja kezelni, akkor nagyszerű, hangulatos, éles fotót alkothat vele. Amolyan "igazi" fényképezőgépnek tűnik!!! Izgalmas számomra. Hidd el Boti Én is sokkal többet fotóznék analóggal, mint digittel, csak nagyon drága mulatság. :-(((
A képen ugyan annyira észrevehető az egyedüllét, mint ahogy az idő múlása és ezzel egyidejűleg a várakozás. Egy Nő, egy szék, egy asztal, egy pohár, egy lámpa. A fő téma mégis a hölgy, aki reménykedve tekint ki az ablakon. A függöny hullámai és a fűtőtest barázdái is rá irányítják a szememet.
Jobb oldalt a múlt, azaz az évek óta berendezett szoba képe; középen a jelen, vagyis a percekkel ezelött kitöltött bor, illetve a várakozás; bal oldalt pedig a jövőbe betekintést engedő ablak.
Ja, és valamiért tetszenek ezek a halvány színek is. :-)))
Grat.
Üdv: Hombre.
Fotodbotond válasza:
Szia Hombre!
NAgy titokban azért várom a véleményed, mert tetszenek a fejtegetéseid. Ezúttal is adod önmagad, bár most inkább filozófiai a megközelítésed, szemben a rád jellemző történetközpontúsággal.
Jól kiolvasod a képelemekbe kódolt információkat.
Mint láthatod ez a kép is egy cselekvés vagy élethelyzet kapcsűn jött létre. Látom a próbálkozásaid, az irányt még keresed, de előbb meg kell érteni önmagad.
Köszönöm a véleményed.
Üdv. Botond
Igen! Megint eltaláltam, csak megint kishitű voltam leírni! :) Szia Boti! A színeseidet is szeretem! Örülök, hogy ilyen aktív vagy! Szia! :)
Fotodbotond válasza:
Tanultam az esetből, ezután nálam lesz egy színessel betöltött gép is.
Aktív vagyok, ha heti egy kép annak számít.:)
A fotóstársak ki ki segítenek kreditekkel.
Hűű, ez de jó, de miért ilyen kicsi nagyban?! Ez kitolás! Annyira klassz a vermeeri beeső fény,, bent a finom átmenetek, a nő tartása, sziluettje, érezni is leheta sóvárgást cím nélkül is... méghozzá ettől a tértől itt előtte, hogy olyan üres és a végigfolyó fény csak hosszítja, na ettől jön át annyira atz érzés. Pazar! Most látom csak, gyanús nekem az a pohár bor... Ki vagy?
Fotodbotond válasza:
Hát te is benéztél. Már vártam!:)
Valamit mindig ottfelejtek, ezzel felismerhetővé teszem a képeim.:)
Örülök, hogy ez is tetszik.
Üdv. Botond
Rendkívül eltalált fotó!!!
A kép-cím öszhangot nézve azon tünödöm,mi lehetett előbb a tyúk vagy a tojás?
Annyira AZ a pillanat ,hogy ehez a címhez nem is nagyon lehetne jobb "illusztrációt" készíteni.
A szoba visszafogott színei, az igényes mégis hűvös szobabelső fokozzák a magányosság,elhagyotság érzését.
Remek!
A technikai oldalát is sikerült zseniálisan megoldani,pedig ablakkal szemben fényképezni bizony nem egyszerü feladat.
Fotodbotond válasza:
Szeretem az ilyen "mi volt előbb" fejtegetést. Ilyenkor ami biztosan adott, az a környék és a hangulat. Aztán a helyzet mindig alakul. De külső szemlélőnek fel sem tűnne, hogy itt tudatos fényképezés folyik.
És végre megemlíti valaki, hogy ablakkal szemben fényképezni nem is egyszerű.
De épp ezért jók a régi manuális gépek.
Köszönöm szépen
Biztos voltam benne, hogy a Te képed, a hangulata végett. Nem azért nem adtam pontot, hanem mert nem az én műfajom, noha nagyon tetszik és érdekel is.
Még mindig úgy gondolom, hogy a lámpa felesleges :)
Bár igazad van, ilyen nő mellett ki a fene bámulná a lámpát :))
Örülök a cím-inspirációnak :)
Szia!
Fotodbotond válasza:
Na, az nagyon jó, hogy azonnal kiszúrod a képem,pedig ezen már radikális változások vannak.:)
De ha a lámpát megint szóbahoztad, én megint mondom, hogy kell oda.:D Több okból is, de ami nyílvánvaló,az a kompozíció.
Üdv.
Szai!
Nem tudom ki az az Andrea Banica, talán annak a Stafán Banica zsuniornak a felesége(Andrea MArin)?
HA igen akkor nagy dolog volt ez a fotózás a munkásságod szempontjából , sokan megismerik képidet, remélhetőleg nem csak a banicásokat!Hol volt a fotózás Bukarestben vagy nálad Udvarhelyen?Te gyakran készítesz ilyen fotókat amelyek a médiában is megjelennek?
Miért nem próbálnád meg filmessel, vagy csak a Te filmeseiddel nem ,mert azok nem műterembe valóak?Az ilyen megbízásból készült képeket a fujival készíted?
Abban a könyvben meg vannak interjúvolva a natgeo fotósai és ők is azt mondják, hogy nekik elég 2 obi, 2 váz mert a gyorsaság számít,és a megbízhatóság.A legtöbben Nikont használnak meg LEica m6-okat.
Azért voltam ébren 7-kor ,mert nyáron eggyet gondoltam, megyek székely legény módjára szerencsét próbálni; elmentem dolgozni...Elmentem és akkor jötem,minden nap haza elfáradva 8 óra meló után ,mikor mások strandon voltak, söröztek a parton.Kerékpáral hazamentem, megpihentem, s másnap újra folytatódott két hónapon keresztül.
EMber próbáló volt, de megérte!Megláttam ,milyen élet is van, hogy így is élnek emberek, hogy nagyjából nincs esélyük anyagilag gyarapodni ,mert banikra kell gürcöljenek.A munkások közt mégis igen nagy vidámság van, állandóan hülyéskednek, csipkelődnek a nehéz munka közben.És hihetetlen de nagyon befogadnak egy 16 évest is.
Valahogy akkor mindig ki voltam égve (de CSAK fizikailag), a reggel fél hatkor kelés beleégett a biológiai órámba s már csak ritkán tudok tovább aludni.NA ezért voltam korán már a fotozz-on ! :)
Üdv. TAmás!
És gartulálok elismertségedhez!!!!!
Fotodbotond válasza:
Hogy én nem tudtam, az még elmegy, de hogy te sem...hááát..tessék tájékozódni,ott a net. Beírod a nevét, hozzá még Fiesta, és máris nézegetheted a klipjeit az egyik legkurrensebb román sztárnak.
Szerencsém van, néha a hegy megy a Mohamedhez.:) Nem is tudom hogy csöppenek a dolgok közepébe.
A médiába nemigen készítek, az más műfaj. Általában egy divatcég ideirányítja a modellt, a munkát elvégzem a felkérés szempontjai szerint. Valami oka csak van, hogy feljönnek Bucuriából. Mondjuk az ár.:)
Az én filmes gépeimmel is lehet tökéletes műtermi felvételeket készíteni, de nincs értelme, mert ...mert nincs. Egyszóval oda digitális kell. Ott egy D2x-et nyúzunk.
Nekem is megvan az általad említett könyv, gyakran lapozgatom. Sok mefontolandó dolgot olvasni benne. Akkor még a film volt az úr.
Jól teszed, hogy korán kelsz. Én is így szoktam. Este általában korán elalszom, így korán is kelek. És szellemileg is jóval aktívabb vagyok. Estére meg lemerülök.
Örülök, hogy írtál.
Nagyon jó minimalista hangulatú,érdekes kompozíciójú kép,apró de "érthető" feszültséggel :-)
A kép kategóriája mondjuk szerintem nem glamour,inkáb életkép
üdv
g
Fotodbotond válasza:
Köszönöm, hogy értékelted. A kategóriába sorolás régebb volt dilemma, de ma már következetesen a glamour vezérfonal mentén haladok, így nem sok értelme van a kategóriákban való ugrándozásnak.
Üdv. Botond
SZia!
Hát tényleg nem a humoros az eggyetlen.., jó képek azok is, de nem tudom ,miért azok nem jutottak eszembe , pedig nemrég megnéztem egy délelőtt az egész képedet.
Azért gondoltam, hogy első géped ,mert olvasok egy natgeos könyvet,amelyben az automatikát nélkülözö profi gépekre ilusztrációnak az f100 van betéve.A könyv asszem 2002-es, s gondolom akkor még új gép volt.Megnéztem az FM2-t s láttam, h az 89 es is van belőle ,de komolyabban utánanéztem, s láttam, h több széria is van belőle.ritka gép nagyon grat ,hogy kaptál egyet.
Bocsi főleg az első hibáért :(
Üdv!
Fotodbotond válasza:
Szia!
Legalább kicsit lefújtad a port a régebbi képeimről is.:)
Elárulom neked, ez a két gép a világ 2 legjobb tükörreflexes gépe. Legalábbis a szakma szerint, de én is így gondolom. És itt még nem volt megapixel, meg ilyesmik. Kizárólag a megbízható müködés, használhatóság szempontjai voltak fontosak. Én szeretem használni ezeket, de csak a magam örömére.
Tegnap egy nagy szériás sorozatot kellett készítsek egy hírességgel (Andrea Banica, ismered?), oda már teljesen más felszerelés szükségeltetik. Meg sem próbálnám a filmesekkel.
Üdv. Botond
U.i. Miért nem alszol ebben az órában?
Fotodbotond válasza:
Áááá, dehogy, mi nem olyanok vagyunk:)
Újra egy igazán kiváló botondos kép. Egyből ráismertem a stílusról pedig nem is Nikon F100.
Nagyon hangulatos, lágy, harmonikus jelenet. Szép fotó, amit jó nézni. Nem tudom, hogy ff jobb volna-e.
üdv,
Norbi
Fotodbotond válasza:
Szia! Nem lenne jobb FF-ben. Ennek így kell kinéznie:)
Örülök, hogy rátaláltál.
Üdv. Botond
Szia!
Színes kép..edigg még a humoroson kívül nem volt.A képeid mindig komoly történetet mesélnek nő szemszögénől.Mindig szépek a nők , gazdag a környezet és ott van a bor.Izgalmas kép , mintha tényleg várná a férfit, átjön az izgatotság a bizonytalanság , egy kicsit a félsz is ,hogy nem jön.
Ez az első géped volt?
Grat! Tamás
Fotodbotond válasza:
Szia!
Hát azért van még néhány, nézz csak körül alaposabban.:)
Igazad van, a nők mindig szépek. Ez az alapkoncepció, hogy megtaláljuk bennük.
Nem az első gépem, de régóta vágytam rá.
Üdv. Botond
Szidere gondoltam de valóban neki nincs ilyen izmos vádlija.
Ettől függetlenül kiválló izgalmakkal teletőltött alkotás:)
Mégegyszer gratulálok!
Ervin
Fotodbotond válasza:
Ő egy orvos. Tudod, nemrég kórházban voltam:)
Mégegyszer köszönöm.
Botond
szines kép?
ez meglepő!már ha az vagy akire gondolok de sztem nem tévedek!:)
finom lágy az egész fotó és a szoba légköre is lágyságot és nyugalmat tükröz mégha a szerelmes hölgy lelkében kétségek merülnek fel és jár az agya hogy eljön e a férfi!
vagy talán csak ő is olyan mint a többi aki igér fűt fát aztán soha többé nem látja?pedig nem így ismerte meg őt és úgy érezte hogy ez a férfi más mint a többi...de lehet hogy csak ezzel próbálja magát nyugtatni mert oly sokszor csalódott már és oly sokszor várt már üres hotelszobában teli bőröndökkel...
bírom a képeidet mert a gyöynörű modelleken kívül mindig van bennük koncepció és ezernyi történet és csak úgy rángatja az ember fantáziáját!a pohár vörösbor pedig már szinte a védjegyed!
Fotodbotond válasza:
Színes. Képzeld, nagyon fogyóban a FF készletem, a másodgépbe már ez került. És lám, nem bántam meg. És használni is fogom, remélem.
A témához való közelítésed nagy empátiára vall, nagyon örülök, hogy megfogalmaztad és nem a technikai részletekben vesztél el. Ilyen gondolatiság mentén alkotom meg a képeket, több-kevesebb sikerrel.
Köszönöm a részletes értékelést.
Üdv. Botond
Fotodbotond válasza:
Az élet egyik legnagyobb kérdése a mikor.
Szerintem az állólámpa már nem hiányozna (nekem), ha nem lenne ott. Túldúsítja a kép jobb oldalát, szvsz belevisz egy (szerintem) felesleges elemet, csökkentve ezáltal a hölgy "hangsúlyosságát".
Fotodbotond válasza:
Szerintem meg nagyon üres lenne nélküle. A hölgy meg pont annyira hangsúlyos, hogy szerintem a többség nem a lámpát nézi. De adtál egy ötletet a köv címadáshoz:)
(Azthiszem tudom ki készítette, FotodBotond, talán , mert ő szokott borospoharakat betenni a képbe, de nem biztos mert ő ff-ben dolgozik.)
Az én szerény véleményem szerint nem elég koherens, minden olyan független a másiktól, kissé széteső az egész.
A másik ami zavar , hogy a bal oldal üres, betölti az egészet a fehér függöny, míg a jobb az tele van dohányzó asztallal,zöld sötétítővel, állólámpával meg nővel. Szerintem valahogy ki kellett volna egyenlítened ezt.
De gratulálok hozzá, üdv: GB2!
Fotodbotond válasza:
Igen, én szoktam ottfelejteni a poharakat.:) Most színes film is volt nálam, ki is próbáltam.
Nem akarom beléd fojtani a szót, de ez a kép szerinetm így van jól. Bármit is elvennék, ezzel megszüntetném a funkcióját, azt pedig nem akarom.
Köszönöm a véleményed.
Üdv. Botond
Sziiiia !Nagyon szepen lefesti az erzest "Eljon ertem?"Tetszik a pohar bor az asztalon amin latszik mar ittak belole varakozik, hangolodik. ...
En picit szukebbre vettem volna a szerkesztest picit sok nekem a bal oldali reszen a feher fuggony.
Fotodbotond válasza:
SZűkebben nem lenne jó, mert kompozíciós problémákat vetne fel. Gondolj csak bele. Kinézne a képből.:)
Köszi
...átjön, nagyon tetszik és nekem más nem számít :)
csodálkozom, hogy színes...stílusváltás? :)
Grat!
T.
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
Fotodbotond válasza:
Mivel rékérdeztél, elmondom.
Kaptam ezt a vázat, gondoltam kipróbálom. Befűztem egy filmet, kattintottam vagy tízet egy hét alatt. Ez az egyik kocka. Szóval müködik a gép.
De ha marad, akkor mindig nálam lesz. Most két olyan vázamvan, maire mindig is vágytam. Kicsit elcsúszva az időben, de ezeket már úgyis csak a magam örömére készítem.
Tehát ne stílusváltás, csak kiegészítés.:)
Nagyon nagyon köszi a kreditet. Mint egy mentőöv, úgy jött.:)
Szia,
ami a legfontosabb az, hogy átjön a magány érzése a képről. Egy kicsit torz a kép a nagylátószögnek köszönhetően de ez nem sokat von le a kép értékéből. Szép pasztellesek a színek, és rendben van az expó.
Egyszerű és nagyszerűen bemutatott téma.
Gratulálok.
Üdv.
Fotodbotond válasza:
Magány, esetleg elvágyódás. Ki tudja, csak találgathatunk.
Köszönöm.
Üdv. Botond
Rendkívül hangulatos,egyszerűségében gyönyörködtető,beszédes fotó.
Külön tetszik hogy színes!!!
Gratulálok!
Fotodbotond válasza:
Véletlenül színes filmet fűztem be:) és lám.
Nagyon örülök a véleményednek.
Örülök, hogy maradtál a Fotozz-on.
Üdv. Botond
Tetszik a kep, ahogy a szemet vezeti a fuggony a no fele. ahogyan a no fogja a fuggonyt mert kivancsi mi van odakint. es fokozza a hangulatotaz az ejjeli lampa es az asztal. Talnan annyi meglatasom van hogy a borospoharnak nagyobb hangsut kellett volna adjal, valahogy egy annyit kellett volna fordits a pozicion hogy jobban kiszokjon a pohar.
Egyebkent nagyon tudatos fotonak talalom, a kep minden egyes reszenek van ertelme.
Fotodbotond válasza:
Lehet, hogy igazad van, de a néző alaposabb szemlélődés nélkül is könnyedén felfedezi a poharat, így a küldetését műris teljesítette. Én még így is azt gondolom, hogy talán elég nagy szerepet kap a pohár.
Köszönöm a véleményed.
Fotodbotond válasza:
Ott volt az F100 is, dolgozott is rendesen, de egy óvatlan pillantban az FM2 mászott a kezembe, hogy megmutassa mi tud.:)
Üdv. Botond
Nem is tudom mit írjak....
Kicsit érzem valaki stílusát, és most vagy koppintás jelleg, vagy nagyon új világ.
Egyszerűen tetszik a tisztasága, az hogy szinte korházi egyszerü a szoba, üres, berendezetlen és még is egy valós szoba akár... Az egy pohár egy kicsit megfog... Nem bírom eldönteni hogy jön még valaki... vagy elment és arra várjunk visszajön-e még. Szép a mozdulata a modellnek, úgy érzem magától csinálta azt amit kértél, nem dirigálni kellett. Na sok hülyeséget írok, igy csak befejezném: él a kép. És kész.
És nem vagyok hajlandó hibákat keresni benne, se képileg, se fotóesztétikailag, se technikailag.
Egy jó kép!
Zoli
Fotodbotond válasza:
Jó a képfejtésed gondolatmenete.
Mostanában magamhoz teszem ezt a vázat is egy 20mm objektívvel. Amikor eszembe jut, néha belenézek és ha olyan a látvány, kattintok. És lám, nem is rossz.
Sok minden áll a kép hátterében, de amikor a kép kikerül, én is csak egy külső szemlélő vagyok. Találgatom én is, hogy mi lehet a történet hátterében.
Azt hiszem magától rendeződött ilyenné a kép.
Köszönöm a véleményed és örülök, hogy nem vagy hajlandó hibákat keresni:)
Elképesztően eltalát fotó! Fantasztikusan sokatmondó, az embert szinte eszi a fene, hogy a hölgy miért nem rám vár! Tökéletes a modell megválasztása, ráadásul a szembefény maradéktalanul emeli ki a tökéletes alakot. Példás expozíció, hibátlan kivitelezés! Gratulálok!
Fotodbotond válasza:
Örülök, hogy tetszik a kép. Szinte engem is meglepett, amikor pont az láttam, amit kigondoltam.:)
Köszi szépen.
nagyon jó kompozíció, hatásos a kontraszt a hölgynél. Összességében egy nagyon letisztult kép! Talán az asztal lábánál lehetett volna egy kis helyet hagyni, bár akkor a függöny távolodna a saroktól... GRAT!
Fotodbotond válasza:
Alaposan átgondoltam a kompoziciót, abban a helyzetben ez volt a legmegfelelőbb.
Köszönöm.
Fotodbotond válasza:
Egy pohár nagyobb feszültséget ad a témának.
Köszi.
10 perc és ott vagyok!
Viccet félretéve, szerkesztés feszessége a fények lágysága, bátortalan ám mégis sokat mutató kitekintés hatalmas izgalmat ad a képnek.
Gratulálok!
És természetesen a kedvenc modellem engedhetetlenül fontos :)
Ervin
Fotodbotond válasza:
Szia!
Örülök, hogy tetszik a kép ás a modell. É nem az akire gondolsz.:)
Köszönöm figyelmedet.
Üdv. Botond
A várakozás türelmes majd türelmetlen pillanata. Közben egy finom bort kortyolgatva elképzelem, mi történik majd , ha itt lesz.
Bámészkodás a függöny mögül, mikor tűnik fel a kedves alak.
Története van a képnek.
Fotodbotond válasza:
Minden a képzeletünkre van bízva, a kép csak egy kiindulópont.
Köszönöm a véleményed.
Óh, ez nekem nagyon tetszik. Nem is fényképet látok, hanem egy filmkockát, jelenetet. Szinte még mozog is, szinte hallani lány gondolatát.
Nagyon tetszik ez a letisztultság, egyszerűség. Gyönyörű, kiegyensúlyozott kompozíció, kellemes színvilág jellemzi a fotódat. Gratulálok!
Fotodbotond válasza:
Nagyon örülök, hogy így látod.
Köszönöm szépen.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.